Juni 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Vogelinnetje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Heb net een verlanglijstje voor Sinterklaas (bij mijn ouders) afgedrukt voor Ward :D Er zijn nog zo wat kleine spulletjes die ik nodig heb, dus ideaal om dan of met Kerst te vragen. Straks of morgen fijn inkleuren :p Omdat iedereen al speelgoed wil kopen, stelde m'n mama voor om iets te nemen wat we goed kunnen gebruiken.

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Neen neen, dat zitje bedoel ik ;) Als ik ga wandelen, neem ik altijd de reiswieg. Maar als ik even de stad inga, dan neem ik ook de Maxi-Cosi autostoel. Ook voor boodschappen te doen. Maar omdat hij zich zo recht zet in z'n relax of als hij op de arm is... Dat doe hij allemaal zelf, dus we dwingen hem niet ertoe. Vandaar dat ik het zitje ook nog wat vroeg vind, maar heb er geen idee van wanneer je dat kan gebruiken.
    Reiswieg is ook lekker knus nu het frisser wordt. ;)

3. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    volgens mij zijn er meer een beetje aan het klungelen met de drank tijden of niet???
    Sanne heeft vanacht na een fles met 200 cc melk en 1 eetl. rijstebloem van 10 tot half 8 geslapen, en ik heb haar dus om half 8 wakker gemaakt.... Maar ik durf nog niet te hopen, vorige keer heeft ze met de voeding voor hongerige baby's een week lang doorgeslapen van 11 tot 7 en vanaf toen is het waardeloos.....

@draagdingetjes
    ik heb via het zp forum een baby bjorn gekocht, morgen wordt die bij ons thuis gebracht..... leuk, leuk, leuk.....

4. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

ik zit met het probleem dat hij bijna niet meer in de bak past dus zal wel over moeten naar de ander de maxi cosi die ik heb is ook maar tot 10 kilo en omdat me kleine man al 8 kilo is ben ik benieuwd hoe lang hij daar nog in kan en hoe ik hem dan moet vervoeren met de auto want een gewone auto stoel is hij nog teklein voor

5. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik begrijp je, mijn meisje wilt dat ook. Maar het zitje is zo groot, kan me niet voorstellen dat ze er goed/lekker in zit :p

Maar als je wilt kun jij het toch proberen?

6. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Haha dat idee had ik ook al. Ik denk dat we het nog een weekje aankijken en anders toch misschien met fruithapje beginnen. Rijstebloem maakte hier weinig uit ;)

Leuk! Kun je hem snel uitproberen :D

7. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

24 jun 2009
    2.478
    0
    36
    Sabse, gefeliciteerd met je neefje!! Het is een mooi gewicht ondanks dat hij vier weken te vroeg is geboren.
    Leuke foto van je kleintje!

Meisje, die voedingen klinken erg vermoeiend. Maar zo te lezen zijn er meer die daar last van hebben.. Ik ben nu sinds een week over op 4 flessen waarvan (sinds vandaag) twee papflessen. Vannacht heeft jij geslapen van 20.00 tot 06.00. Niet slecht dus. En toen heeft hij vanmorgen een fles van 210cc en twee lepels rijstbloem gehad en vervolgens weer geslapen tot 9.30. Ik mag niet klagen!

Sabse, heerlijk is dat he, zo'n draagdoek. Helaas denkt Oliver daar de laatste tijd anders over:( Hij wil alleen nog in de baby Bjorn.

Is het voor jullie herkenbaar dat je kleintje nu al eenkennig wordt? Elke keer als er iemand in de wandelwagen kijkt zet meneer het op een brullen. En vanmorgen ging ik even boodschappen doen en ik had hem even bij mijn moeder afgezet. Hij heeft daar enorm lopen brullen. Thuis huilt hij nauwelijks. Hij gaat 1 dag naar het kv en daar gaat het wisselend goed.

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ward kent ook heel duidelijk zijn mensen. De grootouders en onthaalmoeder daar lacht hij zijn tandjes die hij nog niet heeft helemaal bloot als hij ze nog maar ziet! :D Maar bij anderen dus minder of helemaal niet. Dit weekend zijn we kennissen tegengekomen en die wilde hij niet eens bekijken... ;)

@ sabine: Jeetje, bijna 8 kg! Die van ons is in vergelijking echt maar een pluimpje :p Maandag was hij 5,480 kg... Maar nu hij wat beter eet, zal dat misschien dadelijk iets meer gaan worden.

@ voedingstijden: Zouden dat allemaal sprongetjes zijn? Ik heb het nog niet goed gelezen in 'Oei ik groei' maar heb wel gelezen dat het tot 6 weken kan duren... We zitten dus allemaal wat in hetzelfde schuitje ;) Wel leuk om hier herkenning te krijgen, zo weet je tenminste dat je niet de enige bent!

@ sabse: Ik ga nog even wachten met proberen. Wie weet vindt hij het zo geweldig, dat zitje, dat hij helemaal niet meer in de reiswieg wil... Ik merk wel dat hij in het begin altijd in slaap viel in de reiswieg als we wandelden, maar nu ook niet meer. Maar rondkijken voor zover dat gaat in zo'n bakje ;)

9. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    @eenkennig
    Ik dacht 'mijn kind heeft dat niet', maar gisteren kwam de buurvrouw. Die heeft zwart haar, donkere bril en sanne zag haar en begon te KRIJSEN.... allemachtig, alsof we haar behoorlijk geknepen hadden.... en elke keer als ze naar de buurvrouw keek dan begon ze weer.... Wel zielig voor de buurvrouw :(

10. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ eenkenning: nee dat is ze helemaal niet. Zodra iemand haar aanspreekt begint ze te lachen. Hopelijk blijft dat ook nog even zo :p

11. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36

Denk dat je Sabine bedoelt :D

12. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

24 jun 2009
    2.478
    0
    36
    Oeps:)

Sabine, gefeliciteerd met je neefje!! Het is een mooi gewicht ondanks dat hij vier weken te vroeg is geboren.
    Leuke foto van je kleintje!

Moest ook eerst drie pagina's lezen voordat ik reageerde..;)

13. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    heejj ladies!!

maible welkom!! hihi

meer als een week volgens mij niet geweest hier!!
    alles gaat lekker hier.. xavi slaapt s'morgens steeds beter en s'avonds slaapt hij ook goed zelf in..
    volgens mij is zijn oorontsteking weg en hij is erg vrolijk..
    alleen wil hij af en toe zijn fles niet, echt raar!!

fruit vind hij ook echt heerlijk, en zit te denken om al met groente te gaan beginnen.. vraag me alleen af of ik dan gelijk al een fles moet laten vallen of de tijden veranderen?

nog een paar dagen dan is hij alweer 5 maanden!!!!
    het gaat zo snel allemaal..

Nijntje! gelukkig eet Ward beter..

zal ff kijken vanavond op de vaste pc of ik ook een fotootje kan spammen!! denk het niet want het is rtl5 avond haha

14. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    rtl5 op donderdag avond???

15. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.197
    6.617
    113
    Wat een hongerige baby's allemaal, vooral die van Meisje89! Ze worden ook allemaal wat groter he, dus logisch dat ze ook meer moeten eten. Beginnen met groente/fruit/pap lijkt me dan nog eens niet een slecht idee.

Wandelwagenbak/stoeltje: ik denk dat dit voor velen een lastige overgangsperiode is. Bak te klein voor kind, kind te klein voor zitje. Ik vond die bak zo makkelijk. We zijn laatst gewoon nog uiteten geweest met hem. Hij heeft de hele tijd liggen slapen erin. Dat kan straks dus niet meer. Volgens mij mogen ze pas in het zitje als ze goed kunnen zitten zonder om te vallen. Anders misschien het zitje helemaal plat leggen?

Hier: ik ben bang dat mijn borstvoeding binnenkort gaat stoppen :( Vandaag 1,5 uur over gedaan om 2 voedingen te kolven (eerder deed ik daar 45 min over). En net moest Damien 2 borsten hebben. Ze voelen ook al enkele dagen erg leeg aan. Ik denk dat het door de drukte op mijn werk komt. Ik heb nog geen commentaar gehad dat ik kolf (ze moesten eens durven), maar ik voel toch de drukte op mijn werk en dat heeft gevolgen voor de voeding. Ik hoop dat het dit weekend weer op peil komt, anders vrees ik het ergste :(

16. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    nyn... ja expeditie robinson en oh oh cherso

17. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Inderdaad, het is niet onze planning. Maar als ze over een week nog zo is dan gaan we toch maar aan de fruithapjes.

Balen dat het kolven niet lekker loopt. Maar misschien is het een tijdelijke dipje? Hopelijk komt het weer op gang.

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ Vogelinnetje: Kan ook gewoon een melkdipje zijn. Heb ik ook al eens gehad, maar 't is niet leuk he... Heel veel drinken! En heb je al eens bv-thee geprobeerd? Dat stimuleert de productie ook en dat werkt wel wat (ik drink niet meer dan 1 kop per dag en lang niet elke dag omdat ik niet graag thee heb...)

19. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Hi,
    Ik kom even snel gedag zeggen. Pff ik werk sinds 2 weken 2 dagen per week en heb gelijk tijd te kort hahaha. Was teveel gewend aan niet werken ben ik bang. Vandaag een dag naar Kidzcity in Utrecht geweest met de meisjes! Erg leuk en Caro heeft heerlijk gespeeld. Nova vond het ook leuk geloof ik hahaha.

Wilde wel even tegen Maible welkom zeggen!

En Cin ik las dat Stijn een spreidbroekje moet, gelukkig is het wel een milde vorm en zijn jullie er hopelijk met 3 maanden vanaf. Het is natuurlijk wel balen maar weet je de tijd vliegt en voor je het weet is hij er weer vanaf. Dat is wel het voordeel van deze leeftijd, ze kunnen toch nog niet veel dus missen ook niet heel veel.

Vogelinnetje ik heb ook 2 keer eerder zo'n dip gehad met de BV. Maar het is toen na een paar (rot) dagen weer op peil gekomen, ik denk dat het even volhouden is.

De kinderwagenbak moet je net zolang gebruiken als ze erin kunnen, dat is immers het beste voor hun rug. Meestal gaan ze vanaf 6 maanden over.

Eenkennigheid heeft Nova ook geen last van. Volgens mij krijgen ze er normaal rond de 8 maanden last van.

Sorry dat ik niet op alles reageer maar ik ga nu ff opruimen.

Morgenavond heb ik een bruiloft en moet nog kleren kopen dat ga ik dus overdag doen. Zaterdag op kraamvisite en een verjaardag en zondag geen plannen.

Fijne avond allemaal

20. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.495
    13.967
    113
    Vrouw
    Zo te lezen ben ik niet de enige die zo fout Ohoh Cherso gaat kijken! ;)

Wat betreft kinderwagenbak dat is inderdaad het beste tot 6 maanden. Maar Stijn vind het ook leuker om in de mc te zitten. Als we tegenwoordig met de kinderwagen gaan dan laat ik de kap omhoog, dan kan hij naar de blaadjes van de bomen kijken, dat vind hij ook geweldig! De 'buggy' van onze wandelwagen mag je ook vanaf de geboorte gebruiken omdat die helemaal plat kan, maar het lijkt me straks ook erg koud worden. Vrees alleen dat het met die spreidbroek misschien wel moet.

Melkdip heb ik ook aantal keer gehad, vooral toen ik weer met werken begon. Probeer anders weer wat vaker te kolven, of neem een tijdschrift mee voor je werk als je daar kolft. Proberen om niet aan werk/collega's te denken is makkelijker gezegd dan gedaan. Bv thee heb ik ook, stimuleerd wel heel goed maar vind het een van de meeste gore smaken die ik ken.

Stijn is gelukkig (nog) totaal niet eenkennig, hij lacht naar iedereen en maakt ook geluidjes naar van alles en nog wat. Het enige waarbij hij gelijk stopt met lachen zijn het fototoestel en de videocamera, die gaat hij gelijk met hele grote ogen en gefronste wenkbrauwen bekijken. Beetje jammer haha.

Deel Deze Pagina