Welkom sanneke! Fruit gaat hier ook veel vlotter dan groenten, maar dat eet hij meestal ook helemaal op. Hier meer last gehad van een melkweigeraar, maar dat is gelukkig beter! Al eens geprobeerd om wat fruit bij de groenten te doen? Bijvoorbeeld: witloof met appel?
dat is denk ik mn volgende stap. Ze vond bloemkool 3 weken geleden wel lekker maar daarna heeft ze buikgriep gehad en wilde ze echt geen groente meer. Bloemkool heb ik nog niet meer geprobeerd.
En als je het wat mixt met aardappels/pasta/rijst en wat vlees/vis? En dan niet in zijn geheel pureren, maar de 3 hapjes pureren en dat op het bordje wat mengen. Toen ik thuis kwam werd ik weer verblijd met heel wat gelach. Toen ik hem net op bed legde, lag ie te springen in zijn bedje en flink te lachen. Muziekje aan en hij is stil. Zo lief! Nu maar hopen op een rustige nacht (ahum)
Sabse, geweldig dat er een bod op jullie huis is gedaan! Ik hoop echt voor jullie dat het doorgaat en dat je hier in NL een leuk en betaalbaar huis kan vinden. Wat betreft slapen, tja ehm laten we maar zeggen dat Stijn beter dan gemiddeld slaapt? Sanneke welkom! Hier hebben we meneer als eerste wortels gegeven, is ook lekker zoet, wie weet is dat een optie? Maar moet wel eerlijk zeggen dat meneertje hier tot nu toe alles lekker vindt! Hier ook nieuws over het huis gekregen, had eigenlijk al in november opgeleverd moeten worden maar zoals het er nu voorstaat krijgen we pas 14 april de sleutel. Aan de ene kant ben ik blij dat we eindelijk een datum hebben, aan de andere kant baal ik gigantisch dat het nog 3 maanden moet duren.
@cin, ben ook met wortel begonnen. De eerste dagen liet ze het wel in dr mond 'smeren' (dat was geen happen) maar nu weigert ze echt elke groente. Voor fruit gaat het smoeltje wijd open. Aardappel hoeft ze ook echt niet. bij mn zoon ben ik eerst met groente begonnen en die heeft groente altijd lekker gevonden tot ie 2 1/2 was, daarna was het over maar Lotte moet er blijkbaar nog ff aan wennen. We gaan stug door
Hier gaat voor zowel fruit als groente over het algemeen het mondje wagenwijd open Ze heeft wel liever fruit dan groente, maar ze wijgert zeer zeker de groente niet... Fruit eet ze op dit moment zo'n 100-150 gram per dag van (afhankelijk van de grootte van het potje ) en groente denk ik zo'n 75-100 gram. Maakt haar daarbij ook echt niet uit welke smaak je haar voorschotelt. Pasta gaat wel het allermakkelijkste, maar ze eet tot nog toe echt alles wel. Ze heeft het wel nog het liefste allemaal fijn gepureerd. Als er stukjes inzitten, vindt ze het toch minder en dan eet ze er ook duidelijk minder van. Dat is wel even wennen, want m'n oudste had juist niets op met dat gepureerd spul Hoe meer stukjes hoe beter...
Sanneke is de rapley methode niets voor jou? Dit doen wij zelf ook bij Stijn, alhoewel het niet met alles gaat. Vanavond heeft meneertje bijvoorbeeld heerlijk zelf spercibonen opgegeten, ik leg dan een hele of halve (ligt aan de lengte) sperciboon op het blad van zn kinderstoel, deze pakt hij zelf op, brengt het naar zn mondje en bijt er zelf een stukje af. En nee, hij heeft nog geen tanden. Voor meer info zou je kunnen kijken bij het topic van de Rapley mama's (onder voedingen) of op borstvoeding.com staat ook een artikel.
@ cin: Ah dat is de rapley methode! Wij zijn Ward nu zo stukjes korst van brood aan't geven. Eigenlijk mag het pas op 8 maanden, maar in NL mag het wel vroeger... Gisterenavond bij ons aan tafel terwijl wij aan't eten was flink gesabberd! Hij eet hele kleine stukjes wel op, maar 't is een brei! Ach, zo went hij er al aan en kunnen wij rustig eten terwijl meneertje helemaal geobsedeerd is door z'n korst. Hij braakt er al niet meer op zoals vorige week wel nog het geval was. @ sanneke: Pompoen is ook heel zoet. Zelf heb ik het niet graag, maar Ward vindt het heerlijk! Heb hem afgelopen weekend pompoen met boontjes gegeven en dat vond ik zelfs te doen Nee, het is echt heel erg zoet. Ik koop zo'n zak gesneden diepvriesblokjes, erg handig en altijd wat in huis Pasta en rijst heb ik nog niet geprobeerd, maar wilde dit weekend eens een tomaat en wat rijst of pasta met andere groenten mengen. Omdat wij thuis heel vaak tomaat eten, hebben dat echt graag. Vooral tomatensaus met verse tomaten, hmmm! @ vogelinnetje: Hoe was de nacht? Hier wonderwel goed! Om 21u neergelegd en weer huilen. Even laten huilen, knuffeltje bij hem gelegd, even getroost en terug naar de gang. Daar maar blijven wachten. Na een paar minuten hetzelfde, gaan troosten: slapen! En mijn biologische wekker liep elk uur af... Grrr! Om kwart na 3 even gaan troosten, laten wenen, even opgepakt en om half 4 sliep hij terug in z'n eigen bedje! Dan heeft hij nog even gehuild, weer laten huilen, kwam ik op z'n kamer, was hij gewoon z'n speen kwijt. Oh, dan voel ik me zo slecht dat ik hem heb laten wenen, terwijl hij gewoon z'n speentje kwijt was. Maar dadelijk terug in slaap! Om 20 voor 7 was hij wakker en heeft hij bij mama in het grote bed mogen knuffelen, maar toen viel hij weer in slaap! Dus maar snel de hond al gaan uitlaten, melk klaargezet zodat die nog maar opgewarmd en samengevoegd moest worden, kleren aangedaan (oh ja Ward lag wel in het midden van ons bed ) Dus mama is vandaag eens vroeg op haar werk! En zoonlief is super goedgezind want hij is helemaal uitgeslapen! Joepie!!! Zullen zien voor hoe lang het gaat duren...
Welkom Sanneke Hier gaat fruit en groenten alle 2 heel vlot. Als hij de lepel ziet, doet hij z'n mondje al open. Zondag zijn we naar Plopsa Indoor in Hasselt geweest. Ondanks dat hij er eigenlijk nog niks aan heeft, vond hij het geweldig. Al die lichtjes en zo. Binnenkort gaan we nog eens terug.
Nijntje, fijn dat je eens goed hebt kunnen slapen! Je zei dat je diepvriesblokjes pompoen koopt? Kan je dat gewoon in de supermarkt halen? En hoe moet je pompoen bereiden? Heb het zelf echt nog nooit gegeten en zie mezelf nou niet echt zo'n halloweending klaar maken. Tihany, lichtjes zijn altijd goed he?! Wel echt al een mannetje zo te zien op die foto! Echt schattig!
Schattig kereltje tihany! En zo leuk, plopsa indoor. Denk dat dat hier voor de eerste keer binnen een jaar of 2-3 gaat zijn... Maar je dochtertje zal zich wel amuseren!
Ja, gewoon in de supermarkt. Ik stoom dat gewoon met de rest van m'n groenten en vlees, een kwartiertje en het is gaar. Weet wel niet of het zo makkelijk met de handjes te eten is voor Stijn, want het zijn kleine blokjes (cm ongeveer). Ik zie me ook niet echt een hele pompoen snijden hoor
Als het niet te hard blijft regenen ga ik straks gelijk even kijken in de supermarkt! Maar die afmeting moet wel lukken, meneertje pakt zelfs rijstkorrels op om op te eten. Moet over een uur op het cb zijn, ben echt benieuwd hoe zwaar meneertje nu is!
Ah ja, dan moet het lukken Ik koop het bij Colruyt, maar dat hebben jullie in NL niet he. Maar diepvrieserwtjes heb ik ook al gekocht, maak ik dan samen met worteltjes klaar. Dat zijn allemaal niet-bereide groenten, dus dat mag Maar als hij al rijstkorreltjes neemt, dan is zijn fijne motoriek ook al wel goed ontwikkeld!
Pasta en rijst gaan er hier ongepureerd in. Mijn man vond het allemaal te groot en die stond al met de staafmixer klaar, maar ik heb hem tegen kunnen houden. Damien kan het goed eten zonder te kokhalsen, dus waarom fijn maken dan? Hier een kind dat liever op zijn bordje mept dan er dingen van af pakt. Geef je het aan, dan brengt hij het wel richting zijn mond. Pompoen klaarmaken: koop een kleine pompoen en snij hem in partjes. Kook hem in ruim 20 gaar (=gaar als je er een vork inprikt en de pompoen valt ervan af). Je kunt dan makkelijk het vruchtvlees uit de schil schrapen. Hier een supernacht gehad! Helemaal niet gehoord tot half 3 en toen zag ik dat zijn oogje weer dicht zat. Speen gegeven en toen moesten we hem weer om 6 uur wakker maken. En hij was weer lekker vrolijk toen zijn oog weer helemaal schoon was. Op het kdv zeiden ze ook dat Damien weer helemaal de oude was. Tihany, ja, als er maar lichtjes zijn. ij zal wel moe zijn geweest aan het einde van de dag!
rapley is niet helemaal mijn ding. We geven wel es gewon wat maar ze stikt er half in... bovendien staat ze een beetje stil qua gewicht dus dan heb je met potjes/ prak straks eerst meer resultaat. Ze is begin januari ziek geweest en toen heeft ze een poos slecht gegeten. Ze was een maand geleden 6,2 kg en volgens eigen weegschaal is ze nu 6,5. Niet echt veel dus, 300 gr in een maand. Ben gestopt om me er druk om te maken, ze is vrolijk en de lengte gaat wel omhoog.
@ sanneke: Hier door de eerste keer spruw een serieuse dip in de gewichtcurve gehad. Niet willen drinken ed. Maar op 4m gestart met vaste voeding en sindsdien gaat het beter. Met een verkoudheid te hebben ook een week blijven staan, maar nu weer goed omhoog. Op K&G zeggen ze hier dat ik overbezorgd ben omdat ik z'n gewicht in het oog hou. Zo lang zijn lengte op de curve blijft volgen, zit het goed zeggen ze daar. Enne... hier weegt hij maar 6,790 kg. Ook geen zwaargewicht hoor Kleertjes mogen ook niet te breed zijn, want dat is geen zicht voor hem
hier ook smalle kleertjes. Inmiddels wel aardig wat in maat 68. wat woog jouw zoontje bij de geboorte? L was 3270.