Juni 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Vogelinnetje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Nou tijdens de zwangerschap begon het na de 10 weken. Dan moest ik eerst een half uur in bed blijven liggen, rustig op staan, rustig douchen. Deed één keer scheren tijdens het douchen en kwam uit de douche en kon direct boven de wc gaan hangen :) Alles heel rustig in de ochtend dus, anders werd de misselijkheid zo erg dat ik boven de wc hing. En 's avonds en 's nachts had ik er ook vaak last van. Meestal als Vienna erg druk was werd het erger ;) Ik heb echt heeeeeeel vaak 's nachts in bad gezeten ter ontspanning en afleiding of boek gelezen, tv gekeken of wat dan ook. En dat kon goed van twee uur 's nachts tot 5 uur in de ochtend duren :(

De dag van de bevalling, 's ochtends toen we naar het ziekenhuis gingen.. was ik dus wel wat meer gehaast.. ff douchen en dan snel dit en dat pakken. Ik zat in de auto en had al een plastic tas mee voor de zekerheid (had ik altijd al bij me als ik in de auto stapte) en ja hoor.. weer spugen. Gelukkig viel er 's ochtends nooit wat te spugen bij mij.. kwam alleen speeksel/water mee. Maar het gevoel van misselijkheid en moeten spugen is al vervelend genoeg ;)

Nu heb ik er minder heftig last van, maar nog moet ik redelijk rustig aan doen. Maar toevallig op een ander forum opende een meisje een topic erover.. dat ze ook zo misselijk was geweest tijdens de zwangerschap en er nog zo'n last van had. En daar reageerden meer vrouwen in die het ook hadden. Een schrale troost dus :D:p

Hoop bij een tweede zwangerschap er minder last van te hebben.

En uh van de pil had ik hier dus lichter last van, maar ook vaak 's nachts dat ik niet goed kon slapen en 's ochtends dat ik me rot voelde. Dus vond het van de pil af gaan niet leuk :p

Was jij het trouwens van dat topic over jouw kat een tijdje terug? Zo ja, hoe is dat afgelopen? Ben wel benieuwd!

2. bo2008

bo2008 Niet meer actief

me pikkie vandaag 6 maanden oud ! zucht slik! en mega trots op hem hij is zo wijs en lief en makkelijk heerlijk kind

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Gefeliciteerd bo! :)

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier gisteren een drukke dag gehad. Hadden een kerstmarkt op 't werk, dus voormiddag en 's avonds moeten gaan werken. Daarbij een zoontje dat vannacht weer erg onrustig was :( Straks even terug m'n bedje in! ;)

5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.505
    14.001
    113
    Vrouw
    Alsnog gefeliciteerd Bo!

Heerlijk ben pas net wakker! Mn man heeft me lekker laten uitslapen. Werd wel om 06.30 wakker om te kolven maar ben erna weer terug mn bed in gegaan.
    Nijntje ik hoop dat je ook nog wat hebt kunnen slapen?

Hier gaan we vandaag het huis iets in kerstsfeer zetten. Normaal doen we het hele huis maar omdat we binnenkort gaan verhuizen staan er momenteel overal dozen en hebben we niet echt veel ruimte meer.
    Doen nu dus een kerstboom versieren met lichtjes en ontbreekbare ballen (hadden we al omdat onze kat het leuk vind om ermee te spelen en ook gerust in de kerstboom klimt en daar gaat slapen), en wat lampjes bij de ramen. Heb zo'n vermoedde dat de kleine de lampjes fantastisch gaat vinden!

Maar nu eerst ontbijten.

6. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Bo gefeliciteerd met J z'n 6e vermaanddag!!

Cin, die slaapt er IN? Hoe krijgt die dat klaargespeeld? :D

7. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.229
    6.682
    113
    Gisteren was ik erg verbaasd over een uitspraak van mijn schoonzus. Haar dochtertje van 1,5 denkt niet na voordat ze iets doet en was bijna Damiens babygym aan het slopen. Ik heb er verschillende keren iets van gezegd en toen zei mijn schoonzus dat het toch geen zin had want ze is pas 1,5 en kan daarom nog niet luisteren. Huh!?

8. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    oei, daar komt ze wel achter binnenkort...! mn nichtje begrijpt al dingen van voor ze 1j was, als je 'nee ' zei begreep ze aardig goed dat het niet mocht!

gister Maxim voor het eerst groentjes gegeten! Hij vond het niet super, vandaag ook nog niet :D lepel vindt hij wel geweldig, enkel wat er inzit staat hem niet aan hihi

9. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.229
    6.682
    113
    Meisje: het is natuurlijk weer iets nieuws. Hij went er vast aan. Anders zou je de groenten wat kunnen verdunnen met melk of water, zodat ze makkelijker met de nieuwe structuur om kunnen gaan en het slikken niet zo moeilijk meer wordt.

Mijn nichtje is best lomp. Moet ze van A naar B, dan gaat ze voor de route hemelsbreed. Als ze op haar pad iets tegenkomt, loopt ze het gewoon omver. En als ze hier komt, moeten we het halve huis verbouwen. Mijn oudste nichtje heeft altijd goed geluisterd en is veel liever.

10. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Alsnog gefeliciteerd!!

:D

11. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Wat lief van hem!! Zal vast heerlijk zijn geweest.. lekker uitslapen!

Ben jaloers :):p

12. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Wilde nog even melden dat het drinken beter gaat. Ze dronk gisteren voor het eerst weer een keer 180cc ongeveer op. Daarna wel twee keer slechter, maar de laatste fles weer 190cc. Vanochtend dronk ze weer ongeveer 180cc, daarna 150cc en vervolgens weer 190cc. Ze is aan het inhalen denk ik :D

Gelukkig maar, want de huisarts had gezegd dat ik tegen dinsdag aan moest bellen voor een afspraak als ze dan nog niet beter zou drinken.

13. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Even een paar vraagjes :D

Hoe vaak gaan jullie kleintjes in bad?

Welke maat kleding dragen jullie kleintjes nu. En dan bedoel ik rompertjes, broekjes, truitjes, jurkjes, etc. Hier verschillen die maten, vandaar dat ik het apart benoem.

Wanneer moeten jullie weer op controle met de kleine?

Ben ff benieuwd! ;)

Had eerst nog meer vragen, maar kan er niet meer op komen :)

14. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.229
    6.682
    113
    Sabse, wat een opluchting dat het drinken weer beter gaat. Dat zijn weer lekkere hoeveelheden. Damien is ook bezig met een inhaalslag: gisteren bijvorobeeld had hij zijn papfles (220 ml) in 5 minuten op en daarna had hij nog honger!

Je vragen: Damien gaat 1 keer per week in bad. De laatste tijd gaat hij steeds vaker met ons mee in bad ivm in zijn eigen badje. Begint een beetje klein te worden nl. Daarbij komt ook nog 1x in de week babyzwemmen bij waarbij hij ook helemaal schoon wordt natuurlijk. Verder wassen wij met wat water elke dag zijn gezichtje en kontje.

Maat kleding: hier eigenlijk alles 68 nu. Broekjes zijn wel een beetje te lang, maar dat is niet zo erg. Bij maat 62 zijn zijn onderbeetjes nl regelmatig bloot.

Wij weten nog niet wanneer we op controle moeten. Het systeem was nog niet gereed voor afspraken in 2011, maar bij 6 maanden zou hij weer moeten.

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Sabse, wat super dat ze weer goed drinkt! Het lijkt dan wel of ze helemaal er boven op is.

Pfff, hier was het weer een nacht! :( Ik kan er echt niet van over. Hij broedt wel op tandjes, want z'n tandvlees staat redelijk gespannen. Er zal ook wel weer een sprongetje in aantocht zijn... Maar de nachten beginnen me serieus op te breken.

Hebben de werkende mama's (voltijds) ook tijd te kort? Ik hol het hele weekend achter alles aan om dan 's maandags nog met een puinhoop in huis te zitten. Zaterdag heb ik maar eventjes 5 manden strijk weggewerkt, nu staan er alweer 2,5 mand... Ik geraak gewoon niet meer bij. Nu heb ik wel bijna vakantie (bijna 2 weken maar de eerste week moet ik nog 1,5 dag verspreid in de week gaan) en kan ik me dan even bijwerken. Maar ik kom gewoon niet meer toe aan leuke dingen :( Zou veel meer willen kunnen genieten van Ward.

16. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.229
    6.682
    113
    Nijntje, misschien kun je toch proberen je man sommige nachten erop uit te sturen. Als hij niet wakker wordt, dan gewoon wakker maken. Jij kan dan blijven liggen en ookal slaap je niet, je hebt toch je rust. En wellicht kun je dan ook weer sneller in slaap vallen. Hier gaan de nachten beter (van 11 tot half 6 doorgeslapen), maar ik merk dat ik ga wennen aan lekker 'lang' mogen slapen en dat ik eigenlijk nog meer slaap nodig heb.

Misschien kun je ook minder eisen stellen aan het huishouden. Wij strijken bijv bijna niets. We hangen gewoon alles goed uit. En op onze vrije dagen maken we in zo'n 2 uur pp het huis schoon als Damien slaapt (elk een andere verdieping). In het weekend hebben we daardoor echt tijd voor onszelf. Wel heb ik lange werkdagen ivm lange reistijd. Dat gaat me wel opbreken, want ik zie hem 4 dagen in de week nauwelijks.

17. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Zo, ook een flinke eetlust dus! :D

Wij doen haar om de dag in bad, was ons ook verteld dat dagelijks niet nodig was. Volgens mij was het eerst zelfs maar 2x per week. Elke dag was ik haar wel even snel met een washandje.

Aha ok, was even benieuwd. Rompertjes past nu alleen maat 68 fatsoenlijk. Truitjes en broekjes e.d. zitten we nog in maat 62. Ik koop nu wel in maat 68 en sla dan de mouwen en pijpen om.

Ok, was even benieuwd. Vandaag had mijn dochter weer controle. En ze kreeg weer prikjes. Ze hoeft nu pas met 11 maanden weer te komen. Ze weegt 7.090 kg en is 65 cm lang. Ze zat nu onder de lijn wat betreft gewicht, maar dat had ik al verwacht. Komt door dat slechte drinken de afgelopen anderhalve week. Zolang ze nu goed blijft drinken vond de arts dit geen probleem. Zolang ze maar niet weer slecht ging drinken.

In Duitsland hebben ze natuurlijk een andere manier van doen t.o.v. Nederland en België. Ze heeft nu vitamine D tabletten met fluoride erin voorgescheven. Deze tabletten met fluoride krijgt ze tot ze 1 jaar is, daarna krijgt ze die tabletten zonder fluoride. Vitamine D werd volgens haar in Duitsland nu echt weer extra gegeven, omdat ze nu ontdekken dat het toch beter is. En fluoride ivm tandjes fase enzo. Vrijdag haalt mijn man de tabletten even op bij de apotheek.

En ja in Duitsland beginnen met met groente, aardappelen en.... vlees. Ze gaf aan dat dit in Duitsland echt als belangrijk werd gezien. Mijn man en ik vinden het wel prima, hebben er geen problemen mee. Dus we gaan daar binnenkort mee beginnen (rond de 6 maanden en dit wil de arts ook graag).

Ze is nog redelijk vrolijk nu, maar moe. Ga haar weer knuffelen en ze gaat denk ik zo lekker slapen :)

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Vanaf 6 maanden mag vlees, dus da's goed he ;) De laatste prikjes hier dateren van begin november. Nu weer op 12 maanden. Maar weet neit of ik daartussen nog op controle moet... Zullen ze me de derde wel zeggen denk ik.

Ik moet ook nog altijd vitamine D geven. Tot hij 1 jaar is hebben ze mij verteld.

19. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Oh haha heb het niet veel gehoord dat er meteen met vlees begonnen kan/moet worden.

Maar jij geeft bv toch? Bij kv hoeft dit in principe eigenlijk niet.

20. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.229
    6.682
    113
    Hier het advies bij bv en < 500 ml kunstvoeding per dag vitamine D te geven. Erna niet meer, omdat vit D in kv zit.

Ja, vanaf 6 maanden mag ineens bijna alles. Ik vind de overgang ook zo groot en ben daarom blij dat we bij 4 maanden al voorzichtig begonnen zijn met fruit en bij 5 maanden met groenten.

Zaterdag zijn we met de meiden van de zwangerschapsgym bij elkaar gekomen en iedereen gaf nog steeds bv! Slechts 2 gaven al groenten/fruit.

Deel Deze Pagina