Hier merk ik alleen dat meneertje afgeleid is op t moment dat we hem iets met een lepel geven, zoals yoghurt of geraspte appel. Het enige wat dan inderdaad iets helpt is eten geven op t moment dat hij echt honger heeft, dan blijft het mondje wel open gaan. De rest eet hij natuurlijk zelf en daar heeft hij dan ook de volle aandacht voor. Eind van de middag moeten we naar het ziekenhuis en dan hopen we van de spreidbroek af te zijn. Ben dus al hard aan het duimen! Nijntje, is Ward zn kamertje misschien heel erg donker? Sommige kindjes schijnen beter te slapen met een klein lampje 's nachts.
Ik had altijd het lampje van de babyfoon aan, maar een week of 2 terug toen hij 's nachts ook niet goed sliep had ik dat eens uitgedaan en z'n deur op een kier gezet. Dan had hij het ledlicht van de trap dat binnenscheen, dus niet pikdonker. Maar dat is het dus ook niet... Hier duimen we heel hard mee!
Ivm onze werktijden is het lastig om rekening te houden met wanneer Damien honger heeft. Het is gewoon als we met hem thuis komen dat hij gaat eten (tussen 6 en half 7). In het weekend en op onze vrije dagen eet hij de laatste tijd ook wat moeilijker. Ik zal eens proberen hoe ik het beste zijn aandacht kan trekken. Nijntje, wat vervelend dat de nachten weer zo slecht zijn. Misschien kun je hem terug leggen en even bij hem op de kamer blijven. Dat hebben wij een tijdje geleden ook gedaan toen Damien zo in paniek wakker werd. Dan voelt hij je aanwezigheid, maar ligt toch in zijn eigen bedje. Hier best wel weer een goede nacht: van half 8 tot half 5 helemaal niet gehoord (een wonder, want hij liet zich altijd in de avond verschillende keren horen). Om half 5 begon hij wat te huilen, maar toen bleek hij ook 180 graden gedraaid te zijn in bed. Hij zal het wel koud gehad hebben. Cin, o dat is best al snel toch? Voor mijn gevoel althans wel.
Nijntje, heb je het idee dat Ward al even wakker is voordat hij begint te huilen? Anders zou het kunnen dat hij zich verveeld misschien? Hier merken we dat Stijn 's nachts ook wel eens wakker geweest moet zijn want al zn knuffels liggen dan door zn bedje verspreid en soms zelfs op de grond, maar zolang hij zich niet laat horen vinden papa en mama het prima. Vogelinnetje, hier eten wij ook vaak op verschillende tijdstippen of wat later. Toen mn man Stijn gisteren wat yoghurt wilde geven en hij met van alles en nog wat (behalve het eten) bezig was en elke keer de lepel zelf wilde hebben, heeft hij hem zn plastic badeend gegeven. Toen was meneertje heerlijk met zn badeend bezig en was de yoghurt zo op. Misschien niet helemaal pedagogisch verantwoord, maar wel effectief. Stijn heeft zn spreidbroek nu 3 maanden om gehad, dus dat is inderdaad niet zo lang. Maarja vanmiddag eerst een foto en dan horen we erna bij de orthopeed of het goed is. Hij had maar een milde afwijking van 3 graden verschil dus vandaar dat er kans is dat het nu al goed is.
ikheb standaard een soort ramelaar met zuignap van fisherprice op zijn dienblad staan laat hem er lekker mee spelen en ondertussen kan ik hem eten opvoeren ...maar soms is het ook een gevecht als die de lepel te pakken heeft en ook zooo leuk ff die hand in het bord eten ...hij had het zo voor elkaar dat die een hele volle lepel in zijn oog had zitten van de week...
wat ook helpt is een lepel geven aan hem en jij een lepel ff klunzel maar zo had ik het bij me dochte rgedaan
Dat heb ik geprobeerd van 4u tot 4u45... Uit ellende en om zelf iets meer dan 4u slaap te hebben op een nacht heb ik hem maar terug bij me gelegd. Als hij onrustig is, geef ik een aai over z'n bol en is hij kalm en valt hij in slaap. Als ik me, nog geluidloos ook, durf om te draaien richting deur begint hij opnieuw. Hij heeft zijn oogjes dan nog dicht maar toch huilen. Vandaar dat ik denk dat het verlatingsangst is. En het huilen gaat eerst van zeuren over in gewoon huilen naar krijsen en adem snakken. @ Cin: Nee heb niet het idee dat hij al even wakker is, want dan lag hij niet meer zo mooi Als hij wakker is probeert hij recht te komen, gaat op z'n knietjes zitten en dan rechtstaan. Maar dat doet hij dus alleen overdag als hij wakker wordt en uitgeslapen is, 's nachts niet.
Ik heb ook zo'n ding, maar van Mickey Mousse, maar dat kleeft niet... Erg stom, maar hij steekt het ook in z'n mond enzo. Hier belandt soms ook een lepel tegen z'n neus, of vliegt er al eens een lepeltje door het huis
Damien wil ook continu het lepeltje vastpakken en richting zijn mond brengen. Misschien idd een idee om hem iets anders in zijn handen te geven.
@Nijntje: als er toch nog wat licht op zijn kamertje schijnt, probeer het dan eens door het juist helemaal donker te maken? Ik ben bij mijn beide meisjes ook met een nachtlampje begonnen. Dat ging een tijdje heel goed, ze sliepen ook goed enzo. Tot ze op een gegeven moment midden in de nacht wakker werden... Heb toen nachtlampje uitgedaan en deur evengoed dichtgelaten en sindsdien ging het slapen ook weer een stuk beter Is geen garantie natuurlijk, hier werkte het in elk geval, maar als Ward inderdaad last heeft van verlatingsangst, heeft het niet-slapen vast niets met licht te maken... @Vogelinnetje: hoezo is het lastig rekening te houden met wanneer Damien honger heeft dan?? Wij zijn hier op werkdagen ook vaak pas tegen een uur of 6 thuis, dus eerder krijgt Marit ook niet te eten. Maar als ze om 6 uur nog geen honger heeft, ga ik haar geen eten geven, alleen maar omdat het voor ons etenstijd is... Ze zit er wel bij aan tafel en als ze wil mag ze gerust wel wat hapjes mee-eten, maar je merkt dan ook meteen of ze wel of geen honger heeft. Als ze geen honger heeft, krijgt ze gewoon wat later haar eten.
Maar hoe laat gaat ze dan naar bed? Damien nl al tussen 7 en half 8. Zoveel tijd hebben we ook weer niet dan . Na het avondeten krijgt hij ook nog een papfles en die gaat of op niet voor dehelft, maar de hoeveelheid is niet afhankelijk van de hoeveelheid avondeten die hij op heeft.
Marit gaat naar bed als ze moe is Hoe laat dat is, verschilt van dag tot dag. Vaak genoeg gebeurt het ook dat ik haar om een uur of 4 ofzo in bed leg en ze pas om 8 uur wakker wordt. Dan gaat ze na het eten vaak weer meteen door naar bed, dat wel... Hier ook nog een fles 's avonds, dat maakt het avondeten erbij inpassen wel wat lastiger, want bij Marit moet ik er wel echt wat tijd tussen laten, anders drinkt ze duidelijk veel minder van haar flesje. Maar dat flesje krijgt ze soms ook pas heel laat. Moet haar af en toe om half 12 nog wakker maken voor d'r fles (Als ik haar niet wakker zou maken, zou het me niet eens verbazen als ze gewoon de hele nacht door zou slapen, maar als ze dat flesje niet meer zou drinken, ben ik bang dat ze wel erg weinig vocht op een dag binnenkrijgt. Aangezien ze -inclusief die laatste fles- sowieso maar 3 flesjes op een dag krijgt. Dus als het moet, maak ik haar daar wel wakker voor. Al wordt ze meestal wel uit zichzelf wakker rond een uur of 10 )
Hier gaat Damien ook naar bed als hij moe is, maar dat is dus meestal niet later dan half 8. Voor die tijd krijgt hij én avondeten én papfles. Dit was het advies van het cb. Papfles is extra en hoeft dus niet helemaal op. We maken hem niet meer wakker voor het avondeten. Volgens mij is dat namelijk helemaal niet meer nodig als ze zo oud zijn. 3 flessen zijn bovendien genoeg voor een kind van 7 maanden.
Ja, 3 flessen zijn wel genoeg inderdaad, maar als ik die laatste fles weg zou laten, of ze zou er maar een beetje van drinken, dan zou ik dus op maar 2 flessen uitkomen, dat vind ik wel te weinig... (Eigenlijk kom ik op dit moment al mét die avondfles op 2 flessen uit, want 's morgens wordt de fles vaak vervangen door een papje... Maar goed, dat is eigenlijk gewoon een flesje, maar dan wat dikker ) Ik heb geen idee wat ze hier op het cb zouden zeggen over wanneer ik Marit wat zou moeten geven, ik "mag" donderdag weer... Maar ik weet wel dat ongeveer elk cb weer een ander advies geeft en dat ik me er vooral niets van aantrek wat ze daar zeggen Alleen als ik zelf vind dat het advies wel zinnig is en dat heb ik pas 1x meegemaakt
deacen heeft wel vaste tijden me kreeg ook een schema mee van het cb om 8uur fles 10uur dikmaak sap 11.30 brood plus nog en beetje melk 14.30 fruithapje 17.30 groenten 20.00 papfles en dan naar bed vind het wel makkelijk dat hij een ritme heeft en ook voor ons zelf maar iedereen doet het toch op ze eigen manier en elk kindje is anders
jvttje kan ze geen toetje krijgen erna dan en wat diksap iets een half uurtje later? dan heeft ze ook genoeg vocht lijkt me ik denk idd dat ze ook wel door zou slapen lastig hoor al die schema's die van mij is makkelijk gelukkig hier 7 uur pap 10 uur fruit 12.30 fles 15.30 fles 17 uur groenten 19.30 pap maar zal zo ook weer anders worden als die brood gaat eten dan denk ik hem smiddags rond half 3 gewoon fruit te gaan geven dat ligt niet zo zwaar op de maag voor het avondeten dan als een fles melk denk ik.... hier net potje van 8 maanden weer geprobeerd voor de helft op met 3x overgeven erbij maar ging redelijk dus morgen weer de andere helft proberen totdat die die stukken accepteert kan er geen midden weg zijn dat ze potjes hebben met groveren strucuur ofzo J vind de overgang duidelijk iets te groot...hij spuugt alle stukjes eruit hahaha mama van maxim? had jij moeite snachts met dat die niet doorsliep? kan je niet ff met een doek slapen dat je hele geur erin zit en die bij zijn hoofdje neerleggen? hier laat ik hem ook huilen ff maar ik hoor of het een klaag huiltje is of echt meestal slaapt die na 2min alweer verder soms sta ik al naast me bed en dan hoor ik niks meer en ga dan weer terug me bedje in oo heb zijn bedje anders gezet had hem eerst zo staan met het hoofd tegen de muur dus aan beide kanten hinh die steeds op zijn buik met die benen helemaal eruit tussen de spijlen nu heb ik hem een kwart slag gedraaid dus de zijkant tegen 1 muur aan , ja hoor ligt die alsnog met die benen eruit.... savonds kan dat niet met zijn slaapzak maar overdags....aarrgh!
Nee, dat was ik met mijn Wardje... Ja zo'n doek heb ik ook al gedacht maar wist niet of dat nu nog effectief was. Alleszins, vanavond gaat Ernie al mee slapen en zijn ander knuffeldoekje. Overdag doe ik ook gewoon zijn slaapzak aan. Is lekker warm. Ivm je potjes: kan je niet heel eventjes de mixer erin zetten dat het iets fijner is maar je toch nog stukjes hebt? Want hier heb ik van een vriendin 2 potjes fruit 8m+ gekregen maar die overgang vind ik precies ook vrij groot.
@Bo: toetje willen we nog even mee wachten tot ze wat ouder is en om haar een flesje diksap te geven, zal ze eerst eens een keer de diksap moeten gaan drinken Mevrouw weigert tot nog toe categorisch alles te drinken wat GEEN melk is :x Ja, als ze heel erg moet hoesten krijg ik er nog wel 2 slokken water in, tegen de hoest, maar anders ook niet... Had laatst van de Friso pakjes 'smoothie' ofzo meegenomen, is vanaf 6 maanden... Had daar een beetje van in een flesje gedaan en dat ging dan nog redelijk (fruit vindt ze dan ook wel erg lekker en dit was volgens mij ook gewoon puur fruit, maar dan zo fijn gemaakt dat het in een fles kan ), alleen had oma toen de andere helft van de fles zo in de gootsteen leeggegooid, omdat ze niet gezien had dat er fruitsap inzat en geen melk :x (oftewel: gewoon niet opgelet :x) Misschien dat ze dat dan in elk geval wil gaan drinken, naast de melk, maar hoop toch dat we haar ook aan de diksap nog gaan krijgen, want dit spul is niet echt heel goedkoop Ik heb er overigens ook totaal geen moeite mee hoor, dat ze soms pas laat nog te eten krijgt. Dat komt allemaal vanzelf wel goed
Even een vraagje, hoe doen jullie het met ontbijt? Hier krijgt meneertje nog de borst of een flesje afgekolvde melk. Maar wil eigenlijk overgaan op brood. Alleen doet hij nog een half uur over een boterham en als ik moet werken hebben we die tijd gewoon niet! We moeten hem al om 07.00 wakker maken dan, als het mee zit drinkt hij zn hele fles/beide borsten leeg maar meestal valt hij halverwege weer in slaap. Heeft iemand hier de oplossing voor?