Juni 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Vogelinnetje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirella80

Mirella80 Bekend lid

Oh ja, nou gelukkig dat het nu wel zo snel raak was, voel je je goed?

2. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Leuk dat je mee komt kletsen! Gezellig!

Hoe gaat het met jouw jongste? :)

3. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Onze meid heeft een flinke bult bij d'r oog en blauw ook. Was dus een flinke klap. Op het kdv vertelden ze dat ze tegen een kast was gevallen. Kan natuurlijk gebeuren.

Zit wel met de gedachte in mijn hoofd dat het zo dicht bij d'r oog is. Stel dat het iets naar de zijkant was... Dan was het d'r oog geweest. Akelige gedachte....

4. bo2008

bo2008 Niet meer actief

zijn of je banden...maar kan ook teken van bekkeninstabiliteit zijn...ik herken het en het echt een goede bi te pakken ...

5. bo2008

bo2008 Niet meer actief

hier staat de keukendeur meestal open en dan naar de tuin gaat die en de tuindeur zit stevig op slot altijd maar zo waren we ff J kwijt in het huis.....stond die buiten in het speelhuis van zus te spelen ....manlief paste op en hij weet niet hoelang het was maar het was een tijdje ff stil in huis... buiten kan hij geen kwaad we hebben alles gestraat dus hij heeft zich heerlijk uit kunnen leven en ontdekken maar dat speelhuis vind die geweldig ! nu letten we extra op als de keukendeur openstaat , de trap heeft die NOG geen intresse in , en maand of 2 geleden wel maar van klimmem word je alleen maar moe ....

hier vind die een bal helemaal leuk die daar speelt die graag mee lekker stuiteren opde grond

hoest hier verder? lees wel mee maar heb het zo druk met die kleintjes van me dat ik niet aan forummen toe kom zowat
    maar dacht laat even een teken van leven horen!

6. bo2008

bo2008 Niet meer actief

die van mij is verslaafd aan tuccies....met baconsmaak haha
    maar komt ok door zuslief als ze vriendinnen heeft is het meestal koek of chips of andere rommel die ze dan krijgen en broer lief vind dat allemaal net zo lekker.....goed poetsten die tandjes en ach zolang het niet Te word is het toch goed
    soms doe ik een theelepetje met nutella erop en doe het in zijn mond oo vind die heerlijk en vanmiddag gingen we een ijsje halen moet ik heb er dan bij laten zitten , hij heeft heerlijk meegesmult van mama drschepijs

7. bo2008

bo2008 Niet meer actief

welkom! ja en nee we hebben een aantal meiden die hier contant schrijven en zo nu en dan komt de rest langswaaien haha volgens mij... dus je bent van harte welkom!

8. Mirella80

Mirella80 Bekend lid

Nogmaals dank jullie wel.

@Sabse, Met mijn jongste gaat het goed, hij begint nu wat stapjes te zetten echt zo lief.
    Hij is alleen aan de dunne, volgens mij krijgt hij 2 tandjes onderin.
    Hij heeft nu 2 tandjes onder en 4 boven.

Wat schrikken trouwens van je kleine, bah ze kunnen zo lelijk vallen he?
    Ik zie er weer tegenop dat Jim de lengte heeft van de tafel, krijg je die punten weer:$
    Heeft ze er veel last van?

Bo2008, goed in de gaten houden hoor, kan idd bekkenistabiliteit zijn, of heb je mss spataderen? ik had spataderen op mijn schaamlippen bij de laatste 2 en dat trok ook door mijn liezen.

Wij gaan morgen naar de Amsterdamse bos, als het goed is wordt het weer net zoals vandaag, heb er nu al zin aan.

Gaan jullie nog op vakantie?

9. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Brabbel wat leuk! Weer voor het eerst de baby gevoeld! Wanneer mag je weer naar de gyn? (ik ben niet nieuwsgierig naar het geslacht hoor... :p)

Mirella: welkom!

Weer paar met tandjes bij! Hier ook eentje ! Maxim kreeg net met 13 maanden zijn 3e tandje erdoor. Heeft er eigenlijk geen last van gehad, enkel vorige week vrijdag 1x platte stoelgang bij de onthaalmoeder, en dag later dus al tandje erdoor :)

Zondag op maandag sliep hij voor het eerst in een andere kamer (waren zelf wat bezig geweest in onze slaapkamer met de kast, en toen bedje omgezet) En hij sliep zowaar de klok rond! :D Man man, heerlijk! Was even bang dat ie niet meer leefde.. :) 1x wakker geworden voor tutje 's nachts, en 's morgens heerlijk aan het vertellen, hij was enorm goed gezind! Kon ook niet anders na zo'n nacht :) Kijk dus al naar uit als zijn kamertje af is! Vriend heeft 3wk verlof, dus gaat volgende week aan kamertje beginnen :) (zijn nu op vakantie)

Vogelinnetje: heb dat topic ook eens gelezen wat je linkte, jee zeg... Die valt wel erg hard aan :s Ben zelf van mening dat je die suikertroep niet moet gaan aanleren, ze hebben idd suikers nodig, maar ik ga geen dingen geven waar het nog extra inzit. Maxim krijgt trouwens nooit pyjamapapje of iets. Altijd enkel volle melk. En vind het zielig voor de kindjes dat ze dikkere pap gaan geven opdat ze langer zouden slapen, zodat mama en papa weer kunnen uitslapen :s Maar dat is mijn mening... Cola en dergelijke krijgt hij hier sowieso de eerste jaren niet! Nichtje kreeg paar wk geleden wel cola, als mijn broer dat wil doen ok, maar ik doe het niet. Zo'n rotzooi, drink het zelf ook amper trouwens. Denk dat ze met die papjes en sapjes wel doen of het beter is voor baby, maar denk dat daar evenveel rotzooi in zit als wat wij eten.

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Even snel ego, kom net thuis van mn werk.
    Maar... Stijn is van zn helmpje af!!!! :D We zijn dus echt super blij haha.

11. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Wat super Cin! Lijkt me echt een bevrijding!

12. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    D
    Las het op fb, super!!!:D

13. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.197
    6.608
    113
    Cin: eindelijk na al die tijd!

Meisje: ik vind dat iedereen voor zichzelf moet bepalen wat zij wil, maar ik heb er wel een mening over. En soms is het beter die voor je te houden. Dat gebeurde in dat topic dus niet. Maar het ergste vond ik dat er gewoon verkeerd advies wordt gegeven. Niemand is met feiten gekomen, dus deed ik dat maar.

Damien is vandaag weer, as usual, lekker makkelijk geweest. Hij heeft in de ochtend 4 (!) pruimen op. Vind ie blijkbaar lekker. Gewoon met schil en al. Erna nog wat kersjes. Hij heeft vervolgens bijna 3 uur geslapen. Het is dat hij van het zwemmen 's middags weer moe was, anders had hij het waarschijnlijk bij 1 slaapje gehouden.

14. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Cin: zag het ook op fb! Heel goed nieuws he, eindelijk er van af!

Vogelinnetje: ja merk wel dat sommigen hier snel op hun paard zitten zeg maar... Reageer zelfs niet meer op dergelijke onderwerpen als ik er tegenkom, gewoon omdat sommigen echt te ver gaan soms.

Pruimen vindt Maxim ook heel lekker :) Als m'n mama er heeft, kan hij er ook geen genoeg van krijgen! :D

15. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik maak er wel eens grapjes over hier thuis en in mijn privé omgeving.. zo van "ooeeh wat ben ik toch een slechte moeder" :p

Zodra hier op het forum het woord suiker valt (of vet, etc.) dan gaan de alarmbellen af bij bepaalde mensen. En of het nu fruitsuikers zijn of toegevoegde suikers zijn.. het is FOUT. Nee een baby moet suikervrij, vetvrij leven.

Het is vooral krom wanneer het zich uit met bepaalde papjes, waarbij duidelijk staat aangegeven dat er geen suikers zijn toegevoegd. Wel zit er fruitsuiker in. Maar ja als wij fruit geven of zelfs prakken.. wat zit er dan in.. ook fruitsuikers. Zolang we alles met een beetje mate doen zie ik het probleem niet ;)

16. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Nou volgens mij geven niet alle ouders dat om die reden.. wij niet in ieder geval. V kreeg in het begin rijstebloem en ook de variant met vanille :p *stoute forummama* en niet voor het doorslapen. Ik zag het als wat variatie en de structuur was anders. Maar we zijn er relatief vlot mee gestopt, gewoon omdat we het na een tijd genoeg vonden. En ze is ook niet echt van de papjes moet ik eerlijk zeggen.

Cola geven we ook niet, maar ik denk wanneer een kind eens in de zoveel tijd een slok neemt het ook geen zonde is. Maar ach ik leer liever weinig van dat soort dingen aan.. als ze mijn bouw heeft kan ze maar beter zo min mogelijk lekker vinden ;):)

V drinkt bijna alleen maar water. Op het kdv ook en halfvolle melk dan.

En soms hebben we Friso sap in huis (zonder toegevoegde suikers ;):p:D) en die vindt ze heeeerlijk. Tja ik zie het kwaad er niet van in. Ze zuipt niet een hele fles per dag op ofzo :D

17. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Oh en waar het om gaat.. en dat gaat bij ons als juni mama's altijd wel goed.. we respecteren elkaar.

We zullen nooit altijd op één lijn zitten, opvoeden is zo'n groot vlak met zoveel meningen en manieren van opvoeden. Meningen zullen nu eenmaal verschillen.

Maar ik zal nooit in een topic mijn visie door gaan drukken en een moeder die haar kind suiker-, zout- en vetvrij opvoed af gaan vallen en haar een schuldgevoel aanpraten. En vaak gebeurt dat wel in dat soort topics.

18. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Sabse: ja ik weet niet, dacht dat de meesten het met die reden deden maar dat is dan blijkbaar niet zo. Heb het zelf ook eerst zo geprobeerd (had er een staaltje van liggen) En daarna de granen zodat ie graan binnenkreeg omdat brood nog niet mocht. Maar eens de speen begon te verstoppen heeft hij het niet meer gehad (en heb nog ruim een doos staan... ;))

En hoe je dat laatste verwoordt, dat is echt zo! Hier ook vaak gepraat over sommige van die dingen, maar er komt nooit zo ruzie van zoals bij die andere topics idd! Mss omdat we elkaar ondertussen al wat beter kennen en al een pak langer met elkaar omgaan (bedacht me even: al bijna 2j lol :D Wat gaat het snellll!!!)

19. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    We zijn niet zo snel, maar we zitten bijna op de 5.000 berichten in dit topic :) En dan morgen we eindelijk deel 3 openen hahaha

Soms zie ik mama's uit een latere periode die al op deel 5 zitten ofzo :p

20. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Amai :D dat zijn dan wel echte kletstantes!

Deel Deze Pagina