Juni 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Vogelinnetje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.534
    14.048
    113
    Vrouw
    @ Cycaa: Wat ontzettend kut voor jullie! Sorry kan even geen ander woord bedenken. Ook super lastig met Nova, je kan haar helaas niet uitleggen waarvoor al dat gedoe nodig is, en zij denk gefrustreerd omdat ze zich niet kan bewegen.
    Heel veel sterkte de komende tijd!

@ Hier Stijn heeft helaas weer stopverfkleurige ontlasting. Heeft hij in september 1 keer eerder gehad en toen was het even aanzien. Nu na overleg met huis en kinderarts moet hij morgen met spoed bloed prikken. Men denkt aan verstoorde leverfunctie dat zou kunnen komen door de borstvoeding, ik gebruik zelf medicijnen, deze mogen wel met bv maar een enkele keer kan dat voorkomen bij het kind. Super spannend dus morgen wat eruit komt want anders moet ik helaas stoppen met de bv. Daarnaast gaan we maandag ook nog op vakantie dus echt balen allemaal zo vlak daarvoor.

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ Cin: Oh succes vandaag! Benieuwd wat er uit het bloedonderzoek komt.

Ik ga straks rijstebloem halen. Meneertje was daar om 3u en 6u... Had hem om 22u nog wakker gemaakt en toen had hij nog 110cc gedronken. Nu hoop ik dat hij dadelijk terug moe wordt, dan kan ik ook nog wat slapen.

3. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    nijntje wat vermoeiend, drinkt ward dan ook nog als hij op die tijden komt of is het alleen jengelen??
    Sanne was vanaochtend weer om 6 uur, op zich wel fijn maar als je dan de hele dag door moet trekken is het wel weer een heerlijke lange dag....

Cin wanneer weet je meer?

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hij heeft 70cc gedronken om 3u en 130 cc om 6u. Had beide keren geprobeerd om hem wat tegen mij aan te leggen, maar na een paar minuten was het wenen van de honger. Nu hebben we nog fijn geslapen van kwart voor 8 tot 10u (ik) en 10u30 (ward) ;) Weet nu ook niet hoe ik zit met groentepap... Erg vervelend!

5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.534
    14.048
    113
    Vrouw
    Zo vanmorgen bloed geprikt was echt super zielig! Ze doen het in het handje. Bij het eerste handje kwam er niets uit, maar Stijn moest pas huilen toen de naald eruit werd gehaald. Toen het tweede handje dat ging wel goed, maar halverwege had hij er genoeg van en was het krijsen. Zo zielig! Kon niets doen behalve hem in de houtgreep houden en lief tegen hem praten.

Krijgen vanmiddag de uitslag, afwachten dus. Nu ligt hij lekker in zn box te spelen, probeerd zich toch elke keer op zn buik te draaien maar dat lukt niet door de spreidbroek, arm mannetje.

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Arme Stijn! Wel fijn dat jullie zo snel de uitslag krijgen. Kan hij gewoon op z'n buikje liggen met z'n spreidbroek aan?

Hier staat de broccoli op. Daarstraks niet zoveel gegeten, dan maar groenten voordat hij weer wat gaat slapen ;)

7. bo2008

bo2008 Niet meer actief

wauw ben ff trots meneer is uit zichzelf van rug op zijn buik gedraaid !

8. bo2008

bo2008 Niet meer actief

expert member hahahaa wat houd dat nou weer in ?

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Goed zo!!! :D

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Meer dan 5000 berichten? Geen idee eigenlijk, ik ben nog elite ;)

11. bo2008

bo2008 Niet meer actief

haha ja erg he en had nog een account en daar stonden er ook nog een x aantal berichten op
    hoe bedoel je zp verslaafde hahaha

cya ik leef met je mee meid wat zielig voor je kleine meid van dr heupje en dat ze gewoon 2 weken omhoog moet! hoe lang is dat voor zon kleintje
    gelukkig herinnert ze zich het niet later maar op dit moment nu ...ik hoop dat ze het snel accepteerd
    ach gut zon kleintje

nou meiden hier wortelen geprobeerd gisteren voor het eerst
    ben opgehouden bij hap 5 werd gewoonzielig
    heb hem nog nooit zo zien griezelen en zielig gezichtje zien trekken
    hahahaha heb het overigens ook ff geproefd en mijn gezicht werd er ook niet beter op ;)

12. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Oh jeetje wat spannend. Het zou jammer zijn als je met de bv moet stoppen maar de gezondheid van Stijn gaat natuurlijk voorop.

13. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    @Nijntje, wat jammer dat het met drinken nog steeds niet super gaat.

@Member, nou ik ben een gewone member dus stel nog helemaal niets voor haha.

@Hapjes, leuk om de verhalen te lezen over de baby's die de eerste hapjes krijgen en hoe ze erop reageren. Ik denk dat ik pas bij 6 maanden begin maar kijk er nu al naar uit.

14. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    We zijn de nacht goed doorgekomen. Ik merk dat Nova ook steeds rustiger wordt gelukkig. Jammer genoeg heeft ze wel diaree en daarom zitten we nu in een soort van isolatie, pfff. Maar ff duimen dat het morgen over is dan is alles weer 'normaal'. Het forum is trouwens een goede afleiding voor als Nova ligt te slapen.

Iedereen bedankt voor het medeleven, vind dat erg fijn om te lezen.

15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.534
    14.048
    113
    Vrouw
    @ Cycaa: Balen zeg ook nog diarree! Zit je echt in isolatie met van die schorten om? Of in andere kamer?
    Hoe doe je dat trouwens met verschone? Lijkt me ook super lastig met dat gips.
    Zie nu trouwens dat je uit Z-H komt, mag ik vragen in welk ziekenhuis jullie lopen?

16. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.534
    14.048
    113
    Vrouw
    @ Nijntje, als ik Stijn op zn buik leg gaat dat gelukkig wel prima, maar hij kan dus niet rollen en niet teigeren.

@ Boo, gaaf weer een mijlpaal bereikt Wacht maar, nog even en meneer ligt de hele dag op zn buik! Dat was hier tenminste zo toen hij het omrollen goed door had.

17. bo2008

bo2008 Niet meer actief

heb er filmpjes van hij doet nu ineens niets anders meer als omrollen
    maar nu is die zo moe dat terug rollen niet meer gaat dus moet hem nu dus steeds terug rollen pfff hahaha
    ook in zijn wipper denk die te kunnen rollen ...dat word nog wat

trouwens zitten gaat ook steeds beter denk dat die binnekort ook de kinderwagen kan gaan ombouwen naar buggy
    die bak past die al niet meer in gebruikte hem alleen als ik op visite ging bij mensnen zonder box
    nu dus kleedje ofzo mee weet het ook niet

kijk zo uit naar de zomer ....ff ver weg haha
    heerlijk fietsen met ze
    me dochter vind het zo leuk lekker in de zomer ijsjes halen ect ect
    en dan gaat J ook lekker me as zomer
    ga nog ff op zoek naar een leuke mama fiets van deze die ik nu heb is overleden

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ah gelukkig dat dat toch nog gaat. Wat is teigeren precies? Is dat als ze zich al willen voorbewegen, zoals kruipen maar nog geen kruipen is?

@ Cycaa: Arme Nova, nog diarree ook! 't Zit haar echt niet mee he... Gaat het wat met Caro nu, want voor haar zal dit ook wel erg raar zijn.

@ Bo: zp verslaafde??? Hoe kom je erbij!?! :p Vind het echt zalig om ervaringen te delen en te horen hoe de andere kindjes van dezelfde leeftijd zich ontwikkelen.
    Had je zelfgemaakte wortelpap? Want die vind ik erg lekker smaken hier ;) Net als de courgette en broccoli. Ik heb nog een doos gekregen (zoals de kraampakketen in NL, met staaltjes enzo) en daar zit een potje Olvarit wortel in. Maar dat heb ik nog niet geprobeerd of geproefd. Vind zelfs dat de groenten zonder zout of andere kruiding nog best meevalt qua smaak. Wat flauw, maar de volle smaak van de groente.

Heb daarstraks Ward een bodempje gewoon water gegeven na z'n groentepap. Hij had het graag! :D Had broccoli gemaakt, maar die eerste hap is toch echt geweldig he :p Toch weer 105 gram gegeten en dat voor de eerste keer broccoli! Had hem al wat bv gegeven om te drinken (ook nog 40 cc, toen was de fles op) en voor dat bodempje dat hij maar dronk vond ik het niet nodig om kv te maken. Ik vond ook nergens in m'n boek van Kind & Gezin terug dat het niet zou mogen. Melk is de belangrijkste maaltijd, maar over dat water niet zou mogen staat er niets. Alleen dat het de eetlust zou bederven als je teveel tussendoor geeft...

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ha ha, hoe lief! Hier gaat het rollen nog niet zo goed, het zitten daarentegen! Deze morgen zat hij ineens helemaal recht zonder steun in z'n relax... Gelukkig had ik hem net vastgemaakt, maar had nog geen 2 stappen richting keuken gezet. Meestal neemt hij zich aan de relax vast om zich recht te trekken, maar nu dus zomaar. Hij hing er bijna uit :D (maar snel een foto genomen, wat een zicht! ;)). Dus ik vroeg me ook al af wanneer ik de eetstoel zou kunnen gaan gebruiken. Heb nog ergens een bon liggen voor een verkleiningskussen. Eens achter zoeken, maar toch nog weg namiddag en passeer aan de winkel. Dan heb ik dat alvast in huis.

De buggy zal hier ook niet meer lang duren denk ik. Ward heeft wel nog wat plaats in z'n wiegje, maar hij wil graag alles zien... Moet heerlijk voor die kleintjes zijn als ze de wereld ineens helemaal anders kunnen zien!

Ik ga het speelkleed ook gewoon meenemen als Ward iets groter is. Is ook wat dikker om op te liggen/zitten/spelen. Dat kan ook makkelijk in een tas opgeborgen worden, dus da's ideaal. ;)

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Zo, ik ga maar eens onder de douche. Met terug te gaan slapen vanmorgen en daarna met Ward bezig te zijn, zit ik nog altijd in m'n pyjama... *bloos* Ach, 't is ook het weer ervoor ;)

@ Vogelinnetje: Hoe gaat het met je? Nog ziekjes?

Deel Deze Pagina