Juni 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Vogelinnetje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.266
    6.730
    113
    Sabse, het lijkt mij ook zwaar om voor 2 zieken te zorgen. Kun je je schoonouders niet vragen een dagje bij te springen? Ik kan me voorstellen dat je je 1e trouwdag anders had voorgesteld. Vier het anders volgende week als jullie allemaal weer beter zijn.

Damien heeft weer doorgeslapen van 11 uur tot 6 uur! Lag om 6 uur al te brabbelen, maar we hebben het kunnen rekken tot 7 uur. Gisteravond had ie nog wel een paar keer gehuild, maar we hebben hem zo weinig mogelijk aandacht gegeven en ik hoop dat het gewerkt heeft.

2. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    mijn dochter heeft dat toen ze klein was wel gedaan. je ziet zo de tandjes staan in haar bedje (ondertussen Matiz z'n bedje):D

3. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

nee hij bijt niet in ze bedje of box gelukkig zag net wel dat de 4 er ook zit nu zitten er 2 boven en 2 onder
    voor de rest is het een heel vrolijk mannetje

ik mag trouwens in maart weer naar het ziekenhuis hopelijk is het weer gelijk raak maar blijft het nu lekker zitten

4. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Nou mijn schoonouders werken beiden fulltime en mijn dochter moet op dit moment niets van ze hebben :) Ze huilt elke keer als ze haar aanspreken of aanraken :):) Ik had mazzel dat ze sliep die avond dat ik naar het ziekenhuis ging naar mijn man, mijn schoonmoeder kon toen hier haar via de babyfoon in de gaten houden. Ze slaapt meestal 's avonds en 's nachts door dus had de hoop dat ze dat die avond/nacht weer zou doen (en deed ze ook gelukkig!!).

Denk dat we het laten zitten, denk dat mijn man de komende week nog niet veel zal kunnen (heeft toch best last van pijn) en volgend weekend komen de kids (zijn kinderen) weer voor het weekend. Dus dan doen we ook niets eraan. En daarna tja.. is het alweer een week geleden haha.. denk dat we het dus laten voor wat het is :);)

Mooi dat het doorslapen steeds beter gaat! Had dus wel wat met aandacht te maken? Hopelijk blijft het zo goed gaan!

5. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Al 4 tandjes? Zo dat gaat snel, zal vast erg schattig eruit zien :D

Ik zal voor je duimen! Dat het weer meteen raak zal zijn en dat het inderdaad dan ook lekker blijft zitten.

6. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Hahahaha al die kleine tandafdrukjes in het bedje :p Hopelijk gaat onze meid dat niet doen ;)

7. bo2008

bo2008 Niet meer actief

wil niet bot overkomen maar waarom ben je niet naar de ha post gegaan met dr? dan hadden ze in dr oortjes kunnen kijken en had ze een ab kunnen krijgen als het oorontsteking is...je bent zelfs niet naar een feestje geweest van je papa die 60 werd dus dan is het wel enst denk ik dan
    heb je wel zetpilletjes gegeven ? hoef niet alleen voor koorts he ook voor alleen pijn is het goed
    ik zou toch ff naar de ha morgen gaan (als je dat niet van plan al was) om haar even na te laten kijken
    zo zielig oorpijn..maar goed mischien is het wel heel iets anders
    hopelijk is ze snel weer de oude

8. bo2008

bo2008 Niet meer actief

hahaha ja hier ook...J hoeft alleen zijn afdrukjes erbijte zetten ;)

9. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Oh daar zijn we wel geweest hoor, maar ze had gewoon een griep. Geen oorpijn, keelpijn, benauwdheid of wat dan ook. Normaal is ze niet zo als ze ziek is en nu was het alleen maar huilen, vandaar dat we naar de HAP gingen. Het enige wat de arts kon zeggen was dat de koorts na ongeveer 3 dagen over moet zijn, maar dat wist ik zelf al. Maar er was dus gelukkig niets aan de hand, geen idee waarom ze opeens zo anders reageert op een griep/koorts. En geef ook paracetamol zetpil bij deze hoge koorts en merk dat ze zich echt beroerd voelt dus heeft ze het wel ff nodig.

Inmiddels is de hoge koorts alweer minder (tenminste de laatste keer dat ik het heb gemeten wel). Gisteren was het nog 39,8 en vandaag weer 38,0. Hopelijk voelt ze zich snel weer beter.

10. bo2008

bo2008 Niet meer actief

o ja ik wou neit bijdehand over komen haha maar ik las niet dat je dus naar de ha post was geweest
    idd goed gedaan want zo huilen enzo is ook raar
    had ze niet last van dr reflux? moet de dosis niet meer omhoog
    of haal ik haar nou door de war met een andere
    vind de koorts hoog me dochter haar hoogste koorts ooit van 39.6 en J 38.7 dus mijn kinderen maken gewoon moeilijk koorts gelukkig
    ben altijd bang voor die koortstuipen
    heeft ze niet last van dr tandjes die doorkomen? mischien gewoon dentinox of koude bijtring geven ? willichts helpt het? daar kunnen ze ook koorts van hebben

hier gezwommen vandaag
    o wat vond dat kereltje het prachtig
    hij zit in zon ring en er was animatie bij dus megadruk
    maar hij keek zijn ogen uit! alleen maar gelachen heeft die en het bijna 2 uur uigehouden ! netjes toch

11. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Haha had ik ook niet gezegd, dacht maakt weinig uit :p

Reflux krijgt ze geen koorts van en toen verkrampte ze vaak ook, nu zie ik dat totaal niet.

Ze heeft trouwens weer 39,9 graden koorts en ze mag pas rond 6 uur weer een paracetamol. Heb d'r net maar even met een washandje gewassen, bad lijkt me te rot voor haar.

Tandjes heeft ze nog niet zo op gereageerd, maar ik zie ook niets. Ze vindt het in ieder geval erg vervelend als we bewegen met haar op schoot (al is het maar een minimale beweging) en haar hoofd is helemaal iets waar we niet aan mogen zitten. Alleen spelen of iets wilt ze ook niet en ze is hangerig. Normaal wilt ze nooit tegen me (ons) aanliggen. Zeg maar schuin liggend op schoot. En nu wel, ze laat zich gewoon tegen ons aan zakken. Doet ze ook sinds vrijdag. Maar ja alles is goed met haar, geen vreemde dingen. Maar vind het zo vervelend dat ze zich zo rot voelt :(:(

Drinken gaat trouwens nog best goed, beide keren met tandjes doorkomen dronk ze erg slecht. Daarnet dronk ze nog 180cc en vlug ook, volgens mij had ze weer enorme dorst door de koorts. Ze zat daarna wel vaak aan haar ene oortje (dagen hiervoor ook), maar daarna niet meer. En ben al 2x bij de HAP geweest :) Dus ik wacht tot morgen en bel dan de HA wel. Morgen moet de koorts ook wel weg zijn volgens de arts van de HAP.

Ze slaapt nu en hopelijk voor een tijdje, want anders huilt ze alleen maar. Zo zielig :(

Leuk dat het zwemmen zo goed gegaan is en dat jouw kleine het zo leuk heeft gehad! :)

12. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.266
    6.730
    113
    Bo, 2 uur! Toe maar, wat een energie!

Sabse, ik hoop dat ze snel beter is

Hier een heel vrolijk kind dit weekend. Net weer even op de fiets geweest. Ik heb geen moederfiets en het paste maar net. Was even kijken hoe ik het beste op- en af kon stappen, maar alles is gelukt. Damien vond het geweldig in ieder geval. Ook heeft ie al zijn avondeten op. We hebben het iets meer gepureerd nu.

13. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Even een vraagje, misschien dat jullie het weten. Het viel me net op dat V. een rode opgezette plek/bult in d'r hals heeft. Als ik eraan kom merkt ze het en wilt ze dat ik daarmee stop.

Is dat een opgezette klier? Ik heb zelf wel eens opgezette klieren gehad, maar dat werd niet rood (tenminste heb het niet gezien bij mij die keren).

14. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.266
    6.730
    113
    Lukt het je om de bult even vast te houden? Zit hij dan in of onder de huid? Grote kans dat het een ontstoken talgkliertje oid is.

15. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Heb hem even aan kunnen raken en het zit volgens mij echt onder de huid, is best groot. De ene kant van haar hals voelt gewoon als opgezet (dikker).

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ sabse: Daar heb ik geen ervaring mee... Als je het niet vertrouwd even contact op nemen met cb of ha.

@ bo: Amai, 2u zwemmen! :D Super dat hij zo genoten heeft. Manlief wilde eigenlijk ook gaan zwemmen, maar omdat de zon scheen is hij toch maar gaan fietsen. ;)

Hier heeft Ward rode uitslag aan z'n nekje vooraan. Soms is het helemaal weg, soms komt het terug... Eczeem is het niet. Geen idee wat het is. We moeten volgende maand toch terug naar de ka.

17. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Veel kindjes die ziek zijn! Maxim gelukkig niet, hij huilt laatste dagen wel veel. Begint 's morgens om half 6 al (vanmorgen zelfs half 5) Wil niet teveel alleen blijven, begint dan echt te krijsen. Valt ook moeilijker in slaap (weer krijsen vanaf de deur weer dicht is)

Hier ook nog geen enkel tandje :) Zag bij iemand (Deacen?) al 4 :D Groot verschil! Komt nog wel, er is iig nog niks te zien!

Wss ga ik woensdag laatste bv geven... Gister moest ie echt huilen bij avondvoeding, omdat er echt nog weinig in zat. Hij heeft daarna nog fles van 160cc gedronken (20cc laten staan vd 180) dus is echt teken dat er bitter weinig in mn borsten zat. Jammer maar helaas, ga nu niet meer alles eraan doen om het weer op te krikken, hij is tenslotte al 8mnd woensdag en hij krijgt nog maar 2 a 3 voedingen. Had liefst tot 1j gegeven maar als mn lichaam aangeeft dat het genoeg is geweest nu, dan zal ik maar stoppen (toch beetje pijn in het hart!)

Hij at vandaag maar liefst 300g groenten op :D (soep eigenlijk), gisteren 290g. Vrijdag bij de onthaalmoeders ook al 270g :) Hij heeft echt graag groenten!

18. bo2008

bo2008 Niet meer actief

beide kindjes van mij hebben een opgezette klier bij de hals onder hun oor zeg maar
    dokter en ka laten voelen is een opgezette klier
    als ze ziek zijn zet die ook op
    maar rood nee nog nooit eerder...
    is ze wel verder goed alert? en niet duf? je ging morgen toch naar de ha ?

19. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ja 2 uur haha best lang maar had een dochterlief ook die ook fanatiek is en hij vind alles best
    was een lekker verwarmd bad en er was een showtje dus hij vond het mega leuk en intressant
    toen we in het piere bad gingen zag ik dat die het zat was
    als deze man iets zat is hoor je dat meteen en is het ook helemaal klaar dus lekker zijn badjas aan en in de mc heeft die nog ff gespeeld met zijn voeten haha
    was echt super!

20. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ja, ze is opeens helemaal omgekeerd met gedrag. Speelt en erg alert. Trappelen en druk doen. Kletsen en vooral lekker aandacht van ons vragen. Heb haar temp. nog niet opnieuw gemeten, maar ze is minder heet. Eerst was haar hoofd gloeiend heet en nu gewoon warmer dan normaal. Oh en ze huilde niet meer :$:(

Alleen toen ik haar dus op schoot had met haar rug naar me toen viel me opeens op dat haar nek aan één kant dikker is. Ik had even daarvoor wel gezien dat er een rode plek aan de zijkant van haar nek zat. Dat het dikker was viel me dus daarna pas op.

Wilde morgen naar de ha ivm de koorts. Als die weg is morgen bel ik even over die plek in d'r nek. Is de koorts er dan alsnog, dan moeten we sowieso even naar de ha.

Deel Deze Pagina