Brabbel, maar jij hebt dan ook een reusje Al een heel mannetje is het. Goh, ik ben nog nooit in een heftige discussie beland hier op het forum of elders op internet, maar nu is iemand me toch aan het vallen: http://www.zwangerschapspagina.nl/voeding/287600-pyjamapapjes-allemaal-zoet.html. En maar niet met feiten en referenties komen, terwijl ik dat wel doe. Heel irritant als je weet dat je gelijk hebt, maar dat iemand dat niet accepteert
Vervelend hè. Dat is praten tegen een muur. Vooral bij dat soort onderwerpen komen fanatiekelingen om de hoek kijken met oogkleppen op erg irritant, gewoon negeren op een gegeven moment. Zonde van jouw tijd om een eindeloze discussie te voeren met zo'n persoon.
Ik denk dat ik 'gewonnen' heb, want ze weet niet veel meer te zeggen. Maar ik vind dat een aantal mensen doorslaat met gezond eten voor hun kindje. Het lijkt echt bijna op een dieet met alleen maar magere en suikervrije eetwaar. Zelf vind ik variatie het belangrijkste.
@vogelinnetje: je hebt helemaal gelijk hoor! Ik krijg ook altijd een beetje jeuk van die moeders die alles o zo verantwoordelijk willen voor hun kindje. Ik ben niet zo moeilijk hoor met eten. Afwisseling vind ik inderdaad belangrijk, maar verder laat ik hem eigenlijk van alles proberen. Zo is Sam nu al gek op haring
Grappig toch! Zolang hij er maar niet 2 achter elkaar eet elke dag Ook met andere dingen over opvoeden heb ik dat hoor: hele theorieen hangen sommigen aan, maar wat ze vergeten, is dat ze eerst naar het kind zelf moeten kijken. Dat is het belangrijkste dat ik het afgelopen jaar geleerd heb. Ik heb het gevoel dat we elkaar erg goed begrijpen nu, want meneer is zo snel tevreden. Het ergste vind ik dat ze hun ideeen hier op het forum schrijven alsof het een absolute wet is. Moeders die een vraag stellen op het forum zijn vaak onzeker over iets en zijn daardoor kwetsbaar. Als je dan te horen krijgt dat je iets niet mag doen, dan wordt die moeder wellicht op het verkeerde been gezet.
Ach sommige mensen denken dat ze alles beter weten, wees blij als je zelf beter weet! Anders zouden onze kinderen totdat ze 18 zijn alleen maar bv ofzo morgen hebben? Want in al het eten/drinken zit wel suiker! Hier is Stijn dol op gerookte zalm, zal zeker ook wel weer veeeeeel te vet zijn? (Gelukkig weet ik zelf dat in deze vis de 'goede' vetten zitten, en daarnaast eens in de zoveel tijd iets ongezonds moet kunnen zolang het maar niet elke dag is).
Pfft moest vandaag op mn vrije dag wel vroeg op, de tegels voor de voor- en achtertuin worden vanaf 09.00 gebracht!
Dan moet die madam hier maar niet komen kijken . Matiz krijgt wel vaker die 'niet goed zouden zijn voor kinderen'. Zo heeft hij de zondag meegegeten van een stuk taart, hij krijgt soms een slokje cola. eet frietjes mee,... Zolang je er niet in gaat overdrijven kan het geen kwaad. Als ze groter zijn, kan je die dingen toch niet meer blijven weigeren.
Matiz z'n 5de tandje is aant doorkomen. Een hoektandje. Daarom dat hij de laatste dagne weer zo hangerig is. Maar man man, wat zijn die tandjes scherp zeg. Hij vindt het zo leuk om in mama's been, arm,.. te bijten .
Ben het er ook mee eens dat je het niet moet weigeren, want nu heb je er zicht op en anders plunderen ze straks je snoep/koektrommel of zelfs die van iemand anders (heb ik laatst van iemand gehoord). Gecontroleerd laten genieten en echt heel bijzondere dingen alleen tijdens bijzondere gelegenheden. Matiz ook al zo'n bijtertje? Damien bijt graag tijdens het spelen. Ik straf hem dan niet, maar laat wel merken dat het pijn doet. Damiens teller staat nu ook op 5. En meneer heeft een nieuwe hobby: al zijn knuffels uit bed gooien. Zijn knuffels liggen verspreid in zijn bedje, maar belanden allemaal op 1 stapel. Hij gaat ze dusecht verzamelen en vanaf hetzelfde punt uit bed gooien. Ik weet niet of hij dit aan het begin of aan het einde van zijn slaapje doet, maar hij slaapt er gelukkig niet minder om.
deacen bijt ook vaak vanmoren nog hij wou een kusje geven maar deed doet snel ze moet dicht dus hij had me lip beet dat deed erg veel pijn deacen heeft nu 8 tanden en 3 kiezen
Stijn heeft momenteel 6 tandjes en een wit streepje van een doorkomend tandje. Hier bijt hij het liefst op zn knuffels of zn bijtring. Momenteel is het hier ook in om alles om de grond te gooien op 1 plek. Of alles uit de doos om de boel erna weer in de doos te doen en dan er weer uit, etc. Zal dus wel bij de leeftijd horen.
dat zijn er al heel wat. Nu Matiz was ook vrij laat met z'n 1ste tandje. oh ja, ook vergeten te zeggen. Matiz kan alleen in en uit de zetel. Paar keer er uitgedonderd en nu doet ie mooi eerst z'n beentjes uit de zetel.
Hallo, Ik ben Mirella en ik ben op 27 juni 2010 bevallen van mijn 3e wonder Jimmy. Ik heb nog een zoon Tristan net 8 en een dochter Inge van 5. Zou ik hier gezellig mee mogen kletsen? jullie zijn denk ik een hecht clubje?
Knap zeg van Matiz! Ik heb Stijn eindelijk zo ver dat hij me roept als hij van zn stoeltje aan tafel af wil ipv dat hij het zelf gaat proberen haha. Maar goed, dat stoeltje is ook nog wat te groot voor meneer. Mirella, gezellig dat je komt kletsen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd toch!? Zelf ben ik op 6-6-10 bevallen van mn eerste kindje, Stijn.
Mirella tuurlijk mag je mee komen praten het clubje is een stuk kleiner dan toen we zwanger waren ik ben op 11-06-2010 bevallen van me zoontje deacen en de 2de is onder weg
Dank jullie wel Brabbel, dat is snel na de eerste, is dat bewust? Ben niet nieuwsgierig hoor maar wil wel alles weten
ja is bewust bij me zoontje zijn we 3.5 jaar bezig geweest dus we dachten zometeen duurt het weer zo lang maar nu was het best snel gelukkig