Juni 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Vogelinnetje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.269
    6.733
    113
    Funkie, sterkte

Nijntje, wat jammer dat de H&M tegenviel. Was er nog niet zoveel zomergoed dan? Gisteren bij de Zeeman in ieder geval niet. Wilde een zomerjasje gaan kopen, maar kon nog niets vinden.

Dagdroom, dat komt me heel bekend voor! Vanochtend was Damien om half 6 al aan het spelen, dus heb ik hem de speen gegeven. Bleef ie tot 8 uur slapen! Papa en mama stonden om half 8 al naast hun bed.

Sabse, o het komt nu echt dichtbij he? En wat vervelend van dat vergelijken. Hier gelukkig weinig vergelijkingsmateriaal in de familie.

Damiens ritme ligt helemaal overhoop vandaag. Eerst dus uitslapen, toen kort slaapje. Ik hoorde maar niets, kijk ik in zijn kamertje, kijken 2 grote ogen mij aan. Klaarwakker dus. Vraag me af of ie wel geslapen heeft. Erna nauwelijks fles op (20 ml?). Toen weer slapen voor 2 uur. Nu wordt hij wakker. Dadelijk als het droog is even op de fiets weg.

2. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ja erg dichtbij. Ben nu haar kleren alvast bij elkaar in een weekendtas aan het doen. Nog wat erbij strijken en dan kan dat er ook bij. Dan de rest van haar spullen erbij. Pfff zal raar zijn denk ik. Maar ga er zo veel mogelijk naar toe. En 2 weken daarna zijn we als het goed is klaar in het huis :D

Hmm tja misschien even uit z'n doen? Ik moet zeggen dat V. nooit echt een vast ritme heeft gehad, dus bij mij is elke dag een verassing :p En het slechte drinken.. misschien tandje(s)? V. dronk echt slecht de afgelopen week/twee weken en nu zijn er dus al 2 tandjes door. Had het idee al, maar ja het blijft gissen.

Veel plezier met fietsen (als het droog is daar).

3. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Hey lieve juni mama's.
    Zag aan de priveberichtjes dat jullie op de hoogte zijn van het super nieuws dat *Jurre zijn broertje is geboren. Rune vond het tijd om zijn papa en mama eindelijk eens te gaan zien. Wij waren nog wel behoorlijk overdonderd van zijn snelle komst maar inmiddels beginnen we te wennen.
    We hebben een super bevalling achter de rug en Rune doet het echt geweldig. Ligt sinds vanmorgen niet meer in de couveuse en leert elke keer beter om te drinken. Hopen dat hij zo blijft groeien als de afgelopen anderhalve dag en dan hopen we dat hij over niet al te lange tijd lekker met ons mee naar huis mag.

Ik kom zodra ik puf heb weer even langswandelen. Nu even een dutje doen.

4. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Super dat hij uit de couveuse is! Duim voor je dat hij goed zal groeien en snel mee naar huis mag :)

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh super meid! Van harte gefeliciteerd met jullie zoontje Rune! En weer al zo'n prachtige naam. Jurre* heeft erg goed op z'n broertje gepast en gaat dit vast en zeker verder blijven doen.

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ward heeft tot 13u geslapen! :$ Daarna zo goed als geen groentepap willen eten :( Je zou toch zeggen dat hij dan honger heeft? Om 16u heeft hij wel z'n fruitpap en een koekje gegeten. Ligt nu terug in bed. Maar dus ook helemaal uit z'n ritme... Hij kan Damien een hand geven :D

Morgen krijgt hij soep met brood 's middags. Is vorige week erg in de smaak gevallen, dus ik hoop morgen ook. Want het ging net beter en beter terug met groentepap.

Ook nog geprobeerd, met de nadruk op geprobeerd, een hand en voetafdruk van verf te maken :D Man man, wat een onderneming met een hevige baby! :D Hebben hem dan maar in bad gezet om proper te krijgen :p Ward vond het allemaal fijn :D

7. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Maxim wilde vanmiddag ook geen soep of iets. Fles van geloof 260cc ging er wel in... Raar he! Anders is hij zo gek van groenten en fruit normaal ook. Yoghurt wilde hij ook niet, niks met lepel, enkel fles. Back to basics of hoe gaat dat hier? :D Hoop dat het nog terug gewoon wordt! Vanochtend weer overvolle (lees: weer een hoop er langs af) poepluier...

Hij slaapt wel heel goed, dat is weer ons voordeel dan :D Hij heeft al 2 nachten volledig doorgeslapen! Maar vrees dat het komt omdat hij wat uit zn doen is, en dat als hij weer beter is, het weer zoals voorheen zal zijn :)

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Op de site van H&M NL stonden heel leuke dingen, oa die muts en ook een pyjama in 1 stuk met tijgertje. Zo lief! Maar hier in België dus niet te vinden voorlopig. ;) Vond dat er opvallend meer voor meisjes in de winkels hangt. Bij H&M was 2/3 van de babyafdeling voor meisjes.

Was ook al eens gaan kijken voor een zwembadje voor Pasen ivm eitjes, maar nog nergens te vinden. Als je binnen een paar weken gaat, vind je al geen meer ;)

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.538
    14.057
    113
    Vrouw
    Bramtim, wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd met de geboorte van Rune! Super fijn dat hij alweer uit de couveuse is! Ik hoop dat hij snel met jullie mee naar huis mag!

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dat hoop ik ook... Alle, voor Ward dan he. Fruit blijft gaan, pudding of yoghurt ook... Word er soms wat moedeloos van ;)

Oh, vandaag ook weer gewogen: 7,500 kg. Dat blijft goed z'n curve volgen. Volgende week dinsdag weer naar K&G. Ga van de week ook de weegschaal terug naar de mutualiteit brengen.

11. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.538
    14.057
    113
    Vrouw
    Nijntje, troost je, hier in de randstad is ook het overgrote deel van de HM voor meisjes. Maar kan je niets online bestellen dan? Of bezorgen ze niet in Belgie?
    Misschien een stomme vraag hoor, maar wat ga je met een zwembad en paaseitjes doen? Ik geloof niet dat je een zwembad vol met paaseitjes gaat leggen...

Meisje, fijn dat Maxim even door heeft geslapen! Is voor jou denk ook wel eens lekker!

Ook hier weigerd Stijn vandaag te eten. Hij heeft welgeteld 2 stukjes brood op, een half mandarijntje en 1 nijntje koekje. Drinken gaat echter fantastisch. Begrijp er niets van, hij kruipt de hele dag vrolijk rond, dan zou je toch ook honger moeten krijgen? Maar als ik dit overal zo lees, dan zal er wel wat in de lucht hangen ofzo.

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ cin: Ik troost me ook met de gedachte dat er een heel aantal junikindjes slechter eten... Misschien weer een sprongetje op komst ofzo? Of allemaal op tandjes aan't werken?

Wij vieren hier Pasen. Dan krijgen alle kindjes (en mama's en papa's ook ;)) paaseitjes. :) Van chocolade of echte eitjes. En sommige geven de kindjes dan ook nog een cadeautje. Maar omdat Ward nog te klein is om al zoveel chocolade en eieren te eten, besteed ik dat bedrag aan iets nuttigs zoals een zwembadje voor buiten. Snap je? ;) Denk niet dat er in NL overal Pasen wordt gevierd. In Maastricht vind je alleszins eitjes ed.

Ik denk wel dat ik online zou kunnen bestellen, maar heb dat nog nooit gedaan :) Hebben trouwens ook geen visa en om het daarvoor speciaal aan te vragen vind ik wat zot.

13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.538
    14.057
    113
    Vrouw
    Volgens het oei ik groei boek zou Stijn zn sprong net gehad moeten hebben. Maarja dat boek klopte hier alleen de eerste 8 weken ofzo ;).

Pasen wordt hier ook wel gevierd, in sommige gezinnen gaan kinderen eieren in de tuin zoeken inderdaad. Vind het wel slim voor je om dat bedrag aan iets nuttigs te besteden voor Ward.
    Vorig jaar heb ik de vrijdag voor mijn bevalling nog een zwembadje van vriendinnen gekregen om af te koelen omdat het zo warm was. Uiteraard niet wetende dat mn vliezen die avond zouden breken en ik dus nog nooit in dat badje heb gezeten haha. Maar toen waren die badjes overal in de aanbieding. Ik denk dus dat je te vroeg bent!

Heb ook nog nooit bij HM besteld, maar kan je daar niet met Ideal betalen? Dat gaat gewoon met je pinpas en zo'n randomreader, of hebben jullie dat in Belgie niet? :)

14. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.538
    14.057
    113
    Vrouw
    Meiden heb net een mail gekregen met aanbieding van Lief! broekjes en shirtjes voor maar 5 euro.
    Voor de gene die dit leuk lijken, hier de link:

voor 5 euro, t-shirts en broekjes!

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ideal of randomreader, beide nog nooit van gehoord :) :p

Oei ik groei is hier ook aan de kant geschoven. Vanaf het 6 maandensprongetje heb ik zware bedenkingen bij dat boek! Maar vind het wel leuk om te kijken wat spelletjes dat je nu met je kindje kan doen enzo.

Ja eieren in de tuin zoeken is er hier normaal ook bij hoor. Maar als ze zo klein zijn, hebben ze daar toch nog geen besef van. En in de tijd dat ik mocht eieren rapen in de tuin, regende het zo vaak dat m'n ouders de moed hadden opgegeven en elk jaar binnen verstopten:D

16. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Wat een mooi nieuws! En wat fijn dat het zo goed gaat met Rune, een prachtige naam trouwens! Ik wens jullie al het goeds voor de toekomst zo samen met elkaar!

17. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Mare heeft het erg leuk gehad bij opa en oma. Ze mag vaker komen! Ik was erg blij dat we haar weer konden gaan halen, het was toch wel even wennen zo zonder haar. Ik denk wel dat ze veel andere indrukken heeft opgedaan. Ze was flink aan het mopperen vandaag, waarschijnlijk moest ze alles even verwerken.

18. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    @ Pasen: Hier vroeger altijd op twee manieren eieren gezocht. Ik Nederland kwam de paashaas die ze verstopte en in België de klokken die ze in de tuin wierp! En ik vond het maar wat prachtig. Lijkt me erg leuk om ook eieren te gaan verstoppen voor mijn meisje! Leuk idee een zwembad i.p.v. de eitjes Nijntje!

19. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    oh wat een goed nieuws zeg. een dikke proficiat met jullie zoontje en het broertje voor *Jurre.

20. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

bramtim gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Rune

Deel Deze Pagina