Juni 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Vogelinnetje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.197
    6.611
    113
    Damien moest ook vandaag naar de kapper! Mijn man is gegaan, met afspraak, want wachten is idd geen optie. Ben benieuwd naar hoe hij eruit ziet!

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Spannend inderdaad hoe Damien er uit komt te zien!
    Maar wilde je zelf niet mee gaan, of moet je werken?

Bij deze kapper kan je helaas geen afspraak maken, maar wil per see daar omdat ze er een motor en auto hebben waar kinderen in kunnen zitten tijdens het knippen. Compleet met knopjes, lichtjes en melodietjes, hoop dus dat Stijn dan aardig stil blijft zitten.

3. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.197
    6.611
    113
    Zo'n kapper heb je hier ook, maar hij is nu gegaan naar een thuiskapster om de hoek. Ik kon er ivm werken idd niet bij zijn. Maar heb net even gebeld: hij is weer lekker kort. Hij moest in het begin wel huilen, omdat hij niet van gefrunnik aan zijn lijfje houdt (behalve dan massage).

4. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    Belgiƫ
    Cin: spelen met plassertje hier ook ooit, maar is nogal vervelend als hij dan een kakabroek heeft lol :D En dan mag ie er net NIET aan, want dan kan je ze net zo goed ff onder de kraan houden haha :D

Spannend vogelinnetje, eerste keer kapper! Zou idd ook afspraak doen, anders worden ze echt wel ongeduldig en gaan ze zich vervelen. Als ze dan nog moeten beginnen knippen op een boos kind... ai ai :D

5. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.197
    6.611
    113
    Whaha, hier ook een graaier, poep of niet.

Maken jullie kindjes ook alle deurtjes open? Staan jullie dat toe of hebben jullie klemmetjes op de deuren? Hier willen we kijken of Damien door gaat krijgen dat hij wel de deurtjes open mag maken, maar er niets uit gaat pakken.

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wij hebben uit veiligheidsoverwegingen klemmen op de keukenkastjes gezet. Heeft al eens de fles olijfolie uit de kast getrokken (gelukkig niet kapot gevallen!) maar hij zat ook vaak in de kast met afwastabletten... Dus vandaar dat we er een klem hebben opgezet. En sindsdien interesseert hij zich er niet meer in.

Een graaier hebben we hier soms ook, vooral als hij gepoept heeft... :p

Zo, vandaag ben ik bij de kapper geweest :) Ga nu snel naar de supermarkt en dan kijken of Ward wakker is. Want moet om 17u alweer terug op 't werk zijn... :(

7. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    Belgiƫ
    Hier geen klemmen op de kastjes. De keukenkasten zijn van dergelijk oud model, waar je nog op het knopje moet duwen zeg maar om het kastje open te krijgen, en dat kan hij dus echt nog niet :)

In de living staat ons strijkijzer en de babyfoon ed staat er ook, kastje van strijkijzer doet ie enkel open om het potje waarmee je water in de strijkijzerbak doet (voor de stoom) omdat ie dat leuk vindt om mee te spelen :D Hij doet daarna ook kast netjes weer dicht haha, echt alleen open voor dat potje! En ander deurtje om de babyfoon eruit te halen... (dvd ed laat ie gelukkig liggen :D) Babyfoon gaat aan bij duw op eender welk knopje, en dan gaat ie piepen omdat de zender niet insteekt, en dat vindt hij wel leuk natuurlijk :D Hij weet dat het niet mag, maar luistert enkel nog niet zo goed.. ;)

Zit ook altijd met z'n handjes in het water van de hond te spetteren, soms steekt ie daarna ("hammmm") zn handje in zijn mond (lekker water denkt ie dan!) Heb ook al 2x brokje hondenvoer uit zn mond moeten vissen ... dat is dan nog minder leuk natuurlijk (als hij zou proberen in te slikken dan zou hij er gegarandeerd in stikken) Moet dus altijd opletten dat ik voer- en waterbak hoog zet, mja dan kan de hond niet drinken tussenin... maar goed! Soms neemt hij een voorwerp mee (pen, schoen, flesje, tut,...) en sopt ie dat in het water. Inventief is hij wel :D

8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Haha graaien en poep hebben we hier ook vaak! Laatst graaide meneer naar zn onder gepoepte balzak, en veegde erna zn handjes aan het schone shirt van papa af haha. Ik was allang blij dat ik niet het slachtoffer was! ;)

Klemmen voor de keukenkastjes hebben we al klaar liggen maar nog niet nodig gehad. Enkel als ik in de keuken ben en het duurt te lang voor meneertje dan trekt hij zich aan mij op tot staan en soms pakt hij dan ook met zn handje de greep van een kastje vast waardoor het deurtje open gaat. Echter heeft hij daar totaal geen interesse in, want wat mama aan het doen is is veel interessanter!

De voer en drinkbak van de kat heb ik een aantal weken geleden elke dag op de eettafel moeten zetten. De kat kon er dan wel bij maar Stijn niet. Heb toen ook een keer kattenbrokjes uit zn mondje moeten vissen, boos dat hij was! Zal wel lekker geweest zijn want elke keer ging hij weer terug om te kijken of het er weer stond haha.

Even een vraagje, wij zijn op zoek naar een grote speelgoedkist voor in de woonkamer. Tot nu toe als ik op internet vind ik die dingen nog te klein. Heeft een van jullie toevallig al een speelgoedkist staan, of iets anders waar alle zooi in kan? Hier past al het speelgoed namelijk niet meer in de zak die aan de box hangt en ik wil ook dat Stijn er zelf dingen uit kan pakken.

9. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.197
    6.611
    113
    Geen grote speelgoedkist, maar wel een aantal bakken van 'handed by'. Dan kun je speelgoed ook wat sorteren en ze hebben zeer veel kleurtjes. Er zit een klep op die ze zelf omhoog kunnen doen.

10. bo2008

bo2008 Niet meer actief

bij de ikea heb je idiaal opbergsystemen voor speelgoed
    hier gewoon een plastic bak onder zijn tafeltje en stoeltje
    idiaal
    de keuken van zuslief is nog steeds zijn favo speelterein hier

11. bo2008

bo2008 Niet meer actief

vogelinnetje nog van harte met je Damien! 1 jaar alweer de laatste juni baby is nu ook 1 jaar geworden!

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh ja, dat gebeurt hier ook :D Moet ook altijd de eetbakken hoger zetten, maar dan begint de hond weer te piepen... ;) Hondenbrokken heb ik ook al een paar keren uit z'n mond moeten vissen. Laatste keer (is nu al een paar maanden geleden) had hij er een genomen en viste ik het uit z'n mondje. Ineens hoor ik hem stikgeluidjes maken, had meneertje nog eentje in z'n mond geduwd maar dat zat vast! :$ Maar over m'n arm gelegd en flink tussen de schouderbladen geklopt en toen viel de brok uit z'n mondje. Sindsdien heeft hij het niet meer gedaan! Precies toch een schrik gepakt? (ik hoop het alleszins ;))

@ cin: Kan geloven dat je blij was dat jij het slachtoffer niet was met het poephandje :p
    Ik heb voorlopig een ladenbak met 3 laden, zo van plastic, staan om het speelgoed in te doen. Maar de grotere stukken passen daar dus niet in.

Alle, ga nu zoonlief een nieuwe luier aandoen. Heeft net gepoept hoorde ik op de babyfoon en hij slaapt ook nog niet. Tot later!

13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Heb bedacht dat we hier binnenkort maar naar Ikea moeten om daar naar die opbergsystemen voor kinderspeelgoed te kijken. Zal manlief leuk vinden, kom dan altijd met veel meer spullen thuis dan dat ik van plan was.

Hier volgens mij een nieuw record, Stijn slaapt nog steeds! Werd wel rond 08.00 wakker door het boren van de buren, wilde net een ontbijt voor hem gaan maken, kom ik zn kamertje binnen ligt meneer weer te snurken!

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Man man, wat een slaapkopje! :p En van hoe laat ligt ie er dan in?

15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Om 20.00u krijgt meneer zn laatste papfles, hij is dan al in zn slaapzakje gekleed, na iets van 5 min. is deze leeg, dan even tandenpoetsen en slapen, dus uiterlijk rond 20.20 echt op bed denk.

16. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.197
    6.611
    113
    Gisteren Damiens feestje gehad en het was erg geslaagd. In het begin wist hij niet van hem overkwam en toen was het even huilen. Erna is hij alleen maar vrolijk geweest. Het was gezellig druk, dus ik ben eigenlijk wel blij dat niet iedereen kon komen (maar snap het nog steeds niet dat mijn sz niet kon komen). Toen zijn taart op tafel stond, snoepte hij met zijn vingertje er alvast wat slagroom van. Hij heeft ook een stukje taart gehad en heeft het echt heel beschaafd opgegeten. Iedereen wachtte op het mepmoment, maar die kwam ook hier niet. Heel netjes plukte hij wat taart ervan af en at het op. De rest van de dag heeft hij het heel druk gehad met kruipen van binnen naar buiten: alles vond hij interessant. Zijn lievelingscadeaus zijn toch wel het fietsje en de xylofoon. En duplo natuurlijk: die bak graait zo lekker. Om half 6 werd hij moe en heeft 45 min geslapen. Daarna heeft hij nog gewoon gegeten. Wonderbaarlijk hebben we hem de hele nacht niet gehoord.

Vandaag een rustige dag gehad. Hij heeft lekker gespeeld en wilde maar niet slapen. Op bed heeft hij (helaas?) zijn speentje nog nodig gehad, maar 's middags was ie weer helemaal zichzelf: leuk gespeeld, in speeltuin gespeeld, op fietsje gezeten en heel goed gegeten. 's Avonds heeft hij echt met ons meegegeten en heeft aardappelschijfjes met pesto, kabeljauw met kruiden en gestoomde broccoli en aspergetips op. Om half 8 hebben we hem maar op bed gelegd, want hij had maar 1 slaapje gehad vandaag. Hij heeft morgen dus weer veel te vertellen op het kdv :)

17. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Mooi dat het een geslaagde dag was! En super dat hij de taart lekker vond. Helemaal mooi dat hij achteraf niet van slag was. Klinkt echt op alle punten geslaagd.

En het is naar mijn mening absoluut niet erg dat hij met slapen de speen nog wilt. V ook en is ook prima. Wij bouwen wel minder snel af dan jullie. Ze mag voorlopig nog met slapen de speen mee, ze kan niet zonder slapen. We bouwen vanzelf af, maar niet per se nu volledig. Komt denk ik vanzelf wel dat de behoefte minder is. Zodra ze ons duidelijk kunnen begrijpen is het ook makkelijker duidelijk te maken dat de speen gaat verdwijnen. Althans dat is onze ervaring wel :p

18. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Hier onrustige nachten achter de rug. Drie nachten terug werd ze opeens rond 9 uur wakker en erg veel huilen. Dus naar beneden gehaald, maar daar ook niet in d'r hum en moe. Dus weer in bed. Toen om 10 uur hetzelfde verhaal. En zo de nacht door. Had nauwelijks geslapen. Oh en een fles aangeboden en die ging op, maar daarna alsnog zelfde gedrag.

Had nog gekeken of ze normaal reageerde wanneer ik haar armen omhoog deed, maar ze deed normaal. Dus niets uit de kom ofzo ;)

De nacht erop lukt het slapen in de vooravond niet en sliep ze pas rond 10 uur. Daarna ook weer een onrustige nacht, wel met langere tussenpozen.

En de afgelopen nacht sliep ze door (wel wederom pas rond 10 uur gaan slapen).

En deze avond lag ze rond 7 uur in bed en heb d'r nog niet gehoord... *afkloppen*

We kunnen het niet echt verklaren. Ze kwijlt wel veel en eet slecht (weigert haar brood ook sinds die slechte nachten). Dus misschien tandjes? Dan is het voor het eerst dat ze er zo erg op reageert.

Hopen op nog een goede nacht!

Verder is mijn man nu 5 weken vrij en gaat veel met V optrekken. Leuk!

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ vogelinnetje: Dat klinkt idd als een geslaagd feestje! En jullie mannetje is echt een voorbeeld he. Leuk!

@ sabse: Kan tandjes zijn, kan ook zijn dat er iets aan't broeden is... 't Is altijd wat gissen.
    Fijn dat je man nu zo lang thuis is. Qualitytime voor vader en dochter ;) Heb jij ook vakantie nu?

Wij hebben vanavond weer een bbq gehad, net als gisteren. Alleen vandaag was met tantes en ooms van mij en die wilden allemaal ward op de arm... Maar uiteindelijk vrij vlot gaan slapen.

Het overdag slapen is nog altijd met 2 slaapjes. vandaag 2x 2,5 uur geslapen, dus dat is dan een teken dat hij het toch echt wel nodig heeft nog.

20. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.197
    6.611
    113
    Nijntje, het is echt een geweldig ventje, maar natuurlijk heeft hij ook zijn nukken. Maar ik vind het wel leuk dat hij zijn eigen karaktertje ontwikkelt. Maar ik hoor jou ook niet zoveel meer over slechte nachten. Heeft ook Ward zijn draai gevonden eindelijk?

Sabse, oei, dat klinkt voor jullie allemaal niet fijn. Misschien idd tandjes of een sprongetje. Ik gaf dat altijd maar als oorzaak: dat gaf mijzelf iig een hoop rust. Maar 5 weken vakantie: dat is niet niks!

Vannacht heb ik Damien 30 sec of zo horen huilen, maar hij viel zelf weer in slaap. En vanochtend werd hij vrolijk wakker. Was blij dat ik hem gisteren zo vroeg in bed had gelegd.

Deel Deze Pagina