goeiemorge ladies!! hier eet/drinkt xavi ze flessen ook niet meer leeg.. die van 15.00 wil die eigelijk niet meer en die van 19.00 gaat ook moeizaam! fruit en groente gaan daarintegen vlotjes erin.. vandaag ga ik maar is weer een boterhammetje proberen met smeerkaas en dopen in opvolgmelk. dus xavi haald ook amper de 500 cc melk.. maar hij krijgt ook ongeveer 75 Gr. toetje na zijn groente dus dat is ook weer wat zuivel extra... als de kindjes vrolijke bekkies blijven houden hoeven we ons denk ik geen zorgen te maken en vooral goed opletten wat ze willen.. gister bij de ha geweest voor die rode vlekjes. de dokter vond het zo minimaal dat hij het niet de 6de ziekte wil noemen.. wel had hij van de week een nieuw soort vis te eten gekregen van me misschien een reactie van de tonijn dus ... voorlopig niet meer geven... nijn.... hie is xavi ze ledikant al 2 wkn naar beneden omdat hij zich steeds op wil trekken.. zijn box staat nog hetzelfde want die is al redelijk laag van zichzelf... hij wil echt kruipen en oefent zich een hoedje door op zijn handen en knieën te staan en dan heen en weer te schommelen haha.. en zijn loopstoel vind hij helemaal geweldig....
Ik reageer straks, ga me nu klaarmaken om m'n laatste halve dag van het jaar te gaan werken. Nacht is vrij goed gegaan! Tot straks! x
Denk door de feestdagen en "vakanties". Partner thuis dus minder tijd voor het forum Ik heb weinig te melden. Kwam erachter dat Vienna nog niet op nr 2 van de opvolgmelk over mag. *zucht* Heb gelukkig nog nr.1, ga maar snel bijhalen na het weekend. Verder is die hoest hardnekkig en hoest ze zich vooral 's avonds, 's nachts en 's ochtends suf. Heb net ff wat van VSM ervoor in huis gehaald, want ze kan er gewoon niet eens goed van slapen. Morgen is mijn man thuis met haar en ik werk tot ik denk 12.00-13.00. Daarna naar huis en kan ze voeding krijgen. En daarna gaan we richting Utrecht. Zondag komen we weer terug en komen de kids van mijn man. Alleen mijn man moet werken de maandag en dinsdag Ze hebben het zo enorm druk. Maandagochtend gaan zijn kids weer naar "huis".
O hier wel eentje die last heeft van volle luiers. Gaat ie echt om huilen en stopt pas wanneer hij verschoond is. Bo, ik woon in Leidsche Rijn. En jij? Sabse, ik had ook begrepen dat je niet standaard over mag gaan op opvolgmelk bij 6 maanden. Dit alleen als ze minder dan 700 ml krijgen, omdat ze anders te veel van bepaalde ingredienten binnen krijgen. Hier: ik had Damiens speelkleed bij de kerstboom gelegd. Was een vrolijke boel, maar op een gegeven moment was ie de cadeautjes al uit aan het pakken
Heb afgelopen tijd ook even weinig gereageerd, het is zo druk op mn werk ben elke avond kapot! Het lijkt wel alsof iedereen vakantie heeft en bedenkt dat ze even langs de ha willen. Hier gaat alles zn gangetje. Van t weekend fruit geintroduceerd, banaan vind hij wel lekker, appel vind hij maar raar, peer gaat er ook goed in. Groentes gaan nog steeds prima. Wil morgen ook aardappels gaan geven, we eten zelf dan boerenkoolstampot en bedacht dat meneertje dan ook wel mee kan eten. Heb alleen geen idee of ik al unoxrookworst mag geven of dat er te veel zout in zit. Morgen maar eens de verpakking op ingredienten checken. Vorige keer dat hij 'met de pot' mee at vond hij het geweldig, alhoewel meneertje toen alleen wortels had en niet de rest haha. Optrekken gebeurd hier nog niet. Hij heeft wel de spijlen van de box ontdekt dat je jezelf dan naar de zijkant kan trekken zeg maar. Denk ook niet dat optrekken binnenkort komt ivm spreidbroek. Hoeven we in elk geval nog niet alles naar beneden te zetten, is weer beter voor mn rug. Wel maakt meneertje sinds een week een soort stoot/neuk bewegingen. Het liefst als hij op schoot zit of als hij op zn buik ligt. Doen meerder kindjes dit? Heb zelf het vermoedde dat het misschien een voorganger kan zijn van kruipen. Zo ik ga maar weer eens hard aan de slag!
Ik denk dat dat toch nog niet mag hoor... Ik heb net vanmorgen gelezen dat ze gewoon varkensvlees, kip, kalkoen, ... Gewoon vlees zeg maar. Een unoxrookworst lijkt me zoals je zegt te veel zout en misschien ook dingen die ze niet mogen (bewaarmiddelen? geen idee hoor) Ik start vanaf woensdag of donderdag met vlees. Komen woensdag terug van ons 'reisje' dus ga daar niet mee beginnen als we daar zijn. Lekker rustig thuis
Dat van die opvolgmelk wist ik niet! Maar wij zitten aan een 500cc (iets meer denk ik) per dag, zeker geen 700. Dus dan is er geen probleem Hihihi, Damien had de tijd van z'n leven waarschijnlijk met pakjes uitpakken Geweldig zicht moet dat geweest zijn!
Een loopstoel vinden ze allemaal tof he. Wij hebben er geen. Hier ook eentje die maar wil kruipen. Hij gooit z'n poep in de lucht maar weet verder niet goed wat hij moet doen Ach, het zal wel komen zeker Wat Ward wel veel doet is vanuit zit op handen en voeten gaan zitten en zich dan zo op z'n buikje laten 'vallen' en dan maar proberen vooruit te geraken. @ Cin: Vind het wel super hoe Stijn met z'n spreidbroek omgaat! Krijgt hij nadien fysio om zijn ontwikkeling verder te helpen? Valt het helmpje hem wat mee?
M'n mama is met Ward nog even bij de ha geweest omdat hij nog zo hoest. Maar blijkbaar kan dat nog een week duren. als het erger wordt, heeft ze een voorschrift gemaakt wat ik bij de apotheek kan gaan halen. Had ook gevraagd of hij de Groeie start eigenlijk nog mag hebben als melk omdat daar een bestanddeel kokos inzit. Ivm mijn pinda-allergie moet ik noten voor hem mijden maar 't is me niet eerder opgevallen (wie let daar nu op bij babyvoeding...). Nu heeft de ha naar de ka gebeld en nu moet ik voor controle naar de ka??? Vind het maar gek. Op 14 januari moet ik gaan. M'n mama doet me straks thuis het hele verhaal. Kan zijn dat ik op andere melk moet overgaan. Zo, laatste werkdag zit er bijna op. Nu nog snel pc afsluiten en naar huis vertrekken Wilde eerst nog naar de babywinkel met mijn stoomkoker maar dat zal voor morgen zijn. Het ding valt weer heel de tijd uit. Nu zeggen ze dat ik het verkeerd gebruik (maar ik gebruik het volgens het boekje...). Dan zal het voor morgen of voor als we terug zijn van onze trip. Voor het geval ik niet meer online geraak: Meiden en juni-baby's: een hele fijne kerst met jullie gezinnetje!!! Geniet volop van elkaar en maar er een leuk feestje van Dikke knuffel van mij en Wardje
Oh ja, heb nog steeds geen reactie gekregen op mijn facebookmailtje naar Roosje... En nu sluit ik af, want straks klets ik ook een hele pagina in m'n eentje vol
Nou ik dus ook niet. Ik ben daar ook echt niet op gewezen. Gelukkig heb ik nog in huis en ik haal wel weer bij, want groenten eet ze maar paar hapjes en we krijgen de kans niet het elke dag aan te bieden. Zodra ze op 4 flessen zit mag ze naar nr. 2.
Hoera voor Nijntjes monoloog! Grappig hoe ze allemaal beginnen te ontdekken dat ze moeten gaan kruipen. Ik weet niet hoe snel Damien zal zijn, omdat hij zich al aardig kan voortbewegen op zijn eigen manier: rollen en draaien om zijn as. Vandaag hebben we Damien weer gewogen op advies van het cb: 7230 g, 600 gram meer dan vorige maand. Hij volgt de curve weer!
Ik lees toevallig net dat boerenkool tot 1 jaar niet goed is voor de darmpjes. En rookworst is echt veel te zout en gekruid. Misschien toch maar een ander menu uitzoeken.
over dat kruipen... als ze hun kontje in de lucht gooien en verder nog liggen dan is t tijgeren, de voorloper op kruipen.. leuk hè die ontwikkeling.. draaien om hun as ja ze draaien zich een hoedje die baby's van ons.. kruipen is echt als ze dat oefenen op handen en knieen en dan gaan schommelen zeg maar.. @opvolg melk snap ik niet echt want ze mogen 4x 180 of 3 x 210 dus dat is nog 800cc... hier heeft xavi vandaag zijn flesjes gelukkig gedronken en fruit en groente en jaaaa een halve boterham met margarine, smeerkaas gedoopt in de opvolgmelk.. hij vond t wel een beetje raar en verslikte zich een aantal keer.. ennn hij lag op ze waskussen ging half op zijn zij liggen en wou/probeerde te zitten echt leuk om te zien.. ligt nu lekker in bedje.. was ook langs cb gegaan om te vragen hoeveel cc ze nou echt moeten hebben zolang hij maar niet minder als 300cc fles neemt is t niet erg.. en fruit en groente en toetje dan is tb goed.. ze zei dat t normaal is dT hij steeds minder fles wilt...