Sabse, het was vandaag zo stil omdat het forum er weer uit lag. Maar lekker weer he? Wat fijn dat jullie zo genoten hebben!
Ooohh haha, ik dacht dat iedereen van het mooie weer aan het genieten was Hopelijk blijft het forum nu een tijdje "storingsvrij"
@vogelinnetje ik geef xavi 1x per dag fruit rond een uur of 13.00 dan zit het tussen 2 voedingen in! wil hem eerst een beetje laten wennen ivm zijn darmpjes en over 2 wkn wil ik hem ook groente gaan geven.. dus de advocado moet even wachten. de mango vond hij overgens erg lekker. morgen krijgt hij weer.. en dinsdag krijgt hij een weekje banaan met Liga en een beetje sinasappel erbij.. wij komen net terug van de ehbo, xavi huilt al een paar dagen bij zijn flesje en grijp steeds naar oor en huilt dan. de hele week dacht ik misschien oorontsteking en wou t zekere voor het onzekere nemen maar gelukkig zijn zijn oortjes schoon.. tandjes misschien?
Ik ben fijn gaan shoppen bij Wibra en Hema voor Ward. Kleertjes maad 68 Is nog wat te groot, maar de kleertjes die hij nu draagt beginnen weer wat klein te worden. Verder ook een andere fles gehaald. Dit keer die van Etos met brede hals. Blijkt dezelfde als Avent te zijn. Hij drinkt nog niet meer (denk dat ik er mij bij moet gaan neerleggen...) maar hij geeft ook bijna niets meer terug. Toch te verwaarlozen als je hem gisteren zag na zijn voeding met Dodieflessen. Zo, ik ga nu ook m'n bedje inkruipen! Trusten iedereen!
Funkie, misschien is hij verkouden en heeft ie keelpijn. Zo begon de verkoudheid bij mij en bij Damien ook. Erna komt de snotneus. Of misschien zijn het idd de tandjes. Waarom geef je hem nu geen groenten? M.i. is er geen verschil tussen fruit en groenten en kun je volgens mij zelfs het beste met groenten beginnen, omdat ze dan niet direct wennen aan zoet. Wij zijn van plan het fruit straks om 9 uur te geven, omdat hij dat op het kdv ook krijgt. En als ie dat goed doet, dan later bij ons avondeten een groentehapje. Maar we moeten nog 4 weken wachten. Nijntje: als je 3 flessen geprobeerd hebt, dan zal de fles zelf toch niet het probleem zijn? Maar ondanks dat ie wat kleiner is (iig kleiner dan Damien), heeft ie al maat 68??? Ik vind Hema erg groot vallen en pakjes 62 van die maat past ie zeker nog een maand en misschien wel meer. We hebben ook pakjes van andere merken, zoals H&M en die vallen vaak kleiner. Gisteren Damien niet meer om 11 uur wakker gemaakt. Om half 8 voor het laatst gegeten en om half 9 wilde hij geen fles meer voor het slapen. Toen maar op bed gelegd en hij kwam pas weer om half 5! We hopen zo binnenkort een ritme te gaan vinden. We merken trouwens geen exta verzadigend effect van kv. Moet trouwens wel zeggen dat Damien gister overdag weinig geslapen heeft en vandaag weer erg veel. Wellicht slaapt ie vanavond minder goed. We zullen zien!
vogelinnetje xavi is al vanaf dat hij 3 wkn is verkouden.. je kan zeggen chronisch verkouden.. maar ik denk echt tandjes, want zou verder niet weten wat t anders moet wezen.. de tijd zal t uitwijzen.. vanmiddag kinderverjaardag gehad.. xavi heeft zich goed vermaakt, hadden zijn bouncer meegenomen en hebben lekker gezellig met alle kinderen in de tuin gezeten.. hij heeft weinig geslapen maar was niet vervelend of huilerig, ja dan ga ik me niet druk maken toch?!?! wat us t extreem stil.. hier... aan de overkant.. oja over dat bijvoeding, in t groene boekje staat idd eerst groente maar cb zei dat ik met fruit kon beginnen.. en als ik allebei geef en hij krijgt uitslag ofzo weet ik niet waar t van is of in combinatie van... ach, maakt t uit over 2 wkn krijgt hij groente kleine xavi slaapt al en wij gaan chillen op de bank...
ja ieder kdv is anders hier geven ze t smiddags en zelf vind ik dat ook wel Oké hij heeft dan al 2 voedingen op dus als hij dan bij de 3de wat laat staan is t niet erg..
Hij zit nu nog in maat 62, maar had totaal niets maat 68. Maar sommige pakjes (oa. die van Prenatal) die beginnen al klein te worden. Vandaar maar een voorraad in gedaan. Denk ook niet dat het de fles is. Maar weet echt niet meer wat ik moet doen. Naar een osteopaat gaan of naar een kinderarts... Maar iemand zal mij toch moeten zeggen wat er scheelt want er scheelt wel degelijk iets. Alleen tijdens en rond z'n voedingen, daarnaast is het een super opgewekt kereltje...
hier een druk weekend achter de rug, dus ff geen fut om alles te lezen. wij zijn gisteren met groentepap begonnen bij Matiz. Het is heel goed verlopen. Zal morgen of zo foto's ervan posten.
Ik heb net een afspraak bij de ha gemaakt voor Ward. Ben echt ten einde raad. Vandaag amper 500 cc gedronken
Hoi, Ik leef ook nog hoor! Sorry dat ik jullie zo verwaarloos maar het is erg druk. We zijn een weekje in Frankrijk geweest en mijn computer is gecrashd dus het is een beetje behelpen. Hier gaat alles goed, Nova gaat morgen voor het eerst naar de creche. Best wel spannend. Jammer genoeg drinkt ze heel slecht uit de fles dus weet niet hoe het morgen gaat lopen. Ik heb nu ook een paar keer FV geprobeerd ipv gekolfde melk maar daar gaat ze ontzettend van spugen. Het ziet helemaal geel. Dus daar stop ik maar weer mee. Donderdag weer naar het CB en even vragen wat dat kan zijn. Oh ja ze zijn ook bang dat Nova iets aan haar heupje heeft, dinsdag naar het ziekenhuis voor een rontgenfoto. Als mijn computer weer gemaakt is zal ik weer wat vaker langskomen hoor. Hoop dat het goed gaat met iedereen.
Nijntje, met bv maakt het volume niet veel uit, maar als hij niet tevreden is met drinken, dan zou ik ook naar de ha gaan. Had je al geexperimenteerd met verse vs diepvriesmelk? Tihany: haha, jij dacht Matiz is 4 maanden, ik ga gelijk beginnen! Doe ik ook hoor Cycaa: succes morgen! Het zal vast goed komen met de fles. Heeft ook een keer iemand anders hem de fles proberen te geven als jij NIET in de buurt bent? En over zijn heupjes: ik denk dat je een echo bedoelt. Damien heeft die woensdag ook gehad en hij heeft niets. Het cb kan door het bekijken van zijn beentjes een vermoeden hebben dat er iets is, maar pas op een echo kunnen ze zien of er echt wat is. Onze cb zei dat in 60% van de gevallen er niets is en in de overige gevallen er een kleine kans is dat je kindje een behandeling moet in de vorm van een spreidbroekje. Ook dat is niet erg, want ze zijn er met 3 maanden van af en merken er zelf waarschijnlijk niets van. Damien heeft dit weekend weer iets te veel geleerd dat ie vandaag wat hangerig is en moeite had met inslapen boven. Hij kan nu nl ook zijn wipstoel uitklauteren. Zat ie daar ineens op de grond. Voortaan het riempje om doen dus.
Ik heb vanavond om 19u30 een afspraak. Moest zij ons niet kunnen helpen, dan moet ze ons maar verder sturen naar een kinderarts die zij aanraadt. Vanmorgen om 5u30 was hij al daar voor z'n flesje. Erg vroeg voor zijn doen, want normaal slaapt hij tot minstens 7u30. Maar de laatste week dus ook niet meer. Gisterenavond heeft hij echt gekrijst en z'n fles zitten wegduwen... Heb hem vanmorgen dan maar even bij mij in bed gehouden tot dat hij terug sliep en dan terug in z'n bedje gelegd. Even heerlijk geknuffeld, werd hij ook weer rustig van (en mama geniet ) @ Cycaa: Als ze kv teruggeven is het wel geler dan bv hoor. Maar heel vervelend als ze ze niet goed verdraagt! Moet je echt gaan uitzoeken wat het beste voor haar is. @ Vogelinnetje: Diepvriesbv weigert hij, dus die geef ik hem niet meer. Heb ook niet meer zoveel in de diepvries staan gelukkig. Hij dronk ervoor ook niet hetgeen hij mocht drinken. Altijd wat minder, maar dat was in het zh al zo. Maar hij kwam goed aan enzo, dus daar maakte ik me geen zorgen over. Maar nu hij ineens van 4u tussen de voedingen naar 1,5-2u gaat en maar beetjes drinkt en na max 70 cc begint te huilen, overstrekken, krijsen en fles wegduwen... Amai, Damien is een sterk kereltje als hij al zelf uit z'n wipstoel klautert! Ik hang Ward in de relax altijd vast, in z'n schommelstoeltje nog niet maar daar zit hij anders in dan in de relax.
Hallo dames! Nijntje: benieuwd wat de ha zegt! Is idd niet normaal dat hij zn fles wegduwt en zo! Toch iets niet in orde dan... Over maten: Maxim zit nog steeds in 56! Begint nu in sommige dingen van 62 ook al te passen. Hier komt Maxim ook niet toe met 100cc afgekolfde melk. Kolf zelf op het werk maar 70cc meestal, dus heeft mijn mama altijd een deel extra moeten bijgeven van mn diepvriesvoorraadje. Maar heb nu nog maar 70cc in de diepvries zitten... Moet nu dus KV gaan bijhalen. Welke raden jullie aan (de bv'ers?) eentje die best aansluit (in hoeverre dat al gaat...) Het is maar om dan na zn fles bv nog 20 a 30cc kv bij te geven. Want hij komt niet echt meer toe. Bij mij enkel als ik heel veel gegeten heb (dus begin me nu ook vol te proppen als ik honger heb, moet echt bijkomen!) Hoop dat ik dan meer ga kunnen kolven, of dat hij in ieder geval al toekomt bij mij. Niet dat ik op den duur ook nog fles ga moeten bijgeven... Ben zoooo bang dat hij op den duur borst niet meer wil... Maar met zo beetje kv zal het wel niet, toch? Hij moet echt dringend bijkrijgen want is echt best mager! Woog afgelopen weekend op mijn weegschaal nog maar 4,300!! Straks even langs bij CB om te laten wegen, zien of hij nog fel afgevallen is. Hoop van niet... En hoop ook dat mijn weegschaal er dik langs zit!!
@Vogelinnetje: ja . Nu, mocht van K&G (CB) ook beginnen met groentepap als hij 4 maanden was. hij heeft het nu al 2 keer gehad en het gaat beter en beter. @Maten: Matiz heeft maatje 62, soms al maatje 68.
@ meisje: 1 raad: Weeg niet met je gewone weegschaal. Heb ik ook gedaan 2x en mij meer opgejaagd dan iets anders omdat het zo weinig was. Ga maar naar Kind & Gezin om te wegen Maar zat hij een tijdje geleden niet nog boven Ward qua gewicht? Ward woog vorige week 5,280 kg. Misschien dat ik hem vandaag toch ook maar ga laten wegen. Hij zit nog in een paar maatjes 56 maar die zitten op het kleinste nu. Ik voed bij met NAN HA (hypo-allergeen), maar dat is omdat ik veel allergiën heb en op advies van m'n ha en vroedvrouw. Zijn 2 zakjes van 300 g per doos. Elk zakje mag maar max 3 weken open zijn, dan moet je het weggooien. Ik heb van het eerste pak telkens poeder na 3 weken moeten weggooien, nu (ondanks zijn weinig eten) kom ik er een dikke 2 weken (per zakje) mee toe. Een tip: haal het in NL. De NAN bij de apotheek hier betaal ik 17,50 euro de eerste keer, bij etos staat ze 11,99 geprijsd en op m'n kassaticket stond 9,98 euro. Een heel verschil he... Om hem laten aan te komen kan je eventueel johannesbroodpitmeel door z'n melk in de fles doen. De vroedvrouw zei mij om dat in Ward z'n flesje 's middags te doen, zodat hij toch wat extra caloriën binnenkrijgt.
Wou evt. van Kruidvat merk of zo te nemen. Aangezien we het maar af en toe gaan nodig hebben, is nogal gek om dan zo dure melk te kopen, die je mss voor meer dan de helft moet weggooien. En die zal wel even goed zijn, of niet? Waar haal je jhbpm? Apotheek? Had ong 2wk geleden ook hier op weegschaal gewogen, en toen was het 4,600! Vandaar dat ik me nu zorgen maak.