Juni 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Vogelinnetje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb ergens gelezen van hen tussendoor niet te veel te laten drinken omdat dat hun hongergevoel wegneemt en ze daardoor te weinig melk of vaste voeding binnen krijgen.

2. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Kost ons niets, de vriend van mijn zus is fotograaf :D En die maakt veel mooiere foto's dan die wij maken. Dus wil echt dat hij dat doet. hij gaat nu met kerst wel foto's van onze meid maken en van ons met z'n drieën. Heb er zin in, heb een mooie kerstjurk klaarliggen voor haar :)

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ah zo! Hebben jullie geluk! :D Leuk leuk!

4. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Ik vind persoonlijk de laatste fles wel erg laat en om tussen 12 en 16 niets te geven erg lang. Uiteindelijk wil je er toch naar toe dat je kindje om 1900 de laatste fles krijgt. Ik wil straks het volgende schema:
    7.30 fles
    10.30 fruit
    12.00 fles en later brood erbij
    15.00 fles
    17.00 groente
    19.00 fles

Vaste voeding wordt steeds belangrijker maar tot 9 maanden hoeft het nog geen hoofd voedselbron te zijn hoor. Nu mogen ze nog ontdekken en proeven.

En wat betreft sapjes enzo. Ik zou niet teveel drinken geven, ze krijgen genoeg vocht nog door de flessen en drinken neemt hongergevoel weg. Ook vind ik sapjes erg overschat, caro heeft altijd water gekregen en drinkt dat nu nog. Stukken beter dan sapjes. Thee is natuurlijk wel een leuk alternatief. Je hebt speciaal voor de kleintjes Kabouterthee, dit is een kruidenthee en vinden ze erg lekker.

5. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    @Sabine, ik vind de eerste het leukste

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.006
    113
    Vrouw
    @ Sabine: Wat is hij al groot! Of het klinkt gewoon zo haha. Moet zelf morgen naar het cb, we zullen zien!
    Persoonlijk vind ik de eerste foto het leukst, daar zie je zn hele pakje.

Wij hebben vorige week zondag ook foto's gemaakt voor kerstkaart, maar ben erna nog met Stijn in de sneeuw geweest wat ook leuke foto's heeft opgeleverd, en erna bij een fotograaf. Denk dus maaar dat ik verschillende foto's ga samen voegen.
    Is er al iemand die uitgezocht heeft waar je de goedkoopste kaartjes kan maken? Wat ik heb gezien is tot nu toe de kruidvat het goedkoopste.

Broccoli ging er dinsdag trouwens goed in, niet via de rapley methode dat was te droog. Had we 20 ml afgekolvde melk aan toegevoegd en meneer bleef eten! Morgen beginnen we met spinazi, ben benieuwd hoe dat gaat. Dinsdag had meneertje trouwens ook zn eerste vaste keutel. Zal denk komen doordat we met groente gestart zijn?

7. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.231
    6.692
    113
    Cin85, onlangs is er bij Kassa een kaartjestest geweest. Greetz.nl gaf de beste resultaten. Als je voor goedkoop gaat, heb je de kans dat het niet zo mooi is. Dat is een afweging die je moet maken.

En spinazie? Hier wordt dat het eerste jaar afgeraden vanwege de nitraten.

8. elsie22

elsie22 Niet meer actief

wij hebben het volgende schema:

7.00 fles 210+7 + 3 scheppen rijstebloem
    9.30 fruit
    11.00 fles 180+6
    15.00 fles 180+6
    17.00 groente
    19.00 fles 180+6

dan gaat ie naar bed tot de volgende ochtend.

9. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Tihany: in een boekje van de gezinsbond stond dat bvkindjes zeker vóór 7 maand gluten moesten binnenkrijgen (brood, meel, babykoekjes...) Vandaar dat ik het nu al geef. Soms weet je niet meer wat wel mag en wat niet :s Maar hij verdraagt het goed! En de graantjes komen er zo weer uit, en krijgen we een graantjespamper :)

Sabine ik vind ook de 1e het mooiste! Zie je hem ook kijken en het pakje idd ook beter.

Maxim zit nog lang niet op 4 voedingen :D Maar goed, krijgt ook nog uitsluitend melk + nog 2 tot 3 nachtvoedingen... Overdag meestal 7u15, 10u30, 13u30, 17u, 20u30, 23u30 en dan snachts nog... uur of 2/3 en uur of 5. En dan smorgens net voor ik hem afzet bij de onthaalmoeder. Als hij bij mn mama blijft dan geef ik rond 7u45.

10. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.231
    6.692
    113
    Hier ook nog geen ritme met de bv en dat wil ik de komende (laatste) 3 weken ook niet meer proberen te krijgen. Vind het wel makkelijk zo. Op mijn werk vonden 2 50+ collega's dat raar. Ik zou wat strenger moeten zijn met Damien en hem in een ritme duwen. Nou, ik denk dat dat bij 6 maanden wel komt als hij van de bv af is. Ik ben tevreden zo.

Hier willen wij straks 5 voedingen doen (1 bij wakker worden, 1 in de ochtend, 1 in de middag, 1 in de avond en 1 voor ons slapengaan) en tussendoor fruit (tussen voeding 1 en 2), brood (tussen voeding 2 en 3) en groenten (tussen voeding 3 en 4). Toetje moeten we nog even kijken. Het is namelijk zo dat wij beiden vanwege reistijd laat thuis zijn (Damien wordt pas na 6 uur opgehaald) en Damien gaat om half 8 weer slapen. Ik ben echt op zoek naar een andere baan dichterbij huis, zodat ik er meer voor Damien kan zijn. Dan zou ik hem kunnen gaan brengen en halen en mijn man kan dan een half uurtje eerder weg, zodat hij ook weer op tijd thuis is. In de kerstvakantie ga ik open sollicitatiebrieven versturen.

11. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Wij gaan binnenkort ook beginnen met fruit- en groetenhapjes. Even nog kijken hoe en wat. Eerst moet ze dan weer "normaal" (goed) drinken.

Ze zit, nee zat, op 5 voedingen en dat had ze nog echt nodig. Nu heeft ze geen vast aantal meer :(

Morgen ga ik weer werken en gaat ze 's ochtends naar het KDV. 's Middags is mijn man altijd thuis met haar (gelukkig!!) Ben benieuwd hoe het zal gaan. Ga morgen de HA bellen (die had mij dus wel teruggebeld, maar op mijn mobiel ipv huistelefoon en heb die oproep dus gemist). Blijft een ramp met onze meid en ons gevoel zegt dat er gewoon iets aan de hand is.

12. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Dankjewel! Ben het wel met je eens, hij kreeg zn laatste fles steeds rond half 11 / 11 uur.. dus wilde niet ineens heel vroeg geven. Ben sowieso benieuwd hoe hij het erop doet.

13. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Alvast succes gewenst!

14. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Tante van mn vriend noemde het ook "abnormaal" dat hij 's nachts nog komt. :(;) Yea, als hij honger heeft geef je hem toch gewoon eten? Wat is me dat nu. Je gaat je kind toch niet laten honger lijden?! omdat het volgens de "regeltjes" al LAAAAANG zou moeten doorslapen?

Ook sliep hij met verjaardag van mn schoonbroer in een bedje in de living (naast de tafel waar we met de hele familie zaten, heel druk dus) en hij kon moeilijk in slaap raken (logisch!) en ze vond dat we hem maar even moesten laten huilen... Zeg ik zo dat het slecht is om ze te laten schreeuwen, omdat dat hersenschade kan veroorzaken door de stress die ze dan hebben. Zegt ze "moet je hem dan maar gewoon oppakken?!!" Net of je hem eerst een half uur moet laten krijsen voor je hem mag troosten (en heb helemaal niet gezegd dat je hem moet opnemen, gewoon even kijken en kalmeren is genoeg) Aaah ik kan het er van krijgen he, zo mensen die denken te weten hou jij JOUW kind moet opvoeden!

15. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ach gewoon lekker negeren. Het gaat bij mij het ene oor in en het andere oor weer uit :D

Dat is net als wanneer mensen een rot opmerking maken, zonder dat duidelijk te doen. Ik noem maar als voorbeeld "ach ja, je hebt nu eenmaal mensen die dat soort dingen nodig hebben. Wij zijn daar simpel en en hebben genoeg aan een normale babyfoon". Dat kreeg/krijg ik (wel) eens als reactie wanneer ze naar het type babyfoon vragen die wij hebben of als ze hem zien staan. Of ze zeggen "mensen willen ook maar steeds meer en vooral meer luxe".

Of over bv "ik gun mijn kind het beste, daarom geef ik bv". Dat is me wel eens gezegd toen het over voeding ging. Vind dat altijd een rot opmerking aangezien het bij mij mislukt is. Oh en voordat iemand er iets over zegt.. ik ken diegene en het was ook een beetje als een nare opmerking bedoelt. Die doet zichzelf wel vaker ophalen ten koste van een ander.

Kan nog wel doorgaan, ken één iemand die zou haar beroep ervan kunnen maken om een boek te schrijven met daarin gemene opmerkingen verpakt alsof het niet gemeen bedoelt is :p

Ik denk maar dat die mensen het blijkbaar nodig hebben om zichzelf beter te voelen. Gewoon zielig gedrag ;)

16. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Goed he!! :D:D:D

17. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Kan er mij soms aan ergeren... Zeker de familie van mn vriend, ze moeien zich zo al met alles lijkt wel!

Kreeg Maxim voor sinterklaas van oma: kleertjes (deel verkeerde maten met het seizoen bv zomerpakje mt 62, wintervest mt 74...) En ook vlaggen voor VERJAARDAG ?!!! :(:(:x En een deurposter voor verjaardag. Hallo? Mag mn kind zijn verjaardag toch wel zelf regelen? (en dat is pas over een HALF JAAR!!!) En het is nog wel zijn EERSTE (heel belangrijke en speciale!!) verjaardag! Gadver ik was boos zeg! Het is toch ONS kind denk ik dan... Pfff, hoop dat ze snel weer naar NL verhuizen, hoef ik ze niet meer te zien (en Maxim hen liefst ook nog zo weinig mogelijk :) erg he)

18. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.231
    6.692
    113
    Het is duidelijk dat er vroeger anders over opvoeding na werd gedacht. Natuurlijk heb ik liever dat Damien 's nachts doorslaapt, maar ik vind het vele malen belangrijker dat hij overdag lekker bij me drinkt. En in een ritme dwingen: dat betekent 3 a 4 dagen een huilend kind die op eten zit te wachten. 1 dag gedaan en nooit weer! In het nieuwe jaar wil in volledig gestopt zijn met de bv en dan is ritme wel belangrijker, anders krijgen ze misschien te veel of te weinig binnen.

19. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ja idd, zoals "huilen is goed voor de longen" nog zo'n belachelijke redenering :(

En vind het ook niks om in een schema te proppen. Zelf eet je toch ook wanneer je honger hebt, als je honger krijgt om half 5, ga je toch niet wachten met eten tot 6u omdat je dat anders ook zo doet? Net hetzelfde voor een baby, en zij hebben het nog 10x zo hard nodig!

20. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ben het helemaal met jullie eens.

Hoewel onze meid wel eens huilt, zeker nu ze zo anders is. Dan zeg ik wel eens als "grapje" dat ze enorm goede longen moet hebben met al het gehuil dat ze in haar korte leventje tot nu toe heeft gedaan :) Maar ja, dat is meer een grap omdat de situatie natuurlijk weinig te lachen over laat ;)

Deel Deze Pagina