Lengte/Gewichtslijst Matiz - 9m,3w,6d - 73 cm - 8860 g Lotte - 9m,1w,4d - 68,5 cm - 7080 g Ward - 9m,1w,2d - 71 cm - 7550g Robin - 9m,3d - 74cm - 9550g Deacen 8m,3w,4d -75cm- 10505g Damien - 8m,2d - 68,5 cm - 7850 g Hoi allemaal, Onze zoon Robin groeit tot nu toe goed Helaas is hij vorige week een paar dagen ziek geweest en sindsdien is het een drama met eten. Pap en fruit gaan en 's ochtends makkelijk in. Maar brood en avondeten zijn een ramp Zijn er meer kids waarbij dit eet-drama speelt / begint op te spelen? Iemand een tip om toch voldoende groente etc bij hem naar binnen te krijgen? Tot nu toe was hij echt een voorbeeldig kind, maar nu.... Ow ja, slapen begint ook een "probleem" te worden...HELP!!! Thanks, Matries By the way, Matries is bedacht door een mannetje van 4
ik ben ook niet groot hoor 1,68 maar me man is 1,98 dus hij gaat ze vader denk achterna ik mocht de 9 maanden controle overslaan maar ben toen wel even geweest om te wegen en meten ben altijd wel nieuwschierig naar
Matiz - 9m,3w,6d - 73 cm - 8860 g Lotte - 9m,1w,4d - 68,5 cm - 7080 g Ward - 9m,1w,2d - 71 cm - 7550g Stijn - 9m, 5d - 72 cm - 7620g Robin - 9m,3d - 74cm - 9550g Deacen 8m,3w,4d -75cm- 10505g Damien - 8m,2d - 68,5 cm - 7850 g Leuk zo'n lijst! Moest wel even mn boekje erbij pakken. Dacht elke keer dat Stijn 69.5 cm was, maar dat was met 7.5 maanden
Ik verwacht dat Stijn z'n lengte langzaam zal afbuigen in de groeicurve, ben namelijk zelf 1.60m en mn man 1.83. Krijgen hier denk geen mannetje van 2 meter.
Leuk een nieuwe juni mama erbij! Nadat mijn dochter goed ziek was geworden een tijd terug wilde ze ook opeens geen brood meer eten. Nu langzaam gaat het beter. Of nou ja, broodkorst at ze wel. En een stuk bol ook wel haha Maar met beleg absoluut niet meer. Had ook geprobeerd haar zelf te laten eten (dat ze zelf stukjes brood pakt), maar dat werkte ook niet. Maar sinds kort eet ze opeens wel zo haha Misschien een tip? En avondeten is vanzelf weer beter gegaan, gewoon zowel brood als avondeten blijven aanbieden Ow en slapen is hier nu wisselend. Ze sliep al vanaf dat ze een aantal weken oud was door, maar nu kan ze goed opeens een aantal nachten komen voor een voeding. En dan weer een aantal nachten niet of om en om. Geen idee hoe dat komt en het ligt in ieder geval niet aan haar eetgedrag over die dag (voor een "slechte" nacht). Dus geen tips hier, ik ga er vanuit dat ze er vanzelf overheen groeit. Hoop doet leven hahaha
hier uiteten geweest meerder keren en gaat prima.....tot na 10 min dan gaat zuslief een speelhoek in en hoor je hoe de boel word afgebroken terwijl J rustig met een stuk kroepoek of brood alles zit te bekijken hahaha ga nu alleen nog maar naar restaurants met de kinderen met speelhoeken en anders kids bij opa en oma en papa en mama lekker relaxed uit eten en nog daadwerkelijk wat kunnen eten
hier is de fruit en groente binnen 10 min erin die mond blijft maar open gaan en maar slaan met zijn handen als het niet snel genoeg is op het dienblad ik kan er niet tegen aan lepelen hahaha en dan toetje heeeel snel erachter aan want die mond blijft open staan hahaha alleen de flesmomentjes zijn relaxed daar neemt die allle tijd voor en mama mag de fles nog vasthouden dan word die het minst moe....
brood was ook ineens ruim een week een drama en nu zie ik tandjes door het tandvlees schermeren...dus wie weet? nu ik ze zie zitten heel licht is het eten weer goed en het slapen ook ....
Matiz - 9m,3w,6d - 73 cm - 8860 g Marit - 9m, 2w, 1d - 69,5 cm - 8920 g Lotte - 9m,1w,4d - 68,5 cm - 7080 g Ward - 9m,1w,2d - 71 cm - 7550g Stijn - 9m, 5d - 72 cm - 7620g Robin - 9m,3d - 74cm - 9550g Deacen 8m,3w,4d -75cm- 10505g Damien - 8m,2d - 68,5 cm - 7850 g Half mei "mag" ze weer op controle, oh wat zal ze het me in dank afnemen (lang leve de spuitjes.... )
Oh, het gaat ook wel hoor Wij gaan ook nog altijd wel af en toe uiteten, maar als de kinderen (en op dit moment dan vooral Maud) meegaan, dan inderdaad wel een kindvriendelijk restaurant Maud wil niet in haar eentje naar de speelhoek, dan moet er altijd iemand mee... dus da's niet echt heel handig als je zelf nog wil eten... Een iPad of iPod meenemen doet overigens wonderen om haar een tijdje aan tafel te laten zitten haha
ja me telefoon is al van haar wil ze me 1328 fotos bekijken dus is zer wel ff zoet haha maar wij gaan vaak een hapje eten en beau kan zich gelukkig goed alleen vermaken die hing van de week in een xbox ....en een ballebak was er zelfs! idiaaaal! hoes met maud ook zo bezig met haar 3 de verjaardah? B heeft het er steeds over het speelt heel erg bij dr komt op school hebben ze veel kinderen die jarig zijn en dan pikt ze het ook meer op merk ik
Hier behalve ergens een keer geluchd en 2 keer 'uit eten' bij de mac nog niet met Stijn uit eten geweest. Hier in de buurt heb je ook niet echt leuke kindvriendelijke restaurants. Stijn had op het kdv maar een uurtje geslapen, was wel gewoon vrolijk. Toen we vanmiddag thuis kwamen was hij doodmoe dus gelijk even in bed gelegd, mn man was toch nog boodschappen doen en erna moest ik nog koken. Toen Stijn na een uurtje wakker werd vond ik hem al wat warm, maar dacht dat het aan mij lag. Vervolgns wilde hij maar 1 ministronkje broccoli en verder niets, geen fles en geen eten. Toch maar even getemperatuurd: 39,4. Hij weigerd de fles maar heeft gelukkig wel 1 borst leegegdronken. Is denk max 100 cc maar het is tenminste iets. Op het kdv heeft hij wel goed gegeten en gedronken dus hij zal nog niet uitdrogen. Hoop maar dat het een tandje is en dat hij geen griep krijgt ofzo. Nu ligt hij eindeljik na een hoop tranen en elke keer bij mama op schoot in slaap vallen, toch in zn eigen bedje te slapen. Ik hoop dat hij morgen weer fit wakker wordt!
Cin, hoe gaat het nu met Stijn? Damien mocht gisteren op het kdv met de oudste kindjes van zijn groep mee naar buiten en hij heeft op een schommel gezeten. Hij moest het erg leuk hebben gevonden! Maar zo gek, hoe goed hij het overdag doet, hoe slecht slaapt hij de laatste dagen. Weer huilen en eruit moeten 's nachts Ik was zo gewend aan dat doorslapen. Kreeg net een sms'je van mijn man: Damien heeft achter zijn activity center gelopen! Nu nog leren zichzelf op te trekken en dan kan hij zelf eens een keer afwisselen in houding.
onze kindjes doen het allemaal goed zo te zien he Nog even en we kunnen de 1ste verjaardag vieren. Wat gaat dat toch snel.
Tja, hier ook vorige week en vooral het weekend dat hij helemaal geen groenten wilde eten. Deze week is hij z'n schade aan't inhalen. K&G raadde mij aan om dan soep te geven ipv groentepap, maar dat wilde hij hier ook niet. Is niet zo erg als ze eens weigeren, maar je mag geen pudding oid in de plaats gaan geven want dat zijn ze snel gewoon. Ik gaf dan een beschuitje of stukje brood, dat hij toch iets binnen had en dan maar een fles extra.
Ja hier ook. Slapengaan gisteren ging iets beter, maar om 22u huilen en wat hoesten en je hoorde slijm vastzitten. Maar kreeg het niet opgehoest. En om 22u50 heb ik een oversture baby opgehaald en om 23u10 was hij terug getroost. poeh, wat was me dat! Z'n tut niet willen, wel op speen van de fles zuigen, fles gemaakt, maar niet willen. Liggen op de arm wilde hij niet, rechtop ook niet. Verder vrij goed geslapen, op z'n huiltje in z'n slaap na (dromen denk ik). Vanmorgen hing z'n neusje heel vol met snot... Maar uitgespoten en daar kwam me wat uit! Dus denk een verkoudheid. Hij had het ook heel warm, maar denk van te slapen want had helemaal geen koort (36.1°). Straks weer maar goed z'n neusje uitspuiten, hoewel hij het maar niets vindt, maar het had wel resultaat. Ga ook een ajuintje naast z'n bedje leggen. Meer kan je denk ik niet doen aan een verkoudheid he? @ vogelinnetje: Super van Damien! @ cin: Hoe is het met Stijn? Leuke foto met de broccoli op fb! @ tihany: Ja het gaat zo snel! Nu nog sneller als de eerste maanden vind ik. Hoe is het met je meid?
Hier zijn de meningen over verdeeld. Wij vinden bijv dat een toetje bij de maaltijd hoort en geen beloning is op goed eetgedrag. Dus ook als Damien niet goed heeft gegeten, krijgt hij een toetje, maar dan minder. Damien kan dan wel weer hard huilen, maar is heel snel getroost: speen in en hij slaapt weer. Speen spuugt ie trouwens heel snel weer uit, maar dan is ie toch weer even getroost geweest. Ik denk dat het met zijn slaaphouding te maken heeft: soms zit hij overdwars 'vast' en kan in zijn slaap dan niet meer omkeren naar rug of 90 graden draaien voor meer ruimte. Hier is Damien ook weer verkouden, net als zijn mama. Veel hoesten is het weer.
Dat zijn idd andere meningen. Maar iedereen moet doen waar ze zich goed bij voelt. Lees bij het onderwerp 'wat eten we vandaag' ook heel vaak dat er toetjes zijn. Denk dat dat maar juist is wat je gewoon bent. En uiteindelijk ben je als mama blij dat ze iets eten als ze niet (veel) willen eten