Juni 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Vogelinnetje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.242
    6.702
    113
    Ik wil met kolven niet 1 keer overslaan, maar de voeding over 2 keer kolven verdelen. Nu verzamel ik 's ochtends een voeding en 's middags de andere. Straks wil ik 's ochtends een halve voeding kolven en 's middags de andere helft. Ik heb nog zoveel voorraad in de vriezer dat ik hier genoeg aan heb. Damien hoeft dus nog geen extra kunstvoeding.

Even een wat intiemere vraag: vinden jullie dat je genoeg tijd hebt voor je partner? Ik vind van niet. Ik hoop echt dat het binnenkort terug komt nu Damien 's avonds niet meer zo veel aandacht vraagt. Daarbij komt ook nog dat mijn nieuwe pil (Cerazette) mijn libido erg omlaag heeft gebracht.

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Idem... Heb het er gisteren nog met een collega over gehad dat na de bevalling alles zo rooskleurig wordt voorgesteld.

Ik ben nog niet aan een nieuwe pil begonnen, maar ben 's avonds zo moe dat ik alleen nog maar wil slapen als ik m'n bed zie...

3. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.242
    6.702
    113
    Ja, en bij jou heeft Ward nog lang op jullie kamer geslapen. Ik heb ergens gelezen dat het niet per sé 's avonds moet allemaal, maar bijv tijdens het middagslaapje. Maar Damiens middagslaapje varieert van 30 min tot 2 uur. En van plannen gaat de spontaniteit eraf.

4. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

ik best genoeg tijd voor me man de kleine man gaat tegenwoordig om 7,30 naar bed en komt dan pas de volgende ochtend weer dus we hebben altijd heel de avond samen

5. bo2008

bo2008 Niet meer actief

vandaag zit J dus helemaal onder echt overal net als dochterlief voor een paar weken terug
    voetzolen handpalmen billen tenen ogen oor hoofd alles onder ...
    hij heeft wel jeuk en heeft zich ook lelijk gekrabt maar heb poxlin spul in huis en werkt tot zover goed

verder is die vrolijk maar wel sneu hoor

6. bo2008

bo2008 Niet meer actief

hie reerst me pap begonnen dan went ze aan de structuur en een kleine 3 dagen later met fruit erbij

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.514
    14.017
    113
    Vrouw
    Ben gisteren naar concert van lady Gaga geweest en met alle sneeuw ellende was ik pas om 01.00 thuis! Had wel flesje en tepelding meegenomen om te kolven maar was de handkolf zelf vergeten. Dacht werkelijk dat ze zouden ontploffen!
    Vraag me dus af hoe je af moet bouwen met bv zonder last te krijgen of bestaat dat gewoon niet?
    Gaan namelijk as zaterdag met vast voedsel beginnen en als dat goed gaat wil ook ik af gaan bouwen. Meneer is dan 6 maanden dus wil eigenlijk naar alleen nog een ochtend en avond voeding, totdat ik ook daar genoeg van krijg.
    Hoe doen jullie dat straks?

Wat betreft tijd voor mn man, dat heb ik genoeg maar we zijn de laatste maand ook allebei erg moe van het werk. Moeten beide veel overwerken, vanavond heb ik weer nascholing van 19.00-23.00 en morgen weer werken. De cerazette pil heb ik ook, libido is iets verlaagd maar dat kan mn man ook snel weer omhoog krijgen ;)

Stijn had kennelijk door dat mama pas laat in bed lag en slaapbehoefte had want vanmorgen werd hij pas om 11.30 wakker! :D Volgens mn man lag hij er om 21.30 in, asociaal dus haha. Morgen moet hij naar het ziekenhuis voor zn helmpje ben benieuwd.
    Zo en nu ga ik even ontbijten haha.

8. bo2008

bo2008 Niet meer actief

hier ook tijd genoeg voor elkaar scheelt dat J doorsliep en op zijn eigen kamer lag al best snel
    dus hadden al gauw onze avondjes op de bank met filmpje en lekkers erbij snel terug haha

9. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ga zo lekker weg met hybby om een nieuwe fiets te gaan bekijken ! ga ff overal kijken voor ik haastig van gebrandigheid een besluit maak haha
    heb een hele gaafe gezien een mama fiets met zitjes ect ect
    zal deze zomer lekker ervan genieten ! heerlijk
    (kijk naar buiten en zie een berg sneeuw...)

10. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Afbouwen: geen idee hoe ik het moet hier! Toen ik ziek was paar weken terug heb ik 1x 5u gewacht met kolven, en heb dat tot nog 2 of 3 dagen erna gevoeld! Dacht dat ik borstontsteking aan het krijgen was!! Vanaf uur of 4 krijg ik hier stuwing, vreemd genoeg, enkel als ik dan moet kolven. Vb. Maxim drinkt, 4u later ben ik op het werk en moet ik kolven, gaan ze heel hard pijn doen! Ben ik thuis, en na 4u heeft hij nog geen honger, merk ik amper wat van! Heel vreemd :D

Ga zelf nog niet afbouwen, pas als hij vaste voeding krijgt. Mss dit weekend of zo mee beginnen, cursus begint morgen. En ma en di moet ik hele dag. Van 8u15 tot 12 en van 12u30 tot 16u30. Als hij dan toekomt van ong 7u45 tot 12u15 zou wel ideaal zijn, kan ik onder de middag naar hem toe, drinkt hij, en dan weer terug. Hoef ik daar niet te kolven, en zijn ze ook helemaal leeg. Maar ja dat is 4,5u... Daarmee als hij dan tussenin nog even fruit krijgt, zal hij wel toekomen? Alleen hopen dat mijn boobies dat aankunnen :D

En echt stoppen met bv, als hij er genoeg van heeft :) En anders als hij 1j wordt of zo, zie nog wel. Vind het nog veel te handig zo :D

Ivm tijd partner: werkte 2mnd 8/10x 's avonds, en was dan dus al weg tegen vriend thuis kwam van zijn werk. Zagen elkaar dus nauwelijks, en als ik hem zag, was het in bed! Zin in seks is ook 0,0. Doen het 1x per maand zoiets :) Terwijl dat vroeger ook wel anders was! Ik hoorde van... weet niet meer wie, dat het door de hormonen vd bv komt en zo? Maar jullie zeggen van cerazette? (die neem ik nl ook) Mss is het dan wel dubbelop, dat zou heel wat verklaren :D Maar idd hier ook véél te moe om nog aan seks te denken, laat staan het doen...

11. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.242
    6.702
    113
    Ik hoor verschillende verhalen over afbouwen: de een merkt er niets van; de ander krigjt stuwing. Als je bij de 2e groep hoort, kun je volgens mij beter kleinere hoeveelheden kolven ipv minder vaak kolven. Je gaat dan vanzelf minder melk maken.

@Bo: wat voor soort fiets wil je? Moederfiets of gewone fiets? Ik hoop dat ik mijn gewone fiets kan houden. Ik probeer het eerst. Ik had alleen gehoopt dat een kinderstoeltje al vanaf 6 maanden zou zijn, maar helaas: moet 3 maanden extra wachten.

@Libido: ja, grote kans dat het ook door de bv komt. Is toch iets natuurlijks: bv = kind opvoeden = geen goed moment om zwanger te worden = verlaagd libido.

12. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    klinkt wel zo logisch :) bv werkt ook (niet volledig) anticonceptief/conceptisch of hoe het ook heet :D

13. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Zo druk gekletst hier :)

Zag iets over tijd voor de man: het is hier nog wel minder, maar is een combinatie van vermoeidheid en ook tijd voor mezelf willen :) En ze sliep tot gisternacht nog bij ons op de kamer.. dus dat is ook niet echt een stimulans ;)

Maar gisternacht voor het eerst in haar eigen bedje geslapen 's nachts (de dag ervoor overdag getest). Ging goed en wat heb ik toch goed geslapen en zij ook. We maken elkaar niet meer wakker ;) Rond 05.30 uur werd ik wakker van haar en zag op de babyfoon dat ze d'r speen kwijt was (en dan heeft ze zuigbehoefte ivm honger) en ze wreef in haar ogen. Dus snel speentje gegeven en arm onder de laken en deken en toen weer in bed gedoken. Ze sliep toen nog tot 06.10 uur. Is genoeg, want rond 06.30 uur krijgt ze haar flesje en we moesten toch beiden werken :p

Wel rot.. we wilden het inbakeren afbouwen, maar daar is het te laat voor. Ze rolt zich om en dan mag inbakeren niet meer :( Ze deed het precies op de dag dat we wilden beginnen met afbouwen. Dus ff wennen met inslapen voor haar. Normaal valt ze binnen 5 minuten in slaap en meestal zonder huilen. Gisteren duurde het ruim een half uur en met huilen. Maar ze houdt zichzelf wakker. We moeten telkens opnieuw strak instoppen, maar ze is af en toe een echte houdini en heeft zo haar armpjes weer erboven. Ach het is even wennen, zal hopelijk niet lang duren.

Oh en haar eerst ID kaart is in de maak :D

Deze week foto's op het KDV, dus kan ik vast wel een mooie uitkiezen. Ben erg benieuwd.

Zag iets over fruit- en groentehapjes.. maar daar kan ik niet echt over meepraten ;):)

Oh en de rompertjes maat 62 gaan strak zitten.. dus maat 68 maar kopen. Kleding is maat 62 nog wel prima.

Nu ff verschonen, voeden en dan aan ons eten beginnen.

Pfff een heel verhaal :):):)

14. bo2008

bo2008 Niet meer actief

haha houdinie jaja hier ok heel strak de dekens en 2 sec later ligt die met zijn benen omhoog te spartelen tenen in zijn mond te stoppen ect ect

@vogel. ik wil echt een mamafiets
    ben vanmiddag al wezen kijken en heb een leuke batavus gezien
    heb nu een gewone maar met op en af stappen is het toch lastig met dat stoeltje
    je kan ook nartuurlijk een moederstuur kopen erop dan gaat het wel weer
    maar vind die mama fietsen zo leuk en het frame is ook sterker omdat ze meer gewicht moeten dragen (mama en 2 kids en buggy nog ) dat kan allemaal pfff haha
    maar wel super hoor heb een mat witte gezien wou eerst een mat zwarte vind ik zoo cool
    en er was ook een mat roze.....jaaaaa dacht ik!maar goed J is er ook nog en ga toch een keer voor neutraal

15. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Goedenavond ladies!!!

Lekker vrij geweest vandaag ( laatste keer op dinsdag dan vrijdag)
    Met kleine boef naar mijn werk geweest, was een collega voor t laatst en ik had een kaart en iciparis bon van ons allemaal gekocht..
    Daarna boodschapjes gedaan en toen was de middag alweer om. Wat vliegen de dagen voorbij zeg haleluja!!!
    Met Xavi gaat het gelukkig beter, zijn flesjes zijn mooi opgegaan, 200 gr fruit en wat groente met daarna wat yogolino.. en net een fles op..
    Wij denken dat hij niet zo lekker was zijn ontlasting is ook weer normaal.. maar die gekkie tijgert nu ook naar voren.. en rolt nu ook achterelkaar om..
    Wat heeft hij een hoop geleerd in 1 week tijd zeg.. 4 dingen. Ben zo trots..

@ mamafiets!! ik wil oookkk, maar denk in t voorjaar pas...

@sab!! weet je wat ik altijd doe met Xavj ze deken? Ik doe aan beide kanten een opgerolde omslagdoek tussen de spijlen, dan kunnen ze niet de deken wegschoppen. Werkt hier uitstekend!!!

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Cool! Die van ons heeft de zijne al ;) Omdat ik boodschappen in Maastricht doe en dat is het buitenland ;) 't Is ocharme 5 minuten rijden, maar ja.

@ funkie: Wat fijn dat Xavi zich al beter voelt. Voel je jezelf ook dadelijk beter he. Hoe is het oppassen met oma gegaan? Of is dat nog niet geweest?

Zo, ik ga kleine man even wakker maken voor z'n fles en dan bedje in. Hopelijk een goeie nacht want mama is doodop en heeft dringend slaap in te halen...

17. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.242
    6.702
    113
    Gisteren op ht kdv te horen gekregen dat een kindje overleden is :( Hij zat in een andere groep, maar was wel even oud als Damien. Oorzaak is nog niet bekend. Wat erg allemaal!

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Jeetje hoe erg! :(

19. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hoi meiden,

ik wil me graag bij jullie aanmelden als dat mag! mijn zoontje is op 19 juni geboren, 4 weken te vroeg maar hij doet het super goed:)

20. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    @Vogellinetje, wat vreselijk, ik krijg er kippenvel van.

@Elsie, welkom, leuk dat je mee komt kletsen

Deel Deze Pagina