Hé feli! Daiem kwam vannacht 1 keer omdat hij een vieze luier had. Hij heeft net ook nog van half 10 tot half 12 geslapen. Ik was bij hem op de verdieping alles schoon aan het maken en hij werd maar niet wakker, zelfs niet toen ik onder zijn bedje aan het stofzuigen was. Daarna liet ik iets per ongeluk vallen en toen werd hij wel wakker. Was ook al ruim etenstijd geweest. Hier eet Damien 3 volle eetlepels groente, 1 volle eetlepel pasta/rijst/aardappel en 1 volle eetlepel vlees/vis. Gaat vaak wel op, maar niet altijd. Als toetjes nog 2 eetlepels yoghurt. Vindt ie ook heerlijk. En dan kan hij gerust 1 a 2 uur later weer een volle papfles drinken.
Hey hallo dames, lang geleden dat ik hier was zeg... Ben veel op zp geweest,maar zat telkens op andere topics rond te neuzen. Heb een erg drukke tijd gehad,maar met ons mannetje gaat het gelukkig erg goed. Hoe gaat het met jullie beebs,ik heb al een heel stuk bijgelezen. @nijntje,gefeliciteerd met de 7 maanden! Sietse is ook bijna 7 maanden,hij weegt nu 9080,en is 72 cm lang nu! Hij is gek op zijn fruit,groente gaat ook wel oke! Hij lagt veel,is druk met omrollen,en eigenlijk heb ik niks te klagen over ons kereltje... Liefs Petra Bekijk bijlage 124823
Dag mama's, Proficiat met Ward nijntje, Mare is ook alweer 7 maanden vandaag! Haar eerste tandje is vorige week doorgekomen en haar tweede is bijna door. Gelukkig niet al teveel last van gehad, haar bijtring vond ze erg fijn! Wel wat ziekjes nu, eigenlijk pas de eerste keer dat ze wat koortsig/niet lekker is dus mag niet klagen. Maar vind het best moeilijk om haar zo te zien. Mare eet nu ongeveer 3 eetlepels groente met ongeveer 1,5 eetlepel aardappels/rijst/pasta. Ik stoom alles met een avant stomer/blender zowel het fruit als warme maaltijd, ideaal! Vlees/vis gaan we (nog) niet geven(eten ook beide vegetarisch). Gisteren eerste toetje na gehad en ze wist niet hoe snel ze haar mond moest opendoen ervoor. Maar voorlopig nog niet iedere dag een toetje hier, wat geven jullie trouwens als toetje als ik vragen mag? Brood eet ze ook erg goed, vanaf de eerste keer dat ik het gaf vond ze het geweldig, ze eet dan ook een hele boterham s' middags. Het slapen s'nacht gaat hier best goed. Ze wordt af en toe wakker en wil dan meestal haar tutje ( ze vindt het erg leuk om die heel hard weg te smijten, het liefst zo ver mogelijk in een hoek van de kamer, is dus soms best een gezoek s'nachts). Man slaapt hier trouwens ook meestal er doorheen. Behalve als ik een keer een slaapdienst op mijn werk heb, dan is hij bij iedere kikje wakker, gelukkig maar! Een maand geleden was Mare bijna 7 kilo en 66 cm. Redelijk gemiddeld terwijl ze bij haar geboorte toch 4315 gram woog! Met zitten en omrollen is Mare niet zo vlot, begint nu te komen maar ze vindt het nog steeds niets om op haar buik te liggen. Ik zie haar dan ook nog niet kruipen voorlopig. Voor de rest is het een Het is een heel lief/gezellig meisje en ik ben dan ook erg blij dat ze bij ons is!!
hihi dank je,ben ook erg trots op ons mannetje! Hier nog geen tandjes te zien,wel stopt hij alles in de mond wat hij maar vinden kan
Wat leuk dat jullie hier aansluiten! Hoe meer mensen, hoe meer vreugd. Dagdroom, ik respecteer dat jullie vegetarier zijn, maar is het slim om een baby ook al vegetarisch te laten eten? De eiwitten en vetten erin hebben ze hard nodig om te groeien. Wij geven Damien gewone yoghurt. Ik dacht dat het te zuur zou zijn, maar hij vindt het erg lekker. We doen er soms een schep rijstebloem bij, want die hebben we nog over. Danoontjes zou hij vast ook lusten, maar ja, die suikers he? Daar willen wij Damien zo jong niet al te veel aan laten wennen.
wij geven Sietse volle joghurt,heb ergens gelezen dat het gezond zou ijn voor kleintjes. Hij vindt het heerlijk,heb er vanavond kleine stukjes banaan ingedaan,daar was meneertje toch niet zo blij mee....hij houdt niet van stukjes! Ben zelf ook geen voorstander van danoontje en andere zoetigheid. Ik heb in mijn zwangerschap ook weleens met jullie mee gekletst,niet dagelijks hoor,maar vondt het leuk om zo wat ervaringen op te doen.
haha,hier ook een mannetje wat graag zijn speen weggooid s'nachts,en ja,mijn man slaapt er ook doorheen. Een mooi gewicht heeft jullie meid zeg,als je kijkt dat ze zwaarder was dan Sietse met de geboorte,hij zit nu aan de 9080!
@ vogelinnetje: Vetten en eiwitten zijn zeker belangrijk. Ik zorg en dan ook voor dat ze die voldoende binnenkrijgt. Gelukkig zijn er genoeg producten behalve vlees om uit te kiezen. @Pinter: Ben erg benieuwd wat Mare nu ongeveer weegt, volgens mij zit ze in een groeispurt op het moment.
heejjjj moeders! gister cb geweest met xavi... hij weegt 8,5kg en is 71cm hij is dus maar 400 gram aangekomen in 2maanden. zelf vind ik dit erg weinig maar hun zeggen dat normaal is want hij is erg actief en dat het nu niet erg snel meer gaat... verder is hij erg vlot kan dingen die hij nog niet hoeft te kennen. dus altijd leuk om te horen.. verder is hij vandaag alweer 8 maanden... hij trok zich van de week op aan de tafel haha zo trots.... morgen moet ik zelf naar de dokter. mijn ore zitten allebei dicht al een week erg vervelend... de nachten zij overgens drama... ging 2 nachten weer goed maar nu 2 nachten op rij wakker snachts.. pfff maja..misschien toch tandjes of iets...
Als hij lekker druk is met bewegen dan is het misschien ook normaal dat hij niet veel aankomt,of telt dit niet bij beebs?? Proficiat met de 8 maanden,jeeeej wat gaat het snel zeg. Veel succes met de oren morgenvervelend als ze telkens dicht zitten zeg. Hier gaan de nachten ook af en aan goed/slecht. De ene nacht hoor ik niks zodat ik bang ben dat er iets is,en dus telkens onrustig ga kijken of ie lekker slaapt. De andere nacht is hij 6 keer of vaker wakker omdatut kwijt is,of meneertje ligt om 4.30 lekker te brabele,en te lachen als hij me ziet. Hij slaapt dan wel verder,maar tis wel vermoeiend zo hoor.
Maxim draagt nog maatje 62 hahaha! Moet pas in maart weer naar K&G! Zag weer verschillende mooie kindjes voorbij komen! Sanne welkom Jvtje en Pinter, welkom terug! Ben alweer een hoop vergeten... (heb alles in 3 stukken gelezen dus weet al veel niet meer, sorry!) Gelukkige vermaanddag voor Ward en Xavi en Mare! Waar vinden jullie de diepvries stukjes vlees en vis? Heb gekeken in de supermarkt, vond in de Colruyt wel rundsvlees in reepjes, maar dat was 15 euro per kg! Vond ik wel mega veel! Oh en over fruit en groente: Maxim heeft veel liever groenten dan fruit
leuk om te lezen hoe jullie het allemaal doen. Balen dat veel kindjes s nachts zo onrustig zijn. Hier gaat dat gelukkig goed (als ik zo'n opmerking maak is het de nacht erna vaak slecht...) Lotte sliep tot 6 maanden eigenlijk de hele dag nog en de laatste weken is dat wat minder. ze slaapt van 23.00 tot 7, van 8 - 11.30, van 13.30 - 15.00 en van 16.30 - 17.30. Om 19.30 gaat dr nacht in, al maak ik haar dus om half 11 nog wel wakker voor een borst.
Gewoon vers vlees kopen en in stukjes van 25g snijden, vervolgens invriezen Dan kan je zien welk vlees in aanbieding is. Ik heb filetlapjes bij Jumbo gekocht toen ze daar in aanbieding waren. En daar kom je toch een heel aantal dagen mee toe hoor. Heb hier de visblokjes voor de wok van Colruyt maar mag geen vis geven voor hij 1 jaar is ivm allergie. De pompoen koop ik wel in blokjes bij colruyt. Dat kost maar een euro of 2 denk ik voor 1 kg. Hoe is het nog bij de onthaalmoeder?
Maxim krijgt nog 1 voeding snachts, vorige nacht zelfs geen! Laatste om 21u20 en eerste om 6u25 Super! Alleen wordt hij snachts wel nog vaker wakker. Jammer maar komt wel goed hoop ik Had al een uur in bed moeten liggen nu maar goed :s Nijntje: met onthaalmoeder gelukkig beter, ze gedraagt zich weer zoals het hoort, maar schrijft in zijn heen en weer boekje nauwelijks wat! Krijg er wat van... Anders schreef ze altijd wat hij gedaan had. Nu enkel nog onderaan, van hoelaat tot hoelaat hij geslapen heeft, hoelaat en hoeveel hij at en of hij fijn gespeeld heeft (ja/nee) Heel vervelend, maar goed. 14 februari mag hij naar de nieuwe gaan! Kijk er naar uit!
Had bij colruyt wel vis zien liggen, maar wist niet of hij die al mocht eten dus heb het laten liggen. Pompoen heb ik ook zien liggen! Zondag had ik bij frituur visstick, en hij was niet te houden, heb een deel aan hem moeten afstaan hahaha Ging er vlotjes in! (niet het korstje, enkel de vis natuurlijk)
Ik haal vers vlees,zaterdag heb ik runderpoulet gebraden en laten sudderen,verdeelt over porties en meneertje kan even vooruit! Kip doe ik eerst koken,en daarna in de pan bakken! Vis heeft hij nog niet gehad,welke vis kan ik het beste kopen,en hoe bereiden jullie die? Zo,ik kruip mijn bedje in,welterusten dames,tot morgen. Liefs Petra