O Funkie, hou hem in de gaten, die gekke Xavi van je Hier zijn vooral knopjes interessant. Volumeknop radio vindt ie erg leuk. Zet hij hem hard, doe ik hem weer zachter. Is ie niet mee eens, dus volume weer hoger, enz Hij kan de radio ook uitzetten en vandaag had hij ook het knopje van de TV gevonden, maar die is best stug, dus hij kon het niet indrukken. Jvtje, knap hoor, zo'n taart! Hier is Damien helemaal los. Hij trekt zich aan alles wat hij tegenkomt op, bijv aan onze benen en aan het gammele wasrek met wieltjes. Gelukkig kan hij ook zelf weer gaan zitten. Gaat zo heel de dag door, ook in zijn bedje. En in zijn handen klappen maar. Hij moet inmiddels eelt hebben op zijn handjes. En het kruipen gaat ook steeds beter. Vanochtend zei ik nog tegen iemand van zwemmen dat ie dat nog niet kon. Meneer was waarschijnlijk beledigd, want hij was vandaag goed aan het oefenen. Hij kan nu een meter of 2 a 3 goed kruipen.
Is de ijsboer toevallig Darius? Als dat zo zou zijn zit je op nog geen 3 km van ons Hier een wat moeilijker zoontje, eigenlijk vooral om een luier aan te doen. Denk dat hij dan toch druk van die tanden op z'n oortjes krijgt. Geef hem nog steeds goed z'n bijtringen, dus hoop dat het iets af doet. Eten en slapen gaan super, alleen is hij nu al 3 dagen om 5u40 wakker... Probeer hem dan nog wat bij mij te laten slapen tot 6u30, maar dat lukt niet meer. Ach ja, hij is goedgezind 's morgens, mama doodmoe @ funkie: Nog een weekje!! Komt kortbij he meid! Wat zielig dat hij uit de kinderwagen gevallen is Dat zal wel schrikken geweest zijn. Ik check ook altijd nog een keertje, je weet maar nooit. Hier ook een klauteraar. Had zo'n trapje van plastic met 2 trapjes in huis staan voor m'n ramen te wassen. Hij klautert zonder problemen op het eerste trapje, gisteren zat hij ineens ook op het bovenste trapje. Eenkennigheid is hier gelukkig heel fel gebeterd. Hij gaat nu graag naar iemand toe, maar komt dan wel heel snel terug naar z'n mama Ook als hij op de arm is, steekt hij z'n handjes naar iemand uit en als die hem dan willen pakken neemt hij mij stevig vast, legt z'n hoofdje en grijnst dan eens naar die persoon
Nee, we gaan altijd naar Mario's (in Rekem) Komen we bijna elke week wel in de zomer Luier aandoen is hier de laatste tijd ook een waar gevecht. Mevrouw blijft echt totaal niet stil liggen en wil niets liever dan zich omdraaien... Vooral als ze net gepoept heeft heeeeel fijn
Ah ja, die ken ik ook Ben er wel nog nooit geweest, maar komen er wel geregeld langs. Is iets verder van thuis, maar nog kortbij Een kwartiertje rijden ongeveer. Zoonlief heeft vandaag niet veel willen slapen zei m'n tante. Wel goed gegeten, fijn gespeeld en helemaal niet moeilijk. Zonet was hij in de wagen in slaap gevallen, heb hem z'n fles gegeven en in bed gelegd. Zit nog een 80cc in de fles maar voorlopig is het stil. Zal dadelijk nog wel van zich laten horen denk ik.
Haha, ook zo'n omdraaiertje. Op de commode valt het nog wel mee, maar we verschonen hem vaak ook beneden en leggen hem dan op het verschoonmatje van de luiertas. Op een of andere manier weet hij dat hij dan verschoond wordt. We geven hem dan ook nog een knuffel vast. Maar het is geen garantie hoor. Vandaag ging hij er ook vandoor. Een eerdere keer plaste hij de boel onder.
Nope, hier ook niet. Elke keer nieuwe dingen geven zodat hij toch maar zou willen blijven liggen. Daarnet stond manlief naast me gekke gezichten te trekken, toen lukte het zonder problemen Flesje is helemaal op Hoorde hem net kreunen, precies of hij was aan't poepen... Toch maar even gaan ruiken.
@ Funkie: Xavi alweer bijna 1, wat zullen jullie er zin in hebben! Hier ben ik ook al wat aan het voorbereiden voor haar verjaardag. Ruim op tijd maar vind het zo leuk om te doen. Ik wil die dag een fotoboek (van geboorte tot nu) neerleggen dat mensen kunnen inkijken. Binnenkort dus gaan bestellen. Normaal ben ik niet zo van de cadeau lijstjes maar omdat mensen nu beginnen te vragen met ze kunnen kopen, ook aan een verlanglijstje voor Mare begonnen. Ik word er gewoon hebberig van haha.. En dan de uitnodigingen nog en de taart, cupcakes en meptaart die ik wil gaan maken. Genoeg te doen dus, maar wel heel leuk! @ Jvtje: Mooie taart zeg! @ NiekyN: Helaas geen foto's gemaakt, ik zal mijn volgende poging plaatsen, helaas kunnen jullie niet voorproeven! @ Vogelinnetje: Knap hoor die kruipende Damien. @ Nijntje: Slaapt Ward ondertussen?
En het wordt alleen maar erger, dat omdraaien Over 2 jaar zijn ze van de pampers af! Haha, ook zo'n perser? Damien heeft een ooievaarsbeet op zijn voorhoofd die bijna weg is, maar als hij poept, licht hij weer op. Damien gaat de laatste dagen pas om 8 uur naar bed. We stoppen hem dan gewoon erin, maar echt moe is hij nog niet. Hij slaapt gelukkig wel direct. En... hij is voortaan weer rustig.
Marit heeft nog wel eens last van wat hardere ontlasting. Als ze dat eruit probeert te persen, dan wordt haar hele hoofd echt knalrood, net een tomaatje is ze dan
Stijn - 11m, 1w - 74 cm- 8,1kg Marit - 11m,3d - 71 cm - 9,16 kg Deacen - 11m,1d -79 cm - 11,20 kg Xavi - 10m,10d - 73 cm - 9,30 kg Ward - 10m,1w - 73 cm - 7,80 kg Vienna - 9m,4w - 71 cm - 8,94 kg Matiz - 9m,3w,6d - 73 cm - 8,86 kg Damien - 9m,3w,1d - 69 cm - 8,17 kg Sietse - 9m,2w - 75 cm - 10,35 kg Lotte - 9m,1w,4d - 68,5 cm - 7,08 kg Mare - 9m,6d - 71 cm - 7,98 Robin - 9m,3d - 74cm - 9,55 kg
Kan iemand voor mij de gegevens van vienna aanpassen? Lukt mij niet via mobiel. Gegevens zijn van vandaag: 9,2kg en 71,9cm.
Ik lees er niet veel over, dus ik heb denk ik de jackpot wat betreft eenkennigheid en aanhankelijkheid. Vreemden mogen haar aanspreken, maar niet zomaar contact (fysiek) maken. En nog steeds ben ik erg in. Het is zelfs nog erger geworden. Zelf wanneer mijn man of mijn ouders haar proberen over te nemen wilt ze mij niet los laten. Ze klampt zich aan me vast Verschonen is een drama.... 8 van de 10 keer huilt ze zodra ze wordt neer gelegd erg vervelend, want ik voel me er rot over wanneer ik haar moet verschonen. Verder is ze sinds ze last van die ontstekingen kreeg haar ritme kwijt. Ze komt weer 's nachts voor een fles. Tijdstip wisselt, maar dat ze komt is inmiddels een feit. Slaapt ook onrustiger. Is helaas niets aan te doen. wil niet ego zijn, reageer weinig op jullie berichten. jullie willen niet weten hoe lang ik over dit berichtje heb gedaan Weet niet meer de namen bij de verhalen, dus hopelijk komt alles goed over. @ de verhuizer: succes met verhuizen! Hopelijk verloopt alles goed. @ de mama's van bijna jarigen: spannend hoor. Alles al geregeld? Pfffff ik ga slapen, duurde lang.. Dit berichtje typen
ff ego hier staat meneer sinds gisteren los! echt zo gaaf als je hem neetzet voel je boem (2 voetjes die stevig landen op de grond) en dan sta ik achter hem en laat hem los en hij blijft gewoon staan! wauw! en hij staat nu vaker los bij zijn tafeltje met speelgoed of de hocker in de woonkamer en ook alleen maar staan en kruipen als die moe is op handen en knietjes god god wat is dit jaar dat snel gegaan zeg! jvtje wat een super taart! mag je erg trots op wezen! arme Xavi denk dat funkmannetje een kleine preek heeft gehad,.....haha ja kan gebeuren denk dat het niet gauw meer een 2de keer gebeurt hopelijk niet bont en blauw op zijn verjaardag, wauw nog een week!
Stijn - 11m, 1w - 74 cm- 8,1kg Marit - 11m,3d - 71 cm - 9,16 kg Deacen - 11m,1d -79 cm - 11,20 kg Vienna - 10m,4w - 71,9 cm - 9,2 kg Xavi - 10m,10d - 73 cm - 9,30 kg Ward - 10m,1w - 73 cm - 7,80 kg Matiz - 9m,3w,6d - 73 cm - 8,86 kg Damien - 9m,3w,1d - 69 cm - 8,17 kg Sietse - 9m,2w - 75 cm - 10,35 kg Lotte - 9m,1w,4d - 68,5 cm - 7,08 kg Mare - 9m,6d - 71 cm - 7,98 Robin - 9m,3d - 74cm - 9,55 kg Aangepast voor Sabse
@Sabse: Marit hangt ook nog steeds heeeel erg aan mij. Zolang ik niet in de buurt ben, gaat het allemaal prima, maar owee als ze mij gespot heeft... Oma mag haar nog wel van me overpakken (als ze een goede bui heeft ) maar daar blijft het ook wel bij... Vreemden die naar haar zin te dichtbij komen, kunnen getrakteerd worden op een blik die nog het meest weg heeft van "wat mot je? nog íets dichterbij en ik ga schreeuwen!" De laatste paar keer vond ze het ook helemaal niets dat ik haar op het kdv achterliet... Dus hier ook wel eentje met eenkennigheid en verlatingsangst... Maar behalve dat tot vervelends aan toe aan mama hangen, vind ik het verder nog wel meevallen gelukkig
Ja!!! Ward ook Zo zie je ze amper, is eigenlijk nooit fel geweest, maar als hij poept... @ dagdroom: Ja ja, hij sliep toen Altijd als hij z'n laatste melkje heeft gehad draaien z'n oogjes al weg als de fles uit z'n mondje komt. En hij had idd gepoept, maar lag zo heerlijk te slapen. Toen ik vannacht z'n speen ging geven, zat hij toch rechtop in bed en heb ik een andere luier aangedaan. Zonder problemen, want hij viel eigenlijk al op het kussen in slaap. Goed idee trouwens van die foto's met de eerste verjaardag! Ik heb ondertussen 3 fotoalbums volgeplakt, misschien dat ik die dan ook leg. Vannacht weer een heerlijke nacht gehad, ben weer wat bijgeslapen. Tot 5u30 maar gelukkig vandaag wel bij mama in slaap gevallen tot 6u45! @ sabse: Wat vervelend dat ze weer nachtvoedingen nodig heeft. Als ze niet zoveel drinkt, kan je eens water proberen. Dit heeft bij Ward geholpen om terug van de nachtvoedingen af te komen. Eerst dronk hij 100-120 cc 's nachts, maar toen het nog maar 60cc werd ben ik water beginnen geven. Paar nachten en we waren er van af! Hier ook eentje die graag aan mama haar benen hangt hoor En ik heb de indruk dat hij eindelijk snapt dat de kastdeurtjes in de keuken dicht moeten blijven. Gisteren tijdens het eten was hij weer bezig, maar ipv altijd 'mag niet' zeggen we nu 'deurtje toe' en dan doet hij dat. Arme deurtjes, dat wel, maar hij bleef uit de kasten! Ga toch voor de zekerheid nog een slotje zetten op de kast met afwasmiddel, want dat riskeer ik toch niet. Vanmorgen stond hij ook weer aan de kastjes en ik zei 'kastjes mooi toe laten' en hij liep van deurtje tot deurtje zonder open te doen... Zou het dan toch...?
Hey meiden even snel tussen het inpakken door. Ik zag een hele mooie taart voorbij komen! Hier ook een mannetje waarbij de ooievaarsbeet bijna weg is tenzij hij gaat poepen haha. Stijn is de afgelopen 2 nachten wat onrustig, maar dat zal wel door de verhuizing komen, het hele huis staat vol met dozen dus echt veel ruimte om te kruipen is er even niet. Verschonen is hier ook een ramp, meestal geef ik iets om hem af te leiden, gisteren hielp een pollepel bijvoorbeeld erg goed. Zo ik ga weer snel aan de slag!
Nou als ik zou denken dat ze geen honger heeft zou ik het proberen, maar de flesjes gaan volledig op en dan maakt ze ook zo'n geluid erbij alsof ze reuze honger had. Komt denk ik doordat ze steeds minder "bij"voeding wilt eten. Brood na een paar stukjes niet meer, yoghurt na een paar lepels niet meer, avondeten na een paar happen niet meer, etc. Misschien tandjes? Ze kwijlt zich weer suf sinds de laatste dagen. Maar ja, kan haar niet dwingen om meer te eten Hopelijk komt het snel weer goed en eet ze weer beter