Juni 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Vogelinnetje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammavanesmee

mammavanesmee Actief lid

1 mrt 2009
    437
    0
    16
    Ik zal van mijn kant ook even een korte update geven.

Het gaat hier nu gelukkig allemaal goed. Best wel een lastige tijd gehad met jesse en zijn allergien. Is nog wel lastig, maar het went nu. Staan nog een paar dagopnames gepland om verdere onderzoeken te doen.
    Hij heeft een tijdje terug een epi-pen gekregen. Dit brengt gelukkig wel wat rust mee; nu kan ikzelf ingrijpen indien dit nodig is.

Jesse is een vrolijk mannetje met een duidelijk eigen willetje. Sinds 1 maand kan hij staan in de box. Hij is 77 cm en 9400 gram.

Nog 1,5 week en dan wordt hij alweer 1 jaar. Ben al druk met de voorbereidingen bezig. Met name met een taart/cake, want dat lijkt een probleem te worden. Heb 1 recept wat hij mag gevonden, alleen kan ik de margarine hier nergens krijgen grrrr. Nog even hard opzoek dus. Hij moet natuurlijk wel een stukje taart krijgen.

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Als je nog even doorgeeft wanneer hij gemeten en gewogen is, zetten we hem bij op de lijst ;)

Welke allergiën heeft hij allemaal? Vermits hij zelfs geen margarine mag zal het ook een moeilijke allergie zijn... (ik heb zelf een pinda-allergie, weet hoe moeilijk het is)

3. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@Dagdroom: Ik weet het niet wat dat is met treinen... Moet zeggen dat Maud sowieso gefascineerd is door alles wat maar met vervoer te maken heeft... Fietsen vindt ze leuk (zolang ze niet op haar eigen fiets hoeft tenminste... ;)), auto's, treinen, boten, vrachtwagens, bussen, vliegtuigen, helikopters... Ze vindt het allemaal geweldig. Al zijn treinen wel favoriet ;) Toen we in april op vakantie waren, hadden we ook naar het Spoorwegmuseum gewild met haar, helaas had ze toen net last van haar oren, oorontsteking of er tegenaan... :( Nou ja, doen we het een ander keertje wel, de zomer is nog lang :)
    Leuk, een schommel :D Dat doet het ook goed bij de meeste kindjes :)

@Funkie: Goede keuring voor Xavi dus!
    Wel irritant dat iedereen wat anders zegt over zijn oren, zo weet je toch ook niet meer waar je nou aan toe bent?

@Vogelinnetje: Ze hebben er van die dagen tussen zitten hè... Marit heeft gister ook maar weinig gegeten. Damien dus ook al volop aan het oefenen met zelf eten :D Gaat hier de laatste tijd ook steeds beter!
    Lief dat hij zo naar je toe kwam kruipen :) Als ik Marit ga ophalen, begint ze al zowat te brullen als ik nog maar in de deuropening sta... Het gaat mevrouw niet snel genoeg dan dat mama haar oppakt :p
    Waar die kleintjes zich al niet mee kunnen vermaken hè... Je gaat je soms afvragen waarvoor je eigenlijk al dat dure speelgoed koopt :p

@Nijntje: Knap zeg van Ward, al losse pasjes zetten :D Dat duurt niet lang meer dan, voor hij echt gaat lopen :)

@Nieky: ik schrok ook al van het aantal pagina's dat erbij was gekomen dit weekend... ;)

@mammavanesmee: Vervelend dat Jesse zo'n last heeft van allergiën zeg :( Hopelijk groeit hij (over de meeste) er met het ouder worden wel overheen...
    Is een 'mix voor biscuit' van Funcakes niets voor je??? Geen idee natuurlijk of daar verder ingrediënten inzitten die Jesse niet mag hebben, maar er hoeft in elk geval geen boter bij...

4. mammavanesmee

mammavanesmee Actief lid

1 mrt 2009
    437
    0
    16
    @Nijntje: hij is met 11 maanden gewogen.

jesse heeft een allergie voor: Koemelk, soja, kippenei, pinda. Verder nog hond, kat, huisstofmijt.

Ik heb inmiddels wel een vloeibare margarine gevonden, maar of je daar ook een cake mee kunt maken? Zal het morgen eens proberen.

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Xavi - 1j1w5d - 76 cm - 10,1 kg
    Sanne - 11m,1w - 74 cm - 10,2 kg
    Stijn - 11m,1w - 74 cm- 8,10 kg
    Marit - 11m,3d - 71 cm - 9,16 kg
    Deacen - 11m,1d -79 cm - 11,20 kg
    Mare - 11m,1d - 72 cm - 8,59 kg
    Jesse - 11m - 77 cm - 9,40 kg
    Ward - 10m,1w - 73 cm - 7,80 kg
    Vienna - 9m,4w - 71 cm - 8,94 kg
    Matiz - 9m,3w,6d - 73 cm - 8,86 kg
    Damien - 9m,3w,1d - 69 cm - 8,17 kg
    Sietse - 9m,2w - 75 cm - 10,35 kg
    Lotte - 9m,1w,4d - 68,5 cm - 7,08 kg
    Robin - 9m,3d - 74 cm - 9,55 kg

6. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Denk wel dat dat kan met vloeibare margarine... Uiteindelijk smelt gewone boter ook in de oven... En ik ken veel recepten waarbij je de boter eerst moet smelten, voor je het verwerkt.
    Het beslag zal misschien wat minder stijf zijn dan wanneer je gewone (ongesmolten) boter zou gebruiken, maar ik denk niet dat dat veel invloed zal hebben op het uiteindelijke resultaat.
    Ben wel benieuwd naar je bevindingen morgen :)

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Da's een hele boterham! Wat voor melk krijgt hij dan nu, vermits hij aan zowel koemelk als soja allergisch is. Ik hoop heel hard voor Jesse dat hij nog erover kan groeien! Want als je die heel ingrediënten leest, valt er al veel van tussen door pinda's of resten van pinda's. Laat staan van kippenei...

Met vloeibare margarine kan je volgens mij wel cake maken. Want je boter moet goed mals zijn om hem te kunnen kloppen en bij vloeibare is dat al het geval ;) Veel succes ermee in ieder geval! Laat je weten of het gelukt is? Want ben er wel benieuwd naar :)

Ik ben met Ward soms te voorzichtig qua eten omdat ik met m'n allergie zit. Momenteel eet hij wel rauw fruit, hoewel ik daar erg schrik voor had omdat ik daar van opzwel in m'n mond en keel. Maar het gaat goed ;) Chocoladepudding mag hij ook eten zei de ka, maar ik durf het toch nog niet te kopen. Heb hem eens een heel kleine mini stukje kindersurprise gegeven en daar reageerde hij niet op. Dus hoop heel hard dat hij de allergiën van z'n papa heeft, geen dus. Hij mag ook overgaan van de hypoallergene opvolgmelk naar groeimelk van de ka.

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wat leuk, zo gefascineerd door vervoer! :) Meestal zeggen ze dat alleen jongens dat hebben, maar vind het leuk om dat ook eens te horen van een meisje. Maar het is natuurlijk ook wel heel indrukwekkend, zo'n grote trein ;) Het bezoekje aan het museum hebben jullie dan nog te goed :)

Nee, denk ook niet dat het nog heel lang gaat duren voordat hij alleen stapt. M'n schoonmoeder vindt hem erg stevig op z'n beentjes geworden tegenover vorige week. Ben dus heel benieuwd wat de schoentjes gaan doen vanaf vrijdag ;)
    Maar aan 1 handje stappen doet hij niet vaak. En vanuit zit alleen helemaal gaan rechtstaan ook nog niet. Wel als hij zich ergens aan kan vasthouden, al is het maar heel lichtjes. Alleen blijven staan gaat beter en beter, vooral als hij iets in z'n handjes heeft en zich er niet bewust van is :p

9. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Maud is wat dat betreft niet echt een typisch meisje-meisje (maar dat ben ik ook niet ;)). Ze speelt ook graag met poppen enzo, daar niet van, maar ook graag met autootjes en de treinbaan :) Voor haar 2e verjaardag heeft ze van oma de garage van Fisher Price gekregen :D Is toch niet echt een typisch meiden-cadeau, maar ze vindt 'm helemaal geweldig. Is echt 1 van de dingen waar ze het meest mee speelt :)

Ja, weet nog van Maud toen die los ging lopen. Eerst een paar stapjes los, daarna week of 2 niets en toen ineens liep ze zo weg :D Kan me niet meer herinneren of ze toen al zelf vanuit zit kon gaan staan, of dat ze nog een tijdje ergens aan op moest trekken... Denk eigenlijk dat laatste.
    Marit loopt zo te lezen een ietsje achter op Ward, maar verwacht dat het hier ook niet meer zo heel lang gaat duren. Ze staat de laatste week ook ineens een stuk steviger op haar benen en gaat ook steeds vaker even los staan :)

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hihihi, cool! M'n zus heeft toen zij klein was ook de garage van fisher price gekregen. Toen waren er tantes die daar commentaar op gaven omdat dat toch jongensspeelgoed was. Nou, ze heeft er ook erg veel mee gespeeld ;)

Ik denk dat Ward ietsje voorloopt qua ontwikkeling, maar we forceren hem niet. Stimuleren, dat wel, maar hij kan zich ook alleen heel goed bezighouden en nieuwe dingen ontdekken.

Hadden hem gisteren terwijl wij aten weer een bordje met spaghettisliertjes gegeven, wel in stukjes gesneden. Vorige keer belandde het bordje op z'n kopje :p Gisteren bracht hij de sliertjes mooi naar z'n mondje of gaf hij het aan de hond ;) :D Natuurlijk nog knoeien, maar het ging opmerkelijk beter! Hij toont ook veel interesse in ons eten, dus geef hem 's avonds geen pudding meer maar wel een stuk aardappel oid. Denk dat hij dus binnenkort gewoon met ons mee gaat eten 's avonds. Gaat makkelijk zijn! ;)

11. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    @Mamavanesmee: lijkt me niet makkelijk als hij zoveel allergieën heeft. Je moet dan toch enorm uitkijken met wat je hem geeft he.
    Hier geen allergieën (tot nu toe nog niets gemerkt in elk geval). Al denk ik nu dat die vlekjes niet van waterpokken zijn, maar dat hij gereageerd heeft op de aardbei dat hij al een paar keer gegeten heeft.

12. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    Wat vinden jullie van mijn mannetje pas geknipt? :)
    Stoer he met z'n haartjes ophoog :).

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja echt stoer!! :D Had ook net op fb gereageerd ;) En hij ziet er idd ouder uit. Maar echt mooi!

Ja, kan wel zijn dat het van aardbei is. Moet je eens een paar dagen geen geven en dan weer eens een dag wel. Kan je zien.
    Hier staat Ward z'n gezichtje dan vol uitslag; was van de mango (gestoomd) en van een fruitpotje van Olvarit. Maar trekt wel vrij snel weg bij hem. Maar ieder kind reageert er anders op he.

Klaar voor het feest morgen? ;)

14. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@Nijntje: zo doen wij het hier ook :) Niets forceren, dat heeft toch geen zin. Als ik merk dat Maud of Marit ergens interesse voor toont, dan eventueel wel stimuleren, maar verder niets inderdaad. Bij Maud was stimuleren al niet eens nodig trouwens... Die deed het allemaal uit haar eigen al wel en in een tempo... :$
    Marit gaat ietsje minder snel dan Maud, maar ook zij is wel sneller nog dan het gemiddelde ;)
    Marit eet nu meestal gewoon met ons mee :) Gister hadden we aardappelblokjes en sperzieboontjes. Hebben we niet eens fijn gemaakt voor d'r. Ze pakte het zo van haar bordje af en het verdween in een flink tempo haar mondje in :D
    Alleen als we pas laat eten (en dat gebeurt nog wel eens), dan krijgt ze al wat eerder een potje. Als ze dan nog wakker is wanneer wij aan tafel zitten, mag ze er wel gezellig bij zitten en geven we haar evengoed wel wat van ons eigen eten, als ze daar zin in heeft :) Toetje (meestal wat yoghurt) krijgt ze dan ook nog na het eten.

@Tihany: Wat een stoer koppie zo zeg! :D

15. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    dank je wel :)
    @Nijntje: het feest hebben we al gehad he. Maar de grootouders komen morgen langs en hij krijgt van ons nog z'n kado. Z'n kroon ligt ook al klaar :).

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja dat weet ik dat het feestje al geweest is, maar jullie vieren het morgen nog in't klein he ;)

Moet hier ook eens beginnen na te denken over een kroon. Heb je ze zelf gemaakt?

17. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    ja kheb een stuk stevig papier gepakt voor de kroon zelf en dan tekeningen van cars en een nr 1 uitgeprint en er op vastgeniet

18. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.243
    6.704
    113
    Loslopen: dat lijkt me zo bijzonder voor een kind. Da's pas échte vrijheid. Leuk dat veel al aan het oefenen zijn. Hier loopt Damien veel, maar houdt nog graag iets vast. Oversteken met enkele pasjes los vindt hij echt eng en gaat zelfs jammeren als hij 'moet'. Dan maar aan dezelfde kant blijven, denkt ie dan :)

MvE: zo, da's is nogal een boel. Wat lastig voor jullie allemaal! Ik hoop ook dat hij erover heen groeit. Over vloeibare boter: kan wel, maar je cake wordt er wel smeuig van, wat natter.

Tihany: haha idd erg stoer! Echt een kapseltje heeft hij nu.

Damien heeft nauwelijks brood op :( Na zwemmen zal hij toch wel honger hebben, zou je zeggen... Fruit ging eerst ook moeizaam, maar ik had het op tafel gezet en daar ging hij later alsnog van eten.

Bij zwemmen was er een nieuw jongetje. Gezien zijn lengte en postuur schatte ik hem zeker al ruim een jaar. Bleek ie 8 maanden te zijn :S Damien hadden ze daarentegen weer niet 11 maanden geschat. Wel een lief jongetje was het.

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Zijn er misschien tandjes op komst?

Wat hier een groot succes is, vooral na z'n groentenpap als m'n ouders gaan eten en Ward ook nog wat wil, is een witte boterham met aardbeitjes. Aardbeien geplet en brood er in gesopt. Dan heb je ineens de combinatie.
    (Ward poept nog altijd veel, dus af en toe wit brood kan voor hem geen kwaad. Op vlak van vezels misschien niet zo ideaal, maar ach. Krijgt het ook niet dagelijks ;))

20. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.243
    6.704
    113
    Op het kdv eet hij wel goed brood. Misschien vond hij het beleg (soort houmous) niet zo lekker. Tandjes zijn nu boven door. Althans, een was vorige week of zo al door en de tweede is nu half door. Ik weet niet of hij er last van heeft.

Wel handig dat ze straks lekker mee kunnen eten he? Damien eet nu al regelmatig met ons mee, waarbij we voor hem wel een aangepast gerechtje maken met minder/geen zout enz. WE hebben alleen nog veel geprakte maaltijdjes in de vriezer staan. Die eerst maar opmaken. Zelf eten wij nauwelijks agv. Zou ook nog niet weten of Damien al stukjes vlees kan eten.

Deel Deze Pagina