Juni 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Vogelinnetje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.272
    6.734
    113
    En op de site van Romer lees ik dat het niet van belang is als de beentjes uitsteken. Pas als het hoofdje boven te rand komt, is de mc te klein.

2. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    mc tot 13 kg in of excl. gewicht van mc???

MC te klein, volgens mij is het zo dat als het hoofdje nog tegen de maxicose aan komt (achterhoofd) dan is het goed, als het hoofdje nl. daarboven komt dan zal de kleine bij een botsing een klap met de nek maken, wiplash achtig....

Bij Sabse klinkt op de diarree na op het rs virus...... maarja, das een dikke duim. Ik hoop voor haar dat het allemaaal goed gaat, d'r is al genoeg ellende in de wereld.

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Groep/gewichtsklasse
    Groep 0+ / voor baby’s tot 13 kg
    Vanaf de geboorte tot 12 maanden

Groep/gewichtsklasse:
    Groep 1 (Tobi)
    Voor kinderen van 9 tot 18 kg
    Vanaf ca. 9 maanden tot 3,5 jaar

Dit vind ik terug op de site van mc. Dus NiekyN, ik vrees dat die 13 kg zonder het gewicht van de mc is... ;) Ga eens even zoeken hoe het met onze autostoel zit. En een nederlandstalige website zou dan zeer handig zijn! :p

Onze Ward zit nu aan 7,140 kg maar twijfel of hij de 9 kg op een jaar gaat halen. En dan is de mc nog zo loodzwaar!

4. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.272
    6.734
    113
    Ik zie best veel mensen de mc over hun arm dragen, dat de beugel in de knik van de elleboog rust, zeg maar. Maar auw, dat doet bij mij zo'n pijn. Ik ga denk ik het onderstel wat meer meenemen. En als Damien 9 kilo is, dan wordt dat ding opgeborgen. Hij staat nu ook best wel in de weg hier in de hal.

5. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ja kan de meeste autstoelen in lig stand zetten dus dan liggen ze net zoals in de mc

6. bo2008

bo2008 Niet meer actief

hier gewoon uit practies oogpunt
    hier alleenidd handig met zwemmen geweest maar nu kan die zo goed zitten ,dus een hele hoog handoeken en zet hem erop neer
    gaat prima hoor
    ook de mc staat alleen nog in de auto ,hij zit er verder nooit meer in
    ik heb de buggy altijd bij me dus als ik weg ga
    met 2 kids zet ik hem vanuit de mc over in de buggy , idiaal
    ga echt niet meer me een breuk tillen aan dat loodzware ding
    hier ook gehoord als het hoofd er boven uit steekt is die te klein
    voeten maken niet uit
    maar goed hier is het gewoon uit gemak zuxht omdat die zo goed al kan zitten in de stoel van zijn zus
    we voor zus een nieuwe gaan halen en deze voor hem houden
    me kinderwagen gebruik ik alleen hier in het dorp of als we weggaan want het is een top wagen rijd overal doorheen
    grind zand hobbels bos en dat doe je niet met een buggy

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja zo draag ik hem ook... Bij mij doet het alleszins geen pijn.

Hier staat hij naast de box in de woonkamer, maar ook serieus in de weg. Ik laat hem soms ook gewoon in de wagen staan als ik alleen de tas moet dragen (hebben de garage in de kelder, dus moet steeds de trap op met hem).

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik gebruik eigenlijk nog altijd de kinderwagen, wel met buggyzit. Ik heb de plooibuggy tot nu toe nog niet gebruikt. De kinderwagen neemt wel veel plaats in in de koffer, maar heb de lodger voor hem erin zitten. En vind dat zoveel werk om die de hele tijd van de ene buggy naar de andere buggy over te tasten. Ook ideaal voor als we gaan wandelen met de hond.

Ik wist trouwens niet dat de autostoel ook een ligstand had, maar blijkbaar ook volgens de instructievideo. :) Maar niet zo fel liggen als mc. Ga straks thuis eens in het echt kijken ;)

9. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.272
    6.734
    113
    Heb deze schoentjes voor Damien net binnen gekregen.

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hoe mooi!! :D En stoer tegelijk :p

11. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    @vogelinnetje
    welke site heb je ze vandaan?

12. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    ooooooooooooooooh wat schattig, ze hebben zelfs winterboots!!
    Echt geweldig, ik heb de site opgeslagen voor als sanne loopbewegingen wil gaan maken, thanx!

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hoe cool! En NiekyN, als ik in jouw plaats was, ik wist niet wat kiezen :p Hele toffe dingen ook voor meisjes!

14. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.538
    14.058
    113
    Vrouw
    Wat een stoere slofjes voor Damien!
    Super leuk site, hier ook gelijk opgeslagen. Heb volgens mij nog ergens slofjes voor Stijn liggen, maar eens kijken of hij die uberhaupt nog past en of die ook antislip zijn. Op zn sokjes glijdt hij hier op het laminaat weg als hij wil staan haha.

Ben benieuwd hoe het met Vienna gaat, hopelijk is ze al aan het opknappen.

15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.538
    14.058
    113
    Vrouw
    Kreeg net een mail van het kdv met een link naar een online foto album van ze. Denk even kijken, staan er 552 foto's op!
    Wel leuk ze maken bij ons ook zeker eens in de maand foto's als de kindjes lekker bezig zijn, deze plakken ze dan in het oppasboek. Doen ze dat bij jullie kdv's/gastouders ook? Vind het zelf wel leuk om te zien wat ze doen als de ouders weg zijn en het is ook leuk voor later om terug te kijken.

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier alleen een foto in de relax en een met de staf van de Sint en zijn mijter (met Sinterklaas). Dat is alles van foto's wat ik van hem gezien heb. Maar 't is een afgesloten hoofdstuk ;)

Wel erg leuk dat het kdv dat doet!

Zo, ik ga slapen. Het slapengaan was niet echt simpel, dus fingers crossed... Hebben vandaag maar liefst 8 poepluiers gehad. Wel niet allemaal even vol, maar toch.

17. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.272
    6.734
    113
    Bij ons op het kdv maken ze ook foto's. Enkele zijn in Damiens schriftje beland. Onlangs kregen we alle foto's per mail opgestuurd. Erg leuk om te zien!

Hier ook een poeperd. Vanochtend spoot het er aan een kant eruit, zodat ze hem weer helemaal mochten omkleden.

Vannacht weer een doorslapertje gehad! Hij lag weer op zijn buik. Om half 6 hoorden we hem wel, maar we waren alle twee te lui om te gaan kijken. Was ie toch weer zelf in slaap gevallen. We gaan denk ik voortaan alleen nog kijken als hij echt flink huilt. Dat jengelen moet dan echt lang aanhouden willen we gaan kijken. Het geeft ons iig veel rust: de nacht was heerlijk.

18. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    hmm ben ik een van de enige waar de mc al niet meer gebruikt wordt? Matiz zit al een hele tijd in de gewone autostoel. Wel nog steeds op ligstand. Dus in principe zelfe houding als MC.
    Vond het ding erg zwaar en hij kon er z'n voeten niet meer in kwijt in de auto.

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wat leuk! :) Ik ga alleen nog posten over goede nachten, dus vandaag geen post over de nacht ;)

Vanmorgen zoonlief bij m'n tante afgezet. En maar knuffelen met mama. Toen gaf ik hem aan m'n tante en wuifde naar hem, hij wuifde terug en ineens een lipje en huilen... Heb toen van m'n hart een steen gemaakt en ben vertrokken. :( Ga dadelijk eens bellen. Da's de eerste keer dat hij huilt als ik vertrek.

Deel Deze Pagina