Juni 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Vogelinnetje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.540
    14.063
    113
    Vrouw
    Ach hier ook een mannetje wat alleen in de box 3 passen achteruit kruipt (dan zit hij klem). Op het speelkleed op de grond doet hij wel zn knietjes onder zn buikje om in de kruiphouding te gaan zitten maar erna laat hij zich weer vallen. Teigeren gaat op de grond wel goed, maar ook alleen maar achteruit en hij kan zowel links als rechtsom rondjes draaien. Volgens mij is Stijn dus zn vooruit knop kwijt?
    Zitten kan hij zo een uur, maar ik moet hem wel neerzetten, zelf kan hij nog niet gaan zitten.

2. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.273
    6.738
    113
    Toen Damien laatst naar het cb moest, waren ze helemaal verbaasd dat hij al zelfstandig kon zitten. Ze vonden hem een snelle. Nou, trek je conclusies ;)

Damien kan van alles al het begin. Gisteren begon hij wat stapjes te zetten toen hij stond terwijl ik hem vast hield. Het komt vanzelf wel.

Ik ga eindelijk wennen aan de nachtrust die ik krijg en voel me minder moe.

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh ik hoop dat dat bij mij ook snel het geval is! :D Vannacht even op geweest, maar had niet de indruk dat Ward wakker was. Wel huilen, dus denk dromen of verwerking ofzo.

@ cin: Wat zielig, zo weinig vriendjes op fb... Je mag me altijd toevoegen, pb me maar als je zin hebt ;)
    @ sabse: Voor jou hetzelfde ;)
    Ik heb ook geen 200 vrienden, heb daar ook geen behoefte aan. ;)

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.540
    14.063
    113
    Vrouw
    Ach elk kind is anders en uiteindelijk leren ze het allemaal wel hoor! Stijn doet hier sinds zaterdag stapjes als je hem aan zn handjes vast houdt. Staan gaat ook prima. Krijg ondertussen een beetje het idee dat hij nooit zal leren kruipen misschien?

Fijn dat je eindelijk wat slaap kan pakken! Je zal nu ook wel meer energie hebben?
    Merk aan mezelf nu er wat lente weer in de lucht hangt, ik ook veel meer energie heb en veel vrolijker ben.

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Sommige kindjes slaan het kruipen idd over. Of blijven sluipen, blijkbaar deed m'n man dat.

M'n zus vertelde gisteren nog dat een kindje van haar collega (van begin juli) het hele huis maakt, maar met achteruit kruipen. Heeft geen idee hoe hij vooruit moet geraken :D Maar hij komt overal.

6. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    IK vroeg me af of de kindjes die al aan het kruipen zijn ook nog veel liggend/zittend spelen?

Als Mare eenmaal vooruit gaat komen zal het ook een stuk drukker worden denk ik. Nu wil ze al het liefst alles zien/meemaken. Die gaat straks op verkenningstocht door het hele huis met mama erachter aan!

Ik vind het trouwens ook prima als iemand me wil toevoegen op fb hoor.

7. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    @kruipen: hier is het nog steeds op de buik. Heel af en toe zet hij z'n knietjes eronder, maar verder al een halve meter komt hij niet op z'n knietjes.
    @spelen: liggend spelen doet hij niet meer sinds hij kan zitten. Meestal kruipt hij rond of zit hij op de speelmat te spelen.
    @Stappen: hij wil het nog niet echt. Laatst heeft hij een paar stapjes aan de hand gezet, maar nu wil hij nie meer. Och ja, dat komt nog wel.

8. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.273
    6.738
    113
    Damien vindt afwisseling leuk: dan weer op buik, soms op rug en zittend spelen vindt hij ook erg leuk. Van zit naar lig kan hij zelf. Voor sndersom roept hij vanzelf. Het teigeren gaat steeds beter en als hij ergens naar toe wil, dan doet hij dat. Genoeg variatie in positie dus.

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier hetzelfde, sinds hij kan zitten wil hij niet meer liggend spelen. Maar ik heb de babygym in de woonkamer staan en nog iets van een collega om mee te spelen, staat aan de andere kant van de kamer. Dan kruipt hij van het een naar het ander en houdt zich rustig bezig.
    Gisteren heeft hij zich even beziggehouden met de afstandsbediening van de tafel afnemen. :D

10. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    leuk gezicht he, dat ze spulletjes oppakken met duim en wijsvinger en dan het object gaan bekijken.... of laten vallen en dan kijken hoe dat gaat.....
    Ik vind het mooi om te zien hoe ze zichzelf daarmee kunnen vermaken, ik kijk dan ook vaak stiekum!! Of als haar grote broer met haar bezig is, Sanne is helemaal idolaat van haar grote broer.... hihi

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dat lijkt me zo mooi!

12. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    @nijntje
    dat is gewoon onbetaalbaar.

13. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    @ NiekyN: Dat zal vast een mooi gezicht zijn!

Mare is hier helemaal weg van onze katten en dat vind ik al een lief gezicht. Dat ze veel indruk maken blijkt wel uit het feit dat als je vraagt: waar is Max/Floor.... ze naar de goede kat kijkt. Bij papa of mama doet ze dat nog niet.

14. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Hebben jullie vakantieplannen voor deze zomer? Wij zijn aan het verzinnen of en waar we dan heen gaan.

15. elsie22

elsie22 Niet meer actief

sam die heeft zijn speelkleed op de grond, maar hij ligt er vaker naast dan erop, leg hem er altijd op! maar hij gaat het hele kleed rond en ligt dan op de vloer en pakt ook wat ie wil hebben, hij komt er uit eindelijk wel.
    het gaat echt snel allemaal.

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wij gaan 5 dagen naar Duitsland met de wagen, een 300 km. Oostenrijk durfde ik nog niet aan omwille van de lange reistijd in de wagen.

17. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

wij gaan niet op vakantie we gaan de slaapkamer verbouwen
    we hebben ook een nieuwe auto gekocht die is morgen klaar geen hele grote maar een yaris is groot zat

18. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik weet nog niet of wij op vakantie gaan. wil in iedergeval wel sam zijn eerste verjaardag thuis vieren.

hoe gaat jullie de eerste verjaardag vieren?

19. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

wij vieren het gewoon thuis en komt de familie langs zo veel familie hebben we toch niet meer na de geboorte van deacen gingen me schoonouders raar doen en met de rest van me man ze kant hebben we geen contact dus het is alleen mijn familie geen idee wat ik hem zou moeten geven als we wat nodig hebben of we zien wat leuks kopen we het meestal

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0

Verjaardag vieren we ook thuis, familie komt op bezoek. Hoe en wat moet ik me nog eens over bedenken. ;)

Wij gaan pas in juli op vakantie, dus paar weken na z'n verjaardag. Zou in geen geval dan op vakantie willen zijn.

Deel Deze Pagina