Juni 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Vogelinnetje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    Belgiƫ
    Bramtim waauw al 20wk voorbij!! wat gaat het snel !!! Fijn dat je nog vanalles kunt doen en dat de operatie gelukt is! Jurre* zal over zijn broertje waken! Veel sterkte de komende weken want je zal waarschijnlijk hoe dan ook wel terug met de schrik zitten ivm vorig jaar. We duimen voor je en ben er van overtuigd dat de kleine prins zeker de 34wk zal halen! Geniet er van !!!

sabse beterschap daar bij jullie!!

Ga vandaag beginnen met groente (op 6mnd is dat beter ivm ijzer ipv eerst fruit)

nijntje: krijgt ward dan vanaf nu enkel savonds nog bv, en rest kv?

wil nog lang niet stoppen, maar komt wss ook doordat ik nog met die nachtvoedingen zit... maar vind het zo ook wel heel handig!

Maxim kan ook zitten :) van 5m 1w ongeveer, het gaat steeds beter! Kan ook bijna kruipen :) hij doet aardig zijn best om vooruit te komen :D super schattig !!

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.509
    14.012
    113
    Vrouw
    Stijn heeft zojuist zn eerste groente hapje gehad, worteltjes!
    Hij vond het allemaal prima, maar wilde per see zelf de lepel vasthouden. Gevolg, alles zat onder, tot op zn romper aan toe haha! Maar goed denk dat iedereen het mee heeft gemaakt.
    Wel leuk, we hebben alles gefilmd voor later en uiteraard foto's gemaakt.
    Ben benieuwd hoe de boel er straks weer uit komt zetten, oranje poep misschien?

@ Sabse, hopelijk knappen jullie allemaal snel weer op!
    @ Meisje: leuk dat we de zelfde dag starten met vast voedsel!

@ Hier ga straks met Stijn naar mn ouders om daar samen op mn oude slee te rijden. Hebben een houten slee met een soort rugleuning dus hoop dat hij even blijft zitten voor de foto's. Maar voorlopig ligt meneertje nog te slapen, zal wel dromen over wortels.

3. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.240
    6.701
    113
    @Bramtim: wat geweldig nieuws, maar ik kan me ook voorstellen dat de komende weken nog erg spannend voor je zijn!

@Sabse, o nee he, nu is iedereen ziek. Maar 40 graden koorts voor een kleintje, dat is best veel. Moet je dan niet alsnog naar de huisarts terug?

@Meisje: en wat staat er vanavond op het menu? En wat is Maxim ineens een snelle!

@Cin, leuk he, fruit/groente. En inderdaad: worteltjes komen in dezelfde vorm aan de onderkant weer uit ;) En op de slee: kun jij ook niet mee op de slee en Stijn dan vasthouden?

Hier: Damien had gisteren niet veel gegeten, maar heeft het gisteravond/vannacht ingehaald. Ik vond het niet erg dat ie deze nacht kwam om te eten. Vandaag doet ie het ook weer goed en heeft zijn fruithapje ook weer op. Vanavond weer broccoli: dat hoefde hij gisteren niet. Vorige week gingen de worteltjes er op dag 1 zo makkelijk in en sindsdien hoeft ie geen groenten meer. Hij houdt zijn lippen stijf op elkaar. Bij fruit buigt ie al voorover om sneller bij de lepel te zijn. Wij hebben regelmatig dat fruit doorlekt op zijn kleertjes, dus door zijn slabbertje heen. Ik zoek eigenlijk slabbertjes met een soort plastic erachter, maar die heb ik nog nergens kunnen vinden. Slabbertjes helemaal van plastic vind ik niets, want dan glijdt alles zo naar beneden. Wie o wie heeft de ideale slabbertjes?

Wij zouden vandaag hier thuis Sinterklaas gaan vieren met de schoonfamilie, maar niemand durft de weg op :(

4. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    xavi heeft ook koorts al de hele dag 39.1 zo zielig

5. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Mischa had gisteren ook al wat verhoging, maar geen koorts gelukkig. En rode wangen, denk dat er tandjes aankomen.

6. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    #1106 vinisa, 4 dec 2010
    Laatst bewerkt: 4 dec 2010
    Uh nee, wat ik begreep is dat geen reden tot bellen naar de huisarts. Zolang de koorts na 3 dagen maar weg is. Ze was er nog redelijk onder. Wat jengelig en sliep nog relatief goed. 's Nachts rond 2en was haar temperatuur 38,2 en 's ochtends ook. Later in de ochtend rond de 36,8. Later vandaag weer 37,8 graden. Ik temp zo nog een keer, even kijken hoe het ervoor staat.

Ze is wel huilerig vandaag en extreem vermoeid, maar ze kan nauwelijks slapen. Had dat juist verwacht met de hoge koorts en nu het qua koorts beter gaat is ze juist enorm huilerig. Ze drinkt slecht. Vanochtend 130/140cc, na 4 uur heb ik weer een fles gemaakt (ze kwam niet) en toen dronk ze 60cc. Na anderhalf uur nogmaals geprobeerd, toen dronk ze 40cc. De voeding rond half 3 dronk ze 110cc en net rond 18.30 dronk ze maar 60cc. Dus rond half 9 gaan we maar weer een voeding aanbieden. Vind het erg zielig voor haar, vooral het gehuil en de onvrede die ze uit. Ze blijft maar in haar ogen wrijven, maar slapen lukt haar nauwelijks.

Met mij gaat het wel weer, ben alleen erg moe. Mijn man voelt zich iets beter, heeft net een boterham zonder beleg op en wat water. Geen koorts in ieder geval.

Zit me niet lekker dat ze slecht drinkt. Houd het nog even in de gaten en ga anders de HAP bellen. Ze heeft nu over de gehele dag ongeveer 410cc op. En dan is het met moeite.

:(:(:(:(

7. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Beterschap!!

8. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    kom net bij de huisartsen post vandaan.. xavi heeft an beide oren oorontsteking. vandaar de koorts en het niet kunnen slapen. ook heeft hij veel slijm in zijn keel en zaagt over zijn longen.. heb antibiotica gekregen en neusdruppels.. en net een zetpilletje gegeven..
    merk het wel aan hem hij is hangerig en huileriger.. hij ligt nu te maffen.. dalijk nog ff tempen en klein flesje aanbieden en hopen dat hij de nacht een beetje doorkomt..:

sab jij ook beterschap met vienna!! kut hĆØ?

en vergeet helemaal bramtim... jeeettjee wat zijn die 20 wkn voorbij gevlogen.. blij om te leze. dat de 20 wkn echo super was en ook ik hoop dat je de 34 wkn haalt.. succes xxx

9. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Mooi dat ze de oorzaak hebben gevonden. Hopelijk knapt ie snel op. Hier blijft het een ramp. Huilerig en slapen is een opgave. Ze slaapt nu net, ben benieuwd voor hoe lang. De voeding stel ik maar ff uit tot ze wakker wordt. Lang slaapt ze toch niet. Begin wanhopig te worden wat betreft het niet slapen en veel huilen. Niets is dan goed ook niet bij me nemen.. want dan is ze nog vermoeider. Voel me machteloos :(

10. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    ik zou als ik jou was toch ff bellen misschien heeft ze ook een ontsteking.. baby's hebben niet zomaar koorts.. al zijn ze even koortsvrij

je staat idd machteloos en neemt het het liefst over als het kon..

beterschap

11. bo2008

bo2008 Niet meer actief

bramtim super nieuws en wat leuk werer een jongen! moest je niet ff slikke dat je een jongen weer kreeg>lijkt me zo dubbel ook he
    maar goed hij is gezond en wel en het is fantastisch nieuws nartuurlijk! heftig die oparatie met 14 weken meid! maar echt top dat je het zo goed doet
    jurre* waakt over zijn kleine broertje! en ik hoop dat je gewoon de 37 weken mag halen! of meer!

arme xavi! wat zielug!!! verwen hem maar extra mama!
    arm ding

ben nooit zo fan van koorts ben altijd bang voor die stuipe...

ja je hebt zitten en zitte heb sab! haha ff fotos howe!

12. bo2008

bo2008 Niet meer actief

13. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Stoer hoor! En wat een mooie jongen!

14. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    nou net een flinke huilbui hier.. en nu zit meneer te uhhh duhhh ahhh hahaha.. zielig hoor moest zelf ook huilen van verdriet...

15. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Haha ben dus niet de enige. Maar ik moet denk ik er zelf van huilen door die lastige start met haar. Elke keer als ik me zo voel denk ik echt dat het daardoor komt. Kan nu ook spontaan gaan huilen als ik wil, het zit altijd wel hoog ;)

16. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    ach meid kop op! daar moet je proberen niet aan te denken... denk aan t nu xavi had ook een moeilijke start..

en bo wat kan J dat al goed zeg.. Xavi kan allang nog niet zitten.. hahaha

17. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    en het sneeuwt hier weer voor de verandering.. ligt al zo een 10cm

18. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Een kennis van me haar kindje is 10 dagen ouder dan mischa, dus krap 6 maanden, en liep al twee stapjes aan de hand van haar mama. En liep ook al kleine stukjes aan de tafel!!!! Bizar he. Mischa rolt nog niet eens, hahaha.

19. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Voor de mama's die ook al heel lang geen bv meer geven: hebben jullie nog nog steeds melk als je in je tepel knijpt? Ik geef sinds mischa 3 weken is geen bv meer en nog komt het eruit, als ik af en toe even check.

20. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Haha ik ben niet jaloers. Lijkt me best vervelend, zo'n kleine begrijpt nog niet alles en is nog niet echt te corrigeren. Hoop dat de mijne er dus nog lekker mee wacht :D

Ach ieder kind doet het op z'n tijd. Onze meid rolt ook pas sinds kort en maar af en toe. Ze houdt er ook echt niet van om op haar buik te liggen. Zo nu en dan rolt ze opeens. En ik vind het wel prima. Ze doet alles volgens schema en als ze ouder zijn kunnen ze het allemaal (de uitzondering daar gelaten).

Deel Deze Pagina