Nou, eh, mijn allerliefste man heeft eigen initiatief getoond (had hem mijn plannen nog niet verteld) en eh hij heeft een taart besteld bij de hema, Hoera.... (boehoe, snik, snotter..... "goed van je hoor schat....." Maar!!! het is niet voldoende, dus ik ga nog eens even kijken of ik wat cupcakes kan fabriceren.......
into de stofzuiger!! Fijn van je man dat hij initiatief nam, jammer dat je je nu niet kunt uitleven... Maar cupcakes zijn ook super tof en je kunt er ook allerlei kanten mee uit! Lees hier op het forum regelmatig dat er taarten bij Hema besteld worden. Zijn die echt zo lekker? De roomsoesjes vind ik daar overheerlijk! Hier in B heb je dat niet (bakkerijafdeling bij hema), maar als ik in Maastricht centrum ben breng ik er meestal mee. Jammie!
Heeft er iemand al potjes 12m+ gegeven? Ik moet dringend nog eens eentje gaan geven ivm op vakantie gaan. Zag er nu van Nestlé in de winkel staan, die zagen er mij eigenlijk vrij smakelijk uit (NaturNes). En op het eerste zich zijn die stukjes echt niet groter dan die wat ik Ward nu geef als hij gewoon bij ons aan tafel zit.
Nou ik had alleen maar taarten van de Hema (een fototaart, chocoladetaart, chocolade aardbeischnitt en een appelkruimeltaar). En iedereen vond het heerlijk! Vooral de fototaart en chocolade aardbeischnitt. Ik hoor altijd goede dingen over de Hema taarten En nog betaalbaar ook *Hollander he*
Gewoon een paar meenemen en een paar die hij al eet. En dan kijken of het lukt. En anders op vakantie koken?
Oh en hier een meisje met koorts, door de prikjes van gisteren. Ze heeft nog wel een goede ochtend op het kdv gehad. Leuke foto's daar gemaakt door de leidsters. Daarna thuis geslapen en ze kwam uit bed. Cadeau's uitpakken, maar ze was enorm heet. Wel vrolijk, maar snel huilerig. En nu slaapt ze weer. Man blijft morgen thuis om voor haar te zorgen, we sturen haar niet graag weg als ze zich zo voelt.
Hij heeft er nog maar eentje gehad... En was van Olvarit. Die van Nestlé lijken mij lekkerder, meer smaakvol, maar de prijs scheelt ook. Maar dat vind ik nog niet zo erg, 't is maar voor 5 dagen. Maar moet er nu nog eentje gaan proberen. Zelf koken is moeilijk omdat ik geen vlees/vis voor een week kan meenemen op hotel... Anders wel hoor En fruit neem ik gewoon van het ontbijtbuffel mee Wat jammer dat ze wat koortsig is... Maar ja, die stomme spuitjes ook he. Hoop dat ze zich straks wat beter voelt als ze geslapen heeft.
de taarten van de hema zijn echt super lekker. Vers en mooi opgemaakt. Wat een zieltje, koorts dankzij die stomme prikken. Slaapt ze nou meer dan anders of is je jengelig en daardoor weer vervelend???
NiekyN, jammer dat je man al taart besteld heeft! Maare cupcakes zijn ook lekker! Of als je toch graag taart wil maken zou je een klein (bol)taartje kunnen maken, desnoods eten jullie de dag erna nog taart haha. Wat betreft hema taarten, dat zijn echt goede taarten! Inderdaad niet te duur, iets wat wij gierige hollanders altijd wel fijn vinden Sabse, jammer dat ze nu ziek is op dr verjaardag! Kan me voorstellen dat jullie haar nu niet wegsturen. Als Stijn ziek is dan blijft ook 1 van ons thuis. Nijntje, geen idee wij geven Stijn nooit potjes dus ook niet geprobeerd. Maar ik neem aan dat jullie zelf toch ook uit eten gaan als je in een hotel verblijft? Kan Ward dan niet van jullie bord mee eten? Of desnoods bestel je iets van een extra soep oid als er niet zo veel op je bord ligt. Zo doen wij dan tenminste als we buiten de deur eten, of bij andere mensen. Van de helm zijn we helaas nog niet helemaal af. Hij moet nu alleen nog op met slapen en overdag een uurtje om te verkomen dat Stijn de helm helemaal gaat weigeren. Dus dat is al een hele verbetering vergeleken met de 23u per dag dat de helm eerst op moest. Over een maand moeten we weer terug komen en dan heeft Stijn de eindscan. Er wordt dan een soort 3d foto van zn hoofd gemaakt en die kunnen ze vergelijken met de scan van voor de helmtherapie. Nou ik heb geen scan nodig om te zien dat hij vooruit is gegaan haha. Maar goed, dan hopen we helemaal van de helm af te zijn, maar niets is nog met zekerheid te zeggen.
Even nog een vraagje voor de mama's die bv hebben gegeven en daarbij cerazette als pil geslikt hebben. Ik ben nu met beide gestopt en overgegaan op de 'gewone' pil en zit daarvan in de 3e week. Kregen jullie in de stopweek wel weer iets van een menstruatie of duurde dat langer? Weet namelijk dat het door de borstvoeding lang kan duren, maar met de pil heb je natuurlijk geen echte menstruatie. Ga dit weekend een eind skeeleren en dan kan ik een beetje inschatten of ik wel of geen witte broek aan kan zullen we maar zeggen.
@Bezoek (wat niet kwam): weet je wat ik daar nou nog het ergste aan vind... Het was m'n vader die pas om half 11 's avonds (!) belde om te feliciteren en te vertellen dat hij ook zaterdags niet kon komen :x Als het nou bijvoorbeeld een tante van mij of m'n man zou zijn, die we normaal ook al niet veel zien, nou ja, daar kan ik mee leven (hebben we nu ook maar van een paar wat van gehoord, maar da's dus niks bijzonders ). Maar m'n vader, Marits opa... En klopt Bo, wat je zegt... Het gaat toch ook om je kind en dan ook nog haar allereerste verjaardag. Net alsof zij niet zo belangrijk is ofzo (zeker als ik kijk hoeveel mensen er op Maud d'r (3e) verjaardag waren.... ) @Bo: hihi, heerlijk zo'n pruillipje... Daar kan Marit ook wat van Wat zijn ze dan toch vre-se-lijk zielig hè, die kleintjes... Nou ja, volgens zichzelf dan Knap hoor dat J al zo stapjes los zet Wel lastig dat hij nergens anders wil slapen... Hier (gelukkig) geen last van. Marit is een lastiger slaper dan dat Maud was/is, maar met haar knuffeltjes erbij gaat ze wel slapen... Misschien scheelt het dat ze ook naar het KDV gaat en regelmatig bij oma slaapt, dat ze dus wel gewend is om ook ergens anders te slapen dan in haar eigen bedje. Ik zou het verder ook niet weten Hopelijk is het slechts een fase en kun je hem binnenkort weer gewoon meenemen... Leuk, een cursus taarten maken volgen Het is inderdaad niet zo heel moeilijk. Althans: de basis is niet zo moeilijk, dat is een kwestie van wat oefening. Daarna, met het versieren, kan je het jezelf zo moeilijk of makkelijk maken als je wilt... @Brabbel: ja, in de zwangerschap van Marit zat ik met 8 weken al in de positiebroeken, omdat ik m'n gewone broeken niet meer aan kon En ben die hele zwangerschap steeds zoooo moe geweest. Hoop voor jou dat het na zo'n 16 weken wel over zal zijn Maar dat je er nu al 1tje hebt rondlopen zal niet meehelpen... Kost een hoop energie en je kan nu niet meer even gaan liggen wanneer het jou uitkomt, maar bent aangewezen op wanneer Deacen slaapt... @Nieky: ja, ik kan het me nog herinneren van Maud d'r 1e verjaardag. Toen was er ook veel bezoek. Waren toen ook net 2-3 weken ervoor verhuisd, dus velen kwamen ook gelijk het nieuwe huis bewonderen. Maar was wel overweldigend voor Maud, terwijl die normaal best goed tegen prikkels kan. Je merkte op een gegeven moment dat het haar allemaal eigenlijk teveel werd, ze was het overzicht compleet kwijt... Geen taart om zelf te maken dus... Beetje jammer, toont je man eens een beetje initiatief, is het eigenlijk ook weer niet goed Nou ja, cupcakes zijn ook erg lekker en ook goed te versieren Zal nog eens een foto plaatsen van Marits taart @Nijntje: leuk hè, dat zelf bakken Doe het hier ook zoveel mogelijk zelf. Vond het altijd al wel leuk, maar heel lang niet echt gelegenheid gehad om (regelmatig) wat te bakken. Dan moesten we het toch maar met z'n 2en op zien te eten Maar nu de kleintjes er zijn en we tegenwoordig ook in de buurt van familie wonen, is dat probleem een stuk minder en wordt er ook veel meer gebakken Oh wat vind ik het toch erg dat juist nu het zelf taarten bakken (en vooral ook decoreren) ineens zo populair is geworden, erg makkelijk Taarten van de Hema zijn inderdaad prima te eten Ze halen het mijns inziens niet bij zelfgemaakt, maar denk dat je dan ook echt naar een ambachtelijke bakker zou moeten, als je ze net zo lekker wilt krijgen en dan weet je ook gelijk wat je kwijt bent Vind zelf de Zwitsere roomtaart van ze errug lekker Leuk zeg dat Ward de hond roept Bij Marit komt er nog geen stom woord uit Ja, iets wat op 'ja' lijkt roept ze de hele dag door en we hebben 1x iets gehoord waar je met wat goede wil wel 'papa' van kon maken, maar verder... Ze kletst overigens wel honderduit hoor, alleen dus niks verstaanbaars Waren die mini-spinnetjes echt héél klein en bijna doorschijnend van kleur, met een groenige waas? Die heeft m'n sm ook een tijdje in huis gehad, alleen in de bijkeuken, maar daar zaten ze dan ook óveral Geen idee waar ze vandaan kwamen/komen en opeens waren ze ook weer weg... Heb al wel eens 12 maands potjes gegeven aan Marit, maar daar heeft ze tot nog toe amper de helft van gegeten... Heb nog wat 8 maands potjes staan, die gaan eerst op en daarna is het hier denk ik wel zowat gedaan met de potjes. Af en toe wat voor als we weg gaan, maar ze eet inmiddels zo goed met ons mee dat het daarvoor niet meer nodig is. @Sabse: Gefeliciteerd met de 1e verjaardag van V. en met je eigen verjaardag Bijzonder hoor, samen jarig zijn. ...En ik vind het al een uitdaging om voor Marit te zorgen... Nou ja, niet dat Marit opzich zo'n heel lastige baby is, ze is wel wat 'bewerkelijker' dan Maud was, maar nog niet echt een 'lastige' baby te noemen. Ze heeft gewoon d'r eigen willetje, is zo ondeugend als wat en is een kleine brokkenpiloot Als Marit nou m'n 1e zou zijn, was het ook wel een stuk makkelijker, is nu gewoon lastig(er) doordat ik ook Maud de nodige aandacht moet kunnen geven en die zit heerlijk midden in de peuterpubertijd... Dat maakt het gewoon zwaar, maar ligt hier dus niet persé aan Marits karakter. Succes met de opvoeding van V. Wel fijn opzich dat het cb het ook zo ziet en met nuttige adviezen is gekomen. En dat ze ook aangaven dat jullie nu al goed bezig zijn. Zo'n hart onder de riem is ook wel eens fijn En opmerkingen over de tandjes... Hoeveel had ze er nu, 6 als ik het me goed herinner? Marit heeft er 5 (voor zover ik weet, tenzij er inmiddels ergens nog 1tje stiekem doorgepiept is), dan zou die daar dus ook mee achter moeten lopen... Nou is ze iets trager met de tandjes dan haar zus, die daar altijd keurig mee op schema heeft gezeten, maar beslist niet dramatisch achter en ook voor de tandjes geldt dat elk kind dat in z'n eigen tempo doet. De schema's die ervoor zijn, zijn gemiddeldes... Er zijn kinderen die met 1,5 nog hun 1e tand moeten krijgen! Dus zo slecht doet V. het heus niet, laat al die andere moeders (oma's, tantes...) maar kletsen Balen dat V vandaag toch last van koorts had Gelukkig had ze op het KDV nog geen last daarvan. Zou haar ook niet zo wegsturen, als ze koorts heeft... @Cin: hoe was de controle? Hoop dat het helmpje nu helemaal af mag... Oh, lees net dat je er nog niet helemaal vanaf bent, jammer Maar in elk geval alleen nog als hij slaapt (op een uurtje overdag na), da's in elk geval al beter dan niets. Nu maar hopen dan dat het over een maand, na de scan alsnog weggegooid mag worden... Zowel bij Maud als bij Marit was de menstruatie weer normaal zodra ze 9 maanden waren. Bij Maud kwam de menstruatie weer op gang toen ze 6 of 7 maanden was (weet het niet meer precies). 1e keer nog heel weinig, daarna juist heel heftig en toen ze 9 maanden was (en ik dus ontzwangerd), was die normaal. Bij Marit werd ik al na 3 maanden weer ongesteld. Ook weer 1e keer heel weinig (1 dag een heel klein beetje maar, om precies te zijn...) en daarna tot ze 9 maanden was heel heftig. Bij beide was de cyclus wel gelijk weer zoals ik die gewend was (gemiddeld zo'n 26 dagen) en heb beide borstvoeding gegeven, Maud tot ze 11 maanden was en Marit tot ze een half jaar was. Heb alleen nooit de pil gebruikt, dus welke invloed die op de menstruatie heeft, dat weet ik niet... @Dagdroom: leuke traktatie Heb voor Marit ook nog gedacht aan bellenblaas, maar dat doet geloof ik de helft van de kindjes hier op het KDV al, dus hier niet bepaald origineel meer...
hier krijgt die al een x aantal weken die potjes van 12 maanden alleen de bruine bonenschotel van olvarit meot ik lichtjes praken want daar zitten wel heel veel stukken aardappel in verders neem ik altijd die bordjes mee van olvarit die plastice die je op moet warmen die vind die heerlijk nestle vind ik pers. echt 10x niks maar goed dat is ieder voor zich
ja jvtje dat kan ik begrijpen dat je terleurgesteld bent in je papa stjee zeg zou ik ook knap lullig vinden of die kleine minder belangrijk is dan de oudste ... hier zowel op zus haar verjaardag als op J zijn verjaardag druk! bijna iedereen was er of die er niet was was met vakantie of andere reden maar hooguit 2 pers waren dat hier gisteren op cb geweest het is een normale lengte en iets onder de gemiddelde qwa gewicht ze vond hem ook groter lijken dan dat die werkelijk is haha het is een lange dune spriet met 1 bonk kracht zijn eige wil zag ze ook en zei ....je hebt je handen zeker wel vol he? daar kreeg die ze zin met iets niet en ja hoor weer die komedie van gezicht in het kussen en pruillip en wat hartscheurende kreten hahaha geweldig! maar prikjes was ff helemaal niet leuk en snel getrootst gelukkig savonds had die echt pijn aan zijn prikken dus zetpil erin ook lekker 2 ontstoken oogen inmiddels en mega verkouden arme ziel nou meiden ga snel aan de slag!
Wij hebben half-pension, dus hoeven 's avonds al niet ergens te gaan eten. Normaal krijgt hij 's middags z'n groenten, maar qua kruiden ed hou ik het thuis nog beperkt voor Ward. En daar kunnen ze in een restaurant oid geen rekening mee houden denk ik... Daarmee dat ik dan potjesvoeding wilde meenemen, maar kan goed zijn dat hij ze niet eet omdat hij idd gewoon met ons gaat mee-eten. Fijn dat Stijn de helm al heel wat minder op moet! We gaan voor volgende maand er helemaal van af te zijn @ Bo: Ik heb die Nestlépotjes nog niet gekocht, dus geen idee hoe ze zijn. Alleen een potje Olvarit eens om het te proberen. Maar da's ondertussen ook al weer een hele tijd geleden. We hebben de indruk dat Ward niet meer graag rauwe appel eet... En rauwe peer moet goed rijp zijn anders wil hij ze ook niet. Maar het seizoen is ver door van die 2, dus ja... Gaan het dan terug even stomen. Niet erger dan dat Da's ook makkelijk voor in de vakantie want dan kan ik het weer klaarmaken voor we vertrekken, dat kan ik gewoon bewaren.
Buiten mama en papa en dan de hond roepen, is het hier ook compleet onverstaanbaar Wat hij wel nu sinds een week of zo doet is (soms) wuiven en tegelijk 'tètè' zeggen (is wat dialect voor 'daaaag' ) Maar brabbelen dat hij kan! Pfff, als hij zo gaat praten als hij kan praten dan gaan we blij zijn als hij in z'n bed ligt 's avonds Ik probeer hem wel zo wat woordjes te leren en je ziet hem moeite doen, maar 't lukt nog niet Als ik dan zeg: is dat Bumba? zeg eens Bumba. Dan hoor je hem wel de B zeggen, maar meer ook niet en glimlacht hij eens En wat zo lief is: als Bumba begint begint hij zo lief te lachen (ook als hij zoals gisterenavond aan't wenen was en honger had en moe was) en als het gedaan is dan begint hij naar Bumba te wuiven (want die wuift ook op 't einde). Het waren gewoon kleine zwarte spinnetjes. Zoals die kleine rode die je buiten in de tuin soms wel eens ziet, nog iets kleiner en zwart. Zal wel allemaal van hetzelfde soort ongeveer zijn denk ik. Vanmorgen nog 5 doodgeduwd op z'n bedje, voor de rest zie ik er geen meer, gelukkig! Wat jammer dat je vader de verjaardag gemist heeft... Kan je echt boos van worden he... Ik heb op de uitnodiging staan om te verwittigen of ze komen. Van een paar die we persoonlijk de uitnodiging hebben gegeven hebben we dadelijk bij het afgeven al reactie gehad, maar de meesten laten gewoon niets weten We gaan er dus maar van uit dat ze komen. M'n zus had van m'n ouders (woont nog thuis ) ook een tijdje geleden een bakverbod gekregen omdat zij het moesten opeten Dus voor mijn verjaardag had ze haar al helemaal mogen laten gaan met bakken voor m'n collega's en nu dus ook. Ga vanmiddag tijdens m'n middagpauze snel naar de winkel om alles te halen van boter en bloem ed. Kan ze haar van't weekend weer helemaal laten gaan
Teleurgesteld, dat is wel het goede woord ja... Het ergste is nog, dat ik er niet eens heel verbaasd over ben :x Ok, kan me voorstellen dat hij de donderdag zelf niet kon. Hij heeft ook nog 2 kleine kinderen, die gewoon naar school moesten. Daar is de school pas half 4 uit, dan nog een 3 kwartier in de auto hierheen... Is het al kwart over 4 voor ze hier zijn en zouden dan ook weer op tijd weg moeten, want vrijdags is ook weer gewoon school dan. Zaterdags moesten ze naar een begrafenis. Ok, dat zijn nu eenmaal onverwachtse dingen die altijd op vervelende momenten tussendoor komen. Dus zo opzich snap ik het nog wel, maar WAAROM kan hij dat dan niet gewoon op tijd doorgeven, maar pas om half 11 's avonds op de verjaardag??? Hij wist minimaal op woensdag al van de begrafenis (dat weet ik dan weer van m'n moeder) en dat hij dan donderdags niet zou komen (geloof dat hij ook nog moest werken, maar dat weet ik niet zeker), dat wist hij toch zeker ook al (veel) eerder?!?! Maar ja, op mijn verjaardag belde hij ook om half 5 eens op om te zeggen dat hij niet kon komen omdat hij moest werken (en dan was ik vorig jaar op een zondag jarig...) Hij moet er nog steeds voor langskomen... Dus ben benieuwd wanneer hij denkt dan alsnog voor Marits verjaardag langs te komen... Waren hier ook nog wel meer mensen niet (op 1 van beide dagen), maar die hadden zich allemaal keurig afgemeld en/of hadden we al eerder gezien (m'n broertje is bijvoorbeeld het weekend voor haar verjaardag langsgekomen), of andere afspraak gemaakt (een vriend van ons komt volgende week). Daar kan ik dan best mee leven, die mensen denken er dan tenminste nog aan en nog een beetje op tijd ook Bij m'n vader moet ik gewoon maar afwachten Hij zei wel dat hij 'heel binnenkort' dan wat wilde afspreken, maar is niks concreets genoemd en de ervaring leert dat ik dan over 2 maanden ofzo zelf wel eens aan de bel kan gaan trekken of hij nog van plan is om 'heel binnenkort' voor Marit langs te komen... Bah, bah, bah... ik zal hem komende zondag wel zien, dan wordt de verjaardag van mijn oma gevierd. Echt, ik zou bijna in staat zijn om vanwege hem niet te gaan, omdat ik het hem gewoon niet gun :x Goede keuring voor J dus Heb je ook gelijk afspraak gehad voor B? J dus ook zo'n heerlijk eigenwijsje Haha, nou, kreeg bij Maud al altijd de opmerking 'goh, daar heb je je handen zeker wel vol aan...' Maar kwam denk ik vooral omdat ze al zoooo vroeg liep, dus dan zien mensen een baby rondrennen en mama er achteraan Terwijl Maud echt zo gemakkelijk is...
Ik heb hier meestal alleen de Olvarit potjes... geen ervaring met de Nestlépotjes... Marits favorieten zijn van die plastic bakjes van de Olvarit (a la Carte is dat geloof ik) en de potjes Italiaanse specials (is met een zwart etiket). Maar da's wel allemaal pasta, dat vindt ze sowieso erg lekker En kan me voorstellen dat je Ward niet de hele week alleen maar pasta wilt voeren Maar als je iets van potjes pasta mee wilt nemen, zou ik zeker eens naar die varianten kijken, zijn net even wat smakelijker dan de gewone potjes
papa, mama en de hond roepen... dat zijn al 3 woorden meer dan Marit zegt Maar komt vanzelf wel goed Het zou ons niet verbazen als Marit het praten ook weer op z'n Marits doet... blijft ze nog maanden alleen maar onverstaanbaar brabbelen en ineens kan ze dan zo 10 woordjes (goed) zeggen Zo gaat het tot nog toe in elk geval nog elke keer... Zit ze een hele tijd tegen allerlei nieuwe vaardigheden aan, maar wil het steeds maar niet doorzetten en dan ineens kan ze al die vaardigheden ook op tijd van een week allemaal... Leuk hè, als ze figuurtjes nu zo gaan herkennen Marit wordt helemaal enthousiast als ze Nijntje's beertje op de muur waar de commode tegenaan staat ziet En ze zwaait altijd naar papa als ik haar naar boven breng (of papa er nou is of niet ) Fijn dat de spinnetjes nu zo goed als weg zijn Ik had dan geen uitnodigingen verstuurd, maar mag er toch van uit gaan dat mijn vader weet wanneer z'n kleindochter geboren is... Of dat toch in elk geval ergens op heeft staan Had hem de week voor de verjaardag ook nog een mail gestuurd erover, maar ook totaal geen reactie op gehad verder Maar wel irritant als je vraagt om even door te geven of mensen wel of niet komen en ze dan niet reageren... Kan ik ook niet zo goed tegen, want dan weet je nog niet waar je rekening mee moet houden Hihi, je zus dus helemaal blij dat Ward nu bijna jarig is Die is vast de dagen al aan het aftellen tot de volgende verjaardag dan
Bedankt voor de tip! Ga ik ook eens naar kijken Heb nu die nestlé eens genomen, had nog een kortingbon liggen vandaar. Maar van Olvarit en Bledina heb ik ook nog bonnen liggen, dus ik hou het zeker in het achterhoofd! Moet ook nog eens een keertje vis gaan geven, dus met die bonnen ook eens voor iets met vis kijken. Zag vorige week van Olvarit ook potjes met zalm, daar moest je dan groenten en aardappel oid bijdoen, maar dat vond ik toch niet zo smakelijk uitzien. Ga misschien vrijdag eens verse vis halen voor hem en dan vries ik die in partjes in.
Ja zwaaien doet ie ook als ik hem ga slapen leggen. En is papa niet thuis, dan zwaait hij maar naar de hond Ja m'n zus is door het dolle heen! Ze vindt het wel jammer dat hij niet meer naar de onthaalmoeder gaat want anders kon ze nog meer cakejes ed bakken... 't is nu de eerste echte keer dat ze een biscuit gaat versieren. Ben erg benieuwd! Foto's volgen zeker op fb en zal er hier ook van de taart zetten