Vandaag de kdv in onze toekomstige woonplaats geregeld! Super gevoel dat het nu echt definitief geregeld is. Per 1 mei zal ze daar naartoe gaan Was trouwens vandaag naar twee kinderdagverblijven gegaan om te kijken of het wat was. De eerste die ik bezocht was niets mis mee, maar had er ook geen gevoel bij van "JA, dit wordt hem". Bij de tweede kdv had ik dat wel, dus nu heb ik dat direct gemeld en ze sturen de offerte op. Ben zo blij dat ze terecht kan en dat ik er een goed gevoel bij heb
hnier zo erg dat de box wipstoel enn bouncer geen opties meer zijn meneer wil het liefste de hele tijd zo lang mogelijk op de grond zitten met allerlei speelgoed tot zijn keuze....nou vindhet wel een koddig gezicht hebben zon kleintje op de grond
J al vanaf 5 maanden .... maar hij piesde doord die andere elke keer heen en bij deze strak dicht snoeren niet meer ! maar hij is ook lang maar dun....dus gaat voor kg maar ook voor lengte op denk ik....klinkt vaag maar nr 3 alle soorten geprobeerd en steeds ongelukjes , hij plast erg veel
Provincie Utrecht ja, in Houten om precies te zijn. Dus helemaal blij En vlakbij ons toekomstige huis
Onze meid begint steeds duidelijker te worden. Ze schudde wel eens nee, maar nu doet ze het echt elke keer bij dingen die ze niet wilt. Als ik (of wie dan ook) de speen aan wil geven en zij hoeft hem niet... dan schud ze nee met d'r hoofd en duwt hem weg met d'r hand hahaha echt erg. Dat gaat te snel joh.. dat nee schudden.
Dat had Ward met nr 2, ook elke keer lekken. Sinds nr 3 niet meer. @ sabse: Je meid maakt nogal een vorderingen! Fijn he! Hier begint er eentje bewust te wuiven. Waar dat hij vorige week nog de hele tijd met z'n handje wuifde, wuift hij nu vooral als je naar hem wuift Zo cool!
We blijven maar bij nr 4. Die hadden we al en nr 3 is op. Bij de vorige overgangen hebben we ook gezien dat we niet moeten wachten tot het einde van het aantal kg, maar ook niet met een grotere maat moeten beginnen als hij aan de ondergrens van die maat zit. Nu zit hij precies in het midden en 's nachts zijn zijn luiers echt goed vol. Damien schudt de hele tijd nee Niet vanwege het nee (ik heb het idee dat basby's van deze leeftijd dat niet nog niet snappen), maar omdat hij die beweging zo leuk vindt. Sinds een paar dagen trekt Damien zich op als hij zittend onze handen vasthoudt. Ook weer flink lachen erbij. Ook maakt hij de eerste bewegingen om te gaan zitten en komt hij teigerend vooruit. Zo leuk om te zien dat hij zich weer gaat ontwikkelen. toen hij ziek was, heeft hij nl nauwelijks iets gedaan. Ben wel blij dat hij er niet veel bij jengelt en hij het 's nachts niet hoeft te verwerken allemaal. Sabse, wat fijn dat de opvang zo snel geregeld is. Houten is blijkbaar beter dan Utrecht stad.
toch leuk als je zo leest dat de kindjes volop vorderingen maken. En te bedenken dat we vorig jaar rond deze tijd nog allemaal uitkeken naar de geboorte. En nu worden onze kleintjes al bijna een jaar. Matiz begint zich ook op te trekken. Gisteren zat hij op de grond en wou hij zich op trekken aan de sofa. Ja dat ging natuurlijk niet. In z'n box zit hij ook vaker met z'n handen aan de spijlen. Gisteren heeft hij voor het eerst een broodkorstje gegeten. In het begin keek hij me aan voor te zeggen, wat is dat nu?? Maar het ging toch vlot naar z'n mondje
@ vogelinnetje: wat leuk van Damien! Het gekke is dat ze soms ineens met iets vertrokken zijn. En helemaal fijn dat het 's nachts ook goed gaat! @ tihany: Binnenkort toch maar het park laag zetten? Hier vannacht te moe om te troosten, dus Ward maar even bij me gelegd. Maar iets erna terug in z'n bedje gelegd en geslapen tot 6u. Wel vroeg, maar ja, de was hangt ondertussen ook al op het wasrekje en ik was weer goed op tijd op m'n werk.
Wat een lieve foto's! Sabse, fijn dat het kdv in Houten geregeld is! Ga je ergens in 'het oude dorp' wonen of in een kern er om heen? Kom zelf ook regelmatig in Houten omdat mn opa er woont. Gisteren op de 9 maandenbeurs nurby tandenborstels gekocht, had ik hier in het forum gelezen, ben benieuwd! Hier nog geen tand te bekennen maar je kan het maar beter alvast in huis hebben. Hier sinds gisteren een mannetje dat in plaats van vooruit rondjes teigert/kruipt nu ineens achteruit kruipt! Gevolg zn benen hangen de hele tijd buiten de spijlen van de box, dan wil hij draaien waardoor zn beentjes klem zitten. Mama kan hem de hele tijd bevrijden haha. Zo dus maar even lekker op het speelkleed spelen dan hebben we daar geen last van. Wilde eigenlijk vanmorgen gaan babyzwemmen maar zowel meneertje als ik zijn plots erg verkouden dus we slaan maar een weekje over.
Hahaha, ze moeten me bij Nuby aannemen als verkoper! Nee maar ik ben er heel tevreden van. Ward is er veel mee bezig, dus hier zijn ze hun geld dubbel en dik waard! Achteruit kruipen is hier de voorbode geweest van het kruipen. Dus denk dat het niet meer zo lang gaat duren bij Stijn! Hij heeft precies toch al veel ingehaald nu hij overdag geen spreidbroek meer aanheeft he? Oh en bv en tandjes: op internet heb ik gelezen dat ze de tepel ver genoeg in de mond hebben, waardoor (als ze goed aangelegd zijn) niet in de tepel kunnen bijten.
We gaan dit weekend beginnen met tandenpoetsen. Ik heb een jip en janneke tandenborstel voor hem gekocht. Ik heb het hem al wel gegeven, zodat hij kan wennen aan de haartjes. vanavond gaat de tandpasta erop! Ik heb ook gehoord dat baby's eerst achteruit kruipen en dan pas vooruit. De logica snap ik ook nog niet helemaal. Maar gwat goed van Stijn! Dat had je vast niet gedacht dat alles ineens zo snel zou gaan. In zijn hoofdje ging de ontwikkeling dus gewoon door. Met het uitvoeren ervan heeft hij moeten wachten totdat hij geen spreidbroek meer aan hoeft.
@Nijntje: het park staat al omlaag . Het bedje nog niet, maar gaat ook niet lang meer duren denk ik. achteruit kruipen: heeft Matiz niet gedaan. Maar die sluipt eigenlijk meer dan hij kruipt.
Tja vergeleken bij jullie kindjes heeft Stijn natuurlijk nog wel een beetje een achterstand maar het valt me inderdaad mee hoe snel hij alles oppikt! Hoorde net van mn moeder dat de meeste kindjes met achteruit kruipen beginnen omdat de armspieren sterker zijn dan die van de benen, daardoor duwen ze zich met de armpjes achteruit ipv zich met de beentjes vooruit te duwen. Klinkt dus best logisch maar erg praktisch is het niet. Nijntje, weet jij als nurby expert met welke tandenborstel ik het best kan beginnen? Hier nog geen tandjes en ook nog geen tekenen ervan. Zit zelf een beetje aan die van 3 maanden te denken, maar dat klinkt wel heel erg haha. Heb ook gehoord dat je in principe met bv geen last van de tandjes hebt, is dat straks wel het geval dan stop ik denk gelijk haha. Planning is 1 jaar bv geven, maar heb al 2 weken een behoorlijk grote dip. Maarja elke druppel melk is er 1 en de rest krijgt meneertje kv. Toen ik net even kleertjes in Stijn zn kast ging hangen en hem zonder spreidbroekje even in zn bedje zette, viel hij van zit zo op zn buik (doet hij altijd naar een paar min.) maar toen hij op zn buik lag had hij door dat hij bij de bovenste rand van zn bed kon komen. Gelijk met een handje vastpakken en proberen op te trekken wat niet lukte. Ben dus stiekem wel een beetje blij dat hij nog met spreidbroek slaapt en dan in zn slaapzak absoluut niet kan draaien. Want als hij straks van zn spreidbroek af is moet ik direct het bedje omlaag zetten! De rand van de box is een stuk hoger dan het bedje en daar komt meneertje nog niet bij.
Stijn heeft helemaal geen achterstand hoor! De kindjes hier zijn gewoon supersnel. Als ik kijk naar de kindjes van babyzwemmen, van mijn club van de zwangerschapsgym en andere baby's van dezelfde leeftijd en als ik de verhalen van het cb hoor, dan is Damien een best snel kindje, terwijl hij in vergelijking hier weer een van de langzamere is. Het belangrijkste is dat je kindje zelf uitdaging zoekt en hoe snel hij dat allemaal doet, dat is van minder belang. Stijn doet zeker elke keer weer iets nieuws, dus dat is toch goed?