Juni 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Vogelinnetje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier ook niet hoor :D Zaterdag was het 5,940 kg dus we komen in de buurt! :) Vind het soms wel lastig om kleertjes te vinden die lang en smal zijn. Bij Zeeman moet ik echt opletten wat ik neem, Prenatal valt precies ook smaller.

En wat goed van die fout! Zet de vakbond er maar op als ze het je niet willen geven. Daar dienen ze voor ;)

Hier weer een 'nachtvoeding'. Om kwart na 8 is hij in slaap gevallen tijdens z'n fles (had ook maar 90 gedronken). Was doodmoe want had namiddag maar een half uurtje geslapen bij de onthaalmoeder. Om 12u kwam hij voor een voeding en dronk hij 110 cc. En om half 4 nog eens 50. Denk dat ik dan misschien eens water ga geven.
    Vannacht was ook de eerste nacht dat hij zonder z'n kussen met rolletjes heeft geslapen. Nu ligt hij dus vrijer in z'n bedje maar heb een laken over hem, dus dat maakt het wel knus.
    Drinkt nu al sinds gisterenmorgen bijna elke voeding flink 150 cc, soms zelfs al in 1 keer! Oh, mijn flinke jongen! :D

2. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    Belgiƫ
    Ja heb al hele tijd contact met hun, vandaag ging manager navragen op personeelsdienst om het "volgens de wet te doen" (zoals die bvpauze zeker ;)) Dus ben benieuwd of hij mij wil ontslaan. Moet gelukkig maar 7d opzeg doen, dus dat scheelt. Maar ben intussen wel 2 lesweken kwijt dan...

Goed dat hij weer meer drinkt!! Hier begint Maxim ook te rekken qua tijd (vannacht eerst 4u tussen, dan 3,5, dan 3) dus is wel fijn. Alleen heel vreemd, dronk gister bij mn mama om 17u45, 120 bv en dan nog bij tot 160 aan kv. En om 19u weer een fles! Zo raar! Ofwel vult die kv helemaal niet? Bij mij kwam hij eergister zelfs 2x 5u toe!

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hoezo ben je 2 lesweken kwijt?

Geen idee hoe het zit met de kv, maar het kan ook zijn dat hij nog clustert. Zoveel mogelijk drinken zodat de nacht langer wordt. Maar super dat hij vannacht ook tijd tussen liet!

Denk dat als Ward vrijdag gaat fruitpap krijgen en hij verdraagt het goed, dat hij ook weer een voller maagje heeft en ook weer langer gaat slapen. Was al heel blij dat deze nacht niet complete ramp was, want daar had ik me eigenlijk aan verwacht.

4. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.243
    6.704
    113
    @Sabse: en stopt ze d'r voetjes ook al in haar mond? Damien is nog niet zo ver. Ik denk zelfs dat hij het helemaal niet gaat kunnen. Dat stijve heeft ie van zijn ouders :D En is je huis nog heel met zo'n slaand kind? Damien is speelgoed vooral aan het bestuderen: in handen nemen en alle kanten bekijken. En dan ook nog in mond stoppen.

@Meisje: ik dacht dat je je huidige baan niet leuk vond. Als je dan op zou zeggen, dan zou je voor die paar maanden wat uitzendwerk kunnen doen wellicht.

@Hier: ik hem een onvermoeibaar kind vandaag. Vandaag wezen zwemmen en dan slaapt ie meestal wel goed. Vandaag slechts een uur geslapen na het zwemmen en nu is ie ook in slaap gevallen, maar ik vraag me af voor hoe lang. Ik hoop dat ie het vannacht inhaalt :D

Vandaag een keer een flinke bonk gehoord. Damien rolde van zijn buik naar rug zo van zijn speelkleed af en had zijn hoofd niet onder controle of zo: die viel dus hard op de grond. Was natuurlijk huilen.

5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.519
    14.020
    113
    Vrouw
    Pfft mn mannetje was overdag al wat verkouden en aan het hoesten aldus mn man (leve de papadag), maar nu is hij echt huilerig van niet lekker zijn en heeft hij een gierende inademing, lijkt wel soort van zeehond met inademen. Net dus maar met hem in een stomende badkamer gestaan maar t helpt niet echt. Hoop echt dat het geen pseudocroup gaat worden want dan vrees ik dat er vannacht niemand hier in huis kan slapen ;)

Meneer is vanmiddag nog wel met Sint en de pieten hier in t winkelcentrum op de foto geweest, hij had de grootste lol! Binnenkort komen de foto's online ben benieuwd, als hij er een beetje netjes uitziet plaats ik er dan wel 1.

6. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ja dat doet ze wel. Maar het leukst vindt ze om d'r beide voeten beet te pakken en dan naar een kant te rollen.

Wel erg vervelend met verschonen, dan is ze zo druk met d'r benen of ze trapt er lekker op los. Leuk om te zien, maar lekker irri tijdens het verschonen.

En idd alles goed bekijken en in d'r mond stoppen. D'r speentje pakt ze ook telkens uit d'r mond om hem weer terug te stoppen. Gaat niet altijd goed, maar ze kan het steeds beter :)

Haha niet zo moe? Nou ja wakker is niet erg zolang ze niet zichzelf in de weg zitten toch? En wie weet haalt hij het idd vanavond/vannacht in. Vast wel :D

Arme jongen. Hij was vast snel getroost met een dikke knuffel van mama!

7. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ach beterschap!

Ben benieuwd naar de foto! :D

8. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.243
    6.704
    113
    O, dat omrollen tijdens het verschonen... Ook hier bekend. Hij draait zo snel om naar zijn buik dat je soms niets kunt beginnen met hem tijdens verschonen.

Sabse, zit haar speentje ook vaak op zijn kop? Hier wel, en ik snap echt niet dat dat dan fijn zit. Maar ach, meneertje is tevreden.

Damien zat zichzelf soms wel in de weg, maar dat komt omdat ie heel veel wil, maar nog niet veel kan. Haha, kan ie zo boos worden. Maar hij slaapt nu al ruim een uur zonder huiltje. Ik hoorde hem via de babyfoon net even wakker worden, maar nu is het weer rustig. Helaas had ie geen honger, dus zal ie vannacht wel weer komen. En ik heb dienst vandaag :(

Ik heb Damien niet echt getroost. Even een aai over zijn bol en gewoon weer normaal gedaan. Ik wil niet zo'n kind krijgen die gaat huilen als ie aandacht krijgt bij het au doen. Dat ken je wel: ze vallen, er is niets aan de hand, maar als mama gaat troosten, zijn ze ineens zielig. Nu was het even een huiltje tijdens het moment zelf, maar daarna weer stil.

Cin, :( Heb je een paracetamol geprobeerd? Als ze zich echt ellendig voelen door pijn of koorts kan het erg verlichtend zijn. Ik hoop op een goede nachtrust! Voor jullie en voor Stijn, want dat zal hem goed doen!

9. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Soms wel op de kop ja, maar ze vind dat prima. Het is wel zo'n combi speen van Difrax. Dus die kan beide kanten op. En dat het bovenstuk dan boven zit vindt ze niet zo erg.

Weet nog wel bij de jongste zoon van mijn man dat wij andere spenen gebruikten en als die "verkeerd" in zijn mond zaten draaide hij ze super snel om in zijn mond (met de tong).

Ach balen dat ie dan waarschijnlijk vannacht weer komt. Maar ja niets aan te doen he ;)

Oh ik ken dat ja. Bij mijn man zijn zoontjes deden we ook nooit overdreven troosten. Maar even een kus of knuffel en zo het is weer over. Dan waren ze tevreden. Nu zijn het trouwens bikkels.. huilen zelden als ze vallen of iets.

Mijn dochter knuffel ik even kort als ze huilt wanneer ze zich stoot of zoiets. En dan is zijn alweer tevreden en is alles weer goed. Prima zo.

10. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Even iets wat niets met baby's te maken heeft ;)

Lag vannacht lekker te slapen en opeens schrok ik wakker met het gevoel geen adem meer te krijgen. Wat is dat een rot gevoel zeg. Mijn man schrok zich ook kapot (van mij) :) Pff had het ff spaans benauwd.

Heb dit nog nooit gehad, maar mijn man zegt dat hij voelde dat ik van hem af ging. Ik lag op mijn rug en hij met zijn rug naar mij toe. En hij had het idee dat ik met mijn gezicht tegen zijn rug aan lag. Ik hoop het, dan is er niets mis. Had ff op google gezocht, maar vond daar veel over slaap apneu. Maar ik herken de overige symptomen niet (ook nagevraagd aan mijn man).

Nou ja, nu durf ik niet te slapen.. ik wacht maar tot mijn man ook naar bed gaat :):):)

Oh en ons meisje is er niet eens wakker van geworden :p Terwijl ik dus echt wakker werd met dat geluid van snakken naar lucht (hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel). Slaapkopje is het ;) GELUKKIG :D

11. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.519
    14.020
    113
    Vrouw
    Hey Sabse reageer even snel op je slaapapneu, snurk je vaak? Want dit komt eigenlijk alleen maar voor bij snurkers. Of mensen die overgewicht hebben. Een hoop mensen worden wel eens wakker zoals jij beschrijft (ken het zelf helaas ook), maar het kan geen kwaad. Merk je nou dat het elke maand of vaker voor gaat komen dan moet je wel even contact met je ha opnemen!

Nou iedereen alvast een fijne nachtrust, ik ga naar bed want om 06.30 gaat de wekker weer.

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Poeh, veel geschreven, maar vergeten om op iedereen te reageren...

@ Cin: Is Stijn niet bang van Sint en pieten? Hier nog niet geprobeerd :)

Nacht ging redelijk. Om 11u nog even laten drinken en doorgeslapen tot kwart voor 4, daarna wat gezeurd/gehuild en toch even laten drinken omdat ik hem niet getroost kreeg. Uiteindelijk bij mij in slaap gevallen en terug in z'n bedje gelegd. Maar tegen kwart voor 6 was hij weer aan't huilen, dus weer even bij me gelegd (moest toch bijna opstaan, dus fijn geknuffeld :)) maar om half 7 was meneertje weer wakker. Pfff!
    Hij was gisteren overdag ook compleet ontregeld met slapen, dus hoop dat het bij de onthaalmoeder vandaag terug op z'n ritme zit.

13. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

hier zie je ze tandjes beter

14. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Och ja, jeetje wat gaat dat snel :D

15. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Het zat eraan te komen, maar het is een feit:

Vandaag trok ze voor het eerst een sokje van haar voet. Ze zat er altijd aan, maar trok ze niet uit. Maar nu dus wel ;)

16. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

hier nog een die elke keer ze sokjes uit trekt en aan ze tenen zit met ze handjes vooral als je ze luier wilt verschonen en hem wilt aan kleden het is leuk om tezien hoe ze zich ontwikkelen maar soms erg vervelend met luier aan doen

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh, echt geweldig! :D

Hier vliegen de sokjes altijd uit... ;) Ga voor leren slofjes kijken, die kan hij niet zomaar uittrekken :p En 't is ook wat warmer want hij heeft snel last van koude voetjes. Zeker als het nu zo koud gaat worden.

18. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    hier ook eentje wat z'n sokjes uitdoet :D
    @Nijntje: hier helpen lederen slofjes niet hoor :). Die krijgt hij evenzeer uit ;).

Hier vandaag de dokter aan huis laten komen voor Matiz. Hij rochelde deze voormiddag zo erg. En om afspraak te maken bij kinderarts, dat zag ik niet zitten. Daar kon ik dan vandaag wss niet meer terecht. Nu moet m'n ventje aerosollen. ik hoop echt dat dit helpt, want het sleept nu al bijna 2 weken aan.

19. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    oh wat lief :)

20. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.519
    14.020
    113
    Vrouw
    Hier een beroerde nacht gehad. Van 02.00-04.30 met Stijn op de bank gezeten. Hij had het erg benauwd en bij elke inademing hoorde je een soort doodgaande zeehond zoals mn man het noemt. Rechtop zitten ging ook stuk beter dan liggen. Erna heeft hij tot 07.00 geslapen. Toen erg hoesten en hij kreeg het slijm niet omhoog, zat vast in zn keel en stikt er bijna in, hij werd echt paars met tranen in zn ogen. Maar snel een soort heimrich toegepast en toen schoot er een megabrok slijm uit.
    Toen maar even op bed bv gaan geven, wilde erna de ha bellen, maar werd zelf pas om 12.00 wakker. Stijn sliep nog naast me maar ademde toen weer normaal, je hoort nog wel dat hij verkouden is maar dat mag. Ben vanmiddag dus maar weer gaan werken en toen heeft mn moeder opgepast, die is ook doktersasstente dus dat vertrouwde ik wel mocht het mis gaan. Gelukkig is het goed gegaan en ligt mn mannetje nu weer lekker te slapen. Hopelijk begint het gedoe vanavond/vannacht niet weer want met pseudocroup is het kenmerk dat het vooral dan voorkomt.

Deel Deze Pagina