Juni 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Vogelinnetje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Vervelend! Was je met zeep of alcoholische wasgeld o.i.d.? Ik met dat laatste, heb altijd het idee dat het net wat beter werkt.

Hoe dan ook is het moeilijk om elkaar niet te besmetten. En ik merk dat V ook vaak wat van het kdv mee krijgt.

Beterschap voor jullie allebei!

2. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.272
    6.735
    113
    Ja, hier merk ik ook dat het kdv één grote besmettingshaard is. Mijn man is nu handgel met alcohol kopen.

3. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    wat vervelend vogel dat damien ook weer ziek is.

gister morgen de laatste ab gegeven.. en warempel vanmorgen koorts en 1ste fles volledig eruit.. word je toch gek van. xavi is erg hangerig. de smash gebeld en kon vanmorgen langskomen omdat het niet normaal is dat hij na de ab gelijk weer koorts ontwikkeld.
    zijn oortjes waren nog licht rood maar hij mag geen ab meer.
    wil geen melk en is weer verkouden met groen snot. zielig kind.
    mijn zorgenkindje.

heb hem maar naar bed gedaan.....

4. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ Funkie: beterschap voor jouw kleine man! Zit hem niet mee zeg!

5. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.272
    6.735
    113
    Hè Funkie, dat had je ook nooit gedacht. Lekker veel laten slapen, zal hem goed doen.

Damien is trouwens niet echt ziek hoor. Beetje dunne ontlasting en hij slaapt erg veel vandaag, maar voor de rest is hij best OK. Hij heeft bijv vanochtend tot 8 uur uitgeslapen! Normaal is 7 uur voor hem echt laat. Nu is ie al met zijn tweede slaapje bezig.

6. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Xavi slaapt voor de 3de keer vandaag normaal 2 x ..
    Nog steeds erg hangerig. Wel brood en fruit op. 1x 40cc melk en 90 1x..
    Als hij morgen nog zo is moeten we terug komen.. Hoop t niet!

7. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    plat is hetzelfde als dun :D
    toch grappig hoe verschillend de woordenschat soms is :D

8. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    Zonet haal ik Matiz uit z'n bedje, en ik rook het al. Wat een lucht :D. Ik doe z'n pyama uit (had ie nog aan omdat schoonma was komen oppassen). en ik zag het al, heel z'n rompertje vol dunne stoelgang. Het tandje is er nog niet door, maar zie wel een wit streepje door z'n tandvlees, dus het gaat niet lang meer duren eer z'n 2de tandje er door zal zijn.

9. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    dat klinkt nie zo best. Hopelijk is hij morgen beter.

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.539
    14.058
    113
    Vrouw
    Ach als je maar lang genoeg op je dunne ontlasting zit wordt het ook wel plat! ;)

Hier is mn mannetje ook al een paar dagen aan de dunne, komt door zn tandje(s?). Hij slaapt nu wel mega veel. Vanmorgen tot 09.30 erna van 10.00-12.00 en nu van 14.30 tot geen idee. Hij was in de tusentijd ook heel huilerig, hoop maar dat hij last heeft van een tandje ipv dat hij ziek wordt.
    Hij heeft alleen pas 1 fles op, brood en een beetje water, had eigenlijk allang zn fruit moeten hebben maar wil hem ook niet wakker maken. Lastig dit.

11. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.539
    14.058
    113
    Vrouw
    Sabse, ik kan me voorstellen hoe vervelend het is als ze bij je eigen kindje een sonde inbrengen, en snap dat je bent weggelopen de 2e keer. Heb zelf vaak genoeg die dingen ingebracht bij mensen (nooit bij kinderen) en ik vrees dat ik de eerste keer al geen eens had gekeken! ;)

12. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.272
    6.735
    113
    Hier een succesrecept: kikkererwten, couscous en ei. Damien had zo alles op.

13. bo2008

bo2008 Niet meer actief

nou sinds me dochter op de creche zit is ze dus altijd ziek ziek en nog een ziek ! echt 1 grote baceterie daar en dan neemt J alles ook over nartuurlijk vandaar dat ze allebei met de waterpokken zaten
    echt sneu voor j was het maar hij heeft het goed gehad dus hopelijk geen 2de keer meer
    je ziet ook altijd kinderen met snotneuzen en hoesten ne proesten
    maar goed weerstand krijgen ze ervan....nouJ heeft dadelijk een mega weerstand

14. bo2008

bo2008 Niet meer actief

stjee meid alweer ! ben heel benieuwd wat de ka vrijdag zal zeggen hopleijk kan er wat aan gedaan worden zodat die minder ziek zal zijn
    en het mooie weer in het vooruitzicht zal ook wel helpen bij alle babys hier

15. bo2008

bo2008 Niet meer actief

danku voor de uitleg :D;)

16. bo2008

bo2008 Niet meer actief

sabse ik hoor van meer moeders dat ze weglopen ff omdat ze het gewoon weg niet aan kunnen zien

zat die de eerste keer wel goed? omdat ze zo aant het koke en slikken was? mischien zat die gewoon net een beetje irritant en de 2de keer beter? je hebt idd een indrukwekkende week achter de rug met je meisje
    zielig hoor

17. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik zou echt gaan huilen als ik erbij was blijven staan :):(

Ja, maar het is even wennen natuurlijk. "Kort" erna merkte ik niets meer aan haar. Maar ze voelt natuurlijk wel de pleister op en de slang in haar neus zitten. En dan nog een soort pleister op haar wang waar de slang ook werd vastgeplakt. En daar zat ze dan wel eens aan. Gelukkig heeft ze het slangetje na de tweede keer zetten niet meer eruit gewerkt :)

Ben blij dat we dit achter de rug hebben. Ik merkte aan haar dat ze het ook wel allemaal gezien had inmiddels. Ik ging wel eens met haar voor het raam in de deur staan en dan zag ze mensen voorbij lopen (verpleegster, ander personeel en ouders) en dan begon ze te lachen en deed ze haar handje op het raam. Zo lief :D En als iemand dan voor het raam bleef staan en zwaaide of iets dan werd ze helemaal vrolijk.

Haar ritme was ze helemaal kwijt, niet gek ook natuurlijk. Sliep erg weinig en hazeslaapjes. 's Nachts wakker voor een voeding en dan was ze soms wel 2-3 uur wakker ;) Oh en je hoort altijd wel wat. Pratende verpleegsters, huilende baby, deuren die open en dicht gaan, etc. Ik heb echt slecht en weinig geslapen deze week.

Kan nog wel even doorgaan wat ik allemaal minder vond, maar het komt erop neer dat ze haar wel hebben geholpen en zo goed als beter hebben gemaakt.

Maar... wat was het vanochtend heerlijk rustig douchen onder mijn eigen douche. En wat sliep ik heerlijk en rustig in mijn eigen bed :D:D Ik ben ook als een blok in slaap gevallen gisteravond :)

Het is nog even wennen voor haar nu ze thuis is, haar ritme is nog behoorlijk ver te zoeken maar we komen er wel.

18. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Mix je het wel of prak je het een beetje?

Klinkt wel lekker voor mijn meisje. En is het in te vriezen? Wij eten nooit couscous.

En had het een speciale manier van bereiden of gewoon erwten koken, couscous volgens verpakking bereiden en eitje koken?

19. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik mag ook trouwens echt niet klagen, er zitten daar nog genoeg andere ouders met kindjes. Het was zo druk op de afdeling, een kamer was nooit lang leeg. Sommige kindjes voor een kort verblijf, maar heb ook kinderen (ouders) gezien die er al langer zitten. Een trieste gedachte..

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hahaha! :D Ja, platte ontlasting is typisch voor bij ons ;)

Hier vandaag niet zo heel veel gegeten, maar nog wel goed. Vanavond nog een fles laten wegvallen en een pudding in de plaats gegeven. Ging er ook vlotjes in! :) En lekker dat dat is (had ook maar eens geproefd he ;) )! :p

Slaapjes overdag waren niet denderend, afwachten voor de nacht.

@ sabse: Inenten voor rota is niet verplicht, het wordt voorgesteld. Er wordt dan iets in de mond gespoten zoals je paracetemolsiroop geeft. Bij de 2 eerste prikjes is dat gedaan.

@ tihany: Hoop voor Matiz dat het tweede tandje snel door is! ;)

@ gewicht: Geboortegewicht was 3,200 kg en vandaag woog hij 7,210 kg.

Deel Deze Pagina