Juni 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Vogelinnetje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Merci! :) Heb de online folder van colruyt ook nog gevonden, daar staat in laatste 5 minuten laten meekoken. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen! ;)

2. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.269
    6.733
    113
    Voor volwassenen in de richtlijn voor spinazie nog eens niet zo heel lang geleden veranderd: de hoeveelheid nitriet is achteraf minder dat ze al die tijd gedacht hadden. Ik denk dat het voor baby's het daarom ook wel meevalt. Als je volgens mij niet meer dan 1 keer per week opgewarmde spinazie geeft, dan kan dat geen kwaad.

Damien heeft vanacht weer 2 keer om zijn speen gevraagd, nadat hij al een week 's nachts superstil is. Maar gisteren was het ook een dag met een ander ritme voor hem. Bij mijn moeder geweest waar mijn schoonouders ook kwamen. Lekker veel aandacht dus gehad. Om half 6 werd hij ineens weer moe, dus gaan slapen. We wilden om 7 uur naar huis en moesten hem wakker maken. Hij sliep zo lekker! En in de maxi-cosi ook weer geslapen, dus thuis mochten we hem weer wakker maken. Om 9 uur sliep hij weer.

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja we geven het ook maar 1x per week max. Maar 't is nu de eerste keer. Omdat ik niet de verse spinazie vond heb ik de diepvries genomen. Maar die stond dus in de folder dat ook perfect kon. Vandaar. ;)

Oh een overdosis aan aandacht dus voor Damien... ;) :D Hier ook vannacht 2x speen gaan geven.

4. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik heb d'r nog geen spinazie gegeven, wil ik wel een keer gaan proberen.

Hoe verwerken jullie het vlees in de groentehapjes? Pureren jullie dat en meng je dat dan met het groentehapje?

5. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Oh en bij de ha geweest met V. Nog steeds uitdrogingsverschijnselen, maar niet ernstig. Dus in de gaten houden en bij twijfel weer komen. Het kon volgens de ha namelijk best snel gaan als het mis gaat (en kan ook weer opeens snel goed gaan).

Morgen moet ze weer "normaal" zijn en anders moet ik de ha bellen en verwijst hij haar naar het ziekenhuis door, omdat het volgens hem dan onderhand wel over moet zijn.

Dus nu weer hetzelfde advies.. luiers in de gaten houden en of ze alert blijft en niet suffer wordt. En natuurlijk op mijn eigen gevoel afgaan.

Nu hoop ik dus dat het morgen wel voorbij is. Mijn moeder komt vanmiddag en gaat donderdag aan het eind van de ochtend weer naar huis. Zij helpt even hier mee en dan kan ik nog een beetje (thuis)werken.

Deze week gaat V. in ieder geval niet naar het kdv, we willen haar even een goede week rust geven.

6. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    ik kook gewoon alles samen, of stoom het en dan gaat dat allemaal de blender in met een scheutje olijfolie

7. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ok, bedankt!

En welk vlees/vis heb je al gegeven?

Maar kook/stoom je gehakt ook?

8. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    kip, kalkoen, biefstuk, rundsstoofvlees, kabeljauw.
    gehakt kook ik ook gewoon mee ja.

9. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ok, bedankt!

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.538
    14.058
    113
    Vrouw
    Sabse, hopen dat V snel opknapt! Niets lijkt me zo vervelend als dat je kindje in het ziekenhuis opgenomen moet worden.

Hier werd meneertje om 05.00 schreeuwen en huilend wakker, had denk een flink nachtmerrie gehad want hij was helemaal van slag. Na een schone luier en een flesje (hij had ook gelijk honger), viel hij gelukkig direct weer in slaap.

Vlees heb ik tot nu toe alleen kip en gehakt gegeven. Gehakt had ik geruld en zelf spaghettisaus mee gemaakt voor Stijn en de kip in mini stukjes gesneden. Merkte wel dat kip wat droog was.
    Ook had ik een keer graatvrije vis gegeven, je raad het al zat Stijn in eens met een graat tussen zn vingers te kijken van hee wat is dat. Durfte toen geen vis meer te geven, maar vorige week alles heel goed na gekeken en toen heeft hij een stukje lekkerbek gegeten, lekker dat hij het vond! De vis was zo gaar dat het vanzelf uit elkaar viel dus het eten was ook geen probleem.
    Heb nu een hamburger in de vriezer liggen, ga die denk in ministukjes snijden en kijk wel hoe het gaat. Niet de hele hamburger natuurlijk. ;)

Is er behalve Bo al iemand naar de kapper geweest met de kleine? Stijn heeft op zn achterhoofd best een paar lange haren... aan de ene kant zie je het nu door die helm toch niet, maar vraag me af wanneer ze aan de kapper moeten wennen.

11. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Zojuist de ha weer gesproken, haar vagina leek wel opgezwollen (en het eerste stuk ernaast bij de dijbenen ook) dus ik vroeg of dat kon of dat het zo leek omdat haar buik zo plat is in verhouding tot normaal. Hij kon dat niet echt verklaren en vroeg hoe het verder ging. Nou ja ze had weer diarree en sliep weer veel. Terwijl ik hem sprak lag ze naast mij op de bank en elke keer draaiden haar ogen weg (slapen) en werd ze weer wakker. En hij vroeg of ze normaal veel slaapt en ik gaf aan van niet. Ze slaapt niet zoveel als nu, nu slaapt ze bijna continu. De ha vindt het toch niet goed klinken en ze moet zometeen weer komen en hij gaat haar doorverwijzen naar het ziekenhuis. We moeten er rekening mee houden dat ze daar dan aan het infuus zal moeten, dus ook een tasje inpakken.

Ik ben zo verdrietig om en voor haar, arme meid. Ze slaapt inmiddels weer en ik ga maar een tasje klaarmaken en zometeen komt mijn man thuis en mijn moeder is er dan ook wel en dan gaan we maar :(

12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.538
    14.058
    113
    Vrouw
    Trouwens ik bak het vlees dus gewoon.

Spinazi heb ik altijd dieprvries, gaat in de magnetron en dan giet ik de bak waar het inzit leeg, dus dat het 'kookvocht' eruit is. Hier in NL mag je kleintje max. 2 keer per week spinazi enzo maar ik geef het geen eens 1 keer per week.

13. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Bak je het en pureer je het dan?

14. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Thnx voor de uitleg!

Nee nog niet naar de kapper geweest, hoef ik denk ik de komende maanden ook niet.. d'r haar groeit wel, maar niet erg veel.

15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.538
    14.058
    113
    Vrouw
    Balen Sabse! Jeetje zeg dit is echt super kut voor jullie! (heb even geen andere benaming).
    Vrees inderdaad dat V een infuus zal krijgen met extra vocht en denk medicatie tegen de misselijkheid.
    Als ze moet blijven hoop ik dat je naast dr mag slapen, vaak mag dat wel.

Heel veel sterkte in elk geval! En ook voor je man die natuurlijk ook nog niet helemaal beter is.
    *virtuele knuffel*

16. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36

Dank je!

Vind het echt k*t ook (is idd de beste benaming daarvoor), ik was er al bang voor. Maar ja, vond het ook wel eng haar thuis te hebben terwijl ik zie dat het niet goed gaat en niet beter lijkt te gaan. Dus het is voor het beste, maar vind het natuurlijk wel erg :(

Klopt, hij is gaan werken, maar zou de dag niet volmaken. Krijgt nog best snel pijnklachten. Nou ja hopelijk is dat wel snel voorbij.

Nogmaals bedankt voor je berichtje en de knuffel!

17. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    @Cin: hier nog nier naar de kapper geweest, maar ga in het kort wel eens gaan, want Matiz z'n haren beginnen erg te steken.
    @Sabse: ach wat erg. Maar langs ene kant misschien goed dat ze even in het ziekenhuis moet blijven. Dat ze eens goed nakijken wat er scheelt en er een oplossing komt. Knuffel.

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ sabse: Veel sterkte meid! En heel veel beterschap voor kleine Vienna! Hopelijk knapt ze snel op. Maar normaal gezien wel in het zh, met die infusen enzo. Zou me ook niet op m'n gemak voelen met zo'n ziek kindje in huis. *dikke knuffel*

@ cin: Hier ook nog niet bij de kapper geweest. Z'n haartjes beginnen wel dikker te worden. Maar hier een echt wittekopje. :p

@ vlees: Ik heb al gegeven: kip, kalkoen, mager varkensvlees (filetlapje) en nu rundsgehakt. Ik stoom het gewoon mee met de groenten en mix het mee.

Vandaag voor het eerst met de vork geplet. De helft opgegeten, daarna wilde hij niet meer zei m'n zus. Toen las ik hier dat vogelinnetje terug gaat pureren, dus dat advies gegeven. Resultaat: alles op! :$

Zo, nu ff naar een vergadering ;)

19. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.269
    6.733
    113
    Ga eens na bij een fruithapje: Damien eet gepureerd 1,5 stuks fruit per keer! Bij zijn avondeten zal het daarom niet veel anders zijn. Ik denk dat als ik Damien een hele appel zou geven, hij ook niet verder zou komen dan een kwart. Zelf eet ik klein fruit ook sneller en makkelijker dan groot fruit.

Kapper: Damien heeft voor een grote lok, maar omdat zijn haar nog vrij onregelmatig is, durf ik er zelf wel een stukje van te knippen.

Vlees: ik stoom of bak het eerst en hak het dan fijn in de hakmolen. Er onstaan dan kleine korreltjes in de grootte van couscous. Pasta kun je idd moeilijk fijn maken. Tip: de macaroni van albert heijn eigen merk is erg klein.

Sabse: het lijkt mij verschrikkelijk te moeten zien hoe je kindje lijdt. Gelukkig werkt de ha erg goed mee! Sterkte!

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Zo, ben al gaan lopen op de vergadering. Zoals ik dacht had ik daar geen enkele inbreng, dus een half uur mijn tijd zitten verdoen... ;)

M'n collega zei in een italiaanse winkel vind je ook macaroni, een speldenkopje groot. Dat zou ook heel goed zijn. Maar vermits hij nu toch stilaan over mag gaan in stukjes, vond ik dat niet zo'n probleem.

En jij durft zelf te knippen aan Damien z'n haren! :$ Dat durf ik dus echt niet! Heb m'n man z'n haar 1x afgeschoren maar toen er 1 lijn geschoren was, bleef de tondeuse in z'n haren hangen. Eruit gepeuterd, maar het werkte niet meer. Dus wij maar naar de kapper gebeld (om 21u 's avonds :)) Gelukkig was het bij ons in het dorp en mocht hij onmiddellijk gaan. Nooit meer doe ik dat dus! En met een schaar knippen, daar vertrouw ik mezelf niet mee :p

Deel Deze Pagina