Oh fijn, dan kan je ook nog wat rusten. Nee, kleinzerig is Ward niet. Alleen als hij moe is, maar denk dat ze dat wel allemaal hebben Als hij zich stoot of omvalt en huilt, probeer ik hem ook af te leiden met iets anders. Zoals gisteren zat m'n man nog met hem op de schoot omdat hij nog wat huilde maar we wilden net gaan eten, ik zette hem in z'n eetstoel en gaf een stukje brood en hij was stil Vandaag de eerste dag dat hij naar m'n tante gaat. Hij gaat daar 1x per week naartoe sinds hij niet meer naar de onthaalmoeder gaat. Dus de afgelopen 2 weken wat op bezoek geweest om hem wat te laten wennen. Voormiddag heeft hij 2u geslapen (even gehuild bij inslapen, even een aai over z'n wang en hij was stil) en vanmiddag 250g groentepap gegeten! Ze was daarna gaan wandelen en toen is hij in de buggy in slaap gevallen. Hier een gelukkige mama!
deacen al weer 8 maanden vandaag tandje nummer 3 is ook door je ziet nu een stukje zitten en weer geen last van gehad gelukkkig
@Sabine: amai al 3 tandjes? hier nog geen te bespeuren . Deze nacht heeft hij weer goed geslapen. Hij eet ook terug wat beter. Dus ik denk dat de medicatie z'n werk aant doen is.
En zie je nu ook al overal tandafdrukken in zijn speeltjes? Bijt ie hard in je vinger? Damien is weer beter. Gisteren op het kdv geen spuitluier gehad en gisteravond was ie weer vrolijk. Vannacht wel een uur in paniek geweest. Geen idee waarom.
Balen zeg al die zieke kindjes en mannen! Beterschap in elk geval! Hier ook nog steeds geen tanden te bekennen, vind het opzich niet erg want heb geen idee hoe pijnlijk de bv er van gaat worden... Net lekker wezen babyzwemmen, mn mannetje vond het zoals altijd weer helemaal geweldig! Nu ligt hij ongeveer in coma in zn bedje. Kan mama tenminste ook even bijkomen.
Ik heb vooral tandafdrukken in de box staan In z'n speelgoed niet echt tot nu toe. Maar ja, hij bijt hard!!! Gisteren nog, toen ik een stukje brood in z'n mondje stak. Hap in m'n vinger... Dan heb je toch even de tandjes in je vel staan hoor En fijn dat Damien aan de beterhand is. Is toch al een goed teken als hij geen spuitluiers meer heeft gehad. Nu maar duimen dat ze achterwege blijven. Ik lees hier op 't forum veel kindjes die het rotavirus hebben. Zijn jullie kindjes daar ook voor ingeënt? Hier is dat geen verplicht vaccin maar K&G raadt het erg aan bij ons. Dus hebben we dat maar laten doen. @ sabine: Wat fijn dat Deacen geen last heeft van z'n tandjes. Hier is nr 3 en 4 tegelijk aan't duwen en toch redelijk wat last ervan. maar we smeren goed zalfje en geven koele bijtringen. En ik vind dat die korsten brood hem ook goed doen. @ tihany: Dan zijn de medicijnen id goed aan't werk.
Hier vaccineren ze alleen tegen ziekten waarvan de symptomen dusdanig ernstig kunnen zijn, dat ze het leven van het kind in gevaar kunnen brengen. Rotavirus is natuurlijk heel vervelend, maar als de baby goed in de gaten wordt gehouden, is er in principe niets ernstigs aan de hand. En bij naderende uitdroging zijn er goede behandelingen mogelijk. Ik ga niet meer op Damiens tandjes zitten te wachten. Die komen wel een keer. Je ziet ze zitten en het tandvlees heeft ook al een flinke hobbel, maar dat heeft hij al ca een maand.
Borstvoeding hoeft er helemaal niet pijnlijk van te worden... Maud kreeg haar eerste tandjes met 6 maanden en heb bij haar bv gegeven tot ze 11 maanden was, zonder problemen 1 keertje heeft ze in m'n tepel gebeten, maar dat was een ongelukje.
Maritje is ook al ziek... Geen idee wat ze heeft. Dachten gister dat ze waterpokken had, omdat we wat bultjes zagen verschijnen en Maud ze een week of 2-3 terug gehad heeft. Maar de vlekjes en bultjes waren vanmorgen alweer weg. Ze heeft wel behoorlijk koorts. Gisteravond had ze 39,4 graden en vandaag de hele dag tussen 38,5 en 39 graden... Haar fruithapje heeft ze ook uitgespuugd Gelukkig is de pap van vanmorgen en haar flesje wel binnen gebleven.
@ Jvtje: Beterschap met Marit. @ Nijntje: Bedankt voor de tandenborstel tip. Ik denk dat ik ze ook ga halen, volgens mij vindt Mare ze erg fijn. Wij zijn vandaag naar het cb- bureau geweest. Mare weegt nu 7440 ne is 68,5 cm lang. vandaag voor het eerst een half eitje gegeten ( samen met wat aardappeltjes,bloemkool en roomboter, ze vond het erg lekker!) Een fijne avond allemaal.
yeeeh! me pikkie 8 maanden alweer hij zit nu dus een half uur rustig op zijn billen te spelen met speelgoed ssssssssssooo cute was zo druk vanmiddag dat ik dacht dat die in de box lag , want hij was zo lief en rustig aan het spelen kijk ik in de box zie ik niks zie ik zijn hoofdje bij me poef , zat die op de grond haha stomme ik , meestal hoor ik hem wel dan is die het zat of valt die om na een tijdje maar nu hij vind het steed sleuker en hij zit echt kei goed ! kan me niet voorstelle dat me dochter rond deze tijd overal langs af liep!!!
Hier scoort dat dus echt goed En bedankt voor jouw eitjes tip Was me al aan't afvragen met wat ik het best eens ei ging geven. Was al aan porei aan't denken. Maar je moet dat eerst koken zeker en dan een half toevoegen aan de groenten, niet?
@ bo: Was hij uit z'n box gevallen? Maar 't is lief he, als ze zo naar je toe komen Nu komen ze nog, maar wat gaat dat binnen 16 jaar zijn??? Hier een onrustige nacht gehad. Geen idee wat er scheelde. Hij heeft 10 min bij mij gelegen maar daarna flink in z'n eigen bedje geslapen tot half 8! Lag er ook pas om 21u45 in omdat we weg waren geweest. Misschien daardoor onrustig? Maar ik mag ook bijna geen zalf smeren op z'n tandvlees, dus straks maar de koude bijtringen geven.
haha neee! hij was nietgevallen ! nee ik had hem neergezet op de grond en was met me dochter bezig die me druk bezig houd en was min of meer vergeten dat die nog op de grond zat...hij was zo rustig en lief aan het spelen haha anders merkte ik het wel maar hij vond het best hier staat alles nog hoog..bedje box , hij doet ook echt geen poging om zich op te trekken ect maar goed hij is 8 maanden dus bedacht me dat gisteren ineens wie heeft nog meer alles hoog staan?
Even snel ego: De kleine werd gisteren ziek. Koorts en huilt om niet meer te stoppen, ontroostbaar. Erg zielig en vervelend voor haar, paracetamol lijkt niet genoeg en ze blijft maar huilen. Ze slaapt slecht en als ze wakker wordt is het huilen. Zo zielig. We zouden eigenlijk naar mijn ouders gaan (vader 60 jaar), maar dat gaat niet door.
Jvtje, is het geen 5e of 6e ziekte (kan ze niet uit elkaar houden). Bo, haha, dat zal even schrikken zijn geweest. Hier hebben we box laag en bed op middelste stand. Niet dat hij zich optrekt, maar om hem een stapje voor te zijn. Zitten kan Damien ook al erg goed. Als hij omvalt, dan doet hij dat zelf, omdat hij weer wil gaan liggen. Ik leg nog wel een lange knuffel om hem heen voor het geval dat. Damien was vannacht weer ruim een uur ontroostbaar aan het huilen. Zal het ook zo'n fase zijn die Ward ook heeft gehad? We hebben maar alle deuren dichtgedaan en geprobeerd te gaan slapen. Is gelukt, en bij Damien ook. Vanochtend om half 7 hoorde we hem weer brabbelen/jengelen. Even aai op de bol gegeven. Was nog zo moe! Toen hoorde ik hem op een gegeven moment weer: was het half 9! Geen idee hoe lang ie al bezig was, maar ik voel me niet schuldig. Had zo'n slaapje zelf wel even nodig En vanochtend weer doen alsof er niets aan de hand is. Alleen maar lachen, schateren en brabbelen. Kruipoefeningen gaan gewoon door.
Jvtje en Sabse beterschap met de kleintjes! Ben blij te horen dat bv met tandjes goed gaat, zat me al af te vragen hoe dat straks zou moeten haha. Hier staan zowel de box als het bedje nog hoog. Met slapen moet meneertje nog een spreidbroek aan dus dan kan hij niets al zou hij het willen. En verder zit hij pas 2 min. ofzo los, hij heeft een achterstand denk door die spreidbroek, zie nu wel dat alles steeds beter gaat maar hij komt echt niet op het idee om zelf te gaan zitten of te staan. Dus tot die tijd staat alles nog lekker hoog, is nog beter voor de rug van mama ook.
Even snel een berichtje en dan ga ik eens terug lezen, zal niet veel zijn.. het is hier erg rustig zie ik Het gaat hier weer wat beter. Vanaf vrijdagmiddag heeft ze bijna alleen maar gehuild. Kwam koorts bij en eigenlijk was dat het wel. Koorts en veel huilen Niets was goed, neerleggen al helemaal niet (druk in oren misschien?). En als ze op schoot zat moesten we ons al helemaal niet bewegen, dan begon ze te krijsen. En verder jammerde ze wel continu. Vannacht heeft ze naast haar papa in bed geslapen en heeft ze de hele nacht goed doorgeslapen. Vanochtend was ze wel wat beter, ze huilt niet meer continu of wanneer je d'r aanraakt. En ze ligt nu weer in haar eigen bedje te slapen. De koorts is gezakt en nu heeft ze alleen nog een verhoging van 38,0 graden. Ben zo blij voor d'r!
Verder ben ik best moe Mijn man die niets (weinig) kan door de operatie (blindedarmontsteking) en dan nog een zieke dochter erbij. En ik kan echt geen moment rusten lijkt het wel. Kleine verzorgen, huishouden, man verzorgen .. ga zo maar door. En heb al weinig nachtrust gehad sinds die operatie dat ik nu erg moe ben Afgelopen vrijdag waren we één jaar getrouwd en had het me leuker voorgesteld natuurlijk Het voelde nu als een normale dag, wel jammer maar ach.. het leven is nu eenmaal niet te plannen.
Nee, tot nu toe niet. En gelukkig bijt ze niet in de spijlen van de box ofzo (deed mijn neefje wel, ook in zijn bedje).