kleine sam en damian wat een heerlijke mannetjes!!!! leuk hoor fotos zien van de zelfde leeftijd hier was zijn meptaartt een groot succes alles en iedereen die naast hem zat vluchte weg want alles zat onder taart haha
Hahaha, super!! Mooie foto's van een heel gelukkige J!! Vandaag heeft Ward voor het eerst maar 1 slaapje (denk ik). Hij heeft geslapen tot 7u10 en was om 10u30 nog niet moe. Heb hem dan maar z'n groenten klaargemaakt en gegeven. Dat was tegen 11u45 gedaan, in bed gelegd en hij is stil. Benieuwd hoe lang hij nu gaat slapen. Wilde namiddag anders even naar de binnenspeeltuin gaan, zullen zien hoe goed hij slaapt.
De enige die Damien met anderen vergelijkt, is mijn man. Eerst vanwege zijn ontwikkeling, maar sinds zijn megasprong bij 10 maanden niet meer. Nu is het vooral lengte. Hij is de hele tijd bezig geweest Damien op te meten en komt op hooguit 70 cm. Daar maakt hij zich dan weer zorgen om. Nou, donderdag weten we het als we naar het cb moeten. Traktatie: een spies met komkommerplakjes (wel even inpakken in folie) en rijstwijfeltjes. Doen wij zelf niet, omdat er ook kindjes van 3 maanden zijn. Kleinesam, da's een behoorlijke meptaart Nijntje, zou goed kunnen. Zijn ze wel aan toe he, als ze 1 worden. Gisteren heeft Damien ook maar 1 keer geslapen (ging pas pm half 1 zelfs slapen) Damien eet de laatste week weer zo slecht zijn brood. Ik ga er geen punt meer van maken en vind tandjes een heerlijk argument Hij kwijlt de hele dag alles onder en als hij geen slab om zou hebben, kunnen we hem 3 keer per dag verschonen, omdat je zijn shirt kunt uitwringen. Vind het wel minder dat ie zijn interesse in fruit kwijt is... Gisteren voor het eerst in zijn nieuwe autostoel gezet. Hij was er stil van! Maar ihj keek erg veel naar buiten. Donderdag op het cb gaan we vragen of hij hier vaker in mag. We zijn gisteren ook uit wezen eten. Naar een all-you-can-eat iets. Niet helemaal mijn ding, maar Damien kan dan lekker mee. Hadden we voor hem allerlei lekkere dingen gehaald, had hij alleen interesse in Olvarit :S En in nagerechtjes. We hebben hem nog nooit snoep gegeven, maar hij wordt helemaal gek als hij chocolade ziet. Thuis was het gezellig in de straat en heeft Damien nog lekker met wat buurkindjes gespeeld. Hij was even vergeten dat hij moe was en ging daarom pas na 9 uur naar bed. Vandaag treffen we gelukkig wel een vrolijke baby!
KleineSam, dat is geen meptaartje meer! Bo, mooie taart zeg! Zelf gemaakt? Wat is J al een mannetje zeg vergeleken bij Stijn, komt denk toch door die grote bos haar. Hier slaapt Stijn precies 1 week ook nog maar 1 keer per dag. Vlak na de lunch en dan gelijk 2.5uur. Hier gisteren een dramanacht gehad, van 01.00-02.30 uur was meneer wakker. Hij was doodmoe had geen vieze luier pijn of dorst dus we kwamen er echt niet achter wat het was, maar elke keer als hij in zn bedje lag en in slaap viel, wij ook naar bed gingen ging meneer binnen 5 minuten huilen. Uiteindelijk bedacht ik me dat hij de vorige nacht een muggenbeet had opgelopen, wij op zoek naar een mug, na 10 min gevonden en doodgeslagen en erna hadden we een heerlijke nacht! Dus tip voor degene waarbij de kinderen ook onverklaarbaar wakker zijn, wie weet hebben ze wel last van een mug. Net heeft Stijn heerlijk gedanst op K3, zo schattig om te zien!
Wel, om 13u10 was meneertje al wakker Zijn dan maar naar de binnenspeeltuin gegaan, fijn gespeeld en ligt nu na een fles van 120cc in bed. Moest ik nu fruit gegeven hebben, ging hij nog niet slapen. Dan straks het fruit maar Wil Damien helemaal geen fruit meer? misschien als je eens afwisseld met gemixt (met stukjes) of hele stukjes dat hij dan meer interesse heeft? Hier was in de tandjestijd de groenten die minder gingen, maar het fruit net wel. @ cin: Goed dat je aan een mug dacht! Anders hadden jullie allemaal geen nachtrust gehad. Voor de meiden die al gewone melk of groeimelk geven: zijn jullie geleidelijk overgeschakeld of gewoon ipv opvolgmelk de andere gegeven? Heb geen idee hoe dat moet eigenlijk. En heb geen zin om contact op te nemen met K&G... En weet er toevallig iemand wat het max is dat ze mogen drinken van melk vanaf 1j? Ik kwam hier in een topic tegen dat het maar max 300cc is, ergens anders las ik max 500 cc. Nou da's wel een heel verschil! Want Ward zit nu op 2 flessen van 210cc ('s morgens en 's avonds) en voor hij gaat slapen meestal nog 2x 60cc (dus voormiddag en namiddag) anders wil hij echt niet slapen (behalve als hij net heeft gegeten zoals vanmiddag).
Zo je raadt het nooit, typ ik net nog dat Stijn nu nog maar 1 keer slaapt, heb ik hem net weer op bed gelegd haha. Wat vergelijken betreft, gelukkig wordt hier in de omgeving en vriendenkring niet vergeleken. Iedereen heeft zoiets van elk kindje is uniek en doet alles op zijn/haar eigen tempo, uiteindelijk leren ze toch vanzelf allemaal wel lopen enzo. Het enige wat mij opvalt, dat het dochtertje van mn beste vriendin, wat precies een jaar ouder is dan Stijn, nog niets zegt behalve papa en mama. Stijn is dus een jaar jonger maar zegt een stuk meer woordjes, daarnaast brabbelt Stijn heel veel, iets wat dat meisje ook nooit gedaan heeft. Heb wel eens rustig geprobeerd te vragen of ze niet last heeft van dr oortjes (wat spraakproblemen kan veroorzaken) of dat ze niet langs een logopediste moet. Mn vriendin ziet echter niet in dat ze behoorlijk achter loopt qua spraak (of wil het niet zien), maar ik ga er niet elke keer wat van zeggen. Vond het al moeilijk genoeg om het 1 keer aan te kaarten. Niemand wil tenslotte iets negatiefs over zn kind horen! Vogelinnetje, wat betreft lengte hoeft je man zich geen zorgen te maken toch. Er zijn wel kleinere kindjes dan 70 cm. Stijn was met de 11 maanden controle 74cm, ook niet de grootste dus. Maar goed ik ben dan ook maar 1.60 en mn man was tot zn 14 jaar ook maar 1.40 (gelukkig nu wel 1.83 ). Toevallig hebben wij Stijn afgelopen maandag op zn verjaardag voor het eerst in de autostoel gezet, hij vond het geweldig! De hele tijd maar lachen. Alleen toen hij in slaap viel zag dat er niet uit, zn hoofdje hing zo op zn borst terwijl dat ding al in de 'ligstand' stond haha.
Alle nu, ook een extra slaapje Hier is het voorlopig nog altijd stil, hetgeen mij erg verwonderd! Qua grootte denk ik dat Ward en Stijn zowat gelijk zitten. Hij was op 10m 73cm. Had eens op z'n curve gekeken, maar kan niet zeggen of dat hij op de P10 of P25 zit. Ook niet van de grootste dus Zolang Damien gezond is, zou ik me daar ook geen zorgen over maken. M'n nichtje was op 10j zo groot dat ze naar het universitair ziekenhuis in Leuven met haar zijn gegaan. Ze wilden daar haar groei stilleggen, maar mijn tante en oom twijfelden. Wel, ze is nu bijna 21 en is nog steeds even groot. Ze is sinds niet meer gegroeid. Blijkt dat zij in haar kindertijd al volledig volgroeit was... En dat is dan het ander uiterste...
Ik ben 1m61 en mijn man 1m83. Dan verwacht ik ook geen groot kind 70 cm ligt trouwens op de -1SD curve. Maar voor de rest doet hij het zo goed! Banaan is net opgegaan. Lukt het niet in de ochtend, dan proberen wij het gedurende de dag of anders belandt het in zijn yoghurt. Over die slaapjes: ja erg opmerkelijk! Denk je dat het richting 1 slaapje gaat, worden het er toch weer 2. Damien had vorige maand al dat ie een tijdje slechts 1 keer sliep, maar dat is ook weer 2 keer geworden. Gisteren maar 1 keer en vandaag ook nog 1 keer, maar ik denk dat ie er binnen het half uur weer in ligt. Vandaag is hij zo vrolijk! Is ons de hele tijd aan het roepen en uit aan het dagen. Hij steekt nu met gemak over van bank naar salontafel, maar ik denk dat het nog wel even gaat duren voordat hij los gaat lopen. Ach, gisteren zag ik een buurjongetje van 1,5 jaar op handen en voeten lopen (net zoals Mowgli in jungleboek) , maar hij komt vooruit! Over dat praten: mijn nichtje van 26 maanden praat ook nauwelijks. Mama, papa, ja, nee en oma. Da's alles volgens mij. Schoonzus maakt zich blijkbaar ook geen zorgen. Of doet alsof, want ze is constant ana het vergelijken met kindjes uit hun vriendenkring. Zwanger analyseert haar psychologisch continu. Ze stellen erg hoge eisen aan hun kinderen en ja dan kan het tegenvallen dat je kind niet aan je verwachtingen voldoet. Dan is ontkennen de makkelijkste weg.
Geen zorgen maken over de lengte hoor! Sam's neefje van bijna 4 heeft net maatje 92. Hij is niet groot en vrij tenger gebouwd. Het knulletje is verder super gezond. Mijn broer (zijn vader) was ook nooit groot en zat altijd ver onder de groeicurve. Nou daar is nu niks meer van te zien hoor! Sam zit nu in maat 80/86. Wij moeten de 22e weer naar het CB en dan krijgt hij ook zijn prikjes, de vorige week was hij ziek. Wat betreft slapen zit Sam vandaag op 2 slaapjes. Hij is van 11.00 - 13.00 uur gaan slapen en hij slaapt nu ook al vanaf 16.00 uur. Ik vermoed dat hij ieder moment wakker wordt voor zijn avondeten. Soms slaat hij zijn late middagslaap over als hij bijvoorbeeld heel lang heeft geslapen in zijn 1e dagslaapje. Op de creche slaapt Sam eigenlijk bijna niet of hele kleine hazeslaapjes van een half uur. Als het over de duvel hebt.. ik hoor hem kletsen boven
Damien zit in een ruime 74/krappe 80. Vooral van bovenkleding past 80 beter dan 74. De mijne slaapt hier ook
Ja dat is het vooral. Vandaag ging iets beter, maar nog is ze niet echt helemaal te genieten haha. Maar ze huilt sowieso best vee om verschillende redenen, dus dat verbaast me ook niet. Ah ja, ook leuk! Ik ga zo eens online zoeken denk ik. Zodra onze meid eens besluit te gaan slapen.
Ben het met je eens! Vervelend dat jij ook zulke opmerkingen krijgt. Ze was warm, maar hebben niet haar temperatuur gemeten. Gisteren sliep ze erg vroeg, maar ze was ook uit haar doen De nacht was een ramp. Meedere keren huilend wakker geworden. Tussen ons in gelegd, maar daar kon ze niet goed draaien enzo. Dus weer in bed, sliep ze weer even en dan weer huilen. Uiteindelijk weer bij ons in bed en daar sliep ze net zo. Slapen, huilen, slapen, huilen, etc. Rond 3 uur 's nachts nog een flesje gegeven. Ze drinkt/eet erg slecht, vandaag heeft ze ook niet echt veel op (flesje, paar hapjes yoghurt, half broodje met beleg, halve lu cracotte cracker en nog wat melk (meerdere keren aangeboden). Maar eigenlijk wilt ze het liefst alles uit onze handen slaan zodra we het aanbieden (ook de fles met melk). Gezien haar gedrag en eetpatroon vandaag houden we rekening met net zo'n onrustige nacht. Oh en ze slaapt nu niet, weigert te slapen (hebben haar al weggelegd) Oh leuk zeg! Spannend he zo voorbereiden op de verjaardag! De xylofoon is een goed idee
Voor ons beginnen de vrije dagen nu eigenlijk. Heb dit weekend gewerkt en hebben nu samen een paar dagen vrij. We hopen op mooi weer want we gaan een paar dagen naar zeeland met Mare. Gelukkig is er ook een zwembad (nu wel warm genoeg!) en binnenspeeltuin. Ik ga nu alles inpakken, we gaan naar een kinderbungalow dus dat scheelt weer bagage gelukkig. Jullie nog een fijne week!!
@ sabse: Als ze zo onrustig blijft en zo slecht eet, zou ze dan geen allergie voor het een of het ander kunnen hebben? Heb ooit een reportage gezien van een jongentje dat een allergie had en altijd maar buikpijn had. Eenmaal allergie gevonden en aangepaste voeding, was het het vrolijkste kind dat er rondliep. Want kan me voorstellen dat dit geen gemakkelijke periode is voor jullie, maar ook niet voor haar... Hopelijk is de nacht toch een beetje meegevallen.
Oh leuk!! Geniet er van!! Hier is het voorlopig gedaan met verlengde weekends en nu een lange rush van 5 weken werken en dan eindelijk 2w vakantie.
Lekker he al die vrije dagen? Jammer genoeg zijn de feestdagen nu voorbij tot de kerst. Wordt lang wachten weer. Gelukkig gaan wij a.s. vrijdag op vakantie! Damien heeft gisteren zijn avondeten (stukjes omelet) best goed op. Op een bordje kan hij zelf lekker stukjes pakken. Hij werd maar niet moe en we hebben hem toch maar op bed gelegd. Hij heeft zeker een half uur lopen te brabbelen in bed. Helaas werd hij wel weer in paniek wakker 's nachts en vanochtend kon hij moeilijk wakker worden. Gek kind