ja, de hondenbak is hier ook heel interessant . ik moet die altijd op de kast zetten als Matiz beneden is, want voor ik het weet zit hij er aan . hier zijn de nachten gelukkig weer goed. Matiz heeft vorige nacht geslapen van iets na 19u tot 8u. Heerlijk. Als m'n dochter nu ook es wat langer wou slapen 's morgens. Al was het nu tochal 7u deze morgen.
Whahaha Tihany, wat grappig. Heeft ie zo nog lang geslapen? Nijntje, fijn dat de nachten steeds beter worden! Hier om half 4 een spelende Damien gehoord, maar het was zo weer stil. Damien was zo moe van het zwemmen, dat hij in zijn wipstoel met fles in slaap is gevallen. Leg ik hem op bed, gaat hij zijn bedje weer verkennen en spelen met alle knuffels. Een kwartier lang blablabla. Nu is het alweer een half uur stil. Ik merk dat Damien steeds beter dingen met 2 handjes kan. Gisteren bijv viel een lepel bijna uit zijn hand en pakt die met zijn andere hand en geeft het weer door aan de ene hand. Ik vond het er zo slim uit zien. Ook wordt hij steeds minder lomp met dingen vastpakken. Ipv zo'n grijpautomaat van de kermis kan hij nu echt iets heel precies oppakken. Vanochtend haalde hij een DVD uit de kast.
@Vogelinnetje: hij heeft toch zo'n half uurtje geslapen zo . Zal gemakkelijk gelegen hebben Ja, ze beginnen meer en meer te kunnen he. Hier vind Matiz het leuk om aan de zus haar speelgoed te komen. En vooral de dingen waar hij eigenlijk niet aan mag zoals de schilderdoos, stiften,...
Tihany leuke foto Het zijn toch pateekes he Hihi, ze beginnen echt meer en meer minimensjes te worden, qua karakter bedoel ik dan. Heel leuk!! Nieky: had jij een pnd? pnt is net iets anders... Maar even erg natuurlijk. Weet niet of het erfelijk is, mn mama had bij mn oudste broer pnd gehad. Maar het is zo dat ik naar Maxim toe gewoon als een andere mama ben, niet zoals op sommige sites staat dat je je geen "mama" voelt of geen band hebt met je kindje. Tegenovergestelde zelfs! Had nog geen tijd om te lezen bij de andere topics, maar ga dat nu wel doen... Wil er echt vanaf Wil mn relatie weer zoals die was! Wil ook heel graag een 2e kindje, maar ben verschrikkelijk bang voor de bevalling (nog mƩƩr dan voor ik van Maxim beviel!) Terwijl ze zeggen dat je normaal minder bang bent omdat je weet wat er zal komen... Hier net meer bang net omdat ik weet wat er komt Hier wordt niet getest op pnd's, heb nooit een vragenlijst gehad. En vv's zeiden er ook niks van, mss net omdat ik naar baby toe enzo ook gewoon was. En heb er anders nooit wat van gemerkt. Enkel op gebied van relatie met vriend, maar dacht dat dat erbij hoorde en dat het over zou gaan... Maar wordt mss erger? Wil er sowieso van af! Sabine: dacht dat je gister al kon testen, dan had ik je vorige berichtje verkeerd begrepen denk ik
Kan begrijpen dat je jouw relatie weer wilt hebben zoals het was. Maar heb vertrouwen erin. Probeer er gewoon aan te werken. Kan je verder geen advies geven, het is voor iedereen weer anders denk ik. Ik herken jouw stuk van angst voor de bevalling. Als ik aan een tweede zwangerschap en bevalling denk krijg ik al dat gevoel weer. Die pijn.. pff vind het toch eng om dat weer mee te maken. Ben dan ook nog "bang" voor de zwangerschap. Dat het weer zo zal lopen. Ik zat pas geleden een keer 's nachts misselijk in de badkamer en bedacht me opeens hoevaak ik tijdens de zwangerschap me wel niet zo beroerd had gevoeld. Was spontaan genezen van die babykriebels en dan begin ik niet eens over wat ik nog meer zwaar vond Dus je bent niet de enige, maar ik denk dat jij net als ik het wel voor een tweede over hebt Maar die angst, tja die heb ik ook wel. Heb geen ervaring met pnd. Tenminste niet dat ik weet. Heb er alleen in het begin enorm doorheen gezeten. Erg emotioneel, kon om alles huilen, dacht erg negatief en was ook enorm snel boos (moodswings zeg maar). Ik kon daar net op tijd uit komen (mede doordat het met V. beter ging), ik heb echt een knop om moeten zetten. Sterkte!
Ja hier ook meestal net als ik thuis kom dat het minder begint, als vriend weg is heb ik meestal niks. Maar als hij commentaar geeft of gewoon iets zegt, zit ik meteen op m'n paard zeg maar... Dat was vroeger ook allemaal niet. Hoop dat ik vind wat er scheelt , want het is echt niet leuk meer.
Meisje, ik hoop echt dat je eruit komt, want zo te lezen wil je erg graag. Ik las laatst over kusjes geven met smakgeluiden. Nou, Damien heeft sindskort zijn eigen manier: pakt mijn hoofd stevig vast, doet zijn mond helemaal open en verdeelt zijn spuug over heel mijn gezicht.
pnd is ook dat je heeeeel erg de controle wilt over alles wat met je kindje te maken heeft en niemand anders vertouwt ermee dan jezelf jij weet alles beter en niemand anders kan het beter doen dan jij met je kindje.....dat kan ook een pnd zijn zo erg dat het je opbreekt daarbij de nega spiraal en emotonieel rollercoaster... meid ga naar het cb bureau als je daar bent leg uit hoe je je voelt ....zei zouden ook zeggen naar de ha ermee en anders zelfeen afspraak maken bij de ha schaam je niet de dokters zien die meer dan genoeg helaas maar wat heeft een kindje aan een moeder die dadelijk op is ...
9 maanden ...jaja hier vrijdag alweer daaag zwschap smoesjes die vergeetachtigheid die rollen vet hahaha erg zeg hoe snel die maanden voorbij zijn gegaan maar bijna 9 maanden lang genieten is het hier geweest van een heerlijk ventje en we genieten met de dag meer en meer
Bo: ben vanmiddag bij cb geweest, niks van gezegd, wist niet dat zij zich daar ook mee bezighielden! En pnd is niet zelfde als pnt, maar dat controle heb ik ook wel. Bij mn mama en onthaalouders minder. Maar bij vriendlief feller, wil ook absoluut niet dat hij naar sm gaat, omdat ze echt niet doet zoals ik het wil!... Dus dat klopt wel. Voor ik het vergeet te zeggen : Maxim woog 7,930kg en was 70cm.
ik heb hier een tijdje geleden al mee geschreven, maar ben nu een hele tijd niet geweest! vergat het steeds hopelijk kan ik het nu weer bij gaan houden!
Hoewel ik een vrij zware bevalling en vooral vreselijke kraamperiode heb gehad, zie ik niet op tegen de bevalling. Maar het zwanger zijn... Ik vond het ook erg zwaar. Vooral de combinatie met voltijds werken af en toe... Af en toe kriebelt het dan wel om terug zwanger te zijn, maar tegelijk komt m'n verstand tussenbeide
Jaaa!!! Ward doet dat ook! Voorlopig alleen bij mij, bij de rest draait hij z'n wang naar hun wang. Oh en als hij dan net fruitpap heeft gegeten, dan plakt m'n wang helemaal
Hier idem. 't is echt een zalig kereltje! Vanmorgen huilde hij weer toen ik hem achter liet bij m'n tante... Dan breekt je hart... Maar er wordt goed voor gezorgd! De kleinkinderen van m'n tante zijn er vandaag, en die keken al weken uit om met Ward te spelen @ meisje: Flinke kerel, jouw Maxim! Controle heb ik ook wel hoor, nu minder en minder en eigenlijk ook vooral bij m'n man. Voelde mij daar dan altijd slecht bij, maar je verandert je gevoel niet he... @ elsie: Welkom terug!
Hier een redelijk goeie nacht achter de rug. Ward is wel 2x krijsend wakker geworden en laten wenen hielp niet dus voor de 5 minuten maar gaan kijken. Ook heel erg onrustig... Zal wel nog het laatste bovenste tandje zijn denk ik. Hij heeft weer flink in z'n eigen bedje de hele nacht geslapen, mama weer goed geslapen... Zo goed dat mama de wekker niet op snooze had geduwd en geluk had dat Ward om 7u wakker werd