Juni 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Vogelinnetje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
  2. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ja dat is wel anders! Maar zei zeggen het echt letterlijk zo... "laat maar huilen..." Zo zielig voor dat kind! Daarmee dat ik hem absoluut niet naar hun wil brengen! Stel dat hij daar hele tijd weent en ze staan er gewoon bij te kijken :eek: (is ook al gebeurd!) De prutskes zitten 9 maanden lekker dicht bij mama, en dan opeens moeten ze alles maar zelf zien op te lossen? Dat kan er bij mij echt niet in... Goed dat ik de mama ben, mama's wil is wet :D Hihihi, zeker als het over mijn kind gaat! Kunnen ze me de boom in hoor. Liefde kunnen ze nooit te veel krijgen! Knuffelen is toch niet verwennen? Het is je liefde uiten, en wat is er leuker dan knuffelen en kusjes geven? Als hij wat ouder is en je merkt echt dat het aandacht trekkerij is, dat is anders, maar nu? Nee, hij vraagt, wij geven wat hij nodig heeft! En dat is nu nog steeds heel veel geborgenheid.

Oh wat hebben we toch een lieverdje in huis! :)

3. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.231
    6.692
    113
    Ja, lekker knuffelen. Dat doet Damien nog steeds graag. Ligt ie heerlijk op me en laat zijn hoofd op mijn borst rusten. Laatst lagen we beiden nog een kwartier zo te slapen :)

4. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Dat lijkt me heeeeerlijk. Onze meid wilt nooit zo liggen :(

5. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.231
    6.692
    113
    Ook niet in de eerste maanden? Je hoort vaak dat als ze eenmaal om zich heen kunnen kijken, dat ze niet meer lekker tegen je aan willen liggen.

6. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Hier slapen we wel vaker zo 's nachts :) Hij slaapt ook nog 8 vd 10 keren bij ons in bed...! (ben zo moe...) Ga naar bed! Heb papieren moeten maken voor vriend en zijn nu klaar dus ik kruip mn bed in ! (1,5u later dan ik eigenlijk zou willen maar goed)

Slaapwel!!

7. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Nou heel af en toe toen ze net een paar weken oud was, maar ze tilde haar hoofd al snel op (2e dag). En het liefst doet ze dat nog. Ze ligt zelden op onze borst, vind het jammer. Maar ja ze houdt er gewoon niet van :)

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Poeh, 't is veel om bij te lezen, maar zit op m'n werk en heb weinig tijd. Dus doe dat straks thuis ;)

Ons Wardje heeft vannacht volledig doorgeslapen!!! :D Om half 9 is hij in slaap gevallen aan z'n fles. Even in de box laten slapen en om half 10 nog even laten drinken want hij had niet genoeg op voor de nacht door te komen. Maar hij werd niet wakker ervan. In bedje gelegd. Om half 5 schiet in me ineens in volle paniek wakker. naar z'n kamertje gegaan, maar hij sliep nog rustig! :$ Was z'n tut wel kwijt maar dat deed precies niks. Om kwart voor 6 begon hij wakker te worden en heb ik hem even bij mij genomen en heeft hij nog wat geslapen/gerust. Zalig! Ben zo uitgeslapen, maar langs de andere kant begin ik nu de vermoeiheid pas echt te voelen.

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier ook een knuffelaar :D Maar alleen als hij moe begint te worden. Want als hij klaar wakker is wil hij de wereld ontdekken. Ik speel nu ook al zittend op de grond met hem tussen m'n benen (zodat hij leert alleen zitten maar als hij valt, valt hij tegen mij op) en als hij er genoeg van heeft dan neemt hij met z'n 2 handjes m'n been vast, draait zich om en lacht :D Dan moet ik even knuffelen en is het weer goed. Oh, 't is toch zo mooi! (zeg ik met tranen in m'n ogen van geluk)

@ meisje: Jeetje, wat een familie! Ik heb ook al opmerkingen gekregen: 's nachts geen nachtvoedingen meer want daar kom ik nooit meer van af. Zegt zij die haar kind meer door haar ouders en zus laat opvoeden dan dat ze er zelf tijd aan besteed. Zal hem dan maar laten wenen van 1-2u 's nachts tot 's morgens??? En net zij die altijd commentaar geven: haar broer heeft een tweeling. Zoontje deed lang over een fles, is opgenomen in het zh met buikgriep, wilde erna helemaal niet meer eten. Onderzoeken gedaan. Wat blijkt: hij wil niet drinken omdat hij z'n fles van 180cc elke keer uit moest drinken! Hij deed er ocharme anderhalf uur per fles over!!! :$ Ze hebben nu ook die bruine spenen (rubber of wat is het) moeten halen en moeten stoppen als hij aangeeft dat hij genoeg heeft. En vaker aanbieden, want voor hem is een voeding van 180cc in 1 keer te veel. En dan maar tegen mij zeuren dat ik geduld moet hebben met Ward als hij weende bij z'n flessen een tijdje geleden. Nu hoor je ze wel niet! ;)
    En nu net een collega op een andere dienst: 's nachts nooit opnemen, in bed laten drinken. Hoe moet hij dan boeren? En als er melk opkomt? Pfff, ik doe gewoon op m'n gevoel.

Die goedbedoelde niet gevraagde adviezen, daar wordt een mens gewoon moe van.

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.006
    113
    Vrouw
    Pfft wat een familie's en verhalen zeg! Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze volgens mij niet gekregen heb. Wel toen ik zwanger was, ben klein dus zie er wat jonger uit. Vraagt zo'n 40+-er met een baby aan mij of het wel gewenst was. Pardon?! Het is dat ik vol hormonen zat, daardoor schoot er een nogal harde opmerking uit: Nee je moet lekker carriere maken, dan een kind als meubelstuk nemen als je 40 bent en dan weer lekker 7 dagen per week verder gaan met je carriere omdat het anders zonde is. Moet eerlijk zeggen dat ik dat normaal nooit zou antwoorden want voor t zelfde geld zijn mensen jaren lang bezig geweest met het krijgen van kinderen. Maar omdat je dan 'pas' in de 20 bent zou je nog niet bewust voor kinderen kunnen kiezen? Onzin!

Ben vanmorgen met meneertje naar het Cb geweest, 6870 gram en 68 cm! Lengte is precies gemiddeld voor kindje van zn leeftijd en gewicht zit 1 curve onder het gemiddelde. Ben zelf ook niet zwaar dus vind het wel prima.
    Kreeg ook te horen wat we met broodkortjes mogen beginnen als groente en volgende week ook fruit goed gaan. Pfft over 3 maanden is het de bedoeling dat hij gewoon al normaal 3 hoofdmaaltijden krijgt en mee eet met de pot! Wat gaat de tijd toch snel!
    Wat betreft spinazi, dat mag wegens nitraten niet meer dan 2 keer per week.

11. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Nijntje omg!!

Cin hoe lukt het met zn groentjes? Hier normaal morgen beginnen :) Mn mama heeft hem vandaag 1e keer fruitpap gegeven :( Pfff... Was er echt niet blij mee. Had het liever zelf gedaan "de eerste keer"! Verdorie toch! Is dat te veel gevraagd en stel ik mij aan? Weet het niet...

Over leeftijd: vragen ze mij ook ooit, of het wel gepland was ;) Dan zeg ik "ja tuurlijk! Zei ik al van kleinsaf aan, op 21 de eerste en het is me nog gelukt ook!" Nah, meteen duidelijk :p

12. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik vat de vraag of het gepland is niet vervelend op, maar soms vraag ik het me ook bij mensen af. Niet uit twijfel, maar gewoon uit interesse. Is totaal niet met kwade bedoelingen van mijn kant dan. Stel de vraag niet snel hoor, omdat het vaak wel beledigend wordt opgevat :) Kreeg de vraag ook wel eens en kon dat wel begrijpen dus ;)

Soms denken mensen dat ik jong(er) ben, maar ach heb er geen opmerkingen over gehoord. Ben overigens niet zo jong meer :p

Maakte me wel iets grappigs mee van de week. Mijn man vroeg of ik sigaretten mee wilde nemen, dus dat deed ik. Ging ff bij de AH die halen en toen zegt die mevrouw achter de balie "heb je identificatie?" :$ Dus ik zeg "nou, zie ik er zo jong uit dan?". Zegt ze "het is tegenwoordig tot 20 jaar, de identificatieplicht" :p:p:p Nou heb mijn rijbewijs maar laten zien (kon mijn paspoort natuurlijk weer net niet vinden in die rommeltas van mij) en mompelde in reactie op haar laatste opmerking "zo oud ben ik ook al even niet meer" ;)

Heb dat echt al een tijdje niet meer gehad, dat ik echt te jong werd geschat.

Heb er achteraf echt om moeten lachen :D en die mevrouw ook :p

13. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ach kan jouw teleurstelling wel begrijpen, vervelend. Ik zou het wel proberen naast je neer te leggen.. het kan toch niet meer ongedaan worden gemaakt.

Pfff op 21 wilde ik echt niet, heb altijd gezegd rond de 25 en dat is ook ongeveer zo uitgekomen. Duurde iets langer, omdat we er 15 maanden over deden om zwanger te raken. Ben daarom huiverig om weer aan de pil te gaan. Moet er nog steeds mee beginnen. Wil er eigenlijk vanaf blijven tot de volgende, maar hahaha dat duurt nog zo lang :p

14. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ik wilde vroeger al mama worden :D (als je dat zo in vriendschapsboekjes moest schrijven of zo ;)) Mama zei dan "je mag ook iets anders kiezen hoor" waarop ik steevast: "nee nee, ik wil mama worden !!" Hihi. Toch teken dat zij het goed doet? Dat ik het ook zo graag wilde? En ben er voor gemaakt :D

15. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    En kan je wel begrijpen dat je nu niet meer graag aan de pil gaat! Hoe lang wilden jullie wachten voor nr 2? Nog heel lang of zijn die paar maanden evt wel te overbruggen, zonder pil :D

En jonger dan 20 geschat worden ;) Leuk toch? Als dat zo blijft als je 40 bent hihi! Hier schatten ze mij ook 16 vaak... En mn vriend schatten ze meestal ouder (24 - 25j) God weet wat ze dan denken als we samen over straat lopen, met een baby :D

16. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    :) Nou we willen wachten tot ze 2 is of ouder. En dan houden we rekening met langere tijd proberen voordat ik weer zwanger ben. Misschien als ze anderhalf is. In ieder geval niet eerder :D Dus de pil is dan handiger, maar heb er best last van gehad toen ik er vanaf ging :(

Nou wordt liever niet meer te jong geschat. Ouder zeker niet, maar te jong vind ik ook niet leuk ;) Maar beter dat ze me jonger schatten dan ouder ;)

17. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Haha dat gevoel kreeg ik pas echt na mijn 20ste :)

Maar zeker, doen wat je gevoel zegt!

18. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ja idd, beter te jong dan te oud :p

Was je ziek na je pilstop?

19. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ja was erg veel misselijk, vooral 's avonds en 's nachts. Ben er denk ik gevoelig voor, was zo goed als de hele zwangerschap ook veel misselijk. En nu he ik dat 's ochtends nog snel ;) Dat heb ik echt van de zwangerschap overgehouden.

20. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Oei, dat is idd niet zo leuk... dan begrijp ik wel dat je liever niet wil! En prikpil is wss hetzelfde effect? Kan je blijkbaar niet goed met de ewtra hormonen om of dergelijk? Nu nog misselijk, dat 9 maand ontzwangeren klopt dus echt! aangezien jij nu nog last hebt vd misselijkheid :) Heb je daar nog veel last van?

Deel Deze Pagina