Juni 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Vogelinnetje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Goh, geen idee hoor... Ik kolf normaal 's avonds tussen 20 en 22u (afhankelijk van hoe ik met Ward zit enzo) en heb dan, meestal, 210 cc. Maar toen we van A'pen kwamen was het tegen 0u30 en toen had ik een fles van 270 :$! Zoveel meer op zo'n korte tijd kan volgens mij niet...

2. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    amai op een half uur?! Idd veel!! Mja 2 handm kolven, heb dan na 2wk overgespierde handen denk ik :p Als ik dat op 10min wil hebben lol

3. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Even een nieuwsgierige vraag; zijn er al meiden die aan een tweede denken of er zelfs voor gaan?

Hier voorlopig nog niet hoor, en het is nog maar de vraag of er überhaupt een tweede zal komen, omdat ik in een rolstoel zit en het op praktisch gebied toch allemaal net even wat zwaarder is. En we zijn al zo blij met dit kindje, het was al zo'n wonder dat mijn lichaam dat kon dragen. Weet niet of ik het nog een keer aandurf. Maar kan me zo voorstellen dat als je hoopt op een klein leeftijdsverschil tussen de kinderen, dat je er nu misschien al weer mee bezig bent?

4. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    ***April 2011 mama breekt even in ******

Toen ik net inlogde op ZP zag ik een paar hele lieve priveberichtjes waar ik super blij mee ben en dacht ik ga even zelf vertellen dat Jurre* een broertje of zusje krijgt.

We waren er helemaal niet mee bezig en tot onze grote verbazing testte ik eind augustus positief. De eerste spannende mijlpaal zit erop en volgende week volgt de volgende. Dan wordt er preventief een cerclage aangelegd met als doel dit kindje veeeeeeeel langer bij me te mogen dragen. Spannend maar ik heb er alle vertrouwen in dat die operatie gaat lukken.
    Hoe de rest van de zwangerschap voor mij gaat lopen, is onzeker maar we laten ons niet leiden door angst en leven van dag tot dag. We gaan ervanuit dat we in april een gezond en levend kindje mogen krijgen maar mocht het toch nog een keertje misgaan, kunnen wij samen dat ook wel aan.

Zal heel af en toe even binnen wippen illegaal om jullie op de hoogte te houden. Super lief en dankjewel dat jullie zo lief waren om berichtjes te sturen. Ben er nog steeds helemaal stil van.

******** illegale april 2011 mama zwaait naar jullie ********

5. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Veel succes volgende week meid !!!

6. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    @bramtim
    We gunnen je allemaal een kleine :)

Wat is een cerclage??

7. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.197
    6.616
    113
    Nijntje: omdat onze zoontjes ongeveer dezelfde ontwikkeling hebben, kan het best zijn dat Damien ook een sprongetje heeft. Waaraan is dit sprongetje te herkennen?

3-standenspeen: zijn die er niet alleen voor papflessen? Er is nl geen 3-standenspeen van Avent voor gewone melkflessen.

Sinterklaas: wij 'geven' Damien een trip trap stoel. Hij beseft het zich natuurlijk nog niet, maar wij vinden het wel een leuk idee, zijn eerste sinterklaas.

Bramtim: wat een goed nieuws! En wat snel ook! Weet je ook al of je al vroeg plat moet liggen?

Mijn man heeft vandaag bij prenatal die voetenzak gehaald. Ik vind hem iets te veel mummy nog, maar hij is wel warm! Mijn man zei dat Damien vanochtend nl met zijn beentjes weer bloot lag. Hij moet maar 5 minuten met de fiets mee, maar zoals vanochtend is het echt te koud. Komt er ook nog bij dat zijn winterjasje eigenlijk nog iets te groot is.

En even afkloppen: het lijkt erop dat Damien nu goed inslaapt. Muziekje van babyfoon is nog niet afgelopen, maar ik heb hem nog niet gehoord.

8. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

@dazwa wij willen wel graag een 2de we gebruiken ook niks maar de kans is klein dat het zo bij ons lukt dus mag in jan het ziekenhuis weer bellen

@bramtim wat goed nieuws gefeliciteerd hopelijk kan je er een beetje van genieten

9. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Mooi nieuws! Gefeliciteerd!

10. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Weet niet wat er met mijn meid is, maar haar ritme is weg ;)

Ze is sneller huilerig en wilt veel bij ons zijn. Ze is nu 's ochtends vroeger wakker (04.30-05.30) en is 's nachts onrustig. En eerst sliep ze verder na haar fles van de vroege ochtend, maar de laatste dage is ze klaawakker na de fles :p Ik slaap dus heeeeerlijk zoals jullie wel begrijpen ;)

Hopelijk is dit tijdelijk en pakt ze haar oude ritme weer op... :D

Oh en ze slaapt lastig in... vind dat vooral voor haar vervelend.

11. bo2008

bo2008 Niet meer actief

owe bramtim wat een super nieuws!!! we duimen en blijf aub posten meid om ons een beejte op de hoogte te houden
    je blijft onze junimama! gefeliciteerd meid met jullie brusje!

hier eet J heel erg goed zijn fruithap hij vind het heerlijk 3 kwart pot leeg en later gewoon ze fles ook nog pfff vreetzakkie
    wanneer zal ik groente erbij gaan geven over een week of 2?
    ja poep stinkt apart ja na een week fruit eten ..brrr haha
    ook aparte kleur niet meer geel maar groen...mintgroen....

hier voor sinterklaas stoere loopstoel van eem raceauto
    jaja hoor de discussie al opkomen hahaa
    maar het is zo leuk gezicht als je zon kleintje voor bij ziet sjoefen met dat ding
    gewoon niet te lang erin laten

hier papfles gewoon een gat met een vork in de nr 2 speen geprikt werkt prima
    liep bij me dochter ook te kutte met die standen speen en dan weer te klein en dan ineens verslikte ze zich omdat mama niet goed zat op te letten
    dus zo gaat het goed

nou meiden ik ga slapen J slaapt al vanaf 7 uur
    het is zon makkelijk zoet kindje
    sleur hem overal mee naartoe en hij is nooit overprikkelt
    hij vind alles best
    oja wat minder,,,,miste 2 treden met J op me armen op de trap vamorgen
    had hem gelukkig goed vast maar ai ai ai we kwam tot landign en hij knalde met zijn hoofdje tegen mijn wang aan bonk!
    huile van de scrik 2sec en toen lache
    ik was helemaal aan het shacken was zo geschokken
    ook al een keer met dochterlief gebeuret maar die was toen bijna 2 en ik klemde haar ook goed vast en me rug mocht het opvangen toen
    nu dus me enkel en weer me rug
    heb weer bij inademen last van me rug pffff
    klote zooi moet echt een keer bete ropletten hoe ik me benen neerzet op de trap baal er zo van en voel me weer zo schuldig he!

slaap lekekr allemaal

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ Dazwa: Hier nog niet bezig voor een tweede kindje. M’n man zou wel al willen als ik hem moet geloven, maar ik ben er nog niet aan toe… Laat mij nu nog maar eventjes genieten van mijn kleine ventje! ;) Misschien binnen een half jaar, dat ik er heel anders over denk hoor. Maar nu zindert die pijn van na de bevalling ook nog te veel na.

@ bramtim: Je blijft een juni-mama he… Heel leuk voor de update! ;)

@ vogelinnetje: Ik heb maar snel gelezen in ‘Oei ik groei’, maar een paar kenmerken: slechter en/of onrustiger slapen, slechter en vaker eten, hangerig zijn, vaker huilen, vaak alleen mama die hen kan troosten. Er zijn er nog hoor, maar die schieten mij niet dadelijk binnen. Hier is er ondertussen eentje aan’t gillen van plezier :D Vanmorgen schrok ik mij rot, maar Wardje had het plezier van z’n leven :p
    Van Avent heb je ook een driestandenspeen. Maar denk dat die pas is na die met 4 gaatjes (ben niet zo thuis in Avent, maar ’t is de laatste speen alleszins).
    Een trip-trap is een heel leuk cadeau! Wij hebben een stoel cadeau gekregen van de mutualiteit bij de geboorte.

@ sabse: Misschien ook een sprongetje aan’t maken?

@ Bo: Hi hi, wat een vreetzakje! :D Maar helemaal super dat het zo goed gaat he. Kan geloven dat je geschrokken bent na die val! Daar heb ik ook altijd schrik voor, maar wij hebben gelukkig redelijk brede tredes. Maar ’t is van goed op te letten elke keer.

13. welcomehome

even een ego bericht
    me zus was 19 nov uit gerekend maar haar vliezen en slijmprop is ze vannacht verloren ze moet nu naar het ziekenhuis ben benieuwd waneer het geboren gaat worden vind het zo spannend word voor het eerst tante:D

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh spannend meid!!! :D Laat het ons weten he ;)

Lijkt me wel leuk: je zus en jij allebei een kindje van ongeveer dezelfde leeftijd. Zeker als je veel aan elkaar hebt, lijkt me dat super!

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik ga geen discussie starten, iedereen moet doen wat hij/zij goed vindt... Maar vind die raceauto ook geweldig! Zie je ze er al inzitten :p
    Zoals je zegt: niet te lang erin laten. En denk dat dat net het probleem is bij veel kindjes... Ik zie dat hier niet echt zitten met de hond, denk dat die daar veel te bang van zou worden ('t is maar een pantoffelheld, onze woefer :D)

Geen idee wanneer je met groentepap kan starten. Wij beginnen met groenten.

16. welcomehome

@nijntje ja is ook erg leuk heb ook een vriendin die is 3 weken na mij bevallen ook van een jongetje en zien we ook vaak woon alleen jammer genoeg niet bij hun in de buurt ik woon een uur bij hun vandaan en heb geen rijbewijs dus om elke keer met de trein tegaan is wel erg prijzig 20 euro per retour

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja het openbaar vervoer is niet goedkoop... Maar wel leuk, zo veel kindjes van dezelfde leeftijd! ;)

Pff, heb hoofdpijn :( Moet normaal tot 19u werken vandaag, maar ga toch proberen iets vroeger naar huis te gaan. Paracetemol werkt niet echt... Straks maar op tijd bedje in en wat bijslapen!

18. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    @Bramtim: tof dat je het ons komt meedelen. We hopen allemaal mee dat het goed gaat lopen en je in april een pracht van een kindje in je armen mag nemen.

@hier: m'n schoonouders zijn vandaag met Matiz naar K&G (CB) geweest met Matiz omdat ik moest werken. Hij heeft weer prikjes gehad. Heeft even gehuild zijn m'n schoonpa. Hij weegt al 7kg100 en is 64,5cm groot. Mag hem ook meer groentepap geven zodat hij z'n fles kan weglaten. En vanaf volgende maand mag ik beginnen met fruitpap.

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ tihany: Wat een flink kereltje! :D Hoe moet je dat eigenlijk doen met groentepap? Eerst een beetje geven en elke dag wat meer? Of gewoon een bepaalde hoeveelheid? heb er geen idee van!

Ward heeft om half 11 goed gedronken smste de onthaalmoeder. Om half 2 wilde hij nog niet eten en is hij in slaap gevallen. Dus zal hij dadelijk wel honger hebben... ;)

20. welcomehome

nou me zus is weer naar huis gestuurd en als ze voor donderdag nog niet is bevallen word ze ingeleid moet dus nog even geduld hebben voor ik me neefje kan zien maar elke dag dat het langer zit is mooi mee genomen want is 4 weken tevroeg

Deel Deze Pagina