haha hier de sperziebonen gegeven, xavi vond het niet lekker die bek die hij trok ag ag ag!!! maar wel zijn mondje open doen en dan een heel vies gezicht trekken.. morgen weer een dag denk ik maar.. vandaag heeft hij weer 2 goede slaapjes gedaan op de crèche. en idd ik kook in een klein laagje water.. ga nu the voice kijken
Wat leuk om al die groenteverhalen te lezen! Hier dag 1 van de papfles. We waren eigenlijk net iets te laat met geven, waardoor hij te slaperig aan de fles begon. Heeft slechts een halve fles op, dus ik denk niet dat de hoeveelheid pap hem laat doorslapen. Inslapen ging weer wat lastiger, maar nu is ie stil. Wij gaan misschien ook naar de beurs. Is lekker dichtbij voor ons (5 min met de trein). Als wij gaan, dan gaan wij op zondag.
Bedankt allemaal voor het duimen! Met de hoofdmeting was Stijn van 19.4% naar 109% gegaan in 3 weken, best goed dus. Alleen moet je onder de 108% zitten. Daarom krijgen we over 3 weken weer een meting en dan moeten we echt beslissen of hij een helmpje krijgt of niet, want je moet daarmee onder de 6 maanden starten. Tja het valt dus niet mee en niet tegen, we zijn gewoon nog geen steek verder haha. Maar ben blij dat hij toch weer vooruit was gegaan. Super leuk om al die groentehap verhalen te lezen! Lijkt me ook erg leuk om dan het ondergesmeerde gezichtje van je kindje te zien. Eigenlijk was ik van plan om alles te koken, had er nooit bij nagedacht dat stomen gezonder is. Ga nu toch ook maar op zoek naar zo'n stoomding. Wie weet hebben ze volgende week op de beurs wel een leuke aanbieding. Heb net bij ons op dorp wel alvast een staafmixer gekocht, die was toevallig toch in de aanbieding maar mag nog even tot sinterklaas in de kast staan (de dag erna is meneer 6 maanden haha). wat betreft slapen, 's nachts ging het al super, tegenwoordig van 20.00-09.30 en soms nog wat langer, maar overdag slaapt meneer vaak ook een uurtje en soms wel 2 keer! Best lekker dus, kan ik even wat in huis rommelen of iets voor mezelf doen. @ Cycaa: Fijn dat Nova weinig last van dat ding lijkt te hebben! Ben ook wel blij te lezen dat je het gebruik dus op moet bouwen, vroeg me al af hoe dat zou gaan. Hopelijk slaapt ze vannacht gewoon zoals ze normaal slaapt en wordt ze niet wakker van dat ding!
@ Cin: Da's inderdaad geen goed maar ook geen slecht nieuws. Heb je oefeningen oid die je kan doen om zijn voorkeurshouding af te leren? En wat slaapt jouw kleine man nogal!!! Hier zitten we op 8u nog maar na elkaar. Maar hij heeft nu kv gehad voor hij ging slapen, dus ben benieuwd! Heb vandaag ook niet meer zo opgelet hoeveel melk hij gedronken heeft. Morgen wordt hij weer gewogen. Maar z'n wangen zijn echt wel dikker geworden. En z'n beentjes en handjes ook. Denk dat hij terug de goeie kant aan't opgaan is qua gewicht! @ funkie: Hi hi, morgen opnieuw sperziebonen! @ cycaa: Goed dat Nova niet te veel last heeft van haar spreider. Hopelijk knapt ze snel op en kan jij fijn bijslapen! @ Vogelinnetje: Veel succes vannacht! Ik duim voor je dat hij doorslaapt!
Cin fijn dat de meting niet is tegengevallen! Nu even afwachten of een helm nodig is. Ik hoop dat Stijn de komende drie weken genoeg vooruit gaat dat het niet nodig is. Stomen van eten klinkt idd beter dan koken. Ik heb vandaag een pakket met bewaardoosjes van Avent gekocht. 20 bakjes in twee maten. Was een aanbieding. Ik ben gaan winkelen met mijn moeder. Ik heb wat nieuwe kleren gekocht. Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend?
Stomen: geen duur apparaat kopen, zou ik zeggen. Er zijn 2 goedkope alternatieven: bamboe stoommandjes. Te koop bij o.a. de toko. Of een metalen vergiet in een pan plaatsen en deksel erop. Cin: o fijn dat het verminderd is. Heeft hij echt afplatting aan de achterkant of is de afplatting links en rechts verschillend? Bij Damien is zijn achterhoofdje enigzins plat, maar ik heb ook het idee dat het minder wordt, vooral omdat hij nu niet meer elke keer op zijn rug heeft. Een vookeurshouding heeft hij niet. Hier ook geen lange slaper. Als hij om 8 uur slaapt, dan redt ie het net tot 7 uur. Daarna is hij echt klaarwakker. Papfles is hem toch zwaar gevallen volgens mij. Eerst maar 100 ml en ik dacht al dat ie later weer zou komen. Om half 12 inderdaad weer honger, dus rest gegeven + borst. Daarna flink in paniek. Hij heeft ons tot half 1 beziggehouden. Maar daarna weer stil tot 7 uur (om 5 uur even een kreuntje omdat hij moest poepen. Echt, die poept altijd om 5 uur 's ochtends). Vanavond krijgt hij weer 1 schep rijstepap bij zijn eten en dan iets eerder. En nijntje, heeft Ward doorgeslapen op zijn kv? Cycaa, hoe heeft ze geslapen?
Afplatting is hier alleen nog links achter, was eerst helemaal links. Maarja meneer had dan ook een flinke voorkeurshouding, gelukkig is deze eruit mbv fysio oefeningen. Terwijl ik dat typte hoor ik opeens wat slaan op het laminaat, blijkt meneer is van zn speelkleed afgerold maar moet zich daarnaast nog minstens 2 keer verder hebben gerold waarnaar hij nu heerlijk aan de voetenzak van zn maxicosie lag te lebberen! Haha een speelkleed heeft nu dus ook geen zin meer want hij is er zo vanaf en andere dingen zijn veel interessanter!
Nope... Hij lag er tegen 21u15 in en om 5u15 was hij daar voor z'n fles. Wel een heel aantal uren achter elkaar, maar lang niet meer zo lang (wat een zinsbouw! ) als ervoor. Dan zaten we op 11u makkelijk. Hij heeft toen 110 cc bv gedronken en gepoept om vervolgens tot 8u15 verder te slapen. Vanmiddag heeft hij maar liefst 80 gram groentepap gegeten! Daarna nog 90 cc melk gedronken. Gewicht is nog steeds hetzelfde als vorige week Volgende week moeten we naar Kind & Gezin, benieuwd wat ze daar gaan zeggen. Maar als hij goed groentepap blijft eten, kan hij ook meer aan gaan komen denk ik. Hij heeft ondertussen ook al 3x gepoept vandaag, dus ja... @ Cin: Hi hi, het tapijt is niet groot genoeg Ik heb hier ruzie met onze hond als ik Ward erop leg, want ze wil er ook op. Maar ik wil dat liefst toch hondenhaarvrij houden...
veel om bij te lezen na 4d... olaaa dus weer alles vergeten... Maxim woensdag K&G geweest: 5,060kg en 60,5cm! De dr raadde aan om toch naar KA te gaan omdat hij nog zo vaak eet. En om vit. D bij te geven, wie doet dat nog?? Zij zei dat iedereen dat doet, en dat dikkere baby's dat ook krijgen en dat hij (omdat hij tenger is) dus zeker bij moest krijgen. Gewicht heeft toch niks te maken met hoeveel vit.D hij binnenkrijgt? Dat zit toch gewoon in mijn melk? Nja goed... Gister voor het eerst gaan zwemmen! hadden verwacht dat hij zou wenen maar nee hoor! Geen kik! Hij heeft fijn geplonst was ook hele tijd met zn beentjes aan het trappelen!
O en over tot 9mnd kolftijd op het werk: zei de dr bij k&g ook!! Toch maar eens opzoeken want dat is wel een mega verschil!!
Wat betreft het eten bereiden: stomen of koken, zie het dan wel Ik ga binnenkort eerst eens wat "recepten" voor hapjes doorlezen. In die boeken staan ook tips voor het gezond maken van de hapjes. Voorlopig duurt het nog 1,5-2 maanden voordat we eraan beginnen Hier verder weinig te melden. Veel jarigen op het KDV, dus de eerste 4 traktaties heeft ze al binnen Ze kan er alleen nog weinig mee. Vannacht de klok een uur terug, ben benieuwd.... zal vast leuk worden met haar Ze doet het verder wel goed, slaapt toevallig vandaag meer. Net zijn mijn man en ik nog met haar gaan wandelen. We wonen aan de rand van het bos, dus ze vond het weer prachtig. De bomen blijft ze interessant vinden. Ik heb haar afgelopen donderdag nog gewogen, ze woog 6.370 gram. Dit aan de kinderarts doorgegeven. Dosis van haar medicijnen mocht omhoog, erg fijn om dit alvast te weten. We kijken het nog even aan en anders gaan we maar meer geven. Liever niet als het niet nodig is, dus we zien wel. Over een weekje moet ze weer op controle en krijgt ze haar prikjes. Afgelopen donderdag nog bij mijn ouders op bezoek geweest. Was gezellig. Nog naar de kapper gegaan en mijn ouders hebben toen even opgepast. Was pas rond 20.45uur weer thuis, ik was kapot Heb van de week foto's laten afdrukken voor mijzelf en mijn ouders en een paar voor mijn opa en oma en andere oma. Ik wil zelf alvast aan haar baby album beginnen. Nu zaten er wel redelijk wat dubbele foto's bij, maar het waren in totaal 397 foto's Dat wordt dus een mooie klus Oh en donderdag trouwens nog naar de KNO-arts geweest voor de 2e controle van haar oortjes. Maar die was niet veel beter. Tja ze was klaarwakker en bewoog haar hoofd continu. Dus dat zou wel effect hebben op de meting. Vroeg die arts weer of ik denk dat ze wel goed hoort. Of ze omkijkt als ik geluid langs haar hoofd maak. Dat doet ze eigenlijk nooit, ze is dan druk met andere dingen en kijkt echt niet om. Maar pas geleden lag ze op ons bed en was rustig. Ik keek om de hoek en zei wat en ze schrok echt ff terwijl ze me niet zag ofzo. Maar ja 23 december moet ze dus WEER op controle komen. Ik heb de huisarts in NL gebeld en gevraagd of ik op controle kan komen. Ik wil duidelijkheid nu, zeker omdat ze wisselend is met reageren op geluid. Maar ja, ze kan ook gewoon echt er geen aandacht aan willen schenken. Hopelijk verwijst hij me door en kijk ik hoe ze in NL hiermee omgaan. We hopen dat ze in NL een betere manier van meten hebben en dat we dan wel een enigszins duidelijke uitslag krijgen. Afwachten dus maar weer.. Hopelijk verder alles goed hier met iedereen. Leuk weekend tot nu toe?
@Cin: wacht maar, dadelijk kruipen ze de hele kamer rond. Zijn jullie van plan de woonkamer helemaal kindproof te maken? Wij willen nog niets gaan verplaatsen, alleen de stopcontacten afdekken. @Meisje: bij bv moet je wel vitamine D bijgeven hoor. Hebben ze jou dat niet geadviseerd in de kraamtijd? Moet tot een half jaar. Bij kv hoeft het niet, omdat vit D daar al in zit. Vit D is voor stevige botjes. En leuk he, dat zwemmen. Afgelopen woensdag had ik voor het eerst het idee dat Damien het echt leuk vond. @Sabse: spuugt ze nog veel? Haar gewicht lijkt toch normaal te zijn? En heb je echt alle foto's afgedrukt? Wow, succes met inplakken . Wij printen foto's uit voor kraambezoekboek enz en we hebben ook een album gekregen waar we elke maand een foto inplakken. Als Damien een jaar is, maken we een jaaroverzicht. @Hier: ik heb vandaag de liefste baby van de hele wereld! Wat een topmannetje. De hele dag vrolijk en hij geeft goed aan wanneer hij moe is. Slapen gaat dan goed, zelfs in zijn eigen bedje bijna 2 uur geslapen! En wat kan ie ineens veel. Wij hebben een muziekrupsje waarvan de sprietjes licht geven en er een muziekje te horen valt. Damien heeft vandaag zeker 5 keer achter elkaar die sprietjes gericht aangeraakt, waardoor ze oplichten en er een muziekje komt. En hij vindt klanken leuk. Als ik koekoekoe, boeboeboe, poepoepoe zeg, dan schatert hij het uit. Op zijn buik kan ie al zijn armpjes strekken. Ook net in bad gedaan. Was ie flink aan het spetteren. Moest echt een handdoek op de grond leggen. Zijn beentjes deed ie al een beetje, maar nu dus heel hard en zijn armpjes deden op een gegeven moment ook mee. Hij is zonder speen en zonder huilen na een papfles rustig ingeslapen. Nu afwachten of ie over een uur niet flink gaat huilen, maar hij blijft de liefste baby van de hele wereld
@ vogelinnetje: Wat een super zoon! Hier ligt de dweil standaard naast het bad, want daarstraks stond m'n badkamer ook weer onder water Heb mijn pyjama ook maar aangedaan want m'n shirt was door en door nat... Zo lang ze zich maar amuseren he @ sabse: Mooi gewicht! Wat gek dat de gehoortest weer tegenviel! Hier in België moeten ze heel rustig of zelfs slapen voor de test anders is het resultaat niet goed. Dus dat kan dan ook wel bij jullie het geval zijn. Maar ik kan goed begrijpen dat je je zorgen maakt hoor. Probeer eens als ze aandachtig bezig is iets te laten vallen dat lawaai maakt. Als ze dan schrikt lijkt het mij niet zo erg. Ik heb ook al heel wat foto's laten afdrukken. Van z'n doopsel ga ik nu met het verlengde weekend nog foto's uitzoeken en laten afdrukken. Dan denk ik dat ik bijna 1 album volledig vol heb geplakt... Tja, ik en foto's Maar vind het wel een mooie herinnering voor hem! @ meisje: Ik heb tot 3 maanden vitamine K moeten bijgeven omdat ik bv gaf en moet tot Ward 1 jaar is vitamine D bijgeven. Dat hebben ze me in het zh en de vroedvrouw thuis aangeraden... Hier een mannetje met redelijk wat krampjes. Hij kreunde veel, maar huilde wel niet. Heb hem de homeopatische druppeltjes gegeven, maar veel deden ze niet af. Maar z'n badje heeft precies wel geholpen en op het aankleedkussen ook wat op z'n buikje gelegd. Nu is hij in z'n box in slaap gevallen. Dus straks wakker maken voor nog wat te eten. Het is ook al van 17u30 geleden, maar toen had hij heel goed gedronken.
@Vitamine D volgens mij gaat het advies over vitamine D veel verder, kijk maar eens op de verpakking die erbij zit, als je bv geeft dan vanaf het begin de aanbevolen hoeveelheid en als je kv geeft dan vanaf het begin en dan tot en met dat je kleine 4 is... Jesper en Sanne krijgen het hier dan ook.... Beetje vaag dat daar ook al zoveel verschillende adviezen over gegeven worden, vit D is goed voor de botten en de tanden....
@sabse wat naar dat je nog geen duidelijkheid hebt over het gehoor, kunnen ze niet nog een keer langskomen als ze slaapt ??? dan kunnen ze het makkelijker meten.
Dus bij kv moet je ook vitaminen extra geven? Want ik kreeg van de kraamhulp en kinderarts te horen dat dit niet hoeft, omdat het al in de voeding verwerkt zit....
De eerste keer testen sliep ze, maar werd er wakker van. Daardoor is die meting waarschijnlijk ook niet goed gelukt. En ze komen niet hier, wij moeten naar de praktijk toe.
Ja in Duitsland ook, maar ja ik kan niet voorspellen dat ze de 23ste om dat tijdstip slaapt Ik plan de afspraak en hoop op het beste. Ik ben van plan haar dan die ochtend langer wakker te houden (niet echt leuk natuurlijk) in de hoop dat ze dan na de fles slaapt en wij daar naartoe kunnen gaan. Maar ze kan natuurlijk ook dan juist helemaal tegendraads zijn Ik (en mijn man en mijn ouders) hebben het wel eens geprobeerd testen. Achter haar (in de wipstoel) gaan staan en dan een hard geluid maken. Dus klappen in de handen ofzo.. maar ze reageert daar niet op. Maar toch door ander gedrag denken we wel dat ze goed hoort. Maar mijn moeder zei ook al dat het wel opvalt dat ze vaak totaal niet reageert als er soms iets gedaan wordt naast haar wat geluid maakt. Maar ja we denken dat ze dan gewoon echt in gedachten is. En wat betreft de foto's.. leuk toch! Is idd een mooie herinnering
Hier is er eentje met de nodige moeite in slaap gevallen... Huilen, huilen en niet te troosten. Hetgeen altijd helpt is hem tegen mij op leggen terwijl ik lig. Dus dat hebben we dan maar gedaan. Bij poging 2 heb ik hem toch in z'n bedje gekregen
Nou ze boert nog best veel op. Maar ze heeft verborgen reflux, ze spuugt het op en slikt het weer in. Dus het blijft wel in haar zeg maar Ze groeit verder goed, dat gaat super. Ze krijgt die medicijnen ook puur voor de pijn. Die halen het zure van haar maaginhoud weg. Dus als het omhoog komt doet het geen pijn meer en kan de slokdarm niet meer beschadigen. En ik heb nog veeeeeeeeeeeeeeel meer foto's, ik heb een selectie uitgeprint