Juni 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Vogelinnetje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Wilde even nog beterschap wensen aan de evt. andere baby's hier die ziekjes zijn!

Iedereen een fijne avond!

Ik slaap vannacht weer op de bank :p Man moet wel in bed liggen ivm pijn en dochter slaapt op dit moment alleen met (één van) ons naast haar in ons bed goed ;)

Maar ik slaap eigenlijk ook wel prima op de bank, ben niet zo moeilijk. Maar zou mooi zijn als ik morgenavond wel weer in ons bed kan slapen :D

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ sabse: Respect dat jij de bank op gaat! ;)

Hier een beroerde nacht. Om 1u tutje kwijt, maar van 2 tot 3 was het weer een ramp. Huilen, als ik hem aaide was hij stil, ging ik weg: huilen. Pfff! Maar heb hem bewust niet bij me genomen, want dan zitten we weer in dezelfde cirkel als ervoor. Maar om 3u is hij dan rustig in slaap gevallen op de arm en heeft hij geslapen tot 7u45! :$

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Denk dat het hier de fase voor het kruipen is geweest. Maar vannacht dus ook weer... ;) Het zou toch gemakkelijk zijn als er een handleiding bij zat he ;)

4. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.266
    6.730
    113
    De vorige nacht was rustig, maar vannacht ook weer paniek. We hebben hem geprobeerd te troosten, maar het lukte niet. op een gegeven moment hem maar alleen gelaten met deuren dicht: we zouden na een kwartier weer gaan kijken, maar plots was hij stil. Dit willen we dus meer gaan doen: proberen te troosten in zijn bedje en weggaan. Na 10 min weer gaan troosten, enz. Vanavond eens proberen, mocht het nodig zijn. Ja, het is allemaal wat bij die kleintjes. Hij is de hele dag aan het proberen te kruipen en maakt goede vorderingen. De houding vindt hij al, nu nog volhouden en zich voortbewegen. Enne... 's ochtends vroeg is hij natuurlijk gewoon weer de liefste!

5. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    hey meiden, hier ben ik ook weer.
    toch wel druk weekend achter de rug. Zaterdag ben ik met m'n dochter naar Plopsa Indoor in Hasselt geweest. Ging normaal met vriendinnen gaan, maar die hun kindjes waren ziek, dus gingen ze niet mee. Ben ik maar alleen geweest omdat ik het m'n dochter beloofd had. Hebben echt genoten van ff mama-dochtertijd. Dan moest ik 's avonds gaan werken. Gisteren hier een rustige dag gehouden en 's avonds weer werken.
    Nu weer 7 daagjes vrij.
    ff een update over Matiz: tandje nr 1 is er!!! Hij was juist wat aan het jammeren. Neem ik hem bij me. Ik dacht toch es in z'n mondje kijken. En ik voel iets scherps vanonder. Jaja, het tandje zit er door. Heb hem nu maar weer zalf gesmeerd op z'n tandvlees en z'n bijtring gegeven.
    Liggen jullie kindjes nog veel om te spelen of zitten ze al echt? Matiz kan gemakkelijk een hele tijd op z'n kont blijven zitten en spelen. Ik merk wel een verschil met m'n dochter. Die kon niet zo lang zitten. Die viel altijd achteruit. Dat heeft Matiz niet.

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja, van zo'n lief lachje smelt je gewoon! En dat ik nu zo moe ben, ach, ik kijk wel naar dat lachend foto'tje op m'n bureau en ik krijg spontaan een lach op m'n gezicht...

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Joehoe! Het eerste tandje!!! :D

Hier zitten en staan, liefst staan, maar nu kan hij zelf ook gaan zitten dus bepaald hij het zelf wat. Ene moment kan hij rustig zitten, ander moment staat hij. idem bij kruipen. Als hij bij de mand van onze hond komt, gaat hij rechtstaan. Of de eetbakken zijn ook interessant. Voor de rest kruipt hij van hier naar daar, gaat af en toe eens zitten om met iets te spelen.

8. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    Staan doet Matiz nog niet. Soms neemt hij wel de spijlen van z'n park vast, maar echt zich optrekken doet hij nog niet. Als hij op de schoot zit, en je neemt z'n handjes vast, dan trekt hij zich wel op.

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Zo is het hier ook begonnen ;) Maar Ward is er erg vroeg mee. Blijkbaar is rond 9 maanden normaal als ze het kunnen zei de ka...

Heb je een idee vanaf wanneer dat onze mannetjes iets kunnen hebben in Plopsa Indoor? De attracties nog niet, maar zo de speeltuin en de show? Denk dat ik misschien eens met Ward naar Pretland in Kiewit ga. In dat babyhoekje zou hij zich wel amuseren denk ik.

10. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    ik ben laatst met de kids naar plopsa geweest. Een paar attracties mocht hij mee in. Maar die lichtjes en die magie vond hij gewoon geweldig.
    Pretland hebben ze nu zeker al iets aan. Met Matiz ben ik er nog niet geweest, maar toen m'n dochter een maand of 10 was, ben er ns geweest en die vond het babyhoekje geweldig.

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
  12. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    lijkt me wel handig ja, ma is zo'n raar zicht vind ik :D

13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.536
    14.055
    113
    Vrouw
    Meisje wat jammer dat je waarschijnlijk moet stoppen met de bv! Bij mezelf merk ik ook dat het afgelopen week steeds minder lijkt te worden, is misschien de leeftijd van de kids? Ga morgen met oxytocine neusspray proberen op te krikken en anders is het jammer. Heb geen zin meer om weer extra te gaan kolven of om het uur aan te leggen, wil meneertje denk ook niet.

Vind die niniwalker er wel wat wankel uit zien hoor! Wel lijkt me het beter voor de ruggen van papa en mama.

Hier gaat alles prima met de kleine, heb zelf alleen een oogonsteking, begin nu weer wat te zien. Erg lastig met 1 oog kijken, zie totaal geen diepte, wil je ook poepbroek verschonen, veeg je naast het vuile gedeelte haha.

Donderdag ga ik trouwens naar de 9 maandenbeurs, zijn er hier nog meer die er heen gaan?

14. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    De koorts is weg en ze heeft alleen nog opgezette klieren (meerdere), dus dat doet wel pijn maar trekt als het goed is weer weg.

Ze speelt weer, slapen gaat redelijk en ze voelt zich zo te zien beter.

Ze heeft het zwaaien nu echt onder de knie. Als we dag zeggen en zwaaien, zwaait ze standaard terug (eerst af en toe).

Wel leuk hoor, ze doen steeds meer. Gaat wel snel :p

Had wel gelezen dat andere baby's hier dat al deden, maar zij deed het echt willekeurig en nu elke keer :D

15. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.266
    6.730
    113
    Sabse, oef gelukkig dat de koorts weg is. En je merkt het idd direct: weer een lekker vrolijk kind.

BV: knap hoor. Hier had Damien bij bijna 6 maanden plots zelf geen behoefte meer aan bv en dan is het snel afgelopen. Hoe die moeders die 4 jaar voeden het doen, is mij een raadsel. Niet dat ik jaloers ben hoor ;)

Damien is vandaag weer op de fiets geweest. Gillen wat hij deed! Ook op het kdv zeiden ze dat het een herriemaker is. Hij gilde en brabbelde al flink, maar sinds dit weekend slaat hij ook heel wat oerkreten uit.

En eten wat hij deed! Om half 7 3 el broccoli, 1,5 el couscous en 1,5 el kip. Daarna nog 2 el yoghurt en na een half uur nog een volle papfles. Ik ben benieuwd wat de nacht doet.

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier een vreselijk nacht achter de rug :( Van 23u30 tot 2u ben ik op geweest. En om 6u was hij al weer wakker. Ben gewoon kapot... Voormiddag dus maar verlof nemen en bijslapen. Want op 4u slaap kom ik de werkdag niet door. Dat tandje 3 er maar snel gaat doorkomen!

17. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.266
    6.730
    113
    Pfoe, dat klinkt niet fijn. Als Damien zo flink aan het huilen is, dan laten we hem op een gegeven moment huilen. Hij valt dan binnen 15 min in slaap. Misschien ook eens proberen? Hier was de nacht weer super. Om half 5 begon hij te spelen in zijn bedje. Speen er even in gedaan en hij sliep weer.

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Laten wenen heeft niet geholpen. Ik begin eerst met 5 min, dan gaan checken, dan weer 5 min maar meestal lukt dat niet want dan is hij aan't krijsen, brullen, alles wat je maar wil.

19. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.266
    6.730
    113
    Hé weer wakker?

Maar als je een uur of langer aan het troosten bent, dan helpt dat troosten blijkbaar ook niet. Althans, dat hebben wij de afgelopen paar dagen meegemaakt. Wij troosten dan en leggen hem na ca een half uur weer terug. Hij huilt/krijst dan nog verder, maar binnen 15 min is het dan stil.

Vraagje: wie van jullie kindjes zitten al in pamper nr 4?

20. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

ik gebruik huggies deacen zit al een tijdje in maatje 4

Deel Deze Pagina