Juni 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Vogelinnetje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ocharme! Hier eentje die erg last heeft van z'n tandjes en de slaap niet kan vinden...

2. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Sneu he als ze niet lekker zijn. Hopelijk een rustige nacht voor jullie.

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hij was ook wel vrij moe, namiddag in de buggy en auto geslapen, dus denk wel dat de nacht dan meevalt. Vannacht ben ik 2x op gemoeten voor z'n speentje, dus dat valt wel mee. Dus ben benieuwd!

Vandaag ook nog een zoektocht achter een nieuwe difrax speen kunnen doen... Vanmiddag ontdekte ik dat z'n speen een gaatje in had, maar had geen meer hier in reserve. Naar de stad geweest maar bij Kruidvat waren alle 6m+ op. Verschillende apotheken gedaan, maar de meeste hadden er geen. Uiteindelijk toch bij een apotheek er eentje gevonden. Laatste jongensspeen, de rest was allemaal roze... Toch gek dat je de 6m+ spenen van difrax (vooral de combi) zo moeilijk vindt.

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Vanmiddag zijn we met Ward in een binnenspeeltuin geweest. Hij vond het super!! :)

5. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.243
    6.705
    113
    Wat lek Nijntje! Was er genoeg te doen voor de allerkleinsten?

Wij zijn vandaag naar de opening van een grote speletuin hier in het park geweest. Echt een heel mooie speeltuin met veel klimmen en klauteren, maar helaas is er niets voor de allerkleinsten. Daarna zijn we doorgefietst naar de kermis en Damien is in de draaimolen geweest! Hij bleef maar 1 kant opkijken, dus ik weet niet hoe hij het vond. Maar hij huilde iig niet :). Daarna heeft ie nog eendjes gevist en heeft een knuffeldobbelsteen gewonnen. Hij was erg blij met zijn prijs, want toen papa hem even wilde vasthouden, werd hij boos :)

Ik word wel een beetje gek van de fases die zich zo snel afwisselen. Sliep ie eerst 2 weken door, nu laat ie zich weer horen. Ging hij eindelijk weer eens goed eten, eet ie sinds vrijdag slecht zijn brood en minder goed zijn avondeten. Zal ik voor de verandering de tandjes maar eens de schuld geven? Heb het idee dat er nog slechts een dun vliesje om zijn beide boventanden zitten.

Dagdroom, o wat zielig he? Voelt ze zich weer wat beter? En gelukkig is ze er voorlopig van af. Damien moet zijn 11-maanden prikjes 2 dagen voordat we op vakantie gaan. Hoop niet dat ie er veel last van heeft.

6. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Leuk naar de speeltuin. Hier vlakbij zit een leuke met ook genoeg leuke dingen voor de kleintjes. Vooral de babyschommel/zandbak en draaicarrousel vind Mare leuk.
    Voor de binnnenspeeltuin zal Mare eerst fysiek iets meer moeten kunnen, voor ze daar plezier aan zal beleven.

@ Nijntje: Hier eigenlijk altijd wel de difrax spenen bij de kruitvat op voorraad. Ik had laats de dental variant genomen aangezien ze toch geen borstvoeding meer krijgt maar die viel minder in de smaak. Het gevolg is wel dat ze hem nu minder nodig heeft om in slaap te vallen.

Mare is weer opgekapt van de prikjes en ook geen ontstoken oogjes meer gelukkig. Ik vroeg me af wie hier overgaat op gewone koemelk straks. In principe mag het vanaf nu ongeveer als ze goed mee-eten.

@ Funkie en Tihany: Hoe waren de feestjes?

7. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Wat zielig voor Mare, dat ze zo'n last heeft gekregen van de prikjes :(
    Moet het afkloppen, maar viel hier dit keer gelukkig erg mee. Marit had zelfs nauwelijks gehuild toen de prikjes erin gingen :$ :D M'n kleinzerig meisje kan dus ook af en toe wel best een beetje stoer zijn :D Alleen sindsdien huilt ze wel makkelijker vind ik... Een kort maar hevig huiltje, dat zegt "auw, dat deed even écht pijn!" Kan toeval zijn natuurlijk, dat ze gewoon van rond die tijd ook weer last kreeg van tandjes ofzo, maar vond het wel opvallend...

@Nijntje: Fijn dat het ruilen van het treintje gelukt was!

@Speeltuin: de binnenspeeltuinen die ik ken hebben over het algemeen ook wel een hoekje voor de allerkleinsten, waar ze heerlijk kunnen ravotten, kruipen, draaien, etc. op lekker zachte kussens :)
    Ben met Maud voor het eerst naar zo'n speeltuin geweest toen ze een maand of 7 was, die heeft zich daar toen prima vermaakt :) (goed, was wel dat we met een groepje mama's van het forum hier afgesproken hadden, anders was ik vast niet toen al met haar naar een speeltuin geweest, maar wil maar aangeven dat het op deze leeftijd best al kan).

@Hier: Bij Marit komt het snot er aan alle kanten uitgelopen, arm ding. Blijf dat neusje poetsen... Ze heeft ook al 3 nachten op rij liggen spoken :( Vannacht spande wel de kroon, toen was ze vanaf 2 uur zowat elk half uur wel even wakker :$ (en daarvoor elk uur). Vanavond gaat ze bij oma slapen. Hoop voor oma dat ze dan wel een beetje wil slapen, maar ik kan in elk geval eindelijk weer eens wat slapen dan ;)

Gister zijn we naar de Efteling geweest :D Hebben ons er prima vermaakt, ook de meisjes vonden het geweldig. Marit vond alles wat we met haar deden leuk. Haar favoriet was toch wel de draaimolen. Oh, en 'schommelen' aan het hekje dat de wachtrij markeert in de Droomvlucht. Haha, elke keer als ze de leuning dan weer losliet, wilde ze 'm gelijk opnieuw vastpakken om weer verder te kunnen schommelen :D

8. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Leuk al die verjaardagsfeestjes!

Alles goed verder met iedereen?

Gisteren wezen zwemmen met V, erg leuk met zn 3tjes. Wel erg druk na een tijdje, maar goed dat we er vroeg waren. 's Middags nog vrienden met zoontje op bezoek, vond ze erg leuk.

MAAR ' s avonds was een ramp. Ze sliep laat en toen.ze eenmaal sliep werd ze na een uur huilend wakker. ongeveer twee uur later sliep ze. Toen kreeg ik buikkrampen, denk. Een buikgriep. Rond twee uur ' snachts sliep ik eindelijk en toen kwam mijn man me wakker maken. V was weer wakker, dus probeerde maar een flesje. Ze dronk iets meer dan de helft op en sliep daarna weer. Maar na een uur weer huilend wakker. Ontroostbaar. Tussen ons in gelegd. Tja de rest van de nacht verliep ook zo. Huilend wakker worden, kort slapen, huilen, etc.

Vandaag was ze.dus kapot en sliep.drie uur achtereen. Eenmaal beneden viel me opeens op dat ze een arm niet gebruikte. Mijn moeder kwam toevallig kort erop langs en ik vroeg of zij dat ook zag en dat was zo. Dus vanmiddag naar de huisarts, die heeft er naar gekeken. Volgens hem zat haar arm, bij de elleboog waarschijnlijk niet (helemaal) meer in de kom. Dus is ie door hem terug gezet. Huilen natuurlijk. Morgen blijft ze thuis en moet ze haar arm zondet huilen weer gebruiken, anders weer naar de huisarts en waarschijnlijk foto's. Tot nu toe gebruikt ze hem niet. Nu slaapt ze. Duimen dat ze morgen er geen pijn meer aan heeft.

Wat geven jullie als verjaardagscadeau? En voor de mensen die de taart kopen, wat voor een kopen jullie?

Ik wil een kindertaart bij de bakker bestellen, denk ik :p

9. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    @jvtje
    Die efteling is cool he! Wij zijn afgelopen december met de winterefteling geweest (zonder Sanne) en jesper vond het helemaal super! Al die figuurtjes die daar te zien zijn en waar je allemaal naar kunt kijken. Echt geweldig.
    Jammer dat Marit zo snotje is, maar met dat rare weer van nu zal zo’n beetje 90% van nl. wel gammel zijn. Morgen zal het ook weer 18 graden worden, wat een contrast met vandaag weer!
    @sabse
    Wat bizar zeg, gewoon ineenkeer de arm uit de kom? Misschien raar terecht gekomen ofzo? Hopelijk heeft ze er geen last van, geen idee hoe het voelt maar ik kan me voorstellen dat de spieren er even van moeten bekomen… Ik hoop voor je dat ze haar armpje weer snel gaat bewegen, wel goed opgelet!!
    @CB en 11 maand
    Dat is waar ook, woensdag moet ik met Sanne naar het cb en dan krijgt ze haar prikje…. Helemaal niet bij nagedacht. We zullen wel zien wat het gaat brengen, volgens mij was de 11 mnd prik nog wel een heftige boost zeg maar….
    Bedankt voor jullie positieve reacties op mijn “aangesproken voelen”, ik heb lange tijd getwijfeld of ik wel verder wou schrijven op het juni forum maar voel me er ondertussen wel weer goed bij hoor! Het is gezellig en langzamerhand krijg je wel een bepaalde groep die continu terugkomen. Wel grappig.

10. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @niekyn: we weten ook niet hoe het is gebeurd. Overdag was alles nog in orde. Tenminst zo leek het. Ze was wel onrustig ' avonds. Maar pas na een uur slaoen,was het elke keer huilen.

Ik voelde me wel rot, had ik maar eerder al gezien dat ze die arm niet gebruikte.

Leuk dat je gewoon mee blijft praten! en grwoon onthouden dat je nu eenmaal niet altijd hetzelfde zult denken als een van ons of een aantal van ons. Op een ander forum vroeg iemand iets over een looptstoel en in dat topic onstond ook een discussie over hoe slecht zo'n ding wel niet is voor een kind. Dus ik reageerde alkeen op de vraag van de to en ging niet in op of het goed of slecht is. Toen begon een andere forummer tegen mij over hoe slecht het was enzo. Heb alleen gereageerd dat ik achter mn keuze,stond en dat ik er verder geen discussie over ging voeren. Ze reageerde daarna dat ze het begreep. Dat heb je altijd wel denk ik, al die moeders onderling met ieder een eigen manier van opvoeden/eigen mening ;)

11. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.243
    6.705
    113
    Efteling: dat is zo leuk! Vroeger ging ik bijna elk jaar ernaar toe. Nu om de 3 a 4 jaar. Ik denk dat ik volgend jaar weer eens ga. Dan is Damien ook weer wat groter.

Sabse, o heeft ze haar arm uit de kom gedraaid met het omdraaien tijdens slapen? Ik las er toevallig vandaag iets over, dat dat best vaak voorkomt bij die kleintjes. Je zal wel goed geschrokken zijn, zeg.

Meningen: zoveel mensen, zoveel meningen inderdaad. Het is maar goed dat elke moeder haar kind opvoedt zoals ze zelf wil (natuurlijk zijn er uitzonderingen). Soms denk ik hier ook: ehm, dat zou ik nooit zo doen. Soms zeg ik dan iets, soms lijkt het me beter om maar niets te zeggen. Het moet wel gezellig blijven he?

Hier: Damien is vandaag geslagen op het kdv door een groepsgenootje :( Hij moest huilen. Jochie moet wel vaker slaan, de ouders weten het ook al. Nu pakte Damien wel iets af, maar hoe in hemelsnaam heeft een ventje van 9 (!) maanden al door dat hij kan slaan???

12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.528
    14.042
    113
    Vrouw
    Lijkt me best leuk een binnenspeeltuin met de kleine! Hier zijn we naar zo'n speeltuin geweet toen Stijn 8 weken was, hadden met het groepje moeders van zwangerschapsgym afgesproken zodat de oudere broertjes en zusjes zich ook konden vermaken. Stijn heeft daar toen alleen heerlijk op een kussen gelegen voor de foto, voor de rest was hij natuurlijk nog veel te klein!
    Sinds kort is het park hier vlak bij ons nieuwe huis helemaal opgeknapt, ze hebben nu ook een speciaal speeltuintje voor 0-3 jaar. Het is helemaal omheind zodat de kindjes niet weg kunnen lopen en er zijn dingen om door heen te kruipen maar bijv. ook een mini glijbaan en speciale schommel voor de iets grotere kindjes, Stijn vind het ook super leuk!

Fijn dat Mare zich weer beter voelt!

Vreemd dat het armpje van V ineens uit de kom lijkt te zijn, hebben jullie haar toevallig tussen jullie in heen en weer schommeld met lopen? Klinkt beetje vaag maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Want dat zie je wel vaker, dat heet een zondagsarmpje (omdat het vaak op zondag gebeurd omdat dan beide ouders er zijn). Het is natuurlijk niet levend bedreigend maar het lijkt me erg pijnlijk en het lijkt me ook erg om je kindje zo pijn te zijn lijden en natuurlijk dat V haar eigen armpje ontziet.

Koemelk wil ik straks wel op over gaan, alleen zweert Stijn zowel 's ochtends als 's avonds bij zijn flesje pap waar opvolgmelk door heen zit. Misschien een stomme vraag (drink zelf nooit gewone melk) maar kan je koemelk ook in de magnetron wat opwarmen? Want koude pap wil meneertje niet... Heb hier trouwens nog wel 2 pakken nutrilon staan dus die gaan eerst op, die troep is duur genoeg dus dat gooi ik niet weg haha.
    Verder krijgt Stijn als toetje al gewone yoghurt waar natuurlijk ook koemelk in zit, dit gaat prima.

Vanavond even heerlijk gebbqd, even fijn buiten in onze tuin vol met zand gezeten haha. Er was wel flinke storm en regen hier voorspeld begin van de avond, maar volgens mij gaat het hier langs. Heb momenteel vrij uitzicht (tot er gebouwd gaat worden) en het is nu zo helder dat ik de lucht tot aan de kust kan zien en het ziet er prima uit. :) Nu maar hopen dat als ik morgen vrij ben, we alsnog van het mooie zomerweer kunnen genieten!

Volgens mij had ik het nog niet verteld, maar Stijn is helaas nog niet van zn helmpje af. Hij voldoet aan bijna alle randvoorwaardes om er van af te mogen, zoals niet meer op rug liggen (slapen), kruipen, staan etc. behalve dat zn fontanelletje nog te veel ruimte heeft. En als we nu zouden stoppen is er een hele kleine kans dat de boel toch nog terug groeit. Wel een teleurstelling want ik had gehoopt er met zn verjaardag vanaf te zijn. Maar ik wil natuurlijk ook niet dat hij straks 6 maanden voor niets met een helm heeft gelopen. Moet 21 juni terugkomen en dan zien we verder, er zijn dus kindjes die tot 1.5 jr met een helmpje lopen, dat vertelde ze me nu pas haha. Maar in overleg met de helmenboer mag de helm komend weekend als we zn verjaardag vieren wel af. Klinkt misschien stom, maar ik vind het leuker op de foto's staan. Met een helmpje op zien alle kindjes er een beetje het zelfde uit, terwijl Stijn zonder helmpje al een echt eigenwijs dreumeshoofdje heeft.

Zo weer een heel verhaal getypt, ik ga even lekker tv kijken!

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Poeh er is veel bijgeschreven! Lees het morgen allemaal bij, want ben heel erg moe. Tijd voor m'n bedje dus...

Wilde wel nog even laten weten dat Ward z'n onderste kies erdoor is. Da's de tweede dan al. En hij heeft wat meer last nu hij erdoor is, ofwel zijn die anderen nu weer aan't duwen.

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja, er was een zone voor kindjes van 0 tot 4 jaar. De andere zone was vanaf 2 tot 12 jaar, maar daar ben ik niet gaan kijken. Enige nadeel was dat er op een bepaald moment zoveel grote kinderen (echt wel ouder dan 4j, maar de oma was mee torens aan't bouwen een aan't omduwen... ;)) ineens waren, dat de kleintjes allemaal eruit gingen. Maar denk dat ze het toen begrepen en toen zaten er weer maar een paar kleintjes ;)
    't Was zondag ook goed weer, dus dat gaf dat er niet zoveel volk was. Vond dat wel leuk.

Het waren allemaal van die dikke kussens op de grond, 2 glijbaantjes, een soort trapje om tot die glijbaantjes te geraken (allemaal met die dikke kussens dus pijn konden ze zich niet doen), een ballenbad. De glijbaan vond hij hilarisch! Echt super! Toen we in de auto zaten sliep hij binnen de 5 min :D

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Fijn dat het met Mare weer beter gaat.

Wij gaan over op groeimelk op aanraden van de ka. Niet ivm risico op allergie, maar omdat in de groeimelk 'meer' (vitaminen ed zeker?) zit dan gewone koemelk en dat zou beter zijn voor Ward.

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Arme V! Hopelijk gebruikt ze ondertussen terug haar armpje...

Ward krijgt van ons de garage van Fisher Price, die met 2 of 3 niveaus, niet die hoge. En dan ofwel een loopwagentje ofwel de traktor van Fisher Price omdat hij de boerderij ook krijgt. Moeten nog kijken welke van de 2, prijs was ongeveer hetzelfde.

Hier wordt er zelf taart gemaakt. M'n zus gaat een gateau maken en met suikerpasta Ernie erop zetten. Ben benieuwd!! :D En voor de rest weet ik het nog niet. Misschien 1 of 2 gewone fruittaarten bij de bakker halen, moet nog kijken hoeveel volk er komt.

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Vind het ook leuk dat je terug meer kletst! ;)

Las van de week dat ze tussen de 5de en 12de dag het meeste last kunnen krijgen van die prikjes. Wij gaan de dag na z'n verjaardag en dan is het nog een week of 3 voor we op vakantie gaan, dus dat komt goed uit.
    @ vogelinnetje: We duimen dat Damien er geen last van heeft!!

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Alle nu, zo klein en al daarom slaan! Da's echt niet leuk als je dat hoort als je je kindje gaat ophalen...

Als Ward iets wordt afgepakt dan wil hij het terugpakken, maar slaan... Als hij naar ons, al is het om te spelen, slaat reageren we er dadelijk op. Zo heeft hij ook een tijdje dat ik z'n broek op het kussen aandeed en hij me goed vasthield, dat hij me bijtte in m'n schouder. Daar een paar keren serieus op gereageerd en moet zeggen dat het bijna niet meer voorvalt.

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Gewone koemelk kan prima in de magnetron hoor ;) Ik maak soms wel eens havermoutpap voor mezelf klaar. En da's gewoon de melk en havermout in een kom en hop de magnetron in.

Klinkt helemaal niet stom dat je het helmpje dit weekend niet op wil doen voor de foto's. Zou dat ook niet willen. Zoals je zegt, ze zien er met allemaal hetzelfde uit. En de eerste verjaardag is zo speciaal. Gelijk heb je! :)

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Zo, ben weer bij denk ik :p

Vannacht zijn we om 3u wakker geschrokken van het alarm van de babyfoon van Ward. Hebben een angelcare met sensormatjes, wat een miserie!! Het bovenste matje lag lager dan anders (m'n zus had de matjes gelegd, maar ga niet verwijten want dan had ik ze zelf moeten leggen) en we denken dat hij er niet meer op lag.

Dus wij vliegen uit bed, onmiddellijk al roepen op Ward, manlief deed het licht al aan op z'n kamer maar toen zat Ward al op z'n knietjes zei hij (ik hing ondertussen met m'n pyjama vast aan de klink van de deur... ;) :)) Hij keek ons echt aan met van die oogjes van wat doen jullie hier nu?? Natuurlijk was hij toen erg onrustig door onze paniek en heeft het wel eventjes geduurd voor hij terug goed sliep, maar heeft dan wel tot 7u geslapen. Ik daarentegen... Gaan vanavond de matjes waarschijnlijk uit het bedje laten, want dit wil ik niet meer meemaken. Had ik het geweten had ik deze babyfoon nooit gekocht, ben er allesbehalve tevreden over! Maar hij was vrij duur, dus vind het dan ook zonde om een nieuwe te kopen.

Deel Deze Pagina