Juni 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Vogelinnetje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Alweer wat koeler bij iedereen?

Hier wel, niet fris maar scheelt wel!

Kleine sliep door het onweer heen (gelukkig), het ergste ging volgens mij ook niet recht over ons heen.

Even een vraagje aan de pilgebruiksters.. en dan specifiek microgynon 30 (maar kan ook de pil in het algemeen als voorbeeld nemen).

Tijdje terug aan de pil begonnen. In de stopweek werd ik pas op de laatste dag ongesteld (1 dag voor ik weer aan de nieuwe strip moest beginnen) dat duurde een week. Hield wel wat pijn in mijn heupen daarna (lichte zeurende pijn). Heb ook een week bijna elke dag hoofdpijn gehad. En nu sinds eergisteren ben ik dus misselijk. Vannacht werd ik er om 12 uur wakker van, ging naar beneden en moest meteen spugen. Ben tot 4 uur 's nachts wakker geweest.. misselijk enzo. Vooral 's avonds en 's nachts erger. Voel me ook de hele dag.. tja vervelend.. weeïg... eetlust is ook zo goed als weg. Oh en ik heb geen koorts o.i.d.

Hebben jullie ook moeten wennen aan weer anticonceptie slikken?

Ik stop nu met de pil innemen om te kijken of het daar aan ligt.

Oh ja, ik ben niet zwanger. Heb niet getest, maar kan gewoon niet ;)

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb nu de 4de maand nuvaring achter de rug. Eerste maand enorm veel migraine, maand 2 en 3 vielen heel goed mee vandaar dat ik verlenging aan de ha heb gevraagd. Deze maand is weer een ramp: veel migraine, vocht vasthouden ed... Denk dat ik er mee ga stoppen en dan zo maar weer ga aanzien. Heb dan mijn regels wel super erg, maar tenminste niet zo vaak migraine...

Hier is Ward z'n fles er terug uitgekomen... Hij wilde voor de verandering weer niet slapen en als hij even huilde, ging ik kijken en liet hem drinken. Maar hij wilde niet veel drinken, maar wel spelen en de kamer rondkijken ed. Toen hij na een half uur eindelijk z'n fles leeg had is ze er in 1 straal terug uitgekomen...

Beneden begon hij onmiddellijk te spelen en te lachen, niets aan de hand. Leg hem in bed: wenen... Pffff! Uiteindelijk een fles van 60cc gemaakt en daar heeft hij 30cc van gedronken en na een uur in slaap gevallen. Erg vermoeiend!
    Heb dan ook maar propere lakens gelegd want ons bed hing helemaal vol. Benieuwd wat de nacht gaat brengen, maar ik denk niet veel goeds vermits hij bijna een lege maag heeft...

Vanavond heeft hij hier wat aardappel gegeten, maar in het braaksel zaten nog stukjes fruitpap. Raar!

3. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    @ Nijntje: Is Ward alweer wat ongeknapt? Hangen de slingers bij jullie nog of heb je ze al opgeruimd?

@ Sabse: Vervelend wat een rare klachten. Ik neem ook de pil maar bij mee zijn mijn klachten een stuk minder dan toen ik hem nog niet nam. Hopelijk ben je er snel vanaf.

Ik ga zo werken, fijne dag allemaal..

4. bo2008

bo2008 Niet meer actief

hier heb ik j alleenin zijn luier laten liggen
    en gistern een pyama pakje aan met niets eronder dan alleen een luier
    zielig als ze het zo warm hebben he

5. bo2008

bo2008 Niet meer actief

wat zielig van ward! denk gewoon dat die al niet lekker was en dat fruit niet goed verteerd was ....zeg ook maar wat

sabse zou je voor de zekerheuid toch een test doen? ja ik heb beide keren nergens last van gehad...met de micro zowel spiraaltje....of nuvaring
    heb zowat alles geprobeerd en ben best gevoelig voor die rotzooi

oo J smijt echt werkelijk overal mee....en de box die is niet leuk!
    help!

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja hij heeft geslapen tot 5u45 en heb hem dan bij me gelegd, maar wilde niet meer slapen. Om 6u15 maar opgestaan, fles gemaakt en een 150cc gedronken. Wilde echt niet meer. Bij m'n ouders had hij al 3 aardbeien op, daar ging z'n mondje wel voor open. Vanmiddag eens naar m'n tante bellen hoe het met hem is. Heeft geen koorts ofzo.

Hier hangen de slingers en de ballonnen nog :) :D Denk dat ik ze van het weekend ga opruimen. De kaarten laat ik wel nog eventjes hangen, dat vind ik gezellig ;)

@ Bo: 't was niet al het fruit en de stukjes aardappel van 's avonds waren wel verteerd. Heel gek! Maar ik steek het op de warmte en de spuitjes van maandag. Kan ook zijn dat het maar eenmalig was.
    En blijf de indruk hebben dat hij z'n melk beu is. Vanmiddag tijdens m'n middagpauze ga ik die Olvarit korrels halen en die weer eens bij z'n melk doen. Of ergens iets van granen, dat hij een andere smaak heeft. En anders krijgt ie minder melk en boterham. Ook geen ramp want hij komt bijna aan 600cc melk zonder z'n yoghurt of pudding gerekend.

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb er nu een ballon in gelegd en een boekje en nu gaat het weer eventjes. Ligt ook nog ander speelgoed maar dat interesseert hem momenteel niet. Zet hem er altijd in als ik moet stofzuigen of snel even naar boven moet en de hond aan't rondlopen is.

8. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Mooie taarten!

En Nieky, dat is speciaal recept zeker? Die piemelcakes van jou hihi :) Super uitzicht! Maar zolang de smaak goed zit is er niks aan de hand toch ;)

Hier was dinsdagavond mega onweer!! Normaal komt het onweer niet voorbij het kanaal, mja nu dus wel, en kon ie niet meer terug ;) Heel lang onweer gehad dus (om 1u30 hoorde ik het nog knallen buiten! En was al bezig van uur of 20) In de buurt paar takken afgewaaid (sommige echt grote!) Voor de rest weet ik niet of het ergens is ingeslagen id buurt. Zou me niet verwonderen iig want het ging serieus te keer!

Maxim wilde hier ma en di zijn fruit niet meer, of bijna niks. Wss van de warmte want de andere kindjes aten ook niet zoveel.

Zelf vandaag terug van 2d ziekenverlof... Wss iets opgepakt bij de onthaalmoeder, verdorie toch! Ben er op de hele dag mss 20 minuutjes, en toch nog van een kindje iets overkrijgen. ben normaal nooit ziek, maar sinds de kleine bij onthaalmoeder gaat... Ben dit jaar al 4x ziek geweest denk ik! Jakkes.

Hier ook eentje die niet graag in zijn park zit (zeker niet nu hij kan lopen!) wil overal aanzitten, als je nee zegt doet ie of hij het niet snapt en probeert meerdere keren (lees: minstens stuk of 10x) om toch maar ergens aan te raken waar hij mee wil spelen wat niet mag.

Vannacht hebben we de vensters id living ook opengezet, was ruim 23° binnen en vond dat toch net iets te warm! Ook slaapkamer is nog vrij warm, had die ff wagenwijd opengezet, maar alleen niet lang genoeg om volledig af te koelen denk ik.

9. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    @Slapen met zo warm weer: ik laat Matiz dan gewoon in z'n rompertje en een hele lichte slaapzak liggen, geen deken of lakentje op hem

Matiz kan sinds een paar alleen in de zetel kruipen. pff moet hem nu echt in de gaten gaan houden. En lachen dan hij dan doet als hij er in gekropen is :)

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Amai, super!! :D Maar je kan hem idd goed in de gaten gaan houden.

Ward heeft zo'n klein zeteltje gekregen met z'n verjaardag, maar heeft nog niet door hoe hij erin moet gaan zitten. Hij kruipt er wel in, maar 't is te smal om zich om te draaien en te gaan zitten :)

@ slapen: Hier zo'n dun katoenen pyjama'tje met korte mouwen en een hele dunne slaapzak. Ook geen lakentjes op 't moment. Er voor ook al een tijdje niet meer. Voel voor ik ga slapen in z'n nekje: als het fris aanvoelt krijgt hij een dekentje op zich, voelt hij warm aan dan laat ik hem zo liggen.

11. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    @meisje
    de piemel smaakte naar meer.. hahaha lol

12. bo2008

bo2008 Niet meer actief

hier kan ik er alles in leggen hij wil gewoon niet meer
    hik met zijn handjes omhoog....
    hier zet ik hem smorgens na zijn 1ste fles er ff in
    tot die het echt beu is maar goed mama moet ook zuslief en het huis startklaar maken want smorgens is het hier altijd spitsuur
    en meestal na zijn eten zet ik hem ff erin of als zijn zus heel wild aan het spelen
    en als ik moet stofzuigen ofde deur open moet doen ect

13. bo2008

bo2008 Niet meer actief

hier echt geens laapzak want meneer zweet zo erg dan met die bos haren van hem
    me dochter sliep ook met die hitte en nu nog steeds het liefste met alleen een broekje aan
    net als papa en mama vele we niet veel met die hitte pffff

14. Paddington

Paddington Niet meer actief

ik doe me kleine man met de warmte alleen een rompertje aan hij zweet best veel vond het zo zielig hij wou ook weinig slapen ben blij dat het weer voorbij is

hij wilt ook niet echt meer in de box maar als ik het huis schoon ga maken moet hij er toch in hij zit overal aan vooral aan dingen die niet mogen en als je nee zegt doet hij het expres nog een keer en dan lachen naar me

heb vandaag weer controle gehad kreeg ook weer een echo een totale verrassing en eindeloijk het hartje gehoort de bovenste echo zie je alleen een handje en de onderste helemaal is een beetje moeilijk zien maar moest er een foto van nemen want me scanner doet het niet

15. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    @ Brabbel: Wauw, je ziet het goed hoor het wondertje in je buik!

16. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Hier zweet Mare ook behoorlijk, ze krijgt ook steeds meer haar maar dat kriebelt en plakt zo dat ze er af en toe gek van wordt. Maar ja afknippen vind ik dan ook weer zo zonde.
    Ga morgen shoppen voor een dunne slaapzak voor haar, degene die ze nu heeft is veel te dik, en zonder slaapzak komt ze op de een of andere manier niet goed in slaap. Of ze steekt haar benen door de spijlen heen.
    Heeft een van jullie nog een tip waar ik die zou kunnen halen?

17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.495
    13.968
    113
    Vrouw
    Hier sliep Stijn met die hitte ook alleen maar in een romper.
    Dagdroom, op de 9e maanden beurs had ik een hele dunne slaapzak gehaald, ideaal ding! Heb er gelukkig 2 haha. Heb gelijk even gekeken en in de binnenkant zit een labeltje met B-bel erop. Wie weet kom je met google wel een verkoop winkel tegen.

Brabbel, mooie echo's hoor! Zowel de hand als het gehele kindje zijn duidelijk te zien! Krijg gelijk rammelende eierstokken haha. Maar wat geweldig dat je toch zo snel weer zwanger bent en dat alles tot nu toe goed gaat! Hopelijk is het voor jou snel kerst! ;)

Gister avond hadden mn man en ik allebei vergadering op ons werk. Heerlijk gepland maar niet heus. Kwam mn zusje oppassen, gaat normaal altijd goed maar nu wilde meneer niet slapen. In bed was het drama, uit bed bij haar op schoot was hij wel heel lief en rustig. Mn man was rond 21.00 thuis dus hij ook proberen om Stijn op bed te leggen, weer drama. Bleek dat zn andere bovenste hoektandje was door gekomen. Mn man heeft hem rond 22.30 dus maar een zetpil gegeven. Kwam ik rond 23.00 thuis, even 5 min op schoot met Stijn geknuffeld, erna op bed gelegd, hoorde nog een halve snik en toen sliep hij haha. Best lullig tegenover mn man maar het voelt als moeder zijnde toch wel goed. ;)

18. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.495
    13.968
    113
    Vrouw
    Sabse, wat betreft de pil, ik ben sinds de verjaardag van Stijn vanaf de cerazette weer overgestapt naar de microgynon 30. Ben ook tevens gestopt met de bv dus geen idee of dat nog invloed heeft.
    Maar afgelopen vrijdag (eigenlijk nu een week geleden want het is nu 00.12 haha) heb ik mijn laatste pil genomen en voor mn zwangerschap werd ik dan altijd in de nacht van zondag op maandag ongesteld. Nu was dat pas dinsdagochtend. Had dinsdag een hele erge vermoeidheidsaanval en het gevoel om een hoofd vol watten te hebben en verder heb ik nergens last van gehad. En dat terwijl ik voor mn zwangerschap vaak last had van menstruatiekrampen en buikpijn en vaak ook hoofdpijn. Wat dat betreft ben ik er dus op vooruit gegaan, maar in de bijna 2 jaar dat ik niet ongesteld ben geweest heb ik het ook niet gemist!
    Weet wel dat je menstruatie na een zwangerschap kan veranderen, je kunt andere klachten hebben en ook de duur van je menstruatie kan, ondanks het pil gebruik, veranderen.

Maar momenteel heerst er ook een maag-darmvirus, dus daar kan je ook nog last van hebben! Houd er wel rekening mee dat de pil verminderd kan werken als dat de reden is.

En ook al neem je de pil trouw in, er is altijd een kleine kans op zwangerschap, dus tenzij je 3 weken droog hebt gestaan zou ik als ik jou was toch even testen. ;)

Zo lang genoeg verhaal, ik ga naar bed!

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja echt! Hele mooie echo's! Vooral die van dat handje is ook heel bijzonder :)

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja hier dus ook een slaapzakje anders is hij heel onrustig. Maar dacht dat Vogelinnetje tijdje terug ook op zoek was gegaan en er gevonden had. als ze terug is van vakantie eens een keertje vragen.

Gisterenavond mocht manlief oppassen, ik mocht naar een demonstratie van juwelen bij m'n vriendin. Ik heb al meer dan een week moeite om Ward in slaap te krijgen 's avonds, bij papa lukt het zonder problemen ;) Om half 9 sliep hij, wel maar 100cc gedronken maar had frietjes met ons meegegeten en eigenlijk best veel (ook koekje gegeven anders waren het teveel frietjes) dus normaal dat hij dan wat minder dronk. En dan heeft meneertje geslapen tot 7u30! :$ M'n papa heeft de ochtendtaak dan overgenomen zodat ik heel vroeg op m'n werk ben. Heb hem net aan telefoon gehoord en hij is erg goed gezind :D

Ward heeft ook niet meer moeten overgeven gisteren, dus denk niet dat het buikgriep ofzo is. Waarschijnlijk dan z'n melk die niet goed gevallen is woensdagavond...

Deel Deze Pagina