Juni 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Vogelinnetje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.269
    6.733
    113
    Goh, het is wat met die onrustige kindjes. Damien heeft geslapen op vreemde tijden en minder gegeten dan normaal. Hij mist iig 1 fles. Als avondeten had hij trouwens couscous met rozijnen, vis en worteltjes. Heerlijk dat hij het vond! Hele rozijnen kon hij goed eten. Alleen de worteltjes waren een klein beetje gepureerd. O nog iets grappig: om 5 uur ging hij weer slapen en om 6 uur keek ik even of hij al wakker was. Zag ik hem op zijn zij heel voorzichtig met een knuffel spelen. Kom ik dichterbij en vraag: ben je al wakker. Keert ie direct om en gaat heel vrolijk met zijn beentjes trappelen. Big smile op zijn gezichtje, alsof hij wil zeggen: ja dat zie je toch dat ik wakker ben.

We hebben ook een stukje gefietst naar het winkelcentrum. Ging erg goed. Miste er alleen een buggy, maar we moesten maar iets heel kleins doen, dus ik kon hem wel dragen. Daarna even naar het tuincentrum en kon ie weer in het winkelwagentje. Was ook weer lachen. Thuis wilde hij weer veel staan. Ik had hem tegen zijn bedje aan gezet en hij pakte de spijlen vast en toen liep ie naar links richting een knuffel! Was dus stiekem best een leuke dag, ondanks dat ie lekker veeleisend was. Ik denk dat er binnenkort weer iets te wachten staat (nieuwe fase, tandjes, ?)

Bramtim, wat een geweldig nieuws! Geniet ze!

Pasen, hier vooral veel eieren (kippen- en chocolade-) eten. Damien krijgt denk ik ook een eitje. Zwembadje is leuk inderdaad! Ik zag ook dat ze nu nog niet veel hebben, maar als het straks warm is, dan is het ineens allemaal uitverkocht. We willen binnenkort ook een zandbakje kopen. Emmertje en schepje heb ik gisteren al gekocht :)

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Zandbakje gaan wij nog even mee wachten. Zal voor volgende zomer zijn denk ik ;)

Wij zijn net gaan zwemmen. Gegild dat Ward heeft, niet normaal! :D Hij vindt het fijner en fijner. Ook als hij niet in z'n zwemband zit. Hij wordt ook steeds heviger. Zo heeft hij vandaag kweetniethoeveel gespat. En plezier! :D Ik ga mij altijd eerst afdrogen dan kan ik Ward erna afdrogen en kan manlief zich ook op z'n gemakje afdrogen. Awel, ik hoorde hem gillen tot in de kleedkamers :p

Ligt nu in z'n bedje, hoewel hij moe is had hij geen zin om te slapen. Maar 't is terug rustig nu.
    Daarstraks ook de autostoel in de wagen geplaatst. Was zonder zeuren zelfs in slaap gevallen toen we naar huis reden. Hij kan nu fijn naar buiten kijken.

3. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Vreemd dat er zoveel kindjes zijn die niet meer goed willen eten! Dadelijk nog eens proberen met groenten maar vrees er voor! Hij sliep vanmorgen tot bijna 9u! (nieuwe tijd) Leuk leuk :D Hadden gisteren soort concert, en Maxim bleef bij mn ouders thuis slapen, mn schoonzus heeft op hem gepast (ouders moesten ook meehelpen op het concert) Zijn hem toen rond half 5 (nieuwe tijd) moeten gaan wakker maken om mee naar huis te nemen... Jammer! Vriend had auto nodig (uiteindelijk is hij toch maar niet gegaan en blijven liggen tot de middag :)) Anders had hij daar kunnen blijven. Maar eens hier sliep hij weer goed! Hij slaapt wel veel de laatste dagen...

Nu van 9u al niet meer gegeten, maar toch nog slapen! Gek hoor. Hoop dat hij snel weer de oude is... Vanmorgen weer vieze luier, wil ik zn romper omhoog doen om goed aan de pamper te kunnen, heel mn hand vol poep ... Jakkieeeee :D Die was dus bij zn rug boven de rand uitgekomen. Is ondertussen niet meer wit van kleur maar lichtgeel. Mss toch tandjes dan? Hoewel er nog steeds niks te zien is! Hoelang duurde dat bij jullie kindjes? Tussen veel (stinkende, vrij lopende) kakaluiers en het echt doorkomen van een tandje? Is nu al dag 4! En zelfs nog geen streepje wit in zn mond te zien, echt gek!

Vogelinnetje : leuk he als ze zo lachen :D Maxim doet dat ook vaker 's morgens als ik hem aankleed. Super hard trappelen en lachen :D Héérlijk!

Nijntje: Hoop dat Ward ook snel weer gewoon eet, maar wel goed dat hij toch nog yoghurt ed wil, hier helemaal niks! Net nu ik poeder voor zn darmflora in zn eten moet doen... Gaat dus niet! Straks zo proberen geven, maar heeft gist smaak ofzoiets, dus zal wel niet zo lekker zijn...

4. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Zo wat een mooie dag! Net wezen wandelen met z'n drieën en dat was erg leuk. Ook koopzondag in de buurt, dus even snel door het centru gelopen maar niet echt geshopt.

Daarna ijs gegeten bij een populaire ijszaak hier in de buurt, is toch de laatste keer. We zullen er nu niet snel meer ijs eten natuurlijk. Goed excuus he :p

Verder eet ze nog niet echt super, maar ach dat komt wel denk ik.

5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.538
    14.057
    113
    Vrouw
    Ook hier genoten van een heerlijk zonnige dag! Zijn lekker wezen fietsen met Stijn, die het helemaal geweldig vond.
    Ook heeft hij vanavond zn eerste pannenkoek gegeten, een lol dat hij had! Hij vond het ook super lekker. Had er appel doorheen gedaan zodat hij nog iets 'gezonds' binnenkreeg.
    Mn man had net de douche alvast aangedaan om zo met Stijn te gaan douchen (duurt hier altijd even eer het water warm is). Kruipt Stijn ineens zo de badkamer binnen, over de drempel van de douche zelf en gaat zo in zn kleertjes onder de douche zitten! :D Mn man en ik kwamen niet meer bij haha. Maar omdat ik al zag dat hij richting de badkamer ging heb ik nog net aan kunnen filmen hoe hij over de drempel van de douche ging, hoop het filmpje binnenkort online te krijgen. Het is echt te hilarisch voor woorden!

6. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ben benieuwd naar het filmpje, klinkt super schattig :D

7. bo2008

bo2008 Niet meer actief

o ik het voelde! ik ging hier op zp langs om op bramtim te gaan zoeken na ons topic te hebben gelezen want wou weten hoever ze nu precies was

wwhaaaa geweldig

bramtim en man! van harte met jullie zoontje en broertje rune!!!
    gaafe naam hoe spreek je het uit? hopelijk is alles goed gegaan en groeit de kleine man als kool en mag die lekker mee naar huis
    ooecht helemaal geweldig! (had ik dat al gezegd?)

8. bo2008

bo2008 Niet meer actief

nogmaals van harte meid met de geboorte van jullie 2de zoon
    geniet er van !

9. bo2008

bo2008 Niet meer actief

hier een jongetje wat sinds gisteren niet zich zelf is
    vrijdag begon het met piepen smiddags niks was goed...
    zaterdag verhoging vuurrode wangen huilen om alles (niks voor hem) ze fruit wou ook al niet vlotte en kwam er weer helemal uit en zijn brood is ook geen optie en griezelde van zijn groenthap op het laatste en wou zelfs geen toetje
    nou dan mankeert die dus echt wat
    vandaag 2 flessen eruit gegooid weer huiliger en slapen dat die doet , avond eten de helft en klein toetje
    pap fles is de eniste wat erin blijft vanmorgen en vanavond
    de rest gooit die eruit
    ggrrrrr wat zou dit nou weer zijn heerst er weer wat?

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik lees later bij. Hier een zieke :( Gisterenavond 38.9° koorts, vanmorgen ook al 38.7°. Hangerig, piepen... Ga om 8u30 met hem naar de dokter.

11. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    pff druk weekend achter de rug. Nog geen tijd gehad om bij te lezen. Zaterdag moeten werken, dan naar de kapper en 's avonds naar m'n ouders. Zondag weer moeten werken en erna meteen vertrekken naar babyborrel van m'n nichtje. Was 18u30 toen we terug waren. Meteen Matiz z'n pyama aan gedaan, flesje gegeven en in bedje gelegd. Maar dat was niet naar de zin van meneer. Heeft liggen schreeuwen en doen tot 22u. Uiteindelijk m'n man met hem beneden komen liggen, want anders zou hij de zus ook wakker houden en die moest vandaag naar school. Weet niet wat er scheelde. Ik denk mss beetje de drukte van gisteren. Is veel van schoot naar schoot gegaan en zo. Hij had gisteren ook een broodje met gewone kaas gegeten, m'n man dacht al dat hij daar mss krampen of zo van had. Maar dat denk ik niet, want als hij uit z'n bed was, en kon spelen was hij rustig. Als het echt krampen of zo waren, zou hij blijven wenen.

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Van de 4 bovenste heeft Ward 4 weken afgezien om ze dan op een week tijd alle 4 te krijgen... De onderste was een weekje afzien ongeveer denk ik.

Goed dat zijn poep niet meer zo wit is. Heeft hij toch nog wat willen eten?

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hahaha! Geweldig moet dat geweest zijn!! :D

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Als hij krampen zou hebben, dan zou hij niet rustig zijn als hij kon spelen. Maar misschien ook wat last van het verzetten van de klok?

Hier dus bij de ha geweest. Een virale infectie, heerst blijkbaar enorm veel onder de kindjes. Als hij woensdag nog steeds koorts heeft of hij begint ineens heel fel te hoesten, moeten we terug gaan. Had om kwart voor 7 vanmorgen perdolan gegeven en toen ik om 8u de koorts meette, was hij nog maar 37.2° Dus dat was goed. En ook bij de ha had hij geen koorts. Het hangt nu wat van zijn afweer af zei ze. Ofwel herstelt hij snel zoals vorige keer, ofwel wordt hij zieker. Da's wat afwachten. Moest wel nog urine opvangen en binnenbrengen voor de zekerheid.
    Melkje ging vlot om te drinken. Ga hem vanmiddag weer soep met brood geven, dat gaat het vlotste om te eten tegenwoordig. En dan heeft hij ook wat meer vocht binnen dan alleen groentenpap.

Gisterenavond heeft meneertje ipv 180cc een fles van 240cc gedronken! Bleef maar zuigen als z'n fles leeg was, dus maar bijgemaakt.

15. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.269
    6.733
    113
    Bo, misschien een opkomend griepje?

Nijntje, :( Ik hoop dat het weer snel over is.

Cin, haha dat lijkt me grappig.

Damien had gisteren weer zo'n raar ritme. Geen ochtendslaapje (klaarwakker in bedje) en geslapen in de auto (2x een uur). Bij het bezoek was ie ook moe, maar daar in het bedje was ie ook gewoon aan het spelen. We zijn er trouwens aan herinnerd dat de maxicosi ook verschillende standen heeft. Wisten we al, maar we gebruikten alleen de ligstand. Gisteren hebben we hem rechtop gezet, zodat hij naar buiten kon kijken. Dat we er niet eerder gebruik van hebben gemaakt! Nu is een vervolgstoeltje ook ineens minder prioriteit. We laten de mc nl gewoon in de auto zitten.

Gisteravond heeft hij trouwens bietjes op en dat zagen we vanochtend terug in zijn luier!

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ah dat wist ik niet! Maar de autostoel staat erin en blijft erin ;)

Hier is de koorts terug opgekomen. Hij heeft het weer zo warm, arm ding. Dadelijk koorts nog eens opnemen.

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Terug 38.7° Maar terug koortswering geven dan.

18. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ Nijntje: beterschap voor jouw kleine man!

19. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.269
    6.733
    113
    Heeft hij veel last van de koorst? Anders zou ik geen paracetamol geven, want het is ook wel goed om de koorts mee te maken. Dat heb je nl nodig voor een juiste afweer.

Onze mc staat op een onderstel (familyfix ivm isofix). Ik denk dat als je mc alleen in de gordels staat, dan je dan de stand van de mc niet kunt veranderen.

20. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Later vandaag gaan we naar mijn ouders. Daar slapen we ook en morgen gaan we tekenen voor ons huis. 's Avonds weer naar huis, maar dan zonder ons meisje :(

Ik zie haar dan vrijdagmiddag/avond weer.

Ze wilt nu veel lopen aan onze handen. Dan stapt ze best goed mee, alleen lopen kan ze natuurlijk echt nog niet.

Gisteren voor het eerst een beetje kroepoek op, klein stukje. Beviel d'r wel.

Oh en eerder die dag beetje mandarijn, ging ook erg goed.

Lees nog wel bij, nu eerst weer alles bij elkaar zoeken en inpakken. Kleding, hydrofiel doeken en washandjes, etc. heb ik al bijna allemaal ingepakt. Een weekendtas vol en een boodschappenkrat vol :p En nog heb ik genoeg spullen die mee moeten. Matrasje, hoeslakens, speelgoed, etc etc. Pfff echt veel :D

Deel Deze Pagina