Als Sanne dit soort gedrag vertoont is ze moe en wil ze naar bed, zeer onrustig en zodra ze in bed ligt krijg ik een lach en is ze stil. Sanne slaapt s'ochtends van 10-11 en s'middags nog van 13-15, maar ze slaapt vooral s'middags op het moment niet zo heel lang, ik laat haar altijd wel in bed liggen. Dan krijgt ze nog wel wat rust nl. s'avonds gaat ze om 19 uur naar bed, zij en grote broer gaan op dezelfde tijd naar bed (samen tanden poetsen) en over het algemeen slapen ze ook wel vrij snel. Ik ga ook niet zo snel kijken hoor, of ze moeten ineenkeer beginnen te huilen en dat is niet binnen een paar sec. over (soms gilt sanne in haar slaap), dan ga ik wel effe. Maar blijf wel op haar slaapkamer en leg haar als ze weer rustig is weer in bed..... Deze structuur voel ik me goed bij en is voor haar en jesper ook zeer duidelijk.
Hoe is het bij jullie met klapperende eierstokken??? Ik merk dat ik alweer onrustig word..... aaaaaah....
Sabse, leg je haar op bed wanneer ze aangeeft moe te zijn? Probeer haar eens gewoon om half 8 naar bed te brengen. Grote kans dat ze gewoon lekker wil slapen, maar beneden nog niet wil toegeven. Als je haar laat naar bed brengt, is ze waarschijnlijk al zo moe (ookal laat ze het niet merken), dat ze hierdoor onrustig wordt. Bij Damien merk ik dat wel heel erg. Hij gaat nu altijd tussen half 8 en 8 naar bed, of ie nu aan het gapen e.d. is of niet. 9 van de 10 keer slaapt hij rustig in, vaak pas na een speelpartijtje in bed. Maar het kan ook allemaal verlatingsangst zijn... Ze wil waarschijnlijk gewoon graag bij je zijn. Laat haar anders eens zelf spelen, maar praat in die tijd heel veel tegen haar.
@ niekyn: normaal werkte dat ook maar nu al tijden niet meer. Ze weigert te slapen. Huilt continu. En ondertussen zit ze rechtop. Dit houdt ze nog lang vol ook. Vandaar het probleem, als ze nou echt moe was en zou gaan slapen was het probleem opgelost. Overdag heb ik geen problemen met haar wat betreft slapen. Nu zit ze weer rechtop en hoor d'r hier huilen. Heb voor negenen al naar bed gebracht. Honger is het niet, heb voor de zekerheid nog een fles gegeven. Ze dronk bijna 100cc.
Dat heb ik al een paar keer geprobeerd. Bracht d'r rond half 8 naar bed. Maar ze ging binnen een paar minuten rechtop zitten en huilen. En uiteindelijk stond ze in d'r ledikantje huilend en wel. En ik probeer van alles met spelen, praat sowieso met haar. Maar ze wilt gewoon dat ik de hele avond mee speel en met haar ga lopen enzo. Ik wil dat niet, ze moet ook zichzelf kunnen vermaken en kan het gewoon niet (nog veel pijn in mijn voeten). Bedankt voor de tips in ieder geval. Ik hoop toch echt dat hier ook weer een eind aan zal komen. Is nu al een aantal weken zo.
Kan ik me voorstellen dat het vermoeiend is. Hoe lang probeer je een bepaalde taktiek uit? Niet te snel opgeven! Als je een dag of 5 hetzelfde doet, gaat ze waarschijnlijk eraan wennen en zal ze makkelijker gaan slapen. Als je dan ineens weer iets anders doet, dan is dat verwarrend voor haar.
Af en toe heb ik het, vooral als ik het bij moeders zie met een kindje van V d'r leeftijd of jonger Maar wij hebben die plannen nog niet, duurt nog wel ff. En vind het nog steeds erg prettig mijn lichaam voor mezelf te hebben en niet altijd misselijk te zijn
Eigenlijk hebben we altijd dezelfde tactiek, zoals we ook overdag hebben. Vandaar dat we ook niet snappen waarom ze nu opeens 's avonds zoveel moeite ermee heeft. Lijkt erop dat ze eindelijk slaapt, hoewel ik niet te vroeg zal juichen. Ze heeft wel vaker dat het zo lijkt
@sabse misschien is het 'gewoon' een fase waar ze doorheen moet?? (en helaas jij daarmee ook) Ieder kind heeft wel een fase dat ze wat anders doen dan anders, dat merk ik hier wel heel erg. ik zat net naar babyboom te kijken, niet echt bevorderend voor de klapperende eierstokken... Mooie echo's
Ik ben ook wel blij met mijn lichaam nu (zonder dik/misselijk andere negatieve symptonen van het zwanger zijn ) maar ik zie mijn leeftijd als opstakel om nog te lang te wachten, dus ALS we nog voor een derde gaan moet dat voor mijn gevoel toch een keer gaan gebeuren...
lid worden van de nutriciaclub (ff googlen), dan krijg je een leuke cd met kinderliedjes gezongen door gerda havertong van sesamstraat. echt een succes hier
Ik hoop het, dan betekent het dat het ook (ooit) over zal gaan Hahhaha ik begrijp je helemaal. Wilt je man ook graag een derde?
man wil wel man wil niet..... d'r komen wat praktische zaken om de hoek kijken... plus we hebben twee prachtige gezonde kinderen... garanties krijg je niet voor nog zo'n mooi prachtig kindje en manlief is ook altijd bang dat mij wat overkomt....
Hier alles goed. WE gaan van de ene snottebel van Lotte over in de andere... maar ze blijft er vrolijk onder. Ze is nu ongeveer 7,9 kg en ben met 10,5 mnd maar es gestopt met de borstvoeding. Ze kreeg nog één voeding en daar was ze na 3 min mee klaar, dus daarna kon ik er nog een bord pap inschuiven. Niet zo praktisch, dus vandaar dat ik gestopt ben. Ze wil absoluut geen fles meer, behalve s avonds als ik haar wakker maak en ze nog heel slaperig is. Ze heeft al een hele sterke wil als het om eten gaat, al een maand of 3. Ze eet ook al een hele poos hele stukken aardappel, pasta, groente uit het vuistje. Ik pureer de helft van haar eten en de andere helft eet ze zelf. Als ze niet zelf eet, krijg ik er ook niks in... Ze staat inmiddels en is erg op dr broer gericht. Echt leuk om te zien. Ze spuugt eigenlijk niet meer, heeft nog wel medicijnen, maar met 1 jaar stoppen we daar mee. Haar groeilijntje gaat iets omhoog, zal wel door al die borden pap komen :0 Maar klein is ze nog wel. Nou ja, ze heeft er geen last van. Slapen gaat eigenlijk altijd wel goed. s morgens om 10 uur gaat ze er weer in, meestal wel 2 1/2 uur. s Middags nog 1 1/2 uur, alleen wordt het wel steeds later omdat ze langer wakker is tussendoor. s Avonds rond half 8 naar boven en de ene avond slaapt ze zo, de andere avond kletst ze nog een poos en soms huilt ze nog een kwartier, maar wij laten haar wel huilen tenzij ze echt anders huilt. Ze krijgt dr 5e tand en is daar ook wat onrustig van. Dat was een heel egoverhaal Lees regelmatig mee, maar zit ook bij de dec. 2007 mama's en daar heb ik al nauwelijk tijd voor. Vind het wel altijd leuk om wat te lezen van jullie hoor
Aha ok, nou ja uiteindelijk zullen jullie de voor jullie juiste en beste beslissing maken. Is er ook reden dat je man bang is dat jou iets zal overkomen? Wij houden het bij twee, als een tweede ons uberhaupt gegund is.
buiten de normale risico's van een bevalling is er geen reden om extra zorgen over mij te hebben. Hubby wil me gewoon niet kwijt, komt goed uit... ik wil ook hubby niet kwijt, en kids natuurlijk al helemaaaaaaaaaaaaaaaaaal niet.
Ik maak de fles tegen 20u klaar, dan drinkt Ward een beetje en gaat dan verder spelen. Z'n laatste energieboost volgens ons En tegen 20u30 ligt hij in z'n bedje. Door omstandigheden de laatste paar dagen is het 21u, maar dan is hij wel echt moe. En om 6u 's morgens is hij weer zijn vrolijke zelve... Ik wou dat ik je raad kon geven met het slapen gaan, maar de periode voor het kruipen en de eerste tandjesperiode waren hier ook een hel qua slapen... Als ze overdag goed gegeten heeft, zou ik een fles water geven 's nachts. Maar als ze dat niet doet, ben je blij dat ze wat extra binnen heeft he.
Toen hier de eerste tandjes kwamen was het ook 2 weken drama met slapen, gelukkig gaat het nu weer goed. Het enige wat je volgens mij kunt doen is er een strak bedritueel op na houden, dus bijv een laatste papfles, tandjes poetsen, pyama aan, in bedje leggen, toedekken, kusje geven en weglopen. Zo doen we het hier en dat gaat prima. Overdag doen we het natuurlijk zonder tandjes poetsen en papfles maar ook dat gaat prima. Moet er wel bij zeggen dat sinds we verhuisd zijn, Stijn overdag iets moeilijker in slaap komt, is denk nog even wennen. Net lag hij eindelijk wel lekker te slapen, komen er plotseling allemaal sirenes door de straat rijden, brandweer, ambu en politie maar gelukkig sliep hij door! Ga nu even proberen om een taartbodem te maken in de nieuwe oven, moet niet hebben dat als ik het vrijdag avond voor het eerst probeer, de boel toch is verbrand omdat het toch korter moest ofzo. Een 2e willen we wel maar nog even wachten. Ga wel dit weekend over van de cerazette op de microgynon in hoop weer iets van een cyclus te krijgen. Ben het zat om al een jaar lang met tampons rond te lopen omdat ik nog steeds denk dat ik elk moment ongesteld kan worden. Daarnaast stop ik dit weekend ook met kolven, dus in combi van stoppen met bv en de microgynon kan ik straks mn cyclus weer regelen, handig voor vakantie of voor als ik wil zwemmen.