Juni 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Vogelinnetje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Pff als ik het zo teruglees is het echt een 'hak op de tak' berichtje, niet echt samenhangend, sorry.

2. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.243
    6.705
    113
    Ik snap wat er staat hoor. Maar wat erg, nog 2 weken... Waren haar heupjes dan nog niet goed?

Nijntje, heb je al tandjes gezien? Hier nog niet, maar toevallig kreeg ik gisteren een mail van een vriendin die een update gaf over haar zoontje. Zij dacht ook een tijdje geleden dat hij tandjes kreeg, maar de eerste liet nog 2 maanden op zich wachten.

3. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Wilde je veel sterkte wensen. Het is zo te lezen erg zwaar voor je (logisch ook).

Hopelijk kun je na de volgende twee weken met de kleine naar huis :)

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Nee nog geen tandjes gezien. Wangetjes waren vandaag ook niet zo rood als de afgelopen dagen. Ga toch maar van die gel halen, dan heb ik die alvast in huis ;)

@ Cycaa: Zou er ook doorheen zitten hoor. En nog 2 weken... Pfff! Hopelijk zijn jullie weer met z'n 4'en thuis om fijn Sinterklaas te vieren. Als je even wil klagen als het je niet gaat, mag je dat gerust doen hoor. We zullen je proberen op te peppen en steunen je! Dikke knuffel voor jou en Nova (en Caro en de papa ook ;)).
    Voor je man moet dit ook zwaar zijn! Hoe gaat het met hem en Caro?

5. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Ik vind het erg lief dat jullie zo meeleven. Tja die arts had gewoon nooit 2 weken moeten zeggen. De zusters hier zeggen allemaal dat kinderen in tractie minimaal 4 weken moeten blijven.... De arts zelf is heel positief en vindt dat haar linkerheupje al een stuk soepeler is enzo.
    Ik wil heel graag met Sinterklaas thuis zijn, zo leuk voor caro!

Thuis gaat het redelijk. Mijn man is natuurlijk heel druk met Caro maar krijgt ook veel hulp. Caro is inmiddels aan het idee gewend dat mama en Nova er niet zijn dus dat maakt het voor mij iets makkelijker. Ben wel ontzettend blij met alle hulp die we krijgen, zonder al die hulp zou ik niet weten hoe we het hadden moeten doen. En ik vind dat mijn man het ontzettend goed doet, hij zorgt er in ieder geval voor dat ik niet hoef te piekeren hoe het thuis gaat.

@Tandjes, Nova heeft dan al 2 tandjes maar ze heeft nu weer rode wangen en loopt op alles te bijten. Maar ik zie echt niets zitten wat doorkomt, vreemd.

Zo ik ga afsluiten. Even kruiken halen om bij Nova te leggen, want die heeft het vrij koud 's nachts. En dan ga ik ook maar slapen.

Tot morgen en slaap lekker allemaal

6. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.243
    6.705
    113
    Wat jammer dat de arts je valse hoop heeft gegeven. Ik verbaas me ook hoe weinig Nova ervan merkt. Ze weet natuurlijk niet beter.

Mijn man is net naar het cb geweest en we hebben advies gehad om met de papfles te stoppen. Deze drinkt hij namelijk niet helemaal op (meestal 120-150 ml en de rest 's nachts eventueel) en hij was niet veel aangekomen in 3 weken tijd: 100 g en 1,5 cm gegroeid. Ik ben niet met het advies eens, want deze meting was 's ochtends 2,5 uur na de laatste voeding en na een volle luier, terwijl de vorige meting 's middags was vlak na een voeding en vlak voor een poepluier. Damien is alert genoeg en ik kan me niet voorstellen dat zijn gewicht van een halve papfles afhangt. En ruim 6600 g en 63,5 cm is toch niet weinig voor een baby van bijna 4,5 maand? Als ik hem vergelijk met baby's bij het zwemmen die ouder zijn, dan is Damien echt een flinke. Jammer dat mijn man geen tegenreactie heeft gegeven. Ook heeft de arts niet gekeken of hij tandjes krijgt. Voor het eerst ben ik ontevreden over het cb.

7. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Ik las iets over witlofhapje... Ga ik straks maken voor Lynn, had ergens gelezen 10 minuten koken met stukjes appel en dan hapjes maken. De appel zorgt ervoor dat het iets minder bitter is. Ben benieuwd. Tot nu toe zijn de sperciebonen toch wel de favoriet hier. Van de week ook fruithapjes gemaakt met kiwi, banaan en liga (voor de stevigheid). Was voor het eerst kiwi maar ze vond het heerlijk!

@Cycaa: Ik heb volgens mij je hele verhaal gemist maar begrijp dat nova in het ZH ligt met een spreidbroek vanwege haar heupjes en dat ze nog 2 weken moet blijven. Veel sterkte, moet heel moeilijk zijn om je kleine meisje zo te zien.

8. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Cycaa wat vervelend dat de arts maar 2wk zei... Had je je tenminste kunnen voorbereiden als hij eerlijk was geweest! Zal nu wel een klap zijn voor jullie! Wel leuk dat Nova het niet zo erg vind.

Lijkt me ook wel heel moeilijk om Caro (en je man!) zo te moeten missen...
    Heel veel sterkte en als je een keer je hart wil luchten, zeker doen!!!

Hier net vanalles opgezocht over bvpauzes, is wel degelijk tot 7mnd ipv 5 wat de manager zei :$ zo smerig van hem!!!!

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.523
    14.029
    113
    Vrouw
    @ Cycaa: Bah wat een vervelend nieuws! Kan me voorstellen dat je het nu al echt zat bent en dan moet je in elk geval nog eens 2 weken. Hopelijk komt er snel positief nieuws!

@ Meisje: In nederland mag je tot (en met?) 9 maanden op t werk kolven. Jij werkte toch in centerparcs? Volgens mij is dat namelijk een nederlandse organisatie en dan val je ook onder de nederlandse wet.

@ Hapjes die krijgt Stijn pas voor t eerst in het sinterklaas weekend dan is meneertje 6 maanden. Maar hoe lang laten jullie de groeten stomen/koken voordat je de boel pureert?

@ Hier vandaag weer een hoofdmeting gehad en zoals verwacht is hij door de spreidbroek weer erg achteruit gegaan, we moeten dus een helmpje. Heb gebeld en konden 1 december terecht dan hebben we eerst een gesprek met de kinderarts, wordt de boel opgemeten en 2 weken later hebben we als het goed is het helmpje. Wel onwijs balen maar het zat er al dik in, en we hebben er vanaf dat meneertje 8 weken was al rekening mee gehouden. Nu maar hopen dat hij die helm ook goed oppakt.
    Vanmorgen heeft hij voor het eerst een minuutje los gezeten, was het fototoestel weer leeg. Heb gelukkig de laatste 10 sec. ofzo kunnen filmen. :D

10. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    @Duimpje, nova heeft heupluxatie en ligt daarvoor in tractie (benen omhoog en steeds wijder tot ze in spagaat ligt). We zijn er inmiddels 2 weken en ook nog wel 2 te gaan. Daarna gaat ze in het gips en dan een spreidbroek.

@Cin, balen dat zijn hoofdje toch achteruit is gegaan. Ik moest van de week nog aan je denken. Jammer maar hij zal blij zijn met een lekker rond hoofd als hij later groot is. Wel super dat hij geen last heeft van de spreidbroek.
    Vriendin haar kindje heeft ook een helmpje en hij heeft er maar 1 dag aan moeten wennen.

11. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Ik vind het ook gek want 6600 gr is echt niet weinig. Heb net mijn man even gevraagd om in het groeiboekje van caro te kijken en zij woog met 4 maanden6.400 en was 61 cm. Tja ik denk toch, je kent je baby zelf het beste en als hij gewoon alert is genoeg plas en poepluiers heeft....

12. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Pff stomme manager

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ meisje: Ga je je manager er over aanspreken?

@ vogelinnetje: Hier weegt Ward met 4,5 maand 5,840 kg en is 63 cm... Morgen wordt hij weer gewogen. Hij is wat achteruit gegaan op de curve maar door de groentepap komt hij precies toch meer aan. Zullen morgen zien wat de weegschaal zegt! ;) Ben deze week ook niet meer aan't bijhouden hoeveel hij eet.

@ Cin: Wat jammer dat Stijn nu ook nog een helmpje moet... Zou dat voor lang zijn, weten jullie dat al?

@ hier: Ward draait van deze morgen heel vlot van z'n rug op z'n buik. Terugdraaien nog niet. Maar vanaf het moment dat je hem terug op z'n rug legt, draait ie weer op z'n buik :D

Pompoen viel erg in de smaak! Had een kommetje van 100 g en alles opgegeten!

@ duimpje: M'n mama zei ook van bij het witloof een stukje appel te doen zodat het zoeter wordt. ;)

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ward heeft opnieuw spruw :( Net nu het zo goed ging met eten... Zag vanmorgen de puntjes weer op z'n lippen en hij wilde gisteravond en vanmorgen niet goed eten. Nacht was trouwens ook weer een ramp...

15. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.243
    6.705
    113
    Meisje: overleg het gewoon even met je baas. Grote kans dat hij niet helemaal op de hoogte is van de regels.

Cin, het zit Stijn niet mee he? Maar volgens mij zijn die kleintjes altijd erg snel gewend aan dingen die wij vervelend vinden. Hoe lang moet ij dat helmpje op? En wat goed dat het zelfstandig zitten gaat beginnen!

Nijntje: nu weer spruw :( Wat vervelend. Je had er een beetje op gehoopt dat zijn weerstand nu wel goed genoeg zou zijn.

Hier een nacht waarin hij 1 keer gekomen is voor eten, maar geen een keer gehuild heeft! En dat ook zonder speen.

Gisteren na zijn fruithapje:

16. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.523
    14.029
    113
    Vrouw
    Wat helmpje betreft nog geen idee voor hoe lang het is, gemiddeld is 6 maanden maar kan ook zo 8 of 4 maanden zijn. Ik hoop natuurlijk zo kort mogelijk en anders dat hij er voor zn verjaardag vanaf is! Maar als ik nu zie hoe snel het sinds het spreidbroekje weer achteruit is gegaan dan moet het ook met een rotvaart vooruit gaan dus we hopen er maar het beste van.

Gewicht zou ik niet weten, ben halverwege september voor t laatst bij t cb geweest en mag pas weer 10 december uit mn hoofd.

Nijntje, Balen dat Ward weer spruw heeft! Hopelijk hebben jullie straks een betere nacht en gaat het beter dan de vorige keer toen hij spruw had.

Vogelinnetje, heerlijk dat de nacht zo goed ging met Damien, hopelijk zo weer!
    Wat een geweldige foto trouwens! Word gewoon vrolijk als ik er naar kijk!

Ben vanmiddag met Stijn naar de Intratuin geweest, de kerstafdeling vond hij helemaal geweldig met alle lichtjes. Hij keek de ogen uit zn hoofd. Dus als hij straks met kerst vervelend is kan ik hem altijd nog onder onze eigen kerstboom met lichtjes leggen haha.

17. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    m'n kleine ventje is ziek :(
    ik ben dinsdag met hem bij de kinderarts geweest omdat hij hoestte. ik moest een siroopje geven en neusspray, maar vandaag was het nog altijd niet beter. Integendeel, hij hoestte meer en weende ook bij z'n fruitpapje. Dus is ons mama met hem naar dokter van wacht geweest toen ik werken was. Nu heeft hij er bovenop ook nog een keelontsteking. hij moet nu nieuwe medicatie krijgen. Ik hoop dat het nu de goeie kant uit gaat metn m'n ventje.

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Arme Matiz! Hopelijk werken de medicijnen snel!

19. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36

Beterschap!

20. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Gisteren heeft mijn meisje haar eerste sinterklaasfeestje gehad. En dus ook haar eerste sinterklaas cadeau.

Ze heeft ook nog bij de Sint op schoot gezeten en trok lekker aan zijn baard terwijl ze maar naar de piet bleef staren ;)

Fototoestel was ik vergeten :) Maar anderen hebben foto's gemaakt dus die krijg ik nog.

Ze deed het goed, had weinig geslapen maar huilde of jengelde niet.
    Ze was wel kei moe aan het eind. Maar ze had zoveel te zien (andere kindjes die dansen enzo, pieten, etc) dat ze happy bleef :D

En haar cadeautje vindt ze erg leuk :)

Volgende week weer een sinterklaasfeest (met cadeau) en dan zijn haar broertjes er ook en gaan ze mee.

En de week daarop vieren we het bij mijn ouders en mijn zus met vriend en zoon komen ook. Lekker veel Sint dus :p

Deel Deze Pagina