Juni 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Vogelinnetje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.200
    6.622
    113
    Ik kan begrijpen dat het jammer is. Je hebt zo weinig tijd om te genieten he? Op een werkdag heb ik ook maar 1,5 uur de tijd om bij Damien te zijn en in die tijd moet ik ook nog koken en eten.

Gisteren kwam Damien om de 4,5 uur voor zijn eten (normaal haalt ie de 3 uur net). 's Avonds had ie pas 4 voedingen op, dus ik vreesde het ergste voor de nacht. En ja hoor: hij kwam 2 keer. En hij werd weer vroeg wakker (5 uur), waarschijnlijk omdat ie gisteren zoveel geslapen heeft. Gelukkig is hij helemaal koortsvrij weer en komt ie vandaag weer in een ritme op het kdv.

2. bo2008

bo2008 Niet meer actief

wauw al 2 tandjes!!!! hier dacht ik het weer maar toch niks
    denk dat deze ook laat zal zijn net als zuslief
    vind het ook wel schattig zon tandloos bekkie hebben ze maar ff
    ja als ze 80 zijn waarschijnlijk weer...

zitten ze niet in een sprong rond deze tijd??? iemand?

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik geef afgekolfde bv, dus nog een extra werkje... Hij heeft de borst niet willen nemen en een tepelhoedje lukte ook niet. Maar doodmoe, dat valt goed mee. Watd slaapt 's nachts goed, dat doet veel! ;)

Zaterdag hebben we Ward gewogen: 5,590 kg! :D Oh ben zo blij, we zitten terug volledig op de p10-curve! Zaterdag had hij weer een mindere dag qua eten, maar hij weende niet en was na een uur wakker zijn moe om dan weer 2u te slapen. 's Avonds was hij wel goed wakker toen we bij z'n peter op bezoek waren. Gisteren weer heel goed gegeten en zowel 's morgens als middags in z'n bedje gelegd om te slapen. Gisterennamiddag heeft hij maar even van 13u10 tot 15u40 geslapen!!! :$ Dat zijn we niet gewoon van hem! :p We moesten normaal naar een babyborrel, maar dat was een uur rijden en die liep af om 17u, dus dat hebben we niet meer gehaald... (heel erg vonden we het niet hoor! ;)) Zijn we maar wat inkopen gaan doen voor Sinterklaas, leuk zo die eerste keer!

Zo, lees straks verder bij.

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Yep, rond 19 weken. Hier zit er eentje volop in z'n sprongetje! Kan tot 6 weken duren staat in de boek...

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ cycaa: Al twee tandjes!!! Wow! :D Hier nog geen te zien. Neemt ze ondertussen al een fles of weigert ze nog?

Hier kwijlt Ward ook enorm! Vroeg gisteren aan m'n man of hij melk had teruggegeven, zo nat was z'n truitje. Maar hij had enkel gekwijld zei hij...
    En hij begint nu ook te duimen. Soms neemt hij z'n speen gewoon uit z'n mondje en neemt z'n duimpje... Tja, niets aan te doen.

6. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    er is er 1 jarig hoera hoera dat kun je wel zien dat is SANNE, sanne is vandaag vier maandjes :)
    vanochtend was het om half 5 weer raak :( wel minder, maarja, we hebben haar 90cc gegeven en natuurlijk was ze het daar mee eens, maar we gaan eens proberen om s'nachts steeds minder te geven en dan een kijken hoe het gaat.....

@the voice
    ik vond die battle maar niets hoor, kan aan mij liggen. dit gaat nog wel een aantal weken door... pfff jammer.. Medium neem ik altijd op :)

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik voel mij daar ook zo schuldig over... En de momenten dat ik thuis ben wil ik optimaal genieten van m'n zoon. Soms zijn er dagen dat hij overdag niet veel geslapen heeft, dan haalt hij dat 's avonds in, maar dan heb ik zelfs geen tijd om hem in bad te doen. Vind dat erg jammer! Maar helaas is hier voorlopig niet de mogelijkheid om minder te gaan werken :(

@ NiekyN: Gelukkige vermaandag Sanne!!! :D Onze Ward volgt morgen ;)

8. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    gelukkige vermaanddag Sanne!!

was het maible die zei van knap dat jullie bv volhouden? Maar doe het graag voor mn kleintje, en ik hou er hoop in dat het binnenkort wel zal beteren :D Ookal is het mss al bijna 2mnd bezig! Vrijdagavond liet ie opeens 3u tss 2 voedingen (toen ik werken was) Laatste voeding was zelfs na bijna 4u geloof ik. Die nacht ook vooral om de 3u gekomen, zaterdag overdag weer 2 a 2,5. Za op zo 2,5 a 3. Zondagochtend om half 7, 10u, 13u30, hiertussen nog eens geloof ik, 17u30, 19u, 19u45 (ja gek hoor), 21u45. En vannacht weet ik niet, val altijd meteen weer in slaap en kan dan niet onthouden wanneer ik hem gegeven heb. wordt ie wakker dan leg ik hem gewoon weer aan :) Maar toch stuk of 3x denk ik.

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.495
    13.968
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd Sanne!

Meisje ik vind het ook knap dat je het volhoudt hoor! Ik loop al te balen dat als mijn wekker afgaat dat ik gelijk moet kolven omdat ik het anders niet houd en dat ik ook s avonds laat moet kolven rond 00.00 uur omdat ik anders de wekker weer niet red haha. Maar jij wordt gewoon elke nacht een aantal keer wakker! Dat lijkt me nog een stuk vermoeiender.

Nijntje jij kolft toch ook alles af? Hoevaak kolf jij momenteel op een dag? Ik kolf momenteel 7 keer en Stijn komt 4/5 keer dat is verschillend. Maar om tot genoeg melk te komen moet ik het zo vaak doen en dan nog red ik het vaak niet. Stijn drinkt 180 cc maar dat kunnen we nu denk niet met Ward vergelijken ook al gaat het beter ;)

Even een ander vraagje, is er al eens iemand naar Centerparcs geweest met de kleine? Wij gaan over een paar weekjes en ik vraag me af of er daar in het zwembad ook aankleedkussens zijn? En of je de buggy ergens veilig kan achterlaten? Ga trouwens naar de Kempervennen.

10. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Is idd vermoeiend, maar liever live dan kolven! Dat is heel niks. Als ik dat moest doen zou ik wss stoppen...

Nee nog niet naar CP geweest! werk er wel... :D In de pashokjes heb je wel plaats om baby te verschonen en omkleden. In het zwembad zelf volgens mij niet, ben niet zeker!

11. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    Wij zijn toen onze dochter 3 maand was, naar kempervennen geweest. Je hebt daar in het zwembad speciaal kabine om je babytje om te kleden. Is met een aankleedkussen. En je kan een hangslot huren om je buggy vast te maken aan de ingang.

12. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    #372 Meisje89, 25 okt 2010
    Laatst bewerkt: 25 okt 2010
    Krijg opeens kriebels...

...naar zwanger zijn! :$ (hoewel ik nog geen 2e wil over 9 maand... denk ik)

Heb af en toe weer trekking in mn onderbuik, toch niet zwanger??? (neem de pil en doen het maar 1x per maand ofzo...) Stel je voor ! Ohnee..

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Yep, ik kolf ook alles af. Ik kolf nu 3x per dag. Meer is niet haalbaar voor mij. Ik kolf 's morgens rond 6u, 's middags onder mijn middagpauze en 's avonds thuis. Voor ik ging werken kolfde ik 4x, maar dat krijg ik nu allemaal niet meer klaar.

Ik kolf een 500-600 cc per dag af. Ook niet genoeg voor Ward, maar de combinatie met kv gaat goed. Aanstaande vrijdag ga ik hem voor de eerste maal groentepap geven en als dat goed gaat, stop ik 's middags met kolven. 't Is dubbel: langs de ene kant wil ik graag stoppen want het vergt veel energie en tijd, maar langs de andere kant wil ik het beste voor hem... En dat terwijl ik nooit bv ging geven! :p

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oooohhh... Ik heb soms ook nog wel het gevoel alsof ik de schopjes voel (alle ja, de armpjes want Ward was een boxertje :D).

15. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Maxim krijgt ook soms kv bij als ik werken ben en hij komt niet toe met afgekolfde flesje! Hoef ik me op het werk niet meer zo op te jagen als ik niet genoeg gekolfd krijg. Hoewel ik liever heb dat hij uitsluitend bv krijgt.

Moet vanaf 5mnd stoppen met kolven op het werk, moet dus gaan afbouwen maar heb geen idee hoe, na 3u krijg ik echt last... Laat staan 5 of 6u :$

16. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Haha stel u voor! wie weet is het nr 2 :D dat heb ik nooit gehad gelukkig. Hoewel dat getrek ook niet normaal is aangezien ik dat toen ook had. Weet alleen niet meer of het met pilstop of zws was...

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Nee nee, nr 2 is nog niet onderweg! :D Mijn hart zegt ja hoor, maar ik wil eerst volop van Ward kunnen genieten. ;)

Als je wil afbouwen, maar te veel last hebt, mag je wel even kolven om de 'druk af te laten' zei de vroedvrouw. Toen ik de late namiddag liet wegvallen had ik daar eigenlijk maar heel weinig last van. De middag zou nog meevallen denk ik, maar dan 's morgens of 's avonds laten wegvallen... Pfff, denk er nog liever niet aan :p

18. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    bin there done that :)
    is een mooi park, weet je je huisje nr?? soms moet je nl. een pokke eind lopen voor de market dome. Dat is het enige nadeel van CP vind ik.
    Ze hebben bij de CP buggy 'parkeerplaatsen' handig is om een fietsslot(zo'n simpel hangslot) of iets dergelijks mee te nemen kun je je buggy vastmaken.
    CP is compleet op kinderen ingesteld dus je vindt op iedere hoek en plek een magnetron en een aankleedkussen :)
    Leuk! krijg er gelijk weer zin in om heen te gaan..
    Wij zijn ook wel eens in duitsland geweest bij Bispinger heide (ook een groot park) die is ook erg leuk!!

19. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    waar je bij deze methodiek wel op moet letten is dat je geen borstontsteking krijgt :) Ik moest nl. voor het radicale afbouwen bij Sanne compleet mijn borsten leeg'pompen', en op een bepaald moment gewoon niet meer afkolven... met wel als supergroot aandachtspunt, rode plekke op de borst die pijn doen.....
    Goed op letten!!! anders erg auw!

20. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

24 jun 2009
    2.478
    0
    36
    Herkenbaar, die kriebels! Had ik een dag na de bevalling al:D
    (zie dan ook mijn onderschrift...)

Gefeliciteerd Nieky!! Hier ook een jarige.

Deel Deze Pagina