Juni 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Vogelinnetje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Sterkte!

2. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.268
    6.731
    113
    Sabine, sterkte! Slokdarmkanker is erg ***.

Hier heeft Damien gisteren zijn eerste pannenkoek voorgeschoteld gekregen. Resultaat: niets op! Wel allemaal pakken en in zijn mond stoppen, maar alles lag op de grond. Gelukkig had ik een potje olvarit meegenomen. Dat vond hij vreemd genoeg (;)) wel lekker.

3. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Haha herkenbaar. Hier was dat ook niet zo'n succes. Ging het voor de rest goed in het restaurant? Wij zijn eigenlijk nog niet eerder met Mare ergens gaan eten.

4. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.268
    6.731
    113
    Ja erg goed! Hij was keurig stil of lekker aan het brabbelen. sowieso was hij dit weekend erg makkelijk, ondanks de drukte en de vele aandacht voor hem. Toen Damien nog in de reiswieg paste, zijn we ook nog uit wezen eten samen. Damien sliep gewoon in de bak en was mooi stil. Als hij een jaar is, willen we vaker uiteten gaan. We hebben hier een aantal restaurants hier geclusterd waar het allemaal niet zo nauw komt. Dus niet echt hoogstaand culinair en het trekt een bepaald soort gasten aan (zeg maar: a lal vd Valk), maar daardoor is het ook erg geschikt voor kinderen. Valt toch niet op als ze herrie maken. Bovendien zijn die restaurants om 5 uur of zo al open.

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Awel, ik was daarstraks nog aan't denken dat ik je er achter moest vragen ;) Hij heeft dan toch geproefd als hij het in z'n mondje stopte :D

6. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.268
    6.731
    113
    Volgende maand heeft hij een herkansing :)

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hahaha, te gek! :D

Hier alweer de dag begonnen met migraine :( Deze maand eens de nuvaring geprobeerd, maar veel meer migraine dan zonder... Eens naar de gyn bellen of ik nu verder moet doen of met de pil mag beginnen.
    Wat was het toch heerlijk toen ik zwanger was! :)

8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.536
    14.055
    113
    Vrouw
    Funkie, sterkte met je oom!
    Sabine sterkte met je opa!

Hier heeft Stijn vorige week pannenkoek op, ging prima, maar had niet het idee dat hij het lekkerder vond dan zn groente oid. Zal over een paar jaar wel anders zijn. ;)

Fietsen met kinderzitje is inderdaad raar maar het went ook wel weer snel. Heb hier wel het nadeel dat mn zadel omlaag moest omdat ik anders niet bij de grond kon, als ik nu fiets heb ik het gevoel dat mn fiets te klein is omdat mn knieen zo erg gebogen blijven.

Sabse, balen dat je je meisje weer zo lang moet missen, zit er al een einde aan te komen?

Stijn zn tand is gisteren helemaal doorgekomen, had ik vrijdag dus toch gelijk! Hij heeft er wel stukken minder last van gehad dan van nr 1, blij toe.

9. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    @Sabine: veel sterkte

@fietsstoeltje: we hebben Matiz er nog niet ingezet. De fietsen moeten eerst eens op onderhoud. Banden oppompen en zo. En dan eens zien of het lukt. Dan gaan we wel een stoeltje moeten bij halen vrees ik :D

10. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.268
    6.731
    113
    Had ik ook, maar moet zeggen dat het went op een gegeven moment!

We hebben trouwens de buggy kunnen omwisselen. We hebben nu ook een Koelstra en zijn heel blij dat we die nu hebben. Ik vind hem eigenlijk best lang, amar dat zijn ze allemaal heb ik begrepen. Hij past nl niet dwars in onze auto, terwijl die niet echt de allerkleinste is.

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ vogelinnetje: Fijn dat je de buggy hebt kunnen wisselen! :)

@ cin: Joehoe, een tweede tandje! :D
    Ik vond het heel raar om te vertrekken met Ward achterop. Was zo onwennig, maar eenmaal vertrokken ging het wel. Alleen bergaf durf ik helemaal niet hard te fietsen. Doen jullie een fietshelmpje op bij jullie kindjes?
    Cin, was jij het die spaghettisaus maakte voor Stijn? Zo ja, hoe maak je die? Met verse tomaten of gepelde?

12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.536
    14.055
    113
    Vrouw
    Hier een zitje voorop de fiets, geen fietshelmpje, hij heeft zn eigen helmpje al dus dat gaat niet passen. Als hij geen helmpje had gehad had ik wel een fietshelmpje gekocht, zie vaak genoeg wat hersenletsel met mensen kan doen.

Vogelinnetje, vreemd bij onze auto past de koelstra wel dwars achterin de auto terwijl wij een seat ibiza 3 deurs hebben.

Nijntje, klopt ik maak zelf spaghetti saus voor Stijn. Doe eerst gehakt rullen, daar wat fijn gesneden prei bij. Ondertussen kook ik een tomaat 2 min. ontvel deze, snij hem in stukjes en gooi hem bij de rest. Als er nog niet echt een sausje ontstaat doe ik er een 2e tomaat bij. Vorige week heb ik er ook een klein teentje knoflook bij gegooid, had gelezen dat kindjes dat lekker vinden, nou hij zat weer te smullen!

13. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    Wij zijn juist terug van K&G (cb). Ons ventje is weer goedgekeurd. Hij is al 73cm en weegt al 8kg860. Ze vonden hem een pientere en alerte jongen voor z'n leeftijd. Ook toen ik zei dat hij al kroop, vonden ze heel flink. Na z'n verjaardag moeten we weer terug.

14. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Knappe Matiz! Mare was afgelopen vrijdag 71,5 cm en net geen 8 kilo.

15. bo2008

bo2008 Niet meer actief

meiden wat een enge dingen lees ik bij de familieleden van sommige van ons! sterkte meiden!
    en slokdarm kanker oef! arme opa hopelijk geneest het bij hem ...duim

funk hoest nou met je oom? wat moet dat eng zijn geweest dat die afgevoerd werd ect

sabse meid fijn dat je met je meissie heb kunne knuffelen
    nog ff doorbijten
    hoe doet ze het nu bij opa en oma? voortreffelijk zeker haha zal je altijd zien

zag weer mooi foto van broer en zus voorbij komen
    stjee wat lijken die opelkaar!

ga ook ff spamen zometeen
    als jullie kindjes aan je hande mee lopen lopen ze dan ook plat op hun voeten? J zet ze dus plat neer en ik weet cvan me dochter dta die een tijd op de teentjes liep

koelstra buggy moet dwars in je auto passen....althans hier in een polo kan het nog ...

nou nog geen tanden te zien wel bobbels.....

16. bo2008

bo2008 Niet meer actief

17. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Wow, mooie jongen hoor! :D

18. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @bo: ja gaat goed hoor! :D Maar ook daar de verlatingsangst. Dus zodra mijn vader of moeder de kamer uitloopt naar hun keuken hoor je meteen "iiiieeeeeeeeee" en dan huilen als ze niet snel genoeg zichzelf weer laten zien :p Hahahaha hoop dat het snel wat minder wordt.

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Heel mooie jongen! Zo groot al!

Ward is gisteren ook goedgekeurd door K&G. 7,550 kg en 71 cm. Qua ontwikkeling zit hij voor op z'n leeftijd, maar dat wisten we al.

Had ook eens gevraagd naar de brokjesvoeding, omdat in dat potje zondag maar heel weinig brokjes zaten. Ze zegt dat het nu vooral belangrijk is dat ze speeksel leren aanmaken en dat is ahv stukjes brood dat ze moeten leren eten. Maar dat lukt, beschuitjes en koekjes ook, dus dat zit goed. Het moet geen gladde massa gemixt zijn, wat ruwer, maar het hoeft zeker niet zo'n brokjes te zijn. Dat is pas vanaf 1 jaar als ze kiezen hebben, dan kunnen ze pas kauwen.

Verder had hij de kabel van de telefoon ontdekt en er eens een goeie snok aan gegeven dat in eerste instantie de hoorn van het toestel afvloog en daarna nog eens maar toen kon de verpleegster net op tijd de telefoon opvangen ;) :p Ze vond het een kereltje met pit in :D

Hij heeft nu ook 2 dagen rauwe banaan onder z'n gestoomde peer en appel gekregen en dat ging goed. Geen uitslag of krampjes. Vandaag nog rauwe banaan en morgen krijgt hij mango. Zal voor hem ook wel leuk zijn dat hij nu eindelijk eens andere smaken mag dan alleen maar appel, peer en banaan. ;)

20. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.268
    6.731
    113
    Bo, al een echt kereltje!

Sabse, als ze die verlatingsangst ook bij je ouders heeft, dan betekent dat dat ze zich daar vertrouwd voelt.

Zal Damien nog de enige zijn die kleiner is dan 70 cm?

Stukjes: viel me ook op bij de Olvarit van afgelopen zondag. Ik dacht: o als dit stukjes zijn, dan doen wij het nog eens niet zo slecht. Maar echt grote stukjes hoeft dus weer niet. Hoe staat het cb dan in het algemeen tegenover de Rapley methode?

Hier: Damien heeft zijn dagje niet. Vannacht in paniek wakker geworden, heel de dag al erg weinig eten, slecht inslapen overdag, niet heel enthousiast met zwemmen, niet zo'n hele grote brabbelaar. Billetjes zijn nu echt stuk. Heel zielig. Hij heeft echt pijn bij verschonen. Ik gooi alles maar op de tandjes, want als ik een oorzaak weet, stelt dat me gerust :)

Deel Deze Pagina