Hier weinig verandering. Nog steeds koorst. Vanochtend en zonet 38,5 graden. Ze dronk vanochtend 60-70cc en zojuist 60-70cc (4 uur ertussen). Ze blijft huilerig en slaapt slecht. Daarbij heeft ze nu ook een snotneus elke keer.. en dat zit haar ook dwars Erg vervelend dat het af en toe niet te verhelpen is met uitzuigen, dan zit het te diep. Ze slaapt net 10 minuten, ben benieuwd voor hoe lang. Ik heb haar wel in slaap moeten kriebelen, anders krijst ze de boel uren bij elkaar. Vannacht ging het slapen ook slecht, uiteindelijk tussen ons in gelegd. Nu heeft ze ook nog koortsuitslag (denk ik). Lichte rode bultjes. Arme meid! We gaan zometeen voor de zekerheid naar de huisartsenpost. Hoewel ze daar denken dat er weinig aan de hand is en ze niet veel kunnen betekenen. Maar omdat ze nu al een aantal dagen koorts heeft willen ze haar toch even zien. Rond 12.10uur moeten we daar zijn.
Cin: hier toch maar niet begonnen met de groente! Hij was helemaal uit z'n doen gister, wou niet alleen liggen maar enkel bij mama, had lichte verhoging ( 38°) en toen mn vriend thuis was heeft hij zich wat met hem bezig gehouden, en toen heeft hij gelukkig nog een tijdje geslapen. Weekendje uitgesteld dus, hier! Bo die van jou kan al goed zitten! Maxim zit meestal wat naar voor omdat hij overal alles wil pakken Heel super stevig is het nog niet (als ik die van jou zie toch nog niet zo alleszins) En wauw al lopen aan de hand? Als ik Maxim onder zn oksels vasthou dan loopt ie ook naar de hond ed, maar ja dat is toch nog niet de bedoeling... En ergens aan vasthouden hoeft ook nog niet hihi laat hem nog maar effe zo! Wat liggen, beetje kruipen of vooruitkomen dan toch. Rollen doet ie hier alleen van buik naar rug, andersom nog niet Moet ik hem altijd aan zn handje vasthouden en dan trekt hij zich daaraan om Sabse jee is ze nog altijd zo ziek? Wat zeiden ze op de HAP? Snap niet dat ze zo'n kleintje met zo hoge koorts gewoon laten gaan en dat ze er niks aan zouden kunnen doen? Vreemd.. Voor een volwassene is het al veel, 40°!
op 6 maanden al aan de hand lopen lijkt me wel heel erg vlug. Daar is Matiz totaal nog niet aan toe hoor. Ik vind wel dat hij met sommige dingen precies vlugger is als zijn zus op die leeftijd. Hij begint nu meer en meer zelfstandig te zitten. het zitten in de zetel met enkel een rugleuning gaat heel goed. Laatst heeft hij ook al in z'n eetstoel gezeten om te eten. Het ging heel vlug, maar ben toch niet van plan om dit al elke dag te doen. ze worden zo al zo vlug groot vind ik.
Mijn tante kon al lopen op 8 maand En toen is ze eens gevallen of zoiets, en toen tijdje niet meer en op 10 of 11 maand weer wel geloof ik dat bomma eens zei. Ze worden idd groot! Als we hier met groente beginnen zal het ook in de stoel zijn aangezien hij er al zo goed in kan zitten. Het gaat zo snel.... Maar het is zo een lieverd! Denk wel dat hij in een sprongetje zit! Las in oei ik groei dat er eentje tussen 25 en 27 wk was? Geloof dat hij van woe 24wk is (hou het nu niet meer zo bij...)
Wat flink! Mooie keuken heb je ook precies hihi! Dat is voor ons nog wel een tijdje... Hebben nog eentje uit weet ik veel, jaren '50 of zo... Mja goed
Jeetje wat kunnen jullie kindjes al veel. Wij stimuleren dat totaal nog niet. Ze is nog jong en volgens onze (Duitse) kinderartz moeten we dit ook niet doen. Dan begint ze weer over de heupjes enzo. Ze wil graag veel zitten en van de kinderartz mag ik dit dus niet elke keer toestaan. Nou bij de huisartsenpost werden we niet veel wijzer Volgens de arts is koorts bij een baby geen probleem, hoort erbij. Op mijn vraag of zoveel dagen dan niet lang is kreeg ik van hem als antwoord dat het aantal dagen niet uitmaakt. Het was volgens hem goed dat we waren gekomen om te kijken of er iets anders aan de hand was, maar dat was niet zo volgens hem. Geen oorontsteking, niet uitgedroogd. Ze moet blijven drinken, volgens hem moeten we niet naar mililiters gaan kijken, maar ze moet wel ongeveer drinken wat ze tot nu toe drinkt. Moet niet slechter worden. En zolang ze helder is en niet suf of veel slaperig/moe hoeven we ons geen zorgen te maken. Hij gaf wel aan dat bij baby's van deze leeftijd het erg veranderlijk kan zijn. Hij zei "ik kan haar nu onderzoeken en zeggen dat alles verder nog goed is en morgen kan het anders zijn". Dus alert erop blijven en zorgen dat ze blijft drinken. Bij twijfel bellen. Waarschijnlijk gewoon een hardnekkig griepje Ze heeft tot nu toe elke keer met meten 38,5 graden. Vanavond meten we weer bij de late voeding. Ze heeft inmiddels een mooie rood gevlekte huid, koortsuitslag Vandaag haar even in bad gedaan en nu slaapt ze weer. Met moeite, maar wel al ruim een uur. Hopelijk helpt dat met het beter worden. Als ze morgen nog niet koortsvrij is neemt mijn man dinsdag vrij. Is ze dan nog niet beter, dan neem ik de woensdag vrij. Maar ik hoop dat ze uiterlijk dinsdag wel opgeknapt is.
Jeetje wat een hoop zieke kindjes! Beterschap allemaal! Hoop dat iedereen snel weer opknapt! Meneertje heeft vandaag zn 2e wortelhapje gekregen, was weer smullen. Hij heeft 3 volle eetlepels op! Geen idee eigenlijk hoeveel ze mogen en wat gebruikelijk is maar vond het aardig wat voor zo'n ukkie. @ vroeg lopen, mn achternichtje is 3 maanden ouder dan Stijn en zij liep al met 7.5 mndn. Daar hoef je niet blij mee te zijn want je kunt ze op die leeftijd nog niet corrigeren. @ Keukens heb er eentje uit de jaren 60 zonder verwarming, met tochtgaten. Afgelopen week vroor het daar zelfs! Heb voor mn koflapparaat een koeltas met een koelelement, nou die hoefde ik niet in de vriezer te leggen haha. Maar in ons nieuwe huis krijgen we een mooie luxe keuken met allerlei inbouwapparatuur, kan niet wachten! Vanmiddag hier Sinterklaas gevierd, meneer vond het inpakpapier het leukste haha. Maar hij is weer heerlijk verwend!
@Sabse, waarschijnlijk zijn de adviezen in Duitsland anders dan hier in NL. Wij moesten absoluut na 3 dagen terugkomen als Damien nog koorts zou hebben. Gelukkig was de koorts na 1 dag al weg. @Ontwikkeling. Wij stimuleren alleen wat Damien zelf al kan. Soms als hij bij ons op schoot zit, dan buigt ie zelf voorover zodat hij nauwelijks steun heeft. Dan mag ie van ons best zo even zitten. Lang houdt ie het toch nog niet vol, maar ik vind het wel goed voor zijn ontwikkeling. Zijn spieren moeten toch op een of andere manier getraind worden. Damien doet alles in fases. De omroloefenfase is voorbij. Nu echt de zitfase. Omrollen doet ie nauwelijks meer. Gek he? En ook leuk: hij maakt smakgeluidjes, alsof hij wil kussen. Heel de dag door. @Sint: hier ook eentje die het papier erg leuk vond. Het was echt een nieuwsgierig mannetje. alles direct uitproberen. Hij is de laatste 2 dagen wel gek aan het doen: hij weigert 's nachts de fles. Wil alleen de borst. Dat betekent dat ik er dus weer elke nacht uit zou moeten, maar dat gaan we hem maar snel afleren.
@ Vogelinnetje, we zijn in NL naar de huisarts gegaan. Koorts is weg. Blijft slecht drinken en slapen is niet meer zoals het was. Ik ga weer snel verder, ze heeft honger denk ik..
Zo, met een druk weekend achter de rug heb ik niet meer gereageerd. Heb wel geregeld bijgelezen, maar hier dus mijn reacties @ bramtim: Wat fijn dat de operatie goed gelukt is. Goed naar je lichaam luisteren en Jurre* zal ook wel waken over zn broertje. @ meisje: Ik kolf nu alleen nog s avonds. Maar geef hem liever s avonds kv, zodat ik s nachts niet naar beneden hoef om een flesje kv te maken. Dan heb de bv voor dan en s morgens. Wel 2 dagen veel pijn gehad in mn borsten, dus in de namiddag telkens wat druk afgelaten. Ben vandaag dus terug aant werk, nu maar duimen dat het mee gaat vallen @ Cin: Alles wat er oranje in gaat, komt er zo ook ongeveer terug uit Met pompoen heb je dit dus ook @ Vogelinnetje: Ik heb slabbetjes van de hema. Het zijn er 3 per pakje: oranje, blauw en groen. En moet zeggen dat die niet doorlekken Heb hier ook al slabbetjes van bij de onthaalmoeder teruggekregen dat de stagiaire hem pap gaf maar dat de slab aan elkaar kleefde omdat ze smoste (Ward is nl. de kleinste baby die ze ooit heeft gezien ) @ sabse: Wat een gedoe met je kleine meid! Gelukkig is de koorts toch al weg gebleven. Nu nog hopen dat ze snel terug beter drinkt. Ward zit momenteel met steun. Soms al volledig zelfstandig, maar durf hem toch niet zo goed alleen te laten zitten. Af en toe valt hij nog helemaal om Mn zus liet me weten dat hij vlot van buik naar rug draaide daarstraks. Dat lukte ervoor niet altijd even goed. Eten doen we ook niet meer in de relax maar in de eetstoel (dan huilt hij alleen maar). Vindt hij geweldig! Daar zakt hij soms ook nog wat schuin in, maar t is ook nog vroeg het zitten. Maar het betert wel elke dag.
Ze dronk zojuist beter dan de 2 voedingen ervoor. Ze heeft nu : 70cc - 50 cc en ongeveer 110cc op. Nu slaapt ze. Plasluiers heeft ze niet echt. Ja vanochtend iets meer en daarna twee keer een beetje misschien. Maar de luier was licht en voelde droog aan. Niet dat ze normaal nat aanvoelen, maar zwaarder en dat er vocht in zit Mag het van het CB wel dan rechtop zitten? Hier gaat dat ook goed, weinig steun nodig. Maar probeer het niet te vaak te doen.
Ik ben nog steeds benieuwd hoe het met Roosje23 is. Zag dat ze 16 november online is geweest. Ze kwebbelde altijd lekker veel. Ze zal het wel erg druk hebben met haar grote gezin en hun nieuwe woning.
Als hij in z'n relax ligt, dan trekt hij zich recht. Als je hem op de arm hebt, wil hij ook niet liggen en trekt zich recht... Rond de 6 maanden kunnen de meeste kindjes al zitten, dus lijkt het mij niet erg om dan ook even voor z'n papjes in de stoel te zitten. En als hij aangeeft dat het genoeg is, gaat hij in z'n box of speeltapijt. Het kan toch zijn dat in die lichte luiers een beetje plas zit. Maar dat het dan zo weinig is dat je dat niet voelt. Hier voelen de plasluiers ook nooit nat aan, alleen zwaar als er veel in zit. Geen idee hoe het met Roosje is, hoewel ze mijn buddy is/was... Heb nog eens een mailtje gestuurd, maar geen reactie op gehad.
Met die spreidbroek is het hier onmogelijk om te los te zitten. Ergens tegenaan leunen gaat wel prima! Zonder spreidbroek kan hij het 2 min. dan bedenkt meneer dat hij zn voeten kan pakken, leunt naar voren en dan boem ligt hij op zn buik haha. Gelukkig moet hij dan zelf ook lachen. Ben ook benieuwd hoe het met Roosje is, dat was de grootste kwebbel van allemaal! Hier vandaag erg drukke werkdag gehad. Flat 2 straten verderop had een gasexplosie. Hebben de meeste van jullie denk wel op het nieuws gezien. Woon zelf op 5 min autorijden, stond net in de keuken mn kolfspullen af te wassen en BOEM een mega harde doffe knal. Dacht zelf dat het vuurwerk was en stond me al te ergeren haha. Maar gelukkig is er maar 1 dode, wat echt meevalt als je de schade ziet.
Had er iets over gezien op tv, maar niet gevolgd. Druk met de kleine Gelukkig maar één dode als het zo'n grote explosie was. Toch wel een familie die iemand kwijt is (familie in de grote zin van het woord, weet verder niet hoe en wat hoor).