Gefeliciteerd Damien!!!! Zijn het nu dreumesjes dan? Tijd voor nieuwe baby dus Hihi, nee dreumesjes zijn ook héél leuk, ik geniet heel hard van m'n kaboutertje! Zoals ze zeggen: elke leeftijd heeft z'n charmes
Bedankt iedereen voor de felicitaties. Vanochtend mocht ie wat uitslapen van ons. Hij werd om 6u40 wakker en wij kwamen zingend zijn kamer binnen. Hij zal vast gedacht hebben wat een rare ouders hij heeft. Beneden keek hij zijn ogen uit toen hij de slingers en ballonnen zag. Hij heeft alvast 1 cadeautje gehad (een barbapapa boek), want hij moest naar het kdv (of beter: wij moesten werken). Vanavond krijgt hij de rest en het fietsje krijgt hij zaterdag pas.
Erg leuk zo zingend binnen lopen Ach ook leuk, op het kdv even het vieren. Wat voor traktatie heb je meegegeven voor daar?
@ Vogelinnetje: Hoera voor Damien!!! Leuk zo zingend de kamer binnen komen, Mare had ook van die rare ouders op haar verjaardag. Viert hij zijn verjaardag vandaag ook op het KDV?
Damien is vandaag de hele dag naar het kdv geweest en heeft het daar dus gevierd. Ze hebben ook wat foto's gemaakt. Hij heeft krentjes in een yoghurtlaagje getrakteerd. Mama had een gebrek aan inspiratie. Ik heb hem wel lekker vroeg opgehaald en af en toe is hij wel wat huilerig geweest. Ze vonden hem niet helemaal zichzelf. Thuis was ie zelfs boos toen hij cadeaus uit ging pakken. De DVD gooide hij zo weg. Gelukkig vindt hij zijn mepbankje wel leuk. Ik denk dat hij tegen het zelfstandig staan aanzit, vandaar dat jengelige en het huilen 's nachts.
Hahaha, is ie bood dat ie geen frisbee heeft gekregen, maakt hij er zelf gewoon een Meneer is nu heel rustig gaan slapen. Was toch weer vrolijk aan het worden. Hij blijf bij omkleden heel rustig op het aankleedkussen liggen. Dat doet hij sinds een week gelukkig weer. Zijn gezicht heeft dan een vrolijke grijns en dan weet ik dat hij tevreden is en rustig gaat slapen.
deacen heeft gelukkig weer heel de nacht door geslapen van 18.45 tot 7.00 ik zag gister wel opeens een kies zitten had helemaal niks aan hem gemerkt gelukkig maar
Kon ik dat maar zeggen. Hier gisteren denk een kwartier erover gedaan om z'n luier aan te doen. Hele tijd omdraaien, wenen, bij mama op de arm kruipen terwijl ik hem probeerde neer te leggen... Pfff! Wat een onderneming! Vannacht ook paar keren huilend wakker geworden, maar de hoektanden zijn klaar in het tandvlees. Nog net dat laatste stukje, dus de bijtringen maar terug bovenhalen. Hij kwijlt wel nog niet zo erg maar bijt wel de hele tijd op z'n vingertje enzo. Leuke mepbank die hij gekregen heeft trouwens! @ brabbel: Wat fijn, zo'n goeie nacht! Doet deugd he... En een kies zonder veel problemen is ook fijn, die zijn er hier ook zo gekomen.
Ja, ik weet niet wat er is met dat verschonen en omkleden ineens. Hij blijft dus echt heel goed liggen en heeft veel geduld. Gek kind, maar dat roep ik wel vaker over hem Slapen is hier ook heel goed gegaan: van 8 tot 6 heb ik hem helemaal niet gehoord en daarna werd hij brabbelend wakker. Alle tanden en kiezen veroorzaken al bobbels, maar dat is al weken zo. Zijn voortanden stonden ook al klaar, maar dat heeft nog zeker 3 maanden geduurd voordat ze daadwerkelijk doorkwamen. Teller staat nog steeds op 4.
deacen heeft nu 8 tanden en 1 kies zo ver ik kan zien hij laat niet echt makkelijk in ze mond kijken aankleden en luier verschonen gaat hier ook niet zo makkelijk meer hele tijd omdraaien geef hem maar een knuffel dan is hij even rustig
Hier helpt een buikmassage erg goed: met je vlakke handen over zijn buik aaien. Je moet zijn gezicht eens zien: hij ontspant dan helemaal en heeft zelfs niet door dat hij verschoond is en mag gaan zitten. En dan leg je hem helemaal ontspannen in bed zonder dat ie een kik geeft. Ook spannend: we gaan nu de speen afbouwen: overdag als hij slaapt krijgt hij hem ook niet meer. Hij heeft de speen in ca 25% van de gevallen nodig, dus het is niet zo dat hij er volledig afhankelijk van is. Onze poedermelk is nu ook op, dus hij krijgt ook volledig gewone koemelk vanaf nu.
Hier is aankleden of schoentjes aandoen sinds week of 2 ook een regelrechte ramp! Vanmorgen heb ik hem z'n tandenborstel in handen gegeven terwijl ik hem omkleedde, dat blijkt een succesformule Hij was rustig aan't vertellen, ondertussen tandjes "poetsen" en bleef heerlijk stil liggen! Hoera!! Brabbel: fijn dat Deacen goed geslapen heeft! Vogelinnetje: Mooie mepbank!
Ik heb een heel assortiment naast het kussen liggen: knuffel, leeg doosje oorwatjes dat ik dan vul met iets en hij eruit kan halen, speelgoed, bijtring, ... Maar zoals gisteren is niets interessant, alleen rechtkruipen tegen de muur Schoentjes was in het begin een ramp, maar nu doe ik al liggend z'n broek aan en dan al dadelijk z'n schoentjes en dan als die aan zijn, trek ik hem recht en trek z'n broek verder op. Als het echt niet lukt, gaat hij zo mee naar beneden, doe ik daar hetzelfde maar geef hem de afstandsbediening van de digitale tv in z'n handen. Dan is hij ook stil voor eventjes Pfff, moet onverwacht gaan werken vanavond Vermits manlief het verlof inzetten is, gaat Ward vanavond logeren bij m'n ouders. Morgen is het ook al van dat... We nemen hem dan wel eerst mee naar het feestje en dan breng ik hem naar m'n ouders als het slaaptijd is. Dat het weekend maar snel om is! @ vogelinnetje: Spannend! Speen afbouwen. Hier overdag vooral, 's nachts nog niet. Dat laat ik voorlopig nog zo. En ook over op andere melk! Hier gaat de poeder weer terug goed met die kamille in maar denk als m'n laatste 3 dozen op zijn, dat ik toch ook ga overgaan. Moet zien hoeveel hij op dat moment dan nog drinkt.
Leuk mepding heeft Damien gekregen! Verschonen gaat hier wel aardig, mits ik hem iets geef om af te leiden haha. Vaak gaat hij ook met zn eigen plassertje lopen spelen of met zn romper, ik vind het allemaal prima, zolang ik de boel maar rustig kan schoonmaken! Was net met Stijn bij de kapper, kom daar binnen zit het bomvol! Dus maar weer weggegaan, proberen het vanmiddag wel weer even en anders volgende week. Ik ga toch echt niet met een kind een uur zitten wachten, dan weet ik zeker dat het een groot drama wordt!