Juni 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Vogelinnetje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Over brood: hier soms ook dagen dat hij niet goed brood eet. Ze hebben nu ze wat groter worden ook meer oog voor andere dingen..

Mve.. Die allergieën wat een boel.. Lijkt me erg lastig dat je overal over na moet denken wat hij niet en juist wel mag.. Hoop idd dat hij er over heen groeit.

Xavi is gelukkig gister en vandaag binnen 5 min in slaap gevallen.. Ik zie ook dat er een tandje door is. Hopen dat dat de kink in de kabel was met het moeilijke slapen...

Lopen ja dat gaat inene best snel..
    Wij spelen altijd ik ga je pakken hoor met Xavi en normaal kroop hij dan op zijn snelste weg naar nu probeerde hij hard weg te lopen maar ja hij kan lopen maar zo snel haha nee nog niet dus viiel die een paar keer op ze billen en lachen..

Ook hebben we toen we de groeirekening opende een oranje loekie de leeuw met als je er geld in doet hij rrrrrauw ofzo..
    Hij is er bang voor.. Later zette wr hem op de zetel en ging hij er snel naar toe en prikte hem met zijn vinger.. Snel weglopen haha

Ga ff gtst kijke

2. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@Vogelinnetje: Marit eet ook lang niet altijd haar brood goed... Moet ook zeggen dat ze eigenlijk helemaal nog niet zo lang elke ochtend brood krijgt en 's middags nog helemaal niet. Dat zal misschien ook schelen. Broodbeleg kan best een oorzaak zijn. Tot nog toe moet Marit helemaal niets weten van zoet beleg. Appelstroop en jam haalt ze echt haar neus voor op (is nog het enige wat we geprobeerd hebben). Smeerkaas en leverworst gaan er daarentegen meestal wel goed in. Maar dat wil ik ook niet elke keer geven omdat daar weer veel zout en vitamine A in zit...
    Als Marit met ons mee-eet, eet ze echt hetzelfde als wat wij ook eten. Maar we gebruiken sowieso al zelden/nooit zout bij het koken. Wel andere kruiden & specerijen, die verdraagt ze prima :) Hier eet ze al prima zelf stukjes vlees. Als je ze maar klein genoeg snijdt, kan dat prima.

@Funkie: Fijn dat Xavi weer wat beter slaapt :) Wat een grapjas is Xavi zeg :D

@Sabse: Er is nog hoop... ;) Ook Marit slaapt nu voor de 3e avond op rij :D Ze is net wel even wakker geweest, maar kon haar zo terug leggen en ze is fijn verder gaan slapen :) (Nou zal je vast zien dat ze er morgenavond weer een zooitje van maakt, maar ach, deze 3 avonden heb ik alvast ;))

3. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Idd elke avond is meegenomen als ze goed slapen.. Nu sliep hij gister goed werd ik iedere keer wakker van de warmte en dromen..

Xavi haalt nu de kipfilet en boterhammen worst van ze brood en eet dat dan op en laat ze brood liggen.. Een ehte grappenmaker...
    Hier vind hij jam erg lekker en smeerkaas..

Hebben ze bij jullie geen kindersmeerkaas? Ook van goudkuipje maar speciaal voor kindjes.. Daar heb ik ook smeerworst van van Bob de bouwer zit ook minder iets van een bepaald iets in..

4. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ja, dat is hier ook wel te krijgen, maar als je de verpakkingen gaat vergelijken wordt je niet vrolijk... ik niet in elk geval... Er zit van bepaalde dingen inderdaad minder inzitten. Maar er zitten van andere (vaak net zo slechte) dingen vaak weer meer in de kindervarianten...

Ja, vanwege het vlees (en kaas) van het brood plukken en vervolgens het brood zelf laten liggen, geef ik dat nu nog niet aan Marit. Nou ja, wel eens zo een plake worst ofzo, maar dus nog niet op de boterham ;)

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ jvtje: Super, derde avond op rij dat het goed gaat! :D Nu maar duimen dat het zo blijft... ;)

@ funkie: Hihihi, zie hem al zitten voor z'n leeuwtje :) Toch nog een keertje proberen :D

Toen ik Ward in bad deed, zag ik ineens dat er een stukje van z'n bovenste snijtand af is! :$ Ga morgen eens naar de tandarts bellen of dat zo mag blijven of dat ze daar wat aan moet vijlen. Hij is vorige week al kruipend gevallen over z'n slab die hij nog aanhad, was op z'n mondje. Maar of het daar van is? Het is me alleszins niet eerder opgevallen.

6. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Dan heeft hij een aardige smak gemaakt Ward!!
    Volgens mij doen ze daar niets aan.. Maar ik ben natuurlijk geen tandarts hahah...

Kreeg net een mailtje van de kdv dat volgende week de fotograaf komt.. Leukk.. Groepsfoto en portret.. Ben benieuwd hihi

Toen ik uit me werk kwam ben ik weer met Xavi op ze smart trike naar buiten geweest.. Wat vind hij het geweldig op dat ding.. Overgrootoma ging mee, van haar had hij het gekregen..

7. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Jvtje.. Ja als je daar op gaat letten word je idd niet blij.. Daarom let ik gewoon niet op dat soort dingen...
    Geef hem wat ik denk wat kan..
    En als hij idd gast kliederen met zijn brood en beleg stop ik het zelf in ze mondje..
    Had ook oefenvorkje en lepel gekocht.. Met een bocht erin.. Maar met een gewoon lepeltje gaat het beter. Hij mag van mij het laatste beetje van zijn kwark zelf lepelen..

Wou ook zijn laatste fles in de tuitbeker doen maar dat schoot niet echt op. Dus maar in de fles overgeschonken..
    Dat is hij natuurlijk niet gewend...

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja z'n lip bloedde toen wel en da's altijd fel, maar even een koud washandje ertegen en het was al gedaan. Heb echt geen idee waar het anders gebeurd kan zijn, maar vind het toch gek dat het me dan niet eerder is opgevallen...

Oh leuk, de fotograaf! :D Is ook leuk voor als hij wat groter is, zo'n groepsfoto.

Die smart-trike is hier ook erg populair! Alleen hebben wij geen dakje erop, gewoon het simpele model. Als ik met hem in de buggy de velden intrek met de hond, dan weent hij van als ik vertrek tot ik bijna thuis ben. Zet ik hem in z'n smart trike is ie tevreden en lacht ie en kraait hij het uit :p

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Die heb ik ook gekocht, bij prenatal ;) Vandaag ook weer gegeven, want hij zat constant met z'n vingers in de pudding. En nu ging hij z'n lepeltje erin steken. Zat dan wel met z'n vingers op het lepeltje maar als ik zei dat hij de lepel in z'n mondje moest steken, deed hij dat :D Vind het echt wennen dat ze nu ook zo reageren als je van die kleine opdrachtjes geeft. :)

10. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.242
    6.702
    113
    Smeerkaas vindt Damien ook het lekkerst, maar dat krijgt hij al vaak op het kdv. Thuis krijgt hij dat daarom nauwelijks. Laatst hadden we philadelphia geprobeerd en dat ging ook best goed. Maar het liefste heeft hij toch gestampte muisjes.

Jvtje, laatst hadden we risotto gemaakt en daar moet wijn en (zoute) bouillon bij. Dat vind ik nu niet zo geschikt :)

Nijntje, oei, zo'n klein tandje en toch een stukje eraf. Ben benieuwd wat de tandarts zegt.

Slapen: Damien lijkt nu ook goed te slapen, zonder speen! Bij zijn middagslaapje had hij er nog een nodig, maar 's ochtends niet. Maar toen is hij ook rechtstreeks van de auto naar bed gegaan, zonder wakker te worden (zelfs niet toen ik zijn jas uitdeed). Als hij 1 jaar is, willen we de speen overdag helemaal gaan afbouwen. Als hij wakker is, heeft hij al een tijdje geen speen meer.

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wij geven eigenlijk nog niet echt beleg op de boterham. Soms wat margarine of wat confituur, maar hij eet het ook graag zo droog... Hij mag wel al eens in de croque monsieur bijten, en smullen dat hij dan doet! :D

Super dat hij zo goed slaapt zonder speen! Wij proberen overdag zo weinig mogelijk te geven, maar de laatste week wil hij ze weer vaker hebben... Zal wel de fase van het hangen aan mama haar been ook zijn. ;)

12. mammavanesmee

mammavanesmee Actief lid

1 mrt 2009
    437
    0
    16
    @Tihany:
    Gefeliciteerd met Matiz zijn verjaardag. Hoera 1 jaar! Hoop dat je een mooie dag hebt.

Wat een leuke foto vanm Matiz. Zo te zien een knap mannetje. Stoer zijn haartjes zo. Ik vrees dat ik hier nog lang moet wachten voor hij naar de kapper kan haha. Mijn dochter is 3 en kan nog steeds geen staartje in :(. Jesse heeft ook al niet veel haar.

@Jvtje: je stukje over de cake geeft mij weer wat moed hihi. Ik ga vanavond de margarine kopen en dan morgen de cake proberen te maken. Margarine is hier namelijk niet te krijgen, moet ik eerst een stukje voor rijden. Zal het resultaat hier laten zien.

@Nijntje: ik kan mij voorstellen dat je dan wat voorzichtiger bent aangezien je zelf met allergien bekend bent. Hoop voor je dat hij wat eten betreft meer van je vriend/man heeft.
    Hier zijn helemaal geen voedingsallergien in de familie bekend.

En wat zei de tandarts?

@Vogelinnetje: Ga je elke week met Damien zwemmen. hier is baby en peuter zwemmen net op een ochtend dat ik moet werken. Lijkt mij namelijk ook heel erg leuk.

@Funkie: Zie het helemaal voor me met die leeuw. haha.

13. mammavanesmee

mammavanesmee Actief lid

1 mrt 2009
    437
    0
    16
    Hier net Esmée naar de peuterspeelzaal gebracht. Jesse ligt nog even te slapen, heerlijk rustig dus.

moet eigenlijk de zolder nog opruimen, maar heb ik niet echt zin in haha.
    Vanavond naar de prenatal. Nog 3 weekjes en dan is mijn zus uitgerekend. Moet nu toch wel wat cadeautjes in huis halen.

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Als je niet bekend bent met voedselallergiën is het even wennen. Voor mij is het ondertussen vanzelfsprekend geworden. En ik heb het voordeel dat ik kort aan de grens woon. Sommige producten in B mag ik niet, maar in NL wordt dat in andere fabrieken gemaakt en mag het wel. Kan het me nog niet meer voorstellen dat ik zomaar alles zou kunnen eten voor het eerst even te checken ;) En moest je op vakantie gaan: mijn ervaringen zijn positief! Ik geef altijd een lijst met waar ik allergisch ben af aan de balie van het hotel en er wordt steeds tijdens het avondeten rekening mee gehouden. Ofwel krijg ik bijv. saus apart omdat in die saus dan niets van kruiden zit, ofwel krijg ik een aangepast menu. Moet zeggen dat er nu veel meer rekening wordt mee gehouden dan toen ik het net wist.

De tandarts zei van het zo te laten. Ze zei dat als ze het zou proberen om er iets aan te doen, dat hij getraumatiseerd zou zijn voor z'n hele leven... En vermits ze op die leeftijd toch nog niet stilzitten, is er geen beginnen aan zei ze. Het scherpe gaat er wel wat van af gaan en na een paar dagen zou Ward er aan gewend zijn.

Shop ze bij prenatal! ;) Ik ga naar Maastricht. Heb een verplichte verlofdag en een collega en ik gaan nu shoppen :D Het werk maakt vandaag een uitstap (8u-23u, niet echt gezinsvriendelijk dus) en als je niet meegaat, moet je verplicht verlof nemen. Ach, het kon erger :p

Vannacht weer een heerlijke nacht gehad. Ward niet gehoord van 20u30 tot 6u40! Begon zelfs ongerust te worden... ;) Maar super die nachten.
    Oh, en in 'Oei ik groei' staan aardig wat kenmerken van de kindjes hier... 't Zijn inderdaad fases en bij de ene duurt het 3w en bij de andere 7w. Laat ons hopen dat alle kindjes maar 3w last hebben ;) Alleen de periode klopt weer niet zo, dus daar kijk ik niet meer naar. Wel zo naar het kunnen en welke spelletjes interessant zijn. Daarvoor vind ik het dan wel nog een fijn boek.

15. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@Nijntje: Wat balen zeg dat er een stukje van Ward z'n tand af is... Het zal vast niet veel kwaad kunnen en het is nu gelukkig "maar" bij een melktand, maar toch...

Veel plezier in Maastricht vanmiddag! Maar dat moet wel goedkomen, weer werkt ook goed mee ;)
    Hihi, ja die fases bij Oei ik Groei... Maud was op een gegeven moment standaard een sprong verder dan bij haar leeftijd zou horen... De sprongetjes had ze verder dan wel in de weken zoals ook in het boek beschreven stond, maar als dan de sprong met 55 weken was, deed zij in die weken dus de sprong die bij 15 maanden hoort :p

@Funkie: Leuk, de fotograaf! Die is hier aan het begin van het jaar geweest, op het KDV. Alleen had Maud er toen niet zoveel zin in ;) Was iedereen daardoor zo met Maud bezig, dat een beetje vergeten werd om ook Marit een beetje leuk op de foto (proberen) te krijgen. De foto's van de meisjes samen waren dan ook niet echt heel leuk geworden, jammer genoeg...

Ik let meestal ook niet zo op etiketjes enzo hoor. Eigenlijk alleen bij dingen waar ze naast de gewone variant een speciale kindervariant aanbieden. Maar dat is omdat ik een soort van aangeboren scepsis heb voor die kindervarianten ;) En als je dan de etiketten vergelijkt, blijkt alles bij elkaar de normale variant vaak toch beter, of op z'n minst niet slechter te zijn... En vaak nog goedkoper ook :p
    Heb hier ook zo'n oefenbestekje liggen. Denk dat we die eens gekregen hebben toen Maud nog een baby was. Maar die heb ik ook zelden gebruikt, want met een gewone lepel gaat het inderdaad vaak beter :) Maud haalt dat lepeltje nu vaak uit de la om haar poppen te gaan voeren :D
    Tuitbeker is zeker wennen ja... Moeten ze op een andere manier aan zuigen dan ze gewend zijn. Proberen hier ook vanalles wat dat betreft, maar uit een open beker gaat tot nog toe nog het beste. Hebben nu 2 tuitbekers gevonden die ook redelijk gaan. Eentje van Nuby en eentje heb ik dit weekend gekocht van Brother Max. Die heeft een vergelijkbare tuit als de Nuby en de handvaten staan wat naar beneden, waardoor Marit de beker al automatisch wat scheef houdt als ze 'm vastpakt. Wel makkelijk met drinken ;)
    Maar echt grote hoeveelheden drinkt ze nog uit geen enkele beker... (en in de fles accepteert ze alleen maar melk, dus erg handig om haar aan andere dranken te laten wennen ;))

Driewieler is hier ook een succes. Maud zat er altijd al graag op (en nog steeds) en Marit vindt het ook geweldig :)

@Vogelinnetje: da's inderdaad minder geschikt voor een baby dan ;) Al denk ik niet dat wij het recept echt voor Marit aan zouden passen, als we eens risotto maken (wij doen er sowieso geen wijn in... wel bouillon). Die enkele keer dat we dat eten en dat beetje wat Marit er dan van eet...
    Knap dat hij al steeds beter zonder speen gaat slapen!

@Mammavanesmee: zelfde 'rooster' dus als hier. Rond de tijd dat jij je berichtje plaatste, was Maud ook naar de psz en lag Marit ook in bed ;) Heb gister en eergister al het nodige in huis gedaan, dus hoef vandaag gelukkig niet zo :) Marit is inmiddels wel weer wakker... Heeft nog geen 1,5 uur geslapen, terwijl ze meestal 's ochtends zo 2-2,5 uur slaapt... Die zal dus wel weer vroeg moe zijn.
    Zometeen maar eerst even boodschappen doen. Daarvoor is het dan wel weer makkelijk dat Marit nu al wakker is. Met 1 kind is het toch makkelijker boodschappen doen dan met 2 ;)
    Spannend dus bij je zus nu!

16. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.514
    14.017
    113
    Vrouw
    Wat heeft Jesse een hoop allergieen zeg! Wel jammer, hopelijk groeit hij er snel overheen! Erg fijn dat je een epipen in huis hebt voor het geval dat het toch fout gaat, dan kun je er niet snel genoeg bij zijn!

Funkie, leuk de fotograaf! Bij Stijn zijn ze 1.5 wkn geleden geweest, heb de foto's nog niet gezien ben ook benieuwd!
    Ik zie Xavi al naar die leeuw lopen haha.

Balen dat er bij Ward een stukje tand ontbreekt! Maar ze doen er inderdaad niets aan. Zoontje van vrienden van ons is met bijna 3 jaar hard gevallen, hele tand eruit en die moet met een gat in zn mond blijven lopen totdat zn grote tanden door komen. Maar dat is zo'n wilde bras dat ze voor die tijd verwachten dat er nog wat tandjes zullen ontbreken haha.
    Nijntje, wel lekker straks shoppen in Maastricht! Ik vind het altijd een leuke stad, met heel andere winkels dan dat we hier hebben.

Stijn eet natuurlijk al een poos volledig met ons mee. Ik zorgde wel altijd dat we gezond aten want anders kreeg Stijn wat anders. Helaas pikt hij dat sinds 2.5 weken niet meer. Hij eet nu dus alles met ons mee. Anders weigerde hij zn eigen eten, ging lopen krijsen en met zn handjes van ons proberen te pakken.
    Zo waren we gisteren in de Ikea, mn man en ik namen zweedse balletjes met patat en voor Stijn had ik een kindermenu voor 1 euro met een fink bord poffertjes en als toetje een ijsje. Nou zn poffertjes moest hij niet, hij wilde per see onze balletjes en patat. Toen dat op was en mn man en ik allebei een poffertje namen at hij zo aardig wat poffertjes op! Lekker bijdehandje dus! :)
    Erna heeft Stijn zn eerste ijsje gegeten, zal zo proberen een foto up te loaden want hij zat nogal onder! Hij vond het wel super lekker.

17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.514
    14.017
    113
    Vrouw
    Stijn met zn 1e ijsje

18. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.514
    14.017
    113
    Vrouw
    Kan ut selluf!

19. mammavanesmee

mammavanesmee Actief lid

1 mrt 2009
    437
    0
    16
    @Nijntje: Heerlijk dat ward weer zo'n goede nacht gehad heeft. Raak jezelf ook wat meer uitgerust.
    Hier ook het boek van oei ik groei (in bruikleen van mijn zus;). Kijk er ook regelmatig even in en dan kom ik veel herkenning tegen. Stelt mij vaak wel weer gerust.

@Jvtje: Jesse slaapt hier 's ochtends soms 1 a 1,5 uur. Maar dit wil hij eigenlijk liever niet dan wel haha. Om half 1 gaat hij weer naar bed en dan slaapt hij meestal tot 15h. Mijn dochter slaapt deze uurtjes ook nog, waardoor ik even heerlijk tijd voor mijzelf heb. Ik moet eerlijk zeggen dat ik 1 week geleden pas voor het eerst met 2 kids naar de supermarkt ben geweest (schaam, schaam). Overdag heb ik geen auto, lopend is te ver en Jesse kon niet eerder op de fiets vanwege slechte zitbalans. In het weekend vind ik het dan weer lekker om alleen te gaan; is even mijn uitje hihi. Maar vond het wel lastig met 2 kids in de winkel; had dan ook de helft vergeten;)

@Cin: Leuke foto van stijn. Lekker knoeien haha. Als het hier warmer wordt ga ik ook eens ijs proberen. De waterijsjes dan, want anders mag hij niet.

Baal van het weer. Ik vind het veel te koud en als het dan wat mooier is, waait het weer zo hard. Woon dan ook helemaal in het noorden haha, scheelt toch een paar graadjes. Wil zo graag lekker naar buiten met de kids, zwembadje op. nouja nog even geduld hebben. Hoop dat het 18 juni mooi weer is, kunnen we jesse zijn verjaardag buiten vieren.

Deel Deze Pagina