Juni 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Vogelinnetje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Liet ik net een boertje (ja sorry, ben alleen thuis en voor een keertje mag dat hihi), lacht Maxim zich te pletter hahaha!! Heb weer de tranen in mn ogen van het lachen :D Maakte ik geluid dat er op lijkt en lachen dat hij doet hihi! Zalig!

2. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.243
    6.705
    113
    Leuk he als ze zo vrolijk zijn. Ik heb hier vandaag een moppersmurf. Hij wil heel veel, maar het lukt hem niet en raakt daar gefrustreerd van. Draait bijv continu op zijn buik en wil zijn knietjes onder zich trekken, maar dat lukt natuurlijk nog niet.

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ meisje: Dat is zo zalig als ze zo lachen! Ward lacht heel veel, maar niet zoveel hardop.
    Mooi kereltje heb je! Heb trouwens nog op hem gestemd voor baby van de maand, weet niet of ik dat al had laten weten ;)

@ tihany: Hoe lief! ;)

@ Vogelinnetje: Ai, da's minder. Maar da's wel een teken dat hij meer en meer wil he. En als hij zich eens zo kwaad maakt, lukt het hem vroeg of laat wel eens :)

Gisteren hadden we nog fijn met de hond gespeeld. Ze had haar balletje ergens in huis gelegd en ik had Ward op de arm. Dus met z'n beentjes tegen het balletje gestoten en vol bewondering naar de hond aan't kijken. Maar na een tijdje werd onze hond iets te enthousiast en wilde Ward weer eens haar oor vastnemen, toen zijn we maar gestopt...

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Poeh, zit ik op't werk waar de tijd al niet voorbij gaat, krijg ik opeens mega stuwing :( Ben sinds het weekend gestopt met 's middags te kolven omdat hij zo goed groenten eet en heb er zaterdag en zondag wel last van gehad. Maar voor de rest eigenlijk niet. Dat belooft voor als ik ooit 's morgens of 's avonds ga afbouwen of helemaal ga stoppen!

5. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.243
    6.705
    113
  6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja, ik vond al dat het nu vlot ging. Toen ik in de namiddag gestopt ben had ik veel last van stuwing en nu viel dat goed mee. Juist de zaterdag, toen we op een feestje zaten en Ward nog moesten gaan oppikken. Maar vind het vervelend op 't werk. Thuis kan ik al eens masseren, maar ben niet in de mogelijkheid om de hele tijd naar't toilet te lopen :)

7. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.243
    6.705
    113
    Ik neem met kerst 2 weken vrij en ga dan volledig afbouwen. In week 2 wil ik de nachtvoedingen gaan vervangen door een fles water. Als Damien dan volledig over is, dan kan hij direct aan het brood :)

8. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Hee die boxkleed heb ik ook Meisje:D Gebruik alleen dan de andere kant.

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik moest een week of 2 per voeding afbouwen. Dan zou ik het minste last hebben van stuwing zeiden ze me (Kind & Gezin en vroedvrouw).

Ik dacht dat brood pas vanaf 8 maanden mocht?

10. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.243
    6.705
    113
    Een week of 2 per voeding??? Dan doe je er minstens 2,5 maand over!

Ik lees in verschillende bronnen dat je bij 6 maanden al mag beginnen met brood, bij voorkeur eerst een korstje. In het boekje van het cb staat zelfs dat ze bij 7 a 8 maanden al met onze avondmaaltijd mogen meeeten!

11. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Lees zo ff terug.

Pfff onze meid is erg drammerig de laatste tijd. Zodra ik haar op het speelkleed leg of in de wipstoel zet (of wat dan ook) begint ze te krijsen. Ze wilt maar opgepakt worden. Op het KDV merken ze dit ook.

Word er een beetje gek van, want zodra ik haar ophaal en thuis kom kan ik dus niets meer. Ook niet aan het eten beginnen, want ze krijst anders alles bij elkaar.

En een sprongetje kan het volgens mij niet zijn.. vind het erg vervelend gedrag. Maar ja, kan niet aan haar uitleggen dat ze ff normaal moet doen.

Maar goed ze flipt nu ook alweer ik ben weer weg!

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ sabse: Da's vermoeiend, je kleine meid...

Ik ga m'n bedje in... Ward nog een flesje rijstebloem aanbieden. Daarstraks had hij reuzehonger, in 1 keer een fles van 150 + 5 uitgedronken! Geweldig vind ik dat! En een half uur erna nog 60 cc bv! Even gezeurd maar sliep in nog geen 5 minuten. Duim maar voor me voor de nacht ;)

Badkamer stond ook nog onder water. Hij wilde niet liggen in bad, dus had hem wat rechter gehouden. En maar slaan met die armpjes in het water :D

13. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Zeker, maar hopen dat het tijdelijk is/was ;)

Ik duim voor je! Hopelijk wordt het een goede nacht en blijft hij zo goed drinken. Een goede dag dus :D

Leuk he, ik laat mijn dochter ook altijd lekker spetteren. Nu mag ze het nog.. als ze ouder is niet :p

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier staat het babybadje net naast het grote bad. Maar soms spettert hij zo hard dat de badeendjes tot in het grote bad vliegen :p

Niet meer veel rijstebloem gedronken, denk een 10-20 cc en geslapen tot half 5, na 10 minuten en een beetje melk sliep hij weer en nu nog. Als hij binnen een kwartiertje niet wakker is, moet ik hem gaan wakker maken om naar de onthaalmoeder te gaan...

15. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    De nacht is dus goed gegaan! :D

Ook lekker voor jullie, wat meer rust 's nachts :)

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja ja, hier ben ik al tevreden mee! :D Vooral fijn voor mij, want m'n man wordt niet wakker 's nachts...

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hoe zou het met Cycaa en Nova zijn?

18. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    mnsy ja heb de andere kant ook al een keer gebruikt :D

Nijntje dankjewel!

Hier vannacht een rampzalige nacht gehad, hij heeft echt veel geweend. achteraf gezien mss honger? Maar toch niet na 1,5u al?

Oe het is opeens pikdonker! Ze zijn rolluiken aan het installeren :)

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hahaha! Lichtje aansteken ;)

Het kan zijn dat hij honger heeft. Toen Ward zo slecht at, liet hij ook niet meer dan 2u tussen en soms zelfs maar 1,5u... Nu nog drinkt hij een fles om een half uur erna nog wat bij te drinken. Maar dit mag bij dezelfde voeding geteld worden.

Heb jij al eens geprobeerd om rijstebloem door z'n melk te doen voor hij gaat slapen? Want dat vult veel meer dan gewoon melk. Als hij eenmaal wat meer tijd begint tussen te laten, gaat hij waarschijnlijk weer vertrokken zijn.

20. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Sinds 1,5wk laat hij ook weer 3 a 4u tussen. Daarmee dat ik twijfel. Ook geeft hij weer meer terug, wat wss wijst op dat hij teveel binnen krijgt! Moeilijk! :) Nee rijstebloem nog niet geprobeerd! Weet niet of ik die dan om 8u zou geven of om 22 a 23u (na mn werk)

Deel Deze Pagina