Juni 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Vogelinnetje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Zo even een berichtje van mij nu ik toch wakker ben en niet meer slapen kan :(

Ik werd wakker van een soort gehoest van onze dochter (babyfoon) en vroeg aan mijn man of hij even wilde kijken omdat ik vond dat ze raar hoestte.

Toen mijn man in de kamer kwam begon ze al te huilen.. wat bleek.. ze had gespuugd. Dus haar eruit gehaald en mijn man naar haar mee naar onze slaapkamer en ik heb alle bekleding en kleding in de was gedaan. Ondertussen spuugt ze weer 3 keer. Arme meid :(

Doet me denken aan een buikgriepje, hoewel ik echt een aantal uur aan het spugen ben wanneer ik die griep heb. Ik hoop dat ze niet de buikgriep heeft, maar een gewone griep. Of dat ze gewoon even niet lekker was. Is een erg vervelende griep.

De buikgriep ben ik erg vatbaar voor (krijg ik snel als iemand in mijn directe omgeving het ook heeft). En elke keer betekent het dat ik dan uren lang aan het spugen ben (twee keer per uur ofzo) tot er alleen maar gal komt :x Dus ik hoop echt dat ik het nu niet krijg.. wil goed voor mijn meisje kunnen zorgen.

Hoe dan ook ben ik nu klaarwakker. Ik heb mijn plek in bed opgeofferd. Kan onze meid goed liggen en mijn man slaapt daar wel en let op haar.

Ik lig nu dus op de bank, dikke deken erbij en hopelijk word ik snel weer moe. Voordat ik ging slapen was ik namelijk kapot. En morgen zal vast een drukkere dag worden als ze ziekjes is.

Wat een nacht :$

Ze viel naast mij in slaap. Hopelijk is ze klaar met spugen en slaapt ze nu lekker door met haar papa bij d'r.

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@sabse wat balen zeg!! heel veel sterkte!!

3. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.242
    6.702
    113
    Sabse, o bij jou thuis ook al? :(

Hoewel Damien gisteren erg chargrijnig was, heeft ie wel vanaf half 11 weer doorgeslapen. Ik merk goed dat we weer nachtrust hebben.

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier nog steeds geen nachtrust. steeds anderhalf uur dat hij me bezig houdt 's nachts. Niet dat hij de hele tijd wakker is, maar is heel onrustig... Heb nu weer het kussentje met de 2 zijrolletjes in z'n bedje gelegd en hem erop. Weet gewoon niet meer wat ik moet doen.
    Maar denk dat er tandjes op komst zijn. Zie precies 2 witte streepjes onder op z'n tandvlees. Toen ik hem voormiddag niet getroost kreeg, heb ik z'n bijtring, speciaal voor de snijtanden uit de koelkast gegeven en hij was stil. Heeft er veel op gesabberd... Daarstraks nog zalf op z'n tandvlees gedaan. Nu slaapt hij alweer 2,5 u.

@ sabse: Wat zielig van je kleine meid! Heeft ze nog moeten spugen nu? Hier heeft Ward tot vorige week denk ik op onze kamer gelegen. Wel in z'n eigen ledikantje, dus dat was nog net iets anders dan in een wiegje.

5. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Nee vannacht was de enige keer spugen. Ze viel nog in bed naast mij in slaap. Toen ben ik naar beneden gegaan en mijn man is in bed naast haar gaan slapen. Ze heeft goed geslapen tot de volgende ochtend.

We moesten even de auto naar de garage brengen, dus zij moest ff mee. Mijn man zette ons thuis af. Ze was moe en heb haar naar bed gebracht. Ze sliep tot 10.00 uur. Toen fles en ff gewandeld in de sneeuw :D Ze was goed ingepakt en vond het super. Eenmaal thuis was ze super happy. Ze heeft lang vrolijk gespeeld op het speelkleed. Daarna fles en was ze moe. Naar bed gebracht en nu slaapt ze nog :$ Dus is wel te merken dat ze vannacht een rot moment had. En ze is misschien niet helemaal 100% fit. Ze drinkt wat slechter (liet 60cc, 110cc en 100cc staan). Ik let op de plasluiers. Tot nu toe niet echt volle luiers.. een beetje plas elke keer. Kijk het dus nog ff aan.

6. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Een foto van vandaag

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.511
    14.017
    113
    Vrouw
    @ Sabse: gave foto!
    Maar let er wel op dat ze niet meer dan de helft van de flessen laat staan. Ook al heeft ze nog plasluiers, dan moet ze wel door een arts worden nagekeken. (Jaja daarover ging die mega lange nascholing van afgelopen dinsdag ook ;) ).

8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.511
    14.017
    113
    Vrouw
    Vandaag kwamen Sinterklaas en Zwarte piet op het kdv, Stijn is weer vrolijk met ze op de foto geweest. Ook heeft hij zo'n knuffelbal met een belletje erin kado gekregen, super leuk!

Moeten morgen alleen vroeg op, hebben om 10.00u al een fotoshoot, ben benieuwd lijkt me wel erg gaaf.

9. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Maxim slaapt ook nog bij ons op de kamer, in een ledikant.
    Meestal alleen voor het in slaap vallen. Vanaf zn eerste nachtvoeding ligt hij bij mij :) en vallen we samen in slaap. Tot voeding 2, voeding 3 soms nog en dan staan we samen op...!

sabse wat een schat!

Het gaat allemaal zo snel.... Maxim begint half te kruipen/zich vooruit te gooien :) hij heeft het zelfs niet eens door! Omdat hij dan iets wil pakken wat hij leuk vindt :) schattig !!!!

10. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.242
    6.702
    113
    Damien is ziek :( Ik werd door het kdv opgebeld, omdat hij koorts had. Door de file was ik pas na 2 uur bij hem. Mijn man had in de tussentijd de huisarts opgebeld en die wilde hem deze avond nog zien. Gelukkig bleek hij alleen een virale infectie in zijn bovenste luchtwegen te hebben. Ik schrok wel even, omdat deze week dus ook een baby op het kdv gestorven was vanwege een onbekende oorzaak. Gelukkig is de onrust nu weggenomen. Het verklaart ook waarom Damien gisteren zo hangerig was. Ik ben met hem onder een hete douche gaan staan en nu slaapt ie. Mijn man is helaas wel een paracetamol vergeten, maar hij lijkt nu ook goed te kunnen slapen. We moeten dit weekend even afwachten. Heeft ie maandag nog koorts en drinkt ie nog steeds zo weinig, dan moeten we weer langskomen.

11. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    #1071 vinisa, 2 dec 2010
    Laatst bewerkt: 2 dec 2010
    Ze liet bij de voeding van 18.30 uur weer 100cc staan. Dus ongeveer de helft. Hebben contact gehad met de huisartsenpost en die zeiden dat erop moesten letten dat ze alert was en vaker voeding aanbieden, maar dan kleine beetjes. Dus nu gaat mijn man weer een flesje geven van ongeveer 60cc.

Ze heeft over de dag gedronken (tijden zijn ongeveer.. kan speling van 15 minuten in zitten):

06.30uur: 140cc
    10.15uur: 100cc
    14.15uur: 110cc
    18.15uur: 110cc

Ben benieuwd of ze nu wat wilt drinken. We hopen van wel natuurlijk.

12. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ach arme jongen. Beterschap! Ik even na de vorige voeding een paracetamol zetpil bij mijn dochter ingebracht. Hopelijk voelt ze zich wat beter en drinkt ze dan ook beter. Haar temperatuur was rond 18.15uur 38,0 graden Celcius.

Het heerst denk ik.. een soort griepje :( Arme kleintjes!

13. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Mooi, ze heeft net 60cc op. Hopelijk houdt ze het wel binnen.

14. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.242
    6.702
    113
    Alle beetjes helpen he? Damien dronk gisteren ook kleine beetjes, maar wel om de 2 uur. Dan krijg je over de dag verspreid toch voldoende binnen. Heb je ook ORS? Die gaan wij morgen ook kopen.

15. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    ORS? Ken ik niet :) Je hebt het over de paracetamol? Die heb ik gewoon van de apotheek (staat op de doos: samenwerkende apothekers paracetamol zetpillen voor kinderen van 3 maanden tot 1 jaar).

Heb ook nog Duitse paracetamol, komt op ongeveer hetzelfde neer.

16. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik klets gewoon rustig door :D

Mijn man had gisteren die fles van 60cc gegeven, welke ze gelukkig opdronk. Rond 03.00 uur vannacht hebben we nog een fles gegeven van 120cc die dronk ze ook op. Daarna kon ze niet meer slapen en heeft druk gewoeld in bed om het rond 05.00uur zat te zijn. We hebben even haar temperatuur gemeten en die was 39,2 graden Celcius. Dus hebben we een paracetamol gegeven en ik heb een flesje met water gevuld. Ze heeft een paar keer een slokje genomen, maar weigert daarna de fles. Ze heeft ook nog geen honger. De luiers blijven behoorlijk droog. Ik ga zometeen toch maar even de huisarts bellen voor advies. Ze is net in slaap gevallen naast mijn man, dus ik laat haar nog even lekker liggen. Zometeen even kijken of ze wel wilt eten.

Zometeen even mijn ouders en zus bellen om te melden dat het Sinterklaasweekend dus niet door kan gaan :(

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oooohhhhh! :D

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ sabse: Arme meid! Hopelijk knapt ze snel weer op.

@ cycaa: Denk niet dat ik gisteren erop gereageerd had, maar wat super dat jullie naar huis mochten gaan!!! Kunnen jullie samen Sinterklaas vieren! Valt die gips haar wat mee?

Hier is de nacht iets beter gegaan. Om 20u had ik hem in z'n box ipv bed gelegd. Om 21u wakker, nog wat melk gedronken en z'n bed in. Tot half 5 geslapen, beetje gedronken en om 5u slip hij alweer. Om 6u wel weer wakker en even bij me gelegd tot kwart na 7. Toen zijn we maar opgestaan. ;)

En de Sint is langs geweest!!! :D Hij kijkt er met grote ogen naar :p

19. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.242
    6.702
    113
    ORS = oral rehydration salts. Het is een zout- en suikermengsel en als je het in de juiste hoeveelheid oplost, dan is de zoutconcentratie hetzelfde als van je lichaam. Het wordt dus goed opgenomen en wordt niet snel uitgescheiden, wat de uitdroging dus verminderd. Het smaakt alleen heel vies.

Damien heeft goed geslapen en heeft gelukkig ook wat eten ingehaald. Koorts was vanochtend weg.

@Sint: wat zou het zijn als die kleintjes aan de baard zouden trekken :D

20. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Kende ik niet :) Bedankt voor de uitleg.

Mooi dat de koorts weg is.

@ Sint, dat deed onze dochter dus wel. Maar was een goede (net echte) Sint en de baard bleef goed zitten.

Deel Deze Pagina