De bovenkant van Damien is ook snel (handjes, geluidjes, kijken, zitten), maar de onderkant niet speciaal (kruipen, zelfstandig staan/zitten). Aan de ene kant is het wel leuk als ze al snel dingen kunnen (alle nieuwe dingen voor ouders zijn leuk), maar aan de andere kant ben ik blij dat het nog niet té snel gaat, zodat wij ook aan alles kunnen wennen.
@vogellinetje als ik kijk naar jesper en wat hij allemaal al kan, dan gaat het snel genoeg.... Sanne mag van mij nog wel effe doorrollen... hihi
Dat snapt Ward nog niet. Maar goed, het is nog erg vroeg he Vind het al snel dat hij zijn parkje rondgaat. Maar ik forceer hem er ook niet in. Als hij wil rondlopen ok, wil hij zitten is dat ook ok. Heb vandaag eindelijk jongenssokken met antislip gevonden. Op de markt! In de gemeente waar ik werk is het maandag markt. Dus snel vanmiddag om 12u naar daar gelopen. Had nog geluk, kreeg 2 pakjes voor de prijs van 1! En was echt vergeten hoe goedkoop de markt was. Heb nu groenten en fruit meegebracht en echt voor belachelijk weinig geld. En net evaluatie gehad op m'n werk: positief Jeuj!!!
Héle snelle kindjes doen dat gewoon al als ze net 6 maanden zijn Moet wel zeggen dat ik het -net als Nieky- niet zo heel erg vind dat Maritje het wat rustiger aandoet allemaal. Gaat zo ook al wel snel genoeg. M'n oudste had er echt de turbo opstaan (nu nog trouwens), ook leuk hoor, maar die was dus echt binnen de kortste keren baby-af. Vind het wel leuk dat Marit nu dan gewoon wat langer baby is
hey bedankt voor de complimentjes. zijn bedje staat op de middenstand.. hij moet dus nu op zijn allerlaagst gezet worden, hier loopt hij met mijn vingers vast op platte voetjes door huis heen.gaat mij ook te snel hoor maar hij wilt het.. dus ik doe maar mee met hem.. ontwikkelen = ontwikkelen. toevallig rond etens tijd trok hij zich op tot staan in de keuken aan de stoel.. trotse kop van hem. cb snap ik soms ook niet hoor.. dus hier is dat pcies hetzelfde cin. tegewoordig als wij eten gaat xavi lopen miepen dan heeft hij net gegeten en wilt hij ook van ons eten de doerak hahaa hier de nacht weer wakker geweest word er beetje moedeloos van maar ja doe het allemaal met liefde...
Van mij mag het ook op een rustig tempo. Lees vaak dat ouders van baby's die vroeg lopen het best lastig vonden, omdat je een kindje van die leeftijd nog niet (goed) kunt corrigeren wanneer ze iets fout doen. Ik vind het zelf al lastig dat ze nu bij de tafel staat en dan probeert alles te pakken waar ze bij kan en het dan op de grond te gooien of zoiets. En dan zeg ik telkens wel "nee" en pak het af. Nu maak ik de tafel vaak vrij, dan kan ze lekker staan en nergens bij
Het enige wat ik bij Maud destijds lastig vond aan het snelle lopen, was dat het me m'n rug kostte omdat ze nog zo klein was Had verder ook geen last ervan dat ze iets deed wat niet mocht ofzo... Ze liep het allerliefste steeds naar de kast toe om de deurtjes open en dicht te maken. Maar dat was ook alles wat ze deed: eindeloos die deurtjes open en weer dicht maken Ze had helemaal geen interesse in wat er ín de kast lag
haha als het maar lawaai en kabaal maakt he? als xavi iets doet wat niet mag dan probeer ik niet zo vaak nee te zeggen maar probeer hem dan met een speeltje ergens mee af te leiden.want als hij teveel nee hoort.. gaat hijal hij dalijk iets kan zegge hele tijd nee tgen mij zeggn hahaha
Ik neem m'n woorden terug want vanmiddag was het zo ver zei m'n moeder... Zijn bedje heeft maar 2 standen: hoog en helemaal beneden. Het staat al een tijdje naar beneden, omdat hij zich rechttrok in het park. Nu dus ook in bed. Zo grappig, hij zit nu zo heel aandachtig naar het scherm te kijken terwijl ik typ!
haha ik herken dit zo erg! ik noem het gewoon weg LOMP! haha ze heeft het dan wel van haar moeder die is net zo lomp maar beau zit ook altijd op haar benen onder de blauwe plekken kan me niet voorstellen dat die beentjes ooit gaaf zijn geweest vind het zo sneu voor dr maar ze is ook zo hard broer is echt eerst kijken kijken en dan nog eenkijken en na een tijdje proberen , werkt veeeeel beter maar vind het ook wel mooi om te zien de verschillen in karakter
hier is het hemmeltje alweer enige tijd weg denk een ruime maand nu ik vond hem dus verstrikt in dat klote ding...schrok zo erg hem hem meteen weggehaalt
mooi zo meid doe lekker rustig idd kan je geen voedings kussen om haar heen zetten en haar dan neer zetten op dr billen? mischien denkt ze dan hey! dat is ook leuk ik stimuleer het wel bij J maar wat nog niet gaat gaat idd nog niet
Wij hebben het hemeltje nog wel, maar naar achter. We hebben hem puur voor de show nog wel eens goed hangen, maar dan ligt zij er niet in. Ze trekt het door de spijlen naar haar toe en stopt het in haar mond.
O wie heeft de gouden tip? Damien is bij het avondeten zo afgeleid door werkelijk alles dat hij niet meer zo goed eet. Hoe rustig wij zijn omgeving ook maken, hij vindt altijd wel iets wat interessanter is dan zijn eten.
@Sabse: Je gebruikt nu serieus "Maud" (ok, meid dan, maar je bedoelt er Maud mee ) en "braaf" in 1 zin... Ze is echt een super lief meisje en ben ook helemaal gek op d'r hoor, maar braaf is toch bepaald niet het eerste wat in me opkomt als ik aan Maud denk @Funkie: of je nu veel of weinig "nee" tegen hem zegt, de periode dat dat zo ongeveer het enige woord in zijn vocabulaire is, komt evengoed wel @Bo: ja, lomp zou je het ook kunnen noemen... Of gewoon erg enthousiast; enthousiaster dan goed voor ze is Maud zit ook standaard onder de blauwe vlekken, maar dat heeft ze ook al van geen vreemde, papa & mama zaten als kinderen zelf ook altijd onder de blauwe plekken (en mama nog steeds wel trouwens... ) Vind het verder ook niet sneu voor haar, ze heeft er geen last van over het algemeen. Sterker nog: ik denk dat ze net als haar mama van minstens de helft van de blauwe plekken niet eens gemerkt heeft dat ze zich dan ergens aan gestoten heeft ofzo Als ze zich dan toch eens ergens echt pijn aan heeft gedaan, is een toverkusje erop meestal al voldoende om het leed weer te vergeten Is inderdaad leuk om die verschillen te zien, evenals de overeenkomsten. @Vogelinnetje: Denk dat het een fase is. Weet niet echt of er een gouden tip is. Marit laat zich vaak ook heeeeel gemakkelijk afleiden (bij alle maaltijden wel). Wat dat betreft is het natuurlijk erg handig dat ze ook nog een grote zus heeft rondlopen En haar vader is kampioen door-het-beeld lopen, als hij in het weekend thuis is :x (of hij zet dan maar de PS3 aan, met het geluid luid en duidelijk te horen...) Wat hier nog het beste helpt, is zorgen dat ik haar pas eten ga geven als ze echt honger heeft... Dan eet ze nog maar niet op dezelfde tijden als dat wij eten, dat komt vanzelf wel.
Goh, hier bijt er altijd eentje in z'n kussen van z'n eetstoel... Ik geef hem dan zelf een lepeltje ofzo, of ik doe vliegtuigje met z'n lepeltje. Maar dan heeft hij wel al meer dan de helft op. Zoonlief wil 's nachts niet meer alleen in z'n bedje slapen... Pfff, wordt er moedeloos van. Dan leg ik hem bij me tot hij slaapt en wil hem terugleggen, maar dan begint ie weer. Denk dat ik hem vannacht toch maar weer eens ga laten huilen en een andere knuffel bij hem ga leggen. Het ging terug zo goed de laatste tijd, tot van het weekend. Denk dat hij een soort verlatingsangst heeft 's nachts. het inslapen 's avonds is geen probleem, dat gaat vlot. En overdag slaapt hij heel goed in z'n bedje. had het bv-kussen ook al rond hem gelegd maar dat hielp ook niet. Na 3 kwartier van oplossingen zoeken, maar terug bij mama gelegd. Zou zo graag eens wat meer slapen.