@nijntje: oh dan vertrek je niet graag als ze huilen he. Maar misschien heeft hij een vorm van verlatingsangst? Matiz heeft dat soms als hij in de living zit en ik naar de keuken ga of zo. dat hij dan begint te huilen.
Ik denk niet dat het verlatingsangst is. 't Is de eerste keer dat hij het doet en bij m'n tante is hij nu ondertussen al verschillende keren geweest. Maar hij heeft ook maar een uurtje geslapen, dus echt z'n tandjes. Arm ding! M'n tante zei al van hem anders perdolan te geven als hij zo'n last blijft hebben, maar dat geef ik niet graag zomaar. En die balsem dat helpt naar mijn gevoel niet veel. Hij vindt het vooral lekker Hoewel hij er vannacht wel mee in slaap is gevallen. Las trouwens ook op internet dat die teejel niet meer te verkrijgen zou zijn? Ben nog niet bij de apotheek geraakt. Heb ook maar een topic gestart bij 'baby/dreumes'. Alle tips zijn welkom!
Ik heb begrepen dat dat idd een fase is rond deze leeftijd. Damien begint er ook mee. Ligt ie te spelen op zijn speelkleed als ik erbij zit. Loop ik weg, is het huilen. Ik praat dan tegen hem, maar loop niet terug. Huiltje is dan zo over.
Ik praat ook veel met Ward, maar wij hebben de keuken en living allemaal open. Dus als ik aan't koken ben zie ik hem gewoon in z'n box zitten. Alleen als hij kruipt en richting tv en kabeltjes van de playstation gaat, moet ik mij verplaatsen En hij zoekt ook vaak de aandacht van de hond op, dus daar heb ik geen klagen van.
Nu heb je toch iets over de nacht gezegd Ik heb ook begrepen dat die zalf geen wondermiddel is, maar handig kan zijn om je kind in slaap te laten vallen. Vaak als ze slapen, voelen ze minder pijn.
Ik kwam even kijken of er misschien nieuws was van Sabse, ik hoop dat haar kleine meisje snel opknapt. Mare huilt hier in sommige situaties ook als ze me niet meer ziet. Volgens mij kan het ook ineens ontstaan en gelukkig ook weer over zijn. Hier vond ze het een tijdje geleden prima als ze even bij iemand anders was, terwijl ze nu dan gelijk gaat huilen. Op het KDV gelukkig niet. Dan is ze zo onder de indruk van al de kindjes/drukte dat ze het huilen vergeet. Ze heeft wel een duidelijke voorkeur, bij een leidster is het altijd eventjes huilen. Leuke slofjes vogelinnetje. Hier heeft Mare eigenlijk altijd gebreide slofjes van overgrootmoeder aan. Ideale dingen lekker warm en ze kan ze moeilijk uit trekken/schoppen. @ Bo: Hoe vond je mannetje zijn boterham? @ Cin: Hier nog geen foto's gezien van KDV, zou wel leuk zijn. Wel een leuk knutselwerkje (verfhandjes).
Ah maar dat ging over de voormiddag! Vannacht is hij wel ermee in slaap gevallen. Als ze slapen hebben ze een druk die ze voelen op hun oren. Vandaar dat ze dan slecht slapen. Bedje staat nog steeds omhoog van na de geboorte, dus ja...
@ Nijntje: Chamodent gebruik ik hier. Dat zijn druppels van VSM en is homeopathisch. Ik alleen niet echt het gevoel dat het hier echt werkt, maar misschien dat het ward wel zou helpen. Heeft hij er ook koorts bij? Dan geef ik Mare een zetpil, en dat helpt wel direct.
En moet je dat gewoon in het mondje druppelen? Voor de krampjes had ik ook homeopatische druppeltjes en die hielpen heel erg goed. Ook als hij eens uitzonderlijk niet kon poepen gaf ik hem die druppeltjes en hij kon iets erna. Nu hebben we dat (voorlopig) niet meer nodig Zijn die druppeltjes ook bij Etos te verkrijgen of enkel bij apotheek? Mag straks ook naar de ka terugbellen wat ik nog kan doen. Had net gebeld voor z'n controleafspraak in maart en had het terloops maar even gevraagd. Maar er was toen geen ka aanwezig (is een ka-praktijk met een stuk of 7 dokters geloof ik), maar namiddag is de onze wel daar. Dus dan maar even bellen. Nee, koort heeft hij voorlopig nog niet gehad. Wel vuurrode wangen en billetjes. Hij voelt soms warm aan, maar dan meet ik z'n koorts en zit hij rond de 37-37,2°. Anders gaf ik hem ook iets tegen de koorts en zou de pijn ook minder worden. Heb alleen nog maar gegeven toen hij met z'n verkoudheid koorts had.
@ Nijntje: ja die druppel je gewoon in het mondje. Ik geef het hier op een lepeltje aan Mare. Het geven gaat gemakkelijk, maar hier lijkt het niet veel effect te hebben. Maar goed ieder kindje zal anders reageren. Ik heb ze bij de kruitvat gehaald, ze zijn ook gemakkelijk online te verkrijgen.
Met online bestellen ben ik nog niet zo'n held... Ah maar druppelen gaat hier vlot. De vitamine D geef ik ook altijd zo. In het begin deed ik dat ook op een lepeltje, maar dat als zo'n gedoe vond ik. En zo gaat het veel beter Als de ka dan geen betere oplossing heeft, ga ik maar eens bij etos kijken morgen en anders naar kruidvat. Bedankt voor de tip alvast!
Hier werd meneer om 05.00 wakker door zn tandjes. Gelukkig ging papa eruit die heeft een flesje gemaakt en zn bijtring gegeven en erna is hij gewoon weer lekker gaan slapen. Hier gebruiken we ook druppeltjes van VSM, maar of het echt werkt geen idee. Heb vd week ook een zetpilletje gegeven en toen ging het beter. Druppels van VSM had ik bij de etos gehaald trouwens. Hier huilt Stijn soms ook als hij ziet dat ik de woonkamer uitloop om bijv. naar de keuken te gaan. Dan vertel ik hem dat ik zo weer terug kom en geef hem een leuk speeltje om af te leiden. Vaak gaat het dan goed. Heb ergens gelezen dat verlatingsangst bij de 9 maandensprong hoort, dus dat kan wel kloppen denk.
Mag Perdolan geven, max 4x per dag maar best alleen als hij er echt last van heeft. En binnen een paar dagen zouden ze er door moeten zijn... Of toch alleszins die die het verste door staan.
ben ook heel benieuwd hoe het daar gaat. Hopelijk toch niks erg omdat we nog niets gehoord hebben. ik heb vandaag voor Matiz een schattig tijgerpakje gekocht voor met carnaval. http://www.mamzel.eu/data/ecom/producten/fotos/807.jpg.v=1
Ja ik ook... Maar als ze in het zh geen laptop heeft of niet op internet kan, is het moeilijk om iets door te geven. Denk dat ze wel de hele tijd bij haar kleine meid zal zitten. Hoe zou je zelf zijn...