Juni 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Vogelinnetje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

24 jun 2009
    2.478
    0
    36
    Hallo,

Heb weer even bijgelezen. Ik ga niet overal op reageren want ik weet niet meer wie wat heeft geschreven, sorry:)

Oliver eet nu fruit redelijk goed (appel, peer en banaan) Als ik met groente wil beginnen wat kan ik dan het beste geven? In de potjes voor 4mnd zit geloof ik wortel of sperzieboontje of bruine bonen. Die laatste twee vind ik nogal 'heftig'klinken voor die kleine darmpjes..
    War zouden jullie mee beginnen?

2. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.266
    6.730
    113
    Ik zou beginnen met worteltjes, want die zijn ook zoet en dat maakt de overgang naar groenten wat makkelijker. Sperzieboontjes mogen volgens ons boekje ook, net als bloemkool, broccoli en courgette. Bruine bonen heb ik nog nergens over gelezen.

3. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

24 jun 2009
    2.478
    0
    36
    Olvarit heeft een potje voor 4mnd met bruine bonen en appel. klinkt nogal zwaar voor een kindje van 4 mnd. Ik zal denk ik idd met wortel beginnen. Maar pas vanaf volgende week,

4. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    wij beginnen met sperziebonen, zou dinsdag al beginnen maar toen gaf hij wat terug van zijn melk dus niet gegeven..
    En dinsdag en woensdag avond was ik het vergeten uit de vriezer te halen lekker slim van me!!!
    Morgen krijgt hij dus zijn 1ste groentehap!!

Vandaag is Xavi naar de crèche geweest, normaal is het donderdag papadag maar rond de tijd van haloween is het altijd druk op Nick ze werk en moest hij zijn papadag inleveren.
    Xavi heeft 2 x 2 uur geslapen op de crèche normaal slaapt hij daar maar 2 uur over de hele dag ben dus weer helemaal trots!!!

En na zijn badje is hij snel in slaap gevallen in bed wat normaal ook wel 20 à 30 min duurt!!

Pfff heb echt rug en nekpijn! Zit op het werk al 2 dagen dezelfde ketting te maken wat een klote werk is due ketting zeg. Zit dan veel gebogen te plakken en jn elkaar te zetten..

Zit ook al 2 dagen te zoeken naar het dekbedje van de wagenbak kan het nergens vinden.. want het word nu echt koud smorgens!!!

5. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    eh, ik had de bruine bonen variant geprobeerd.... is die daarom tegen het behang opgespuugd???

pfff ben vandaag gewoon depressief, bah, nix aan...

6. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    kop op meid!

7. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    @groenten: ik ben met wortelen begonnen bij Matiz. heb ik paar dagen na elkaar gegeven om te kijken of hij het kon verdragen.

8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.536
    14.055
    113
    Vrouw
    Pfft heb weer aardig wat bij kunnen lezen haha. Afgelopen dagen erg druk geweest op mn werk, moest ook in de avonden werken wegens griepprikken dus helaas weinig van mn mannetje kunnen genieten. Gelukkig heb ik vandaag weer lekker vrij!
    Net wezen babyzwemmen, dat is hier belachelijk vroeg om 09.15 dus meneer ligt nu weer heerlijk te slapen.
    Vanmiddag naar de fysio voor een hoofdmeting dus ben nu alvast aan het duimen dat deze goed is en hij geen hemje hoeft!

@ Cycaa: Balen dat jullie nu toch aan een spreidbroek vastzitten! Heb je enig idee wat voor model het is? Stijn krijgt woensdag een campspreider, ben heel benieuwd! Slaapt ze er een beetje goed mee? En gaat het aan/uit doen van dat ding al wat makkelijker?

@ groenten: hier zijn we natuurlijk nog niet bezig, maar overal krijg je het advies om eerst met worteltjes te beginnen.

Gaan er trouwens nog mensen naar de Jonge gezinnenbeurs? Ik ga die zaterdag met 2 vriendinnetjes.

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier staan de worteltjes en een stukje aardappel te stomen :D Maar heb m'n stukkjes te groot gelaten. Had het boekje nochtans gelezen, maar vond het nergens, nu staat het op kom ik er op uit... Ach ja, als het niet gaar is stoom ik nog even bij. Ben benieuwd hoe het gaat gaan!

@ cin: Veel succes bij de fysio! We duimen voor je mee!

@ funkie: Hier ook eentje die normaal maar weinig slaapt, zeker bij de onthaalmoeder, maar gisteren ook heel goed geslapen. En ook slapen in z'n bedje overdag gaat beter en beter! Precies of ze zijn nu echt een ritme aan't krijgen.

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.536
    14.055
    113
    Vrouw
    @ Nijntje: Sorry denk even gemist maar waarmee stoom jij dan? En is dat beter dan koken ofzo?

11. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    @cin
    twee dikke duimen die aan het draaien zijn voor je!!!

@eten,
    stomen???

@jongegezinnenbeurs
    ik wou de 7de, maar mijn erg zwangere vriendin heeft behoorlijk last van bekkeninstabiliteit... dus ik ben bang dat ze dat gewoon niet gaat trekken. Helaas, volgend jaar maar beter..

@depressie,
    er hangt gewoon een donkere wolk om me heen, ben normaal nooit zo, maar heb nu echt continu het gevoel dat ik op bed wil gaan liggen en eens een potje janken.... en waarom ?????

12. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    lang leve internet, geen depressie, alleen een tijdelijke dip. Die iedereen wel eens heeft, he! dat maakt dat ik me alweer iets beter voel....
    misschien word ik wel ongesteld ofzo, 1 van de komende dagen.... na de bevalling heb ik al migraine aanvallen gehad vlak voor de periode en dat was de laatste keer al bijna weer weg, misschien dat dit de volgende afkick van hormonen proces is.....
    pffff vermoeiend hoor al die hormonen....

13. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Oh ja, en ik heb gisteren mijn BB binnen gekregen en we hebben al gezellig rondgelopen... :)

14. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.266
    6.730
    113
    @Cin, hier om half 9 of 11 uur babyzwemmen. Ik ga niet om half 9, want dan slaapt ie zo goed als de hele dag. Heb ik niets aan hem. En ik hoop voor je dat ie geen helmpje moet.

@stomen: als je kookt, verdwijnen er voedingsstoffen in het kookwater. Beter is om te stomen of te koken in een klein laagje water. Stomen: klein metalen vergietje in pan hangen en deksel erop. Na 10 min is het klaar.

@Slapen: hier ook een beetje ritme: vlak na het ontwaken een kort slaapje, 's middags een lange slaap en aan het eind van de middag een hazenslaapje., Dan wordt ie om ca 7 uur weer moe en gaat naar bed. Heel vreemd: hij slaapt heel rustig in, maar wordt na een uur helemaal hysterisch wakker. Al 3 nachten gehad.

Nieky: o fijn dat de bb alsnog bezorgd is!
    En depressie: hou het in de gaten he?

15. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    ale de wonderen zijn de wereld nog niet uit hier :D. Normaal slaapt Matiz enkel als hij op z'n buikje ligt. Maar is nu al de 2de keer dat hij op z'n rug in slaap gevallen is. Laatst lag ie op z'n speeldeken op z'n rug te spelen. Even later viel hij in slaap. Nu ligt ie in z'n park. had em op z'n buik gelegd. Had hij zich opgedraaid en nu zie ik dat hij op z'n rug in slaap gevallen is.

16. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    @Cin al wat bekend over de afplatting???

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Heb een stoomkoker van avent. Groenten erin, laten stomen, omdraaien als het klaar is en mixen en klaar is kees! :D Is zoals de babycook ongeveer.

@ Vogelinnetje: Ja zo'n stoommandje heeft m'n moeder ook. Ik heb alleen een grote stoomketel (zo'n vergiet voor in de ketel) en geen mandje (ook al kost het bijna niets), dus heb voor de gemakkelijkste oplossing gekozen. Het is een heel handig ding!

@ niekyn: Wat goed dat je je bb hebt! Veel plezier ermee! ;)

Groentepap is heel goed meegevallen. Heeft de eerste keer al meer dan 5 lepeltjes gehad. Hij deed elke keer z'n mondje open :D Heeft in totaal al zo'n 20 gram gegeten. Had voor uit nieuwsgierigheid het kommetje gewogen voor ik begon en toen hij gedaan had.

En wat een ritmes in slapen bij iedereen! :)

18. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    @eten
    We hebben vandaag de wortels geprobeerd, maar mevrouw vindt dat hele groentegebeuren maar niets hoor.... haha...

19. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Hallo,
    Ff snel een paar reacties.

@Nieky, geen groentetypje dus haha.

@Stomen, ik stoom het eten ook, blijven veel meer vitaminen in het eten zitten.

@Cin, ik heb aan je gedacht vanmiddag, hoe was de meting bij de fysio? Nova heeft ook een camp. Het aan en uitdoen gaat al een stuk makkelijker. Tja wat moet ik er verder over zeggen. Ik ben er nog een beetje nerveus over, als ze bijv. gaat huilen dan vraag ik me gelijk af of dat door het daardoor komt. Het is verder wennen om haar vast te houden en BV te geven. Ze slaapt er goed mee hoor, maar deze nacht is het wel voor het eerst dat ze hem om heeft. Ze hadden ons aangeraden om het op te bouwen dus 1de dag 1 uur enz. Het gaat eigenlijk zo goed dat ze hem vandaag al om heeft vanaf 11.30 en ze houdt hem nu continue aan.

20. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Hier verder niet veel te melden. Nova heeft koorts, ze is flink verkouden en al een week huilerig dus denk toch dat ze ergens last van heeft. Ik raak ervan in de war omdat ik me steeds afvraag of ze zich rot voelt door die spreider of door het ziek zijn.

Verder een rustig weekend voor de boeg, ik ga VEEEEL slapen (hoop ik).

Begint volgende week de beurs nou al??

Deel Deze Pagina