Juni 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Vogelinnetje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.953
    113
    Vrouw
    @ Cycaa: Hee wat grappig dat er hier nog iemand met een darmziekte is, zelf heb ik colitis ulcerosa, het broertje van crohn.

Wat balen dat Nova niet aan de fles wil! Zelf moest ik helaas al bijvoeden met kv toen Stijn 4 dagen was. Toen begonnen we eerst door met een spuitje moedermelk in zn mond tegen zn wang te spuiten en zijn we later overgestapt op een fles met een kleine speen, eerst nog steeds met moedermelk, erna hebben we er kv in gedaan. De kraamverzorgster had ons een of ander super duur merk aangeraden wat ze alleen in de apotheek verkopen maar dat moest meneer niet, hebben toen zelf nutrilon hypoallergeen gehaald. Dus geen idee of je al afgekolfde melk in het flesje doet maar anders is dat misschien een tip? Daarbij hadden wij eerst een fles van nurby en erna van difrax wat beide voor geen meter ging, zijn erna overgestapt op avent flessen en dat ging prima. Hopelijk is het bij jou ook zoiets 'simpels' en gaat het snel beter!

@ Meisje89: volgens mij zijn alle voedingen even goed. Heb zelf een poederbus van nutrilon daarmee kan je per 30 cc maken.
    Trouwens wanner krijg je dat uitslag van je baby vd maand verkiezing? Ben benieuwd!

Wat betreft heupjes, ben vanmorgen met Stijn naar het ziekenhuis geweest en wij kregen wel een foto. Normaal wordt inderdaad een echo gedaan tegenwoordig, tenzij ze dusdanig twijfelen, dat doen ze wel een foto. Want als ze het op de echo niet goed zien moet je alsnog een foto. Beetje vaag dus. Maar hoe ziek meneer ook was, tegen het rontgenaparaat heeft hij nog wel gezellig liggen kletsen, de verpleegsters vonden hem helemaal geweldig haha. Krijgen helaas pas over een paar dagen de uitslag.

2. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    @cycaa
    Ik vind de reactie van de kinderopvang wel erg kort door de bocht, je kan nog mooi bv geven. Ik zou eerst proberen of je het misschien met een andere speen kan, als je volledig op kv overgaat dan is het zo definitief.... Tenzij je er zelf ook wel klaar mee bent natuurlijk...

@echo's
    Ik hoop ook voor je dat het niets is, maarja zo'n gipsbroekje weten ze later niets meer van en als ze op nog latere leeftijd toch last gaan krijgen van heupdysplasie dan zijn ze nog verder van huis.... Sanne heeft ook een echo gehad en haar heupen stonden symetrisch dus dat was goed. (mijn moeder heeft/had heupdysplasie en is daar na een lange lijdensweg aan geopereerd).

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.953
    113
    Vrouw
    Heb zelf vroeger flinke heupdysplasie gehad en een jaar in een spreidbroek gezeten, ik kan me er werkelijk niets meer van herinneren! Het is dat het bewijs op de foto's staat.. ;)

4. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    ik krijg hier een beetje last van competitie drang... wat kunnen jullie kinderen al veel zeg!!! Sanne die draait wat naar links en naar rechts maar rollen da's nog te veel gevraagd van die kleine dame... en zitten op de arm doet ze natuurlijk wel.
    Ik ben wat angstig met stimuleren van dingen, Jesper heeft nooit gekropen omdat wij hem altijd zittend neerzetten en altijd hielpen met rollen (als dat niet lukte) en daardoor heeft hij nooit gekropen en dat zie je gewoon terug in zijn motoriek....
    Niet dramatisch ofzo, we pakken dat bij Sanne gewoon anders aan....

5. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Bedankt voor jullie reacties. Ze krijgt trouwens BV in de fles want van de Nutrilon gaat ze zo erg spugen. Ze gaat dus keihard gillen als ze die fles in haar mond krijgt, terwijl ze normaal nooit huilt, het lijkt wel of ze het eng vindt. Ik kijk het gewoon maar aan en rij gewoon heen en weer om haar eten te geven. En in de tussentijd probeer ik alle soorten spenen uit.

We zien wel.

@Cin, idd toevallig zeg. Heb je er nog veel last van?

@Heupjes, goh ik wist niet dat er al zoveel van jullie ook voor controle gingen, ik vond het superspannend maar blijkbaar is het wel 'normaal' dat er zo'n goede controle op is.

@Meisje, fijn dat Maxim zo goed gegroeid is.

@Nieky, haha ik snap het wel een beetje. Ik ben soms ook jaloers op bijv. het rollen naar de buik. Maar ach elke baby doet weer iets anders. Bij Caro was ik er onzekerder over maar nu boeit het me minder. Maar stiekem hoop ik dat ze elke dag iets nieuws doet haha.

6. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    @cycaa
    Herken je dat?? dat je boven de box staat en dat (sanne bij mij) de kleine heen en weer zit te wiegen op de rug, en dat je staat te roepen van :"je kunt het!!!!, ga maar rollen!!" hehe, echt grappig.

7. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.184
    6.583
    113
    O, het is echt geen wedstrijd hoor! Wie weet praten jullie kindjes straks wel als eerste. Ik train Damien niet, maar stimuleer hem wel. Bijv speeltjes naast hem leggen, zodat ie gaat kijken en straks ook gaat omrollen. Of op zijn buik leggen. Maar ik laat hem zelf alles ontdekken. Ik merk dat ie nu bijvoorbeeld graag rechtop zit. Dan trek ik hem voorzichtig aan zijn armpjes dat hij omhoog komt. Hij vindt het een leuk spelletje, want hij wordt beloond met rechtop zitten. En vandaag gebruikte hij zijn beentjes erbij voor wat extra kracht. Dus niet trainen, maar spelen. Daag ze maar uit.

Gisteren uit wezen eten en Damien ging gewoon mee. Is weer heerlijk rustig geweest en heeft fijn geslapen. Nog even ervan profiteren voor als hij straks niet meer in zijn reiswieg past.

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Gisteren naar de kinderarts geweest. Ze vindt niets aan hem, maar dat hij van zijn gewichtcurve van P10 naar P3 gezakt is, verontrust haar een beetje. het was wel een hele lieve dokter die echt de tijd nam om naar ons te luisteren!
    Zij raadde een maagonderzoek aan (zo met een camera'tje) omdat ze niet zomaar medicijnen wil voorschrijven zonder precies te weten wat er scheelt. Want dan geven ze soms medicijnen en wordt het probleem alleen maar groter.

Dus ben ik vanmorgen met Ward en m'n schoonmoeder voor morele steun naar het zh gegaan. Na een half uur te moeten wachten (dan heb je een afspraak en een baby! Want hij moest minstens 4u nuchter zijn, een hele opgave voor Ward...) zijn ze er aan begonnen. Hij lachte nog mooi op de dokter, maar toen ze het buisje staken begon hij toch te wenen (arme duts!). Ze hebben hem niet verdoofd, omdat kindjes onder de 6 maanden meer last hebben van de verdoving dan van het onderzoek. Denk dat het onderzoek een goei 5 minuten geduurd heeft en dan heeft de dokter 2 biopties genomen: 1 van de slokdarm en 1 van de maag. Er zit alvast geen spruw in de slokdarm of maag (want dat kon ook), de maagklep is goed, de overgang naar de darmen is goed, maag en slokdarm zijn niet ontstoken. Hij moet al zeker geen zantac krijgen.
    Als uit die bioptie niets komt, kunnen ze nog een zweet- en urinetest doen. Maar had bij de ha een zakje meegekregen om urine op te vangen omdat dat maandag niet lukte omdat hij zo weende. Dus dat onmiddellijk na het onderzoek op hem geplakt en papier aan de dokter gevraagd. Dus dat wordt nu ook al mee onderzocht. En ze kunnen ook nog een zuurtemeeting in de maag doen. Dus dat is nu nog even afwachten tot maandagvoormiddag... Dan moet ik bellen voor de uitslag. Vind het zo zielig voor hem, maar liever zo dan dat hij medicatie krijgt en het probleem niet opgelost wordt.

De dokter van het onderzoek zei dat hij misschien de kv beu is, maar hij doet het ook bij de bv... Dus ja, geen idee. Ward krijgt NAN HA (hypoallergeen) omdat ik met mijn allergieën zit. En nu zei die dokter ook dat ik geen driestandenspeen mag gebruiken omdat zijn onderlipje naar achter staat! Da's de eerste die mij dat zegt, maar ben wel blij dat ik dat nu ook al weer weet. Met de Tommee Tippee flessen is dus niets verkeerd.

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh maar dat doe ik ook hoor! :D Of als hij zo aan't brabbelen is en 'areuhhh' zegt, zeg ik wel eens: 'zeg eens mama, ma ma' :p Dan kijken er zo 2 oogjes me aan van huh??? :D

Hier helemaal geen competitie gevoel. Ze doen het wel als ze er klaar voor zijn. ;) Hier konden al zoveel kindjes zich opdrukken, terwijl onze Ward en Damien van Vogelinnetje het ook nog niet lukte. Ondertussen lukt het hen allebei! :) En die optrekspelletjes die Vogelinnetje doet, doe ik ook. vind Ward ook te gek. Onze zoontje lopen zowat gelijk terwijl Ward ook iets ouder is. Gewoon genieten van elk moment met je kleintje, da's het belangrijkste!

@ Cycaa: Wat jammer dat Nova geen flesje wil... Zou ook niet alleen maar een fles geven zodat ze er toch maar aan zou drinken. Misschien een andere speen moest je dat nog niet geprobeerd hebben...

@ meisje: Fijn dat het gewicht goed was!!! Is hij nu nog afgevallen of terug wat bijgekomen? Hier ging die kv ook gewoon even vlot binnen als de bv. En dat terwijl NAN HA bekend staat als niet lekker ;)

10. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Het was vandaag een memorabele dag, onze kleine sanne heeft zich (ik denk van kwaadheid) van de rug op de buik gerold...
    hahaha, wat is het toch een lekker ding, maarja, nu duurt het waarschijnlijk weer een aantal dagen voordat dit weer gebeurt! Maakt niet uit, t'is toch wel een lekker ding.

We zijn vanmorgen bij het cb geweest, mevrouw is 6625 gram en 62 cm-ers lang.... shihit moet ze alweer met de kleertjes richting maat 68.... ze is in de afgelopen maand vooral in de lengte omhoog geschoten!!
    En ze heeft het hele cb bij elkaar gekrijst na de prikjes, zieltje! en nu slaapt en slaapt ze alleen maar!

11. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    @nijntje
    Wat een verhaal zeg, ik hoop voor je dat ze wat kunnen vinden, zodat ze met de juiste medicatie aan de slag kunnen. Wat een gedoe met zo'n klein ventje he! bah!

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja, ik voel me er echt niet goed bij... Vind het zo erg dat hij dat allemaal moet doorstaan terwijl ik zo machteloos aan de zijlijn sta toe te kijken. Maar langs de andere kant weet ik ook wel dat dit beter is dan zomaar medicijnen geven. Dat het maar snel maandag is!

Goed zo van Sanne! :D Zie je wel dat het ze lukt op een dag? ;) En het is meestal in zo'n kwade bui dat het ze ineens lukt hoor.

13. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.184
    6.583
    113
    NiekyN: snel kan het ineens gaan he? Ik vind het vooral verbazingwekkend dat je nog helemaal geen tekens ziet dat het binnenkort gaat gebeuren en dan boem ineens kunnen ze het! En dan zijn ze zo van onder de indruk wat ze kunnen, dat het soms te veel kan zijn en het best een week of zo kan duren voordat ze het weer doen. Maar dan zit het er goed in.

Nijntje, o dat kun je als moeder helemaal niet hebben, al die onderzoeken. Maar wel fijn dat ze nu echt goed gaan onderzoeken wat er aan de hand is.

Over ontwikkeling: ik ken een kindje dat net wat ouder is dan Damien, maar die is in het begin onrustig geweest en daarom houden de ouders haar nu veel weg van prikkels en uitdagingen. Die kan dus lang niet zoveel als Damien. Ik vind dat je je kind wel moet blijven uitdagen en moet blootstellen aan prikkels. Dan leren ze het snelst.

Net een grappig moment meegemaakt. Damien doet 'brrrr'. Gaan zijn lipjes naar voren en probeert 'brrr' te zeggen. Een lol wat ie heeft. Hij bleef het maar doen en als ik mee ging doen, was het echt schateren. Toen ik brrr op zijn buikje deed, heb ik hem nog nooit zo hard horen lachen. Zijn lipjes zijn helemaal uigedroogd van het tuiten. Nu is ie er moe van :D

14. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Als je het niet heb meegemaakt kun je er ook niet over oordelen. Jouw kindje was makkelijk, dus je kunt dat niet zomaar zeggen dat jij dan wel zou blijven uitdagen en blootstellen aan prikkels.

Sorry, maar deze opmerking viel ff goed verkeerd bij mij.

Ik vind dat jouw kleine trouwens ook erg vlot is met bepaalde dingen. Dus dat een andere baby dat niet kan die net iets ouders is, is dan niet zo vreemd.

15. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Moet je zeker niet hebben. Het is geen competitie. Als ze 18 zijn kunnen ze het allemaal (hooguit een uitzondering daar gelaten). Ik maak me er dus ook absoluut niet druk om. Boeiend dat het ene kindje iets met 3 maanden kan en de ander met 4 maanden pas (bij wijze van spreken).

Lekker haar het zelf laten ontdekken.

Zag dat ze zich omgerold had! Leuk hoor :)

16. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.184
    6.583
    113
    Sabse, mijn excuses, ik had wat meer woorden moeten gebruiken, dan was het wellicht duidelijker geweest. Huilbaby's moet je inderdaad niet te veel aan prikkels blootstellen, maar ze was geen huilbaby. Ik denk dat wat ik ook verder wil vertellen, het voor jou niet goed zal maken, dus ik wil er verder ook geen woorden aan vuil maken. Nogmaals excuses.

17. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Excuses voor mijn "boze" reactie.

Maar ik lees en hoor vaker dat soort opmerkingen (ook als het om huilbaby's gaat) en dat begrijp ik niet. Mensen moeten het meemaken voor ze oordelen.

Sowieso oordeel ik niet over andere moeders, je weet nooit hoe de situatie thuis is. Wat ze hebben meegemaakt, enz. Ik heb er ook nooit echt veel over gepraat met anderen. Liet wel wat vallen.. dat ze veel huilde enzo maar daar hield ik het meestal wel bij. Alleen hier vertelde ik meer (lekker anoniem :D).

Ik kan er niet goed tegen als moeders over moeders oordelen :)

Dus sorry sorry sorry sorry, ik had even tot 10 moeten tellen ;):):);)

18. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    HAHAHA! Erg herkenbaar

19. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.184
    6.583
    113
    Sabse, hier hetzelfde hoor. Mij moeten ze ook niet vertellen hoe ik met Damien moet omgaan. Alleen in het geval dat ik aanhaalde, gaf de moeder zelf aan iets te beschermd te zijn geweest. Ze was bang dat de overgang naar het kdv te groot zou zijn.

Ik bedoelde ook meer met stimuleren dat je goed naar je kind moet kijken. Als je denkt dat ie met rollen bezig is, dan kun je er een spelletje van maken door iets interessant aan zijn/haar zijkant neer te leggen. Ik denk dus dat baby's zeker uitdaging nodig hebben, maar dan wel in hun eigen tempo.

Nieky: heb je soms dan geen neiging door haar een duw te geven? :D Nee gekheid, maar soms zou het wel handig zijn als ze konden verstaan wat je zei.

Kan iemand me helpen met een voetenzak? Damien wordt in zijn maxi-cosi vervoerd naar het kdv. Ritje van 5 minuten, maar met deze temperaturen begint het toch wat frisjes te worden. Hij heeft nu een omslagdoek aan, maar die trapt ie wat open. Ik zie op internet alleen maar van die mummygevallen, maar dat is niet wat ik zoek. Alleen iets waar zijn beentjes in kunnen en dan goedkoper dan 50 euro.

20. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    @Nijntje, zielig he voor zo'n kleintje al die onderzoeken. Gelukkig zal hij zich er niets van herinneren. Ik ben benieuwd wat de uitslag zal zijn maandag.

Even los van dit, ik las laatst een artikel waarin ze schreven dat een kind zich niets van de eerste 4 jaar zal herinneren maar dat deze eerste 4 jaar wel het meest belangrijk zijn voor de opvoeding. Dus het neerzetten van de normen en waarden bijv.

@Nieky, wat goed dat ze zich heeft omgedraaid! *Goh moet toch eens wat meer tegen Nova gaan praten: Draai nu om hahahaha'. Kwade buien heeft ze niet, dus dan kan ik nog lang wachten ;)
    Mooi gewicht en lengte ook zeg.

@Sabse, toch wel fijn zeker dat je het hier lekker van je af kunt kletsen.

Deel Deze Pagina