Juni 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Vogelinnetje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Ik voel me een beetje down. Nova wilde vandaag weer niet drinken op de creche. Heb haar eerst weggebracht, toen 2 1/2 uur later weer terug, eten gegeven, weer aan de slag, 2 1/2 uur later weer terug, weer aan de slag en toen 2 uur daarna weer terug om haar en Caro op te halen. Ik voelde me erg geleefd en niet voldaan. Het maakt allemaal niet zoveel uit want ik werk nu bij mijn man maar het geen zo'n onvoldaan gevoel, telkens als ik midden in iets zit moet ik weer weg.

Verder heb ik ook de dokter gebeld voor de uitslag van Nova haar heupjes. De assistente vertelde me dat de dokter het morgen met me wil bespreken....... dus nu zit ik weer in spanning wat dat zal zijn. Het valt waarschijnlijk wel mee want ze doet het per telefoon maar toch.

Nou ja, ik moet het maar van me af zetten. Morgen trouwens ook naar het CB, leuk ben benieuwd hoe zwaar en lang Nova nu is.

Ik ga even relaxen en dan vroeg naar bed vandaag

2. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Ik heb zelf die van Maxi cosi en dacht dat die net onder de 50 euro zaten. En je kunt ook op Marktplaats kijken, ik zie er genoeg opstaan die er nog goed uitzien.
    Of deze op de prenatal site:
    Prenatal |

Of deze van Prenatal zelf:
    Prenatal |

3. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik heb de voetenzak van Prenatal gekocht. Die was € 19,99. Prima, lekker warm en ze kan hem niet van haarzelf aftrappen ;) Ook gekocht omdat het frisser is en voor de kleine stukjes (maar ook in het begin de koude auto) haar lekker warm daarin wil hebben :D

4. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ach kijk, die tweede bedoelde ik. Die hebben wij voor de maxi cosi :)

5. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Vaak is dat gewoon omdat de dokter de uitslag wilt doorgeven (goed of slecht) en dat niet aan een assistente overlaat. Want als je nog vragen hebt kun je die waarschijnlijk niet aan de assistente stellen, die weet er inhoudelijk verder weinig vanaf denk ik dan.

Dus niet onnodig zorgen maken, het kan ook echt meevallen. In ieder geval veel succes morgen en hopelijk is de uitslag goed!

6. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Ziet er goed uit de voetenzak van Prenatal, had ik ook beter kunnen kopen, is een stuk goedkoper.
    @Sabse, thanks voor de positiviteit. Klinkt inderdaad wel logisch ik hoop dat je gelijk hebt!

Ik ga afsluiten. Tot morgen allemaal

7. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Haha idd stukken goedkoper en erg prettig in gebruik. En lekker warm voor de kleine. Vond € 50 voor een maxi-cosi voetenzak echt te duur ;) Zeker omdat ze er relatief kort in zal zitten :p

Ik hoop het ook!

Tot morgen en een fijne avond gewenst!

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier de voetenzak van Maxi-cosi. Heel tevreden van, alleen zweet Ward er fel in. Ik doe nu zoals vanmorgen toen we naar het zh gingen ook alleen een sjaal en een muts aan. Dus nog geen jasje ofzo. Dan zijn die deeltjes die het belangrijkste zijn ook goed afgeschermd.

Vanavond heeft Ward nog goed gedronken (alle ja, we komen aan 700cc vandaag ;))! Heb wel vanavond tijdens elke fles johannesbroodpitmeel door de melk gedaan. Was ook nog maar alleen kv, want oma had de hele bv opgewarmd en de overschot weggegoten... Zonde natuurlijk, maar ja.
    Hij heeft ook niet meer zo gehuild na z'n voeding (ja, nou net na zo'n onderzoek...). Maar ben toch blij dat we naar de dokter gegaan zijn.

Zo, ga dadelijk m'n bedje opzoeken want ben op van vanmorgen 4u30...

9. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Hier ook voetenzak van mc, via kapaza! Hij trappelde ook altijd deken er vanaf, daarmee nu ook voetenzak erin gedaan!

Morgen met Maxim naar de ha, hij heeft opeens rode kin en loopt zo door zn nekje in... Ziet er heel vreemd uit. Vriend zag het pas na zijn fles, weet niet of hij het al eerder had of dat het mss verbrand is vd fles. Maar dan zou hij niet drinken, toch, als die te warm is?

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Kan ook een allergische reactie zijn op iets. Als de fles te warm is, dan brult hij wel hoor ;) Ik heb dat 1x aan de hand gehad en had nochtans gevoeld! Maar gelijk heb je dat je naar de ha gaat. Best geen risico's nemen he.

Vandaag gaat Ward weer naar de onthaalmoeder. Had hem dinsdag bij m'n ouders gelaten omdat hij maandag zo gehuild had bij de ha. Moest het hem niet gaan, kan m'n mama hem gaan ophalen vanmiddag na haar werk.
    Ik ben nu ook in elke fles johannesbroodpitmeel aan't toevoegen. Elke calorie extra, is er eentje extra. :) En hij lijkt het ook lekkerder te vinden als van het weekend. ;)

11. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    hier niks speciaals te melden eigenlijk. groentehap gaat goed.
    dinsdag mogen we weer naar K&G

12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.953
    113
    Vrouw
    Gelukkig is Stijn weer aan de beterende hand, de koorts is verdwenen en meneer is even vrolijk als normaal. Alleen leek er vanmorgen wat uitslag op zn gezicht te komen wat kan duiden op de 6e ziekte, nouja dan heeft hij dat maar weer gehad.

Zitten doet meneer nog niet. Zodra je hem laat zitten laat hij zich voorover vallen om zo op zn buik te gaan liggen, iets wat hij helemaal geweldig vind. Gisteren was hij zelfs wat aan het tijgeren!
    Omrollen doet hij beide kanten op, en sinds deze week gaat het ook plots vloeiend ipv stuntelend en houterig wat gepaard ging met een hoop gekreun en gesteun van inspanning haha.

Maar elk kindje ontwikkeld zich op zijn/haar eigen manier, daar zou ik me niet druk om maken. Het ene kind loopt ook met 9 maanden en het andere met 14 maanden, uiteindelijk leren ze het allemaal.

13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.953
    113
    Vrouw
    @ Cycaa: Momenteel heb ik totaal geen last van de colitis, eigelijk al sinds ik zwanger ben gaat het goed (uiteraard gebruik ik wel dagelijks medicatie maar dat mag gelukkig met zwangerschap en met borstvoedign). Had dus eigenlijk al op mn 15e zwanger moeten raken wat dat betreft, maar geloof niet dat ik er toen al aan toe was. ;)
    Hoe gaat met jouw crohn nu tijdens en na de zwangerschap?

Heb je de huisarts al gebeld? Hopelijk viel de uitslag mee! Zoals iemand hier op t forum al zei, op t moment dat de assistente er geen verstand van heeft zal ze ook nooit de uitslag vertellen, want als jij dan vragen gaat stellen staat ze met dr mond vol tanden. (Ben zelf da).

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ Cin: Fijn dat Stijn weer terug beter is. Toch grappig als ze zo kreunen om iets te doen he ;) En energie dat ze daarmee verbruiken! :)

Ik heb net naar de onthaalmoeder gebeld en Ward is een heel ander kind zegt ze. Hij huilt niet na z'n fles en heeft nu net een voeding van 130cc op! We doen wel allemaal johannesbroodpitmeel door z'n melk. Zou dat dan helpen??? Hij wilde wel niet slapen (maar dat zijn we wel gewoon :p) en zat nu fijn bij de onthaalmoeder en haar stagiaire terwijl zij aan't lunchen zijn.

15. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Had hij misschien (licht) last van verborgen reflux? Aangezien JPBM de voeding in de maag dikker maakt waardoor het minder snel omhoog komt.

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja het moet wel zoiets zijn... Wist trouwens niet wat jbpm deed, alleen dat het diende om in te dikken. Maar ik gebruik maar een half schepje op 100cc.
    Gisterennamiddag had hij nog bv zonder jbpm gekregen en toen huilde hij wel op het einde van z'n fles zei m'n schoonmoeder. Maar ik heb de fles van toen ik thuiskwam (kv) met jbpm gemaakt en toen huilde hij niet.

Ik hou het nog even aan in elke fles en als hij niet meer huilt, geef ik dat maandag zo door aan de ka als ik voor de uitslag moet bellen.

17. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik gebruik het ook (ondanks dat het al in haar comfort voeding zit). niet veel, maar precies genoeg. Ik probeerde het uit tot ik de juiste hoeveelheid had. Merkte wel iets verschil. Weg gaat het niet, ze heeft er flink last van. Maar het hielp bij haar wel iets.

Als jouw kleintje er licht last van heeft kan dit enorm helpen :) Hopelijk is dit de oplossing :D

Oh en ik stuur je nog een berichtje terug, maar ben nu ff lekker doelloos aan het internetten. Mijn meisje slaapt al sinds een uurtje of elf/kwart over elf :$:$:$

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Amai, je meisje doet het goed he! :D

Ik juig nog niet te vroeg voor Ward, maar duim heel hard voor hem! Straks weer lekker knuffelen. Vanmorgen was hij al zo goed gezind :D Zalig! ;)

19. bo2008

bo2008 Niet meer actief

nou hier kan die alleen maar van ze buik laaangzaam rollen naar zijn rug links of rechts maar dan leg ik hem wel op de vloer en moedig ik hem aan
    doe ik het niet gebeurt er niks heb ik gemerkt moedig ik hem aan dan gaat die rollen
    te schattig
    hij vind op zijn buik liggen ook helemaa niet erg ofzo
    verders....hij kan nog echt niet van rug naar buik maar dat kunnen ze pas vanaf een maand of 5 dacht ik zo...
    hier stimuleer ik ze dus wel veel altijd gedaan en me dochter was ook gewoon vlot deze jongen doet alles meer in zijn eige tempo en daar is ook helemaal niks mis mee
    ik geniet alleen maar meer van hem oomdat ik hem nog lekker klein wil houden omdat dit mijn laaste baby is

bedankt voor je pb ben bezig met beantwoorden haha xxx

20. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Hier rolt Maxim ook niet echt, vindt het véél leuker om zijn poep torenhoog te steken :D Met beentjes onder zich in :) En als hij bij mij in bed ligt (ca. 30cm van mij af, dan komt hij ook altijd naar me toe gekropen (met ook hier het nodige gekreun bij :p)

Deze vm naar ha geweest en heb een zalfje meegekregen, zou infectie of bacterie zijn ofzoiets. Moet nu 2x pd smeren! Na dag of 2-3 zou er al verschil moeten te zien zijn.

Deel Deze Pagina